Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010. október 30.
A zajszennyezés csökkentése érdekében Ferihegynél jelentősen korlátozni kell az éjszakai repüléseket egy nemrég hozott – még nem jogerős – bírósági ítélet szerint.
A Rákoshegyi Polgári Kör 2006-ban pert indított a Budapest Airport Zrt. ellen a zajos repülés korlátozásáért. Ezt első fokon elvesztették, ám tavaly a Fővárosi Bíróság a kerületi bíróságot a per újratárgyalására szólította fel. Az új eljárás jelentős sikereket hozott, ami a repterek környezetszennyezése ellen folytatott hazai küzdelem mérföldkövének tekinthető.
A reptér képviselői támadták a rákoshegyiek keresetindítási lehetőségét és kétségbe vonták, hogy egyáltalán megvalósul-e a környezet veszélyeztetése. A kirendelt igazságügyi szakértő azonban megállapította, hogy a reptér zajkibocsátása egészségkárosodáshoz vezet.
A szakértő szerint a rákoshegyi lakosokat – különösen éjszaka – olyan mértékű zajhatások érik, amelyek kiszámíthatatlanságuk okán a nyugalmat jelentős mértékben zavarják, ezért veszélyesnek minősülnek. A bíróság felhasználta az Egészségügyi Világszervezet (WHO) Európai Kirendeltségének éjszakai zajokról készült irányelvét is. Ennek alapján bizonyítékként értékelte, hogy az éjszakai zajhatások és az egészségi állapot között nagy bizonyossággal okozati összefüggés áll fenn. Ráadásul ezzel a lakhatás nyugalmához fűződő jogot is sértette az alperes.
A bíróság a bizonyításnál nem csak az általa kirendelt szakértő szakvéleményét és a WHO irányelvét vette figyelembe, hanem számos további szakértői anyagot is, beleértve az Állami Egészségügyi Központ Alvásdiagnosztikai és Terápiás Központ vizsgálatát. Ez utóbbi a központban elvégzett és három, a területen élő lakos alvásvizsgálata alapján azt az eredményt adta, hogy a repülési zaj hatására jelentősen csökken az alvás hatékonysága. Ez a WHO szerint az érrendszeri megbetegedések megnövekedésének kockázatát is magában hordozza.
A perben fontos körülmény volt, hogy az 1984-ben meghatározott zajgátló védőövezet van hatályban, és még nem sikerült a reptér azóta jelentősen megnövekedett forgalmához igazodó új zajgátló védőövezetet kijelölni.
Az ítélet elsősorban az éjszakai repülést érinti érzékenyen, hiszen éjjel 23 és reggel 6 óra között eltiltotta a repteret olyan gépek fogadásától és indításától , melyek közlekedése 55 decibelt meghaladó zajkibocsátással járhat. A korlátozás a 2-es felszállópálya Budapest felé irányuló mozgásait érinti. Az ítéletben a bíróság hivatkozott a strasbourgi Emberi Jogi Bíróságnak a Hatton és Társai Egyesült Királyság elleni perében 2003-ban meghozott ítéletére, mely szerint a közérdek és a reptér környékén lakók egyéni érdeke közötti egyensúly megteremtése a repülés éjszakai időszakban való részleges korlátozásával valósítható meg sikeresen.
(forrás: levego.hu)
|
|
M Imre 22 perce új videót töltött fel:
M Imre 36 perce új videót töltött fel:
M Imre írta 8 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
Az elmúlt időszakban sok helyen lekaszálták a földeket, ...
M Imre írta 8 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Egyetértek Őrsi Gergely, Soproni Tamás, Tóth József, Baranyi ...
M Imre írta 21 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Jókívánság Bese atyával: https://www.facebook....
M Imre írta 21 órája a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:
Mi is az a holttér? https://www. facebook....
M Imre írta 1 napja a(z) Tallós Rita (47), a Jóban Rosszban sztárja elütött egy gyalogost, aki takarásból az úttestre lépett. fórumtémában:
Delhusa Gjon másfél milliós sérelemdíjat követel a...
M Imre írta 1 napja a(z) A Kárpát-medence vízborította és árvízjárta területei az ármentesítő és lecsapoló munkálatok megkezdése előtt (1938-as térkép) képhez:
Oázissá váló rizsföldek a Dél- Alföldön | 2025. június 18. ...
M Imre írta 1 napja a(z) Utólagos díjfizetések jogosultsága az úthasználati díjak kapcsán (egy órás türelmi idő) blogbejegyzéshez:
A G4 gyorsforgalmi út projektje: Új paradigma az infrastruktúra ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Itt a főszezon: Idén is késik majd a vonatom? | 2025.06.21....
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Május végén kiürül az Ferihegy 1-es terminál - egyetlen éjszaka alatt költöznek át a diszkonttársaságok a 2-esre
Gépeltérítés okostelefonnal - lehetséges?
Ki építi a ferihegyi gyorsvasutat?
Nem árt ismételni: a kátyúkárról