Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A középutat kell járni - mondta a sokkoló közlekedésbiztonsági kampányokról az Országos Balesetmegelőzési Bizottság elnöke az [origo]-nak adott interjúban. Megnéztük, milyen, a biztonságos vezetést elősegítő kampányfilmek születtek itthon és külföldön; míg Magyarországon a tipikus baleseti helyzetek kivédésére, addig Nagy-Britanniában inkább a rossz szokások elhagyására irányulnak.
Városban, már 50 km/órás sebességnél is maradandó sérülésekkel, halállal járhat egy baleset. A bekötetlen ember teste tehetetlenségénél fogva az erőhatás irányába repül. Ez az ausztrál videó bár már majdnem húszéves, mégis példaértékű. A be nem kapcsolt, a fizika törvényeinek kiszolgáltatott utas további sérüléseket okoz a biztonsági övvel védett vezetőnek.
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=8Cb43GaK7s3FIdu1'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=8Cb43GaK7s3FIdu1' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>");
Tévhit, hogy a légzsákkal felszerelt autóban nem kéne az övet
használni. Eredetileg a hetvenes évek Amerikájában az öv
helyettesítésére próbálták a légzsákot alkalmazni, de mint ilyen, nem
vált be. Amit ma légzsák alatt értünk, az a Mercedes-Benz által
kifejlesztett és 1980-óta alkalmazott Supplemental Restraint System
(SRS) nevű rendszer, ami kiegészítő visszatartó rendszert jelent. Az
elnevezésből is látszik, hogy a légzsákot az övrendszerrel együttes
működésre tervezték. A légzsák csak a pirotechnikai övfeszítővel az
ülésbe - szó szerint - préselt ember fejét és felsőtestét tudja megóvni
a kormánnyal és a műszerfallal való találkozástól.
A következő videó a fő kérdése: "Mikor fogod abbahagyni, hogy iszol és vezetsz?".
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=QnHcGgOlacWoz71X'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=QnHcGgOlacWoz71X' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>");
A brit közlekedésbiztonsági videók erőteljes képi világukról ismertek. Először egy visszafogottabb darab.
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=syCxfJZsYix7AGMl'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=syCxfJZsYix7AGMl' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>");
És egy jóval nyomasztóbb:
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=cdzSvpgb9gj7RJuw'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=cdzSvpgb9gj7RJuw' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>");
A brit kampány kiterjedt a forgalomban résztvevő más szereplőkre, például a motorosokra is.
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=cKiJJ5zxpPc4jZra'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=cKiJJ5zxpPc4jZra' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>");
A magyarországi kampányokban néhány évvel ezelőtt legfeljebb gyurmabábok sérülhettek meg:
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=lRZX7qOV81kP9O5e'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=lRZX7qOV81kP9O5e' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>");
A leállósávban tartózkodás veszélyeiről szóló videóban sincs vér, de azért kellően ijesztő.
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=s24xNA9croK7lncR'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=s24xNA9croK7lncR' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>");
Az eddigi talán leghatásosabb videó a gyorshajtás veszélyességéről.
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=Ky4oRKACG140r1RQ'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=Ky4oRKACG140r1RQ' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>");
A brit filmhez hasonló - ahogyan azt Kiss Csaba, az OBB elnöke nyilatkozta nemrég - nem várható itthon. Úgy tűnhetne, a rendőrség kerüli a túlságosan nyomasztó kampányt, de nem így van. "Élőben" látni egy balesetet - pontosabban egy élethű szimulációt - még mélyebb nyomokat hagy, mint egy profin elkészített kisfilm. Ilyenek pedig vannak, ahogyan azt az alábbi videó is bizonyítja.
document.write("<object width='448' height='366'><param name='movie' value='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=XRTwQB74cTBpT65o'\></param><param name='allowFullScreen' value='true'\></param><param name='allowscriptaccess' value='always'\></param><embed src='http://videa.hu/flvplayer.swf?v=XRTwQB74cTBpT65o' type='application/x-shockwave-flash' width='448' height='366' ' allowFullScreen='true'' allowscriptaccess='always'></embed></object>"); prtnrPerjel (); (forrás: origo.hu)
var MyCikk = sysuri.substr(sysuri.lastIndexOf('/') + 1, sysuri.lastIndexOf('.') - sysuri.lastIndexOf('/') - 1); function commentMeghiv () { if (foglalt==0) { getComment(MyCikk, 'comments'); window.clearInterval(commentTimer); } } if (foglalt == 1) { var commentTimer=setInterval("commentMeghiv ()",500); } else { getComment(MyCikk, 'comments'); }
|
|
M Imre írta 12 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...
M Imre írta 12 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...
M Imre 13 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 13 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...
M Imre írta 22 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.
M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...
M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...
M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Autóvezetés álrészegen
Elég volt a közlekedési emberáldozatokból | Biztonságos utakat akarunk, mert a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket
Dániában elkobozzák az ittas sofőrök gépkocsiját
Road Safety - a biztonság az első | oktató projekt gyermekeknek (HUMDA)