Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A klasszikus amerikai autóknak van egy utánozhatatlan egyedi íze. A világ felett álló nagy pénzzel tömött Dagobert bácsi hatalmas országában sosem fukarkodtak ha fém és acél kellett egy autóhoz. A két világháború között az 1930-as évek végén pedig végképp nem. Kilábaltak a kor nagy gazdasági világválságából, széles fényes fehér mosoly jutott az átlagpolgárnak, no és egyre több kerék.
Míg nálunk fehér holló volt az automobil, és jó barát maradt a szekér, addig odaát már szép színes plakátok hírdették a mobilizáció diadalát. Lakkozott hajú, cérnabajszú öltönyös tőkések sokasága forgatta a fejében az autógyártás lehetőségét. Így a klasszikus márkák mellett sok mára elfelejtett típussal is találkozhatunk, amik lemaradtak az öldöklő küzdelemben.
De hagyjuk a történelemórát, a hangulat kedvéért összeszedtünk pár korabeli plakátot, ami mindennél ízesebben mutatja be a kor autós stílusát.

Packard, 1931

Lincoln Zephyr V12, 1936

Packard Twelve Town Car, 1936

Ford V-8, 1937

Packard Super-8 One Sixty, 1940

Chrysler, 1941

DeSoto, 1942
Mérhetetlen kincsestár ez a kor a veteránautó kedvelőinek. Az 1930-as évek többet hozott a technikai újítások terén mint gondolnánk. Tulajdonképp ebben az időszakban jelentek meg az első formailag is tervezett autók, elhagyva a hasábformát, felfedezve az áramvonalasság előnyeit. Már szinte minden autó kapott rádiót és hidraulikus fékeket, valamint biztonsági üvegből készült szélvédőt.
A korszak fejlődése a történelem első koncepcióautóban sűrűsödött össze, a Harley J. Earl által tervezett Buick Y-Job még mai szemmel is tartogat meglepetést, a soros nyolchengeres 141 lóerős motorral duruzsolóvas bukólámpákat, elektromos ablakokat és elektromosan mozgó tetőt kapott, így jóval túlmutatott korán. No meg a forma, ami guruló UFO-nak számított korában. Mert gurult ez nem is keveset, a tervező 25.000 mérföldet tett meg az Y-jobbal.

|
|
|
M Imre írta 14 órája a(z) Pál Kriszti - 1956 (East) videóhoz:
Csak akkor születtek nagy dolgok, ha bátrak voltak, akik ...
M Imre írta 14 órája a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Akadálymentes lesz a Járókelő. hu Nagy örömünkre az idei év ...
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
2025. október 22. | Május 29-én a Fővárosi Ítélőtábla...
M Imre írta 1 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Ezentúl nem úszhatod meg olyan könnyen, ha európai ...
M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Már a világ legnagyobb autógyártójának csinál...
M Imre írta 1 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
Negyed 12 körül Újpalota, Páskomliget utcán a Sárfű ...
M Imre írta 4 napja a(z) Mitől lesz fenntartható a városi közlekedés? blogbejegyzéshez:
Miért nem használják többen a járműmegosztást Budapesten...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
I. Nemzetközi Oldtimer és Youngtimer Fesztivál - 2011. szeptember 23-24-25. Papp László Sportaréna, Budapest
Közösségi oldal a veteránjárművek szerelmeseinek - Veteránpark.hu
XI. Oldtimer Aukció és Budapesti Veterán Vásár
Hangfelvételek a magyar diákok amerikai hajóbalesetéről