Közlekedés: Gépeltérítés okostelefonnal - lehetséges?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://www.sg.hu/cikkek/96705/gepelterites_okostelefonnal

írja az sg.hu


Egy informatikai affinitással rendelkező utasszállító pilóta olyan okostelefon alkalmazással állt elő, amivel állítása szerint megzavarhatja az irányító központ és a levegőben lévő repülőgép közötti egyik kommunikációs csatornát.


Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Egyesült Államok Szövetségi Repülési Hivatala (FAA) gyorsan cáfolta az amúgy mérnök végzettségű pilóta, Hugo Teso munkájának repülésre gyakorolt esetleges hatásait, mondván az alkalmazás csak a PC alapú gyakorló szimulátorokat képes feltörni, a valódi fedélzeti navigációs rendszerek "védelmén" nem jut át.

Teso, aki egy német, biztonsági rendszerekkel foglalkozó cégnek, az N-runs-nak dolgozik, az amszterdami Hack In The Box konferencián mutatta be alkalmazását, a PlaneSploit-ot, ami Android okostelefonon fut és képes üzeneteket beszúrni a fedélzeti ACARS (Légi Kommunikáció Továbbító és Jelentő Rendszer). Az ACARS egy egyszerű szöveges üzenetekkel operáló rendszer a légi irányítás és a pilóták között, a kommunikáció VHF rádión zajlik, mindemellett hajtómű diagnosztikai adatokat is küld a légitársaságoknak.

Teso állítása szerint az eltorzított ACARS üzenetekkel ki lehet használni egyes FMS (Repülésirányítási Rendszer) számítógépek gyengeségeit, gyakorlatilag lehetővé téve a rendszerbe behatolónak, hogy bizonyos mértékben irányítása alá vonja a repülőgépet. Az ACARS nem használ hitelesítést ahhoz, hogy meggyőződjön az üzenetek valódiságáról, az EASA egyik szóvivője azonban határozottan visszautasította, hogy ez bármilyen potenciális sebezhetőséget jelentene a tényleges repülési rendszereknél. "A szimuláció nem ugyanolyan felülírási védelemmel és redundanciákkal rendelkezik, mint a hitelesített repülési szoftverek" - tette hozzá.

network.hu

 

Hogy mi az igazság, azt jelenleg nehéz megmondani. Teso elmondása szerint az eBay-en másodkézből vásárolt, széles körben használt Honeywell és Rockwell Collins FMS rendszereken próbálta ki alkalmazását és tesztjei valósak, hozzátéve, hogy jelenleg az EASA-val dolgozik a helyzet megoldásán - de miért fáradozna, ha az EASA szerint nem is létezik a probléma?


Ha a szoftver csak valótlan üzeneteket küld is a pilótafülkébe, Teso megoldása már azzal is gondokat okozhat, megzavarva a pilótákat például téves időjárási vagy légiforgalmi jelentésekkel. Teso egy úgynevezett szoftverrel definiált rádió technológiát használ, ami lehetővé teszi bármilyen frekvenciájú vagy formátumú rádió szoftverbe írását, ezáltal utánozhatja az ACARS VHF jelét. A hamis jelet ezután átjátszhatja az utastér egyik üléséből, vagy egy légiirányító torony közeléből a pilótafülkébe.

A biztonsági mérnökök évek óta figyelmeztetnek, hogy az újabb és újabb technológiák kiszolgáltatottá tehetik a repülőgépeket a hackertámadásokkal szemben. 2011 szeptemberében az Egyesült Államok Légierejének Műszaki Intézete megtámadta az FAA döntését, mely szerint a radart egy titkosítatlan GPS alapú repülőgép location technológiával, az ADS-B rendszerrel váltsák ki. Az intézet eredményei szerint a támadók hamis GPS jelekkel "szellem" repülőgépeket tüntethetnek fel a pilótafülke kijelzőjén, kitérő manőverre kényszerítve a legénységet, ami valódi gépekkel történő ütközés kockázatát vonja maga után. Emellett egy egyszerű GPS zavaró az irányítótorony közelében megbéníthatja mind a földi, mind a repülőgépeken elhelyezett rendszereket.

Címkék: acars ads-b alkalmazás android biztonság cracker easa egyesült Államok légierejének műszaki intézete egyesült Államok szövetségi repülési hivatala európai repülésbiztonsági Ügynökség faa felülírási védelem fms gps gps zavaró hackertámadás hamis gps jelszellem repülőgép hitelesített repülési szoftverek hitelesítés honeywell hugo teso időjárási jelentés informatika irányítótorony kommunikáció légi kommunikáció továbbító és jelentő rendszer légiforgalmi jelentés n-runshack in the box okostelefon pc planesploit redundancia repülés repülésirányítási rendszer rockwell collins szimulátor szoftverrel definiált rádió technológia téves jelentés vhf

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu