Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Az állandó magyarországi lakhellyel rendelkezők a jövőben nem járhatnak külföldi rendszámú autóval, ha a parlament megszavazza az erről szóló javaslatcsomagot.
A gazdasági bizottság hamarosan törvényjavaslat-csomagot nyújt be a parlamentnek, amelyben a gépjármű-kereskedelem - és javítás problémáit orvosolják, erről már tárgyalt Matolcsy György gazdasági miniszterrel - mondta Rogán Antal, a gazdasági bizottság elnöke a bizottság közbeszerzési és vállalkozásszabályozási albizottságának ülésén hétfőn Budapesten.
A még a tavaszi ülésszakon elfogadható törvényben első helyen áll az, hogy az állandó magyarországi lakhellyel rendelkezők ne járhassanak külföldi rendszámú autóval.
A gépjármű szakma által kért adóváltozások viszont csak az őszi adótörvényekben mehetnek a parlament elé, így azok a jövő év első napjától léphetnek hatályba.
Az autó-kereskedők és -javítók helyzetét ismertetve Eppel János, a Porsche Hungária ügyvezetője rámutatott, hogy az új autók eladása két év alatt 70 százalékkal esett vissza a magyar piacon, s eközben az 1200 kereskedőből több mint 300 csődbe ment, további 300-400 van még csődveszélyben. Összefoglalva azt kérte, hogy az állam a legális kereskedőknek és javítóknak adjon esélyt azokkal szemben, akik feketén végzik ezt a munkát.
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke konkrét javaslatokat terjesztett elő. Indítványozta, hogy az állam vezesse be újra a segédmotoros kerékpárok regisztrálását, ezzel lenne biztosításuk, és a külföldön lopott járműveket nem lehetne eladni Magyarországon. A kilométer órák manipulálását büntesse a törvény. Az állandó magyarországi lakóhellyel rendelkezők ne járhassanak külföldi rendszámú kocsikkal, ennek kezelését Németország és Ausztria meg tudta oldani - tette hozzá az elnök.
Knezsik István javasolta még, hogy a regisztrációs adóval együtt a kocsi áfáját is kelljen megfizetni. Jelenleg bevett gyakorlat, hogy egy projekt cég behoz az országba mondjuk száz autót, az áfát bevallja utána, de mire fizetni kellene, már csődöt jelent. Ezt a 20 százalékos árelőnyt a legális kereskedők nem képesek behozni. Ha az állam marad a halasztott áfa-fizetésnél, akkor viszont a kocsi forgalomba helyezésekor kelljen letétbe helyezni annak az áfáját.
Lehessen levonni az áfa-körbe tartozó kocsik javításának az áfáját, illetve a kkv-kat segítené, ha a 4-5 személyt is szállítani tudó kis teherautók áfája is levonható lenne.
A mai fekete szféra fehérítését szorgalmazta az ülésen Seszták Miklós (KDNP) az albizottság elnöke is.
Rogán Antal a hamarosan benyújtandó törvénycsomag tartalmából kiemelte a külföldi rendszám problémáját, a kilométer óra manipulálását, és azt is, hogy a biztosítók csak számla ellenében fizessék ki a kárt.
A törvény elfogadása után a NAV - média támogatással - koncentrált ellenőrzési kampányba kezdene. Ezzel a feketén működő javítóműhelyeknek legalább a felét át lehetne vinni a legális, adózó szférába - mondta a gazdasági bizottság elnöke. (MTI)
Előzmény
Jó üzlet a külföldi rendszám
2009. július 2.
A hangzatos kormányzati bejelentések ellenére semmi kellemetlenség nem éri azokat a hazai autósokat, akik külföldi rendszámmal működtetik az autójukat. A milliós megtakarítást ígérő üzlet jobban virágzik, mint valaha. A luxuskocsikra kivetett vagyonadó ráadásul hallatlanul nagy lehetőséget kínál a rendszámbiznisznek.
Ezután is zavartalanul róják a kilométereket útjainkon a Szlovákiában bejegyzett, de magyar állampolgárok által használt luxusautók. Mint azt egy szlovák rendszámok ügyintézésével foglalkozó cég munkatársától megtudtuk, semmi kellemetlenségre nem kell számítaniuk azoknak a honfitársainknak, akik inkább északi szomszédunk tábláját hordják a kocsijukon, s nem a magyart. – Tavaly szó volt arról, hogy a hatóságok majd utánanéznek, kinek hány autó van a nevén, de azóta sem történt semmi – közölte a cég munkatársa. – A hatóságok még odáig sem jutottak el, hogy a szlovák kollégáikkal felvegyék a kapcsolatot az ügyben, s szerintem jó ideig nem is lépnek – tette hozzá.
*
A munkatárs szerint a hatóságoknak akkor sem lenne könnyű dolguk a szlovák rendszámmal közlekedő autósokkal, ha valóban lefolytatnák az ellenőrzéseket, mivel a rendszámhoz szükséges regisztrációt végző cég az Európai Unió szabályai szerint jár el. – Még rendes, létező lakcímet is tudunk biztosítani az ügyfeleinknek – közölte.
A Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságától (VPOP) ugyanakkor azt a választ kaptuk, hogy már tavaly ősz óta ellenőrzik a külföldi rendszámú autókat. Sipos Jenő, a VPOP szóvivője lapunknak elmondta: nagyjából egy év alatt országosan több ezer nem magyar rendszámú járművet állítottak meg és ellenőriztek a szervezet járőrei. Az akciókhoz felhasználták az autókereskedők jelzéseit és más bejelentéseket is. A szóvivő azonban megjegyezte, hogy a fináncok – ha jogsértést sejtenek – nem vizsgálódhatnak, csupán az adatok rögzítése a dolguk. – Ha visszaélés gyanúját észleljük, az információkat azonnal továbbítanunk kell az adóhatóságnak – mondta Sipos Jenő. Majd közölte: jogszerűen vezethet idehaza külföldi rendszámú autót az, aki a rendszámmegjelölt országban él. Legtöbbször akkor sem beszélhetünk visszaélésről – tette hozzá –, ha a sofőr családja, rokonsága lakik külföldön, s emiatt használ itthon más ország rendszámával ellátott gépkocsit. Természetesen az sem kizárt, hogy egy külföldi cég tulajdonosa, alkalmazottja ül a másutt nyilvántartott jármű volánjánál. – Abban az esetben viszont, ha semmilyen kapcsolat nincs az autóvezető és a kocsi rendszámát kiadó ország között, felvetődik a visszaélés gyanúja – fogalmazott Sipos. A szóvivő végül elmondta, hogy a fináncok tapasztalata szerint idehaza nagyon sok szlovák rendszámú jármű fut, ám úgy érzik: a külföldi rendszámok használata mintha visszaszorulóban lenne.
Kérdés azonban, vajon az ellenőrzések és szigorú szankciók miatt valóban élnek-e kevesebben a külföldi rendszám nyújtotta adócsökkentési lehetőséggel. Az adóhatóságnál arról érdeklődtünk, mit kezdenek a VPOP-től kapott adatokkal. Az APEH-nél rögzítették: kifejezetten a külföldi rendszámok miatt nem vizsgálódnak. A vámhatóságtól érkező információkat az adott adózóról rendelkezésre álló egyéb adatok közé teszik, s az öszszes értesülés együttes elemzése után döntik el: indítanak-e a külföldi rendszámú autóval járó magánszemély vagy ilyen járművel bíró cég ellen eljárást. Így az adóhivatal nem tudta megmondani, hány esetben rendelt el emiatt vizsgálatot, s azokban mekkora összegű adó elkerülését állapította meg.
Az APEH mindenesetre rögzítette: nem jogszabálysértő, ha valaki külföldön alapít vállalkozást és ott vásárolja meg a cég működéséhez szükséges eszközöket, például a gépkocsit. Ám sokan kihasználják, hogy számos országban – például Szlovákiában – nincs regisztrációs adó, s néhol – ellentétben hazánkkal – helyi adókat sem kérnek az autók után. Így a hivatal visszaélésnek minősíti, ha egy magyar cég olyan külföldi társaságot alapít, amely valós tevékenységet sehol nem fejt ki, tehát azt csak az „adóelőnyök” kihasználása végett hozzák létre. Ugyanez a helyzet, ha a külföldön bejegyzett cég csak itthon tevékenykedik, abban az országban, ahol alapították – és ahol a járművet vásárolták – nem. A visszaélés azonban csak akkor állapítható meg, ha a külföldi rendszámú autót Magyarországon nem helyezték üzembe, s a jármű tulajdonosa itthon él.
Ezek után nyilvánvaló, hogy a luxusautók tulajdonosainak nagyon megéri a külföldi bejegyzés, hiszen az ellenőrzés hiányosságai miatt szinte semmi veszítenivalójuk nincs, ugyanakkor milliókat takaríthatnak meg a külföldi rendszámokkal. Szlovákiában nincs súlyadó, nem kell közterhet fizetni a céges autók után, és nincs regisztrációs díj sem. Magyarországon viszont egy háromezer köbcenti feletti benzines vagy egy háromezer-ötszáz köbcentis dízelmotoros autóra ez a díj 4,5 millió forint. Nagyobb motorral pedig akár hatmillió forint is lehet. Egy szlovák rendszámok ügyintézésével foglalkozó cég honlapja szerint egy 2007-es gyártású, használt, kétezer köbcentis, benzines autó regisztrációs költsége Magyarországon több mint hárommillió forint. Ugyanez Szlovákiában alig több mint 300 ezer forintba kerül. Vagyis a többmilliós hazai regisztrációs adó miatt, akár kizárólag a rendszámért is megéri céget alapítani az északi szomszédunknál. A pár százezer forintnyi alapítási költség még mindig elenyésző egy luxusautó adójához képest. A külföldi bejegyeztetés előnyei pedig még inkább megnövekednek a vagyonadó jövő évi bevezetésével, ami igazán kedvez majd a most is virágzó rendszámbiznisznek.
(forrás: automenedzser.hu, mno.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Törvénytervezet a közigazgatási szabályszegések szankcióiról
Mélygarázzsal tennék élhetetlenné a Belvárost?