Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Avagy a magyarországi Amszterdam
Biciklisáv az út közepén?
Ismerős a helyzet? Van két forgalmi sáv, autók balról, autók jobbról, közöttük pedig kerékpársáv. Magyarországon is terjedni kezdett az a jelenség, így Szegeden is, ahol már 3 csomópontban találkoznak ilyennel a közlekedők. Szörnyen veszélyesnek tűnhet ez a megoldás, de vajon tényleg az? Nos, valójában nemhogy nem veszélyes, de kifejezetten biztonságos a biciklisek ilyen módon történő vezetése.
Miért lenne biztonságos?
A közlekedésben a legfontosabb elv a látni, látszani elv. Egy fasor és parkolók mögött vezetett elkülönített bicikliúton haladó biciklist nem vesznek észre a gépjárművezetők. Ebből rengeteg baleset származik. A jól megvilágított közúton előttük kerekezőt viszont látják! Az autózóknak át kell lépniük a kerékpársávon, ha jobbra akarnak kanyarodni, a rajta haladó biciklisnek pedig elsőbbséget adnak. A sávváltásra elegendő hely van, így a koccanás esélye elenyésző. Az autózók nem akarnak biciklist gázolni, és többségük annyira tart egy balesettől, mint a biciklisek maguk. Az sávok között ilyen „fonódó” kerékpársávokon nagyon kevés baleset történik, ami a biztonságosságát alátámasztja.
Fonódó kerékpársáv Csongrádi sugárúton
Miért jó még mindez a biciklisnek?
Az úttesten haladva a biciklisnek nem kell leszállnia a kereszteződésnél, lendületesen, kényelmesen haladhat tovább. Nem kell elsőbbséget adnia, lesnie a fák között, mikor bukkan föl egy jobbra kanyarodó autó, aminek vezetője nem látja a takarástól. Nem kell rézsűkön döcögni, gyalogosokat kerülgetni, éles kanyarokat venni. Így ez a megoldás nem csak a biztonságos, de a kényelmes, és a lendületes, folyamatos biciklizést is lehetővé teszi.
Máshol is gondolkodnak így?
Gondolkodnak bizony, méghozzá egyre több helyen a világban. Budapesten is megjelent ilyen a Kiskörúton és a Thököly úton is. Szeged testvérvárosában, a németországi Darmstadtban is egyre inkább terjed ez a megoldás. De találkozhatunk ilyennel például Frankfurtban, Brüsszelben, de még az Atlanti óceán túlpartján is, a kanadai Torontóban. Sőt, Melbourne-ben is található, ahol a kanyarodósáv egyenesen autópályára vezet.A közlekedési kultúra lehet különböző az országokban, de a fizika törvényei és a járművek jellemzői azonosak, így terjedhet ez a megoldás a világ ilyen sok táján. A Magyar Kerékpároskub javasolja, hogy minél több helyen ilyen sávok legynenek a nagyobb csomópontokban.
Példák a világ minden részéről
Toronto, Kanada.
"Share the road" - azaz osztozz az úton.
Járdán vezetett bicikliúton szerencsétlenkedni? Ugyan már...
Budapest, Vámház körút
Igencsak nagy meglepetést okozott a kerékpárosok körében a csornai fonódó sáv
(Forrás: Twitter)
Szeged testvérvárosa, Darmstadt, Németország.
Frankfurt banki negyede.
Itt, ha nincs lezárás, közlekednek rendesen autók,
mégis biztonságosnak ítélték ezt a megoldást.
Szeged, Belvárosi-híd újszegedi hídfője.
A biciklisek 97 %-a szabályosan halad ezen a kerékpársávon,
és a csúcsforgalomban sincsenek balesetek.
Felső-Tiszapart. Bár kicsit fura a behúzás, és a folytatás sincs rendesen megcsinálva, ez a szakasz is haladó elvek szerint készült el.
(Szeged)
Salzburg, Ausztria
(fotó: SirDave)
(forrás: szegedbicaj.blog.hu)
|
|
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
A budapesti tender is rávilágított az európai trolibuszpiac ...
M Imre 22 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 22 órája a(z) Metaphump - Tornado Of Souls (Megadeth | jazz groove cover) videóhoz:
Ashton Irwin Hears Megadeth For The First Time https://www...
M Imre 23 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Eső / Rain / Aquaplaning (THINK!) videóhoz:
Aquaplaning 100 mérföld / óra sebesség felett. Majdnem ...
M Imre írta 1 napja a(z) Eső / Rain / Aquaplaning (THINK!) videóhoz:
Bardóczi Sándor: A tegnapi napon Budapest térségében ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
[Gyöngyös HU] Ma, azaz 2025. augusztus 27-én Sástónál a ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
CsakAzértIs! – Már a második szegedi akadálymentes buli (2014. augusztus 1., 18:00)
Mit tegyen, ha kábeltolvajt lát? (Budapest)
A budapesti troliközlekedés 80 éves - A Közlekedési Múzeum új kiállítása vasárnapig
Közös busz- és kerékpársávok használata