Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A klasszikus amerikai autóknak van egy utánozhatatlan egyedi íze. A világ felett álló nagy pénzzel tömött Dagobert bácsi hatalmas országában sosem fukarkodtak ha fém és acél kellett egy autóhoz. A két világháború között az 1930-as évek végén pedig végképp nem. Kilábaltak a kor nagy gazdasági világválságából, széles fényes fehér mosoly jutott az átlagpolgárnak, no és egyre több kerék.
Míg nálunk fehér holló volt az automobil, és jó barát maradt a szekér, addig odaát már szép színes plakátok hírdették a mobilizáció diadalát. Lakkozott hajú, cérnabajszú öltönyös tőkések sokasága forgatta a fejében az autógyártás lehetőségét. Így a klasszikus márkák mellett sok mára elfelejtett típussal is találkozhatunk, amik lemaradtak az öldöklő küzdelemben.
De hagyjuk a történelemórát, a hangulat kedvéért összeszedtünk pár korabeli plakátot, ami mindennél ízesebben mutatja be a kor autós stílusát.
Packard, 1931
Lincoln Zephyr V12, 1936
Packard Twelve Town Car, 1936
Ford V-8, 1937
Packard Super-8 One Sixty, 1940
Chrysler, 1941
DeSoto, 1942
Mérhetetlen kincsestár ez a kor a veteránautó kedvelőinek. Az 1930-as évek többet hozott a technikai újítások terén mint gondolnánk. Tulajdonképp ebben az időszakban jelentek meg az első formailag is tervezett autók, elhagyva a hasábformát, felfedezve az áramvonalasság előnyeit. Már szinte minden autó kapott rádiót és hidraulikus fékeket, valamint biztonsági üvegből készült szélvédőt.
A korszak fejlődése a történelem első koncepcióautóban sűrűsödött össze, a Harley J. Earl által tervezett Buick Y-Job még mai szemmel is tartogat meglepetést, a soros nyolchengeres 141 lóerős motorral duruzsolóvas bukólámpákat, elektromos ablakokat és elektromosan mozgó tetőt kapott, így jóval túlmutatott korán. No meg a forma, ami guruló UFO-nak számított korában. Mert gurult ez nem is keveset, a tervező 25.000 mérföldet tett meg az Y-jobbal.
|
|
M Imre írta 1 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 10 órája új képet töltött fel:
M Imre 10 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 10 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
I. Nemzetközi Oldtimer és Youngtimer Fesztivál - 2011. szeptember 23-24-25. Papp László Sportaréna, Budapest
Közösségi oldal a veteránjárművek szerelmeseinek - Veteránpark.hu
XI. Oldtimer Aukció és Budapesti Veterán Vásár
Hangfelvételek a magyar diákok amerikai hajóbalesetéről