Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Citroën 2CV automobilok 1948 óta futnak az utakon, ezek az autók történetük során széles ismertségre tettek szert.
A Citroën a kezdetek óta a kutatás-fejlesztés, valamint a technikai újítások éllovasa. A gyár egykori vezérigazgatója, Boulanger a harmincas évek közepén közölte főkonstruktőrével, Brogly úrral, „Tervezzen, kérem, egy autót, amelyben van hely két parasztnak csizmában, valamint egy mázsa krumplinak vagy egy hordó(cska) bornak, legalább 60 km/óra sebességre képes, és emellett legfeljebb három liter benzint fogyaszt 100 kilométeren.”
A tervező feljegyezte az utasításokat, azt hitte, rosszul hall; de a főnök folytatta: „Ezenkívül a leglehetetlenebb útszakaszokon is elmenjen, és olyan egyszerű legyen a kezelése, hogy egy tapasztalatlan hölgyvezető is elboldoguljon vele. Rugózása kifejezetten jó legyen, hogy egy kosár tojásnak se essen semmi baja a hepehupás földúton. Végezetül: az új autó legyen lényegesen olcsóbb, mint a „Traction Avant”. A kocsi kinézete teljesen lényegtelen.”
Az egészen kicsi autó (TPV) 1939 augusztusában típusengedélyt kapott az illetékes hatóságtól. A prototípusok elkészültek, de a sorozatgyártás megkezdését megakadályozta a második világháború kitörése. Így az autó bemutatására 1948-ban a Párizsi Autószalonon került sor, ahol a kritikusok részéről inkább döbbenetet, lekicsinylést, lenézést és gúnyt váltott ki, mint az értékeinek az elismerését; ezek a vélemények még sokáig kisérték a kis járművet.
Az egyszerű kisautó a kispénzűek számára készült; de sok olyan ember is előnyben részesítette, aki vásárolhatott volna komolyabb autót, hippik, művészek, csavargók nemzedékei birtokolták. Minden változatával együtt közel hétmillió példány készült belőle, amelyekből ma is számos példány fut a világ útjain és sikátoraiban, és okoz katarzist tulajdonosainak és utasainak.
Az eltelt 60 évben a Kacsa sok művész fantáziáját mozgatta meg. Az autó születésnapja alkalmából a Typoézis Kft. Happy Birthday 60 címmel pályázatot hirdetett azoknak a művészeknek, akiket megihletett a 2CV. A beérkezett alkotásokból kis példányszámú művészkönyv kiadását tervezik, ennek anyagából válogattunk cikkünkhöz is.
Forrás:www.metronom.hu
A Citroën nagyon készül a legendás 2CV hatvanadik születésnapjára. Állítólag egy modern változatát készülnek bemutatni az októberi Párizsi Autószalonon, igaz, egyelőre csak tanulmányautóként.
Az eredeti Kacsa, vagyis a Citroën 2CV közel akkora karriert futott be az autók között, mint a Volkswagen Bogár, 1948 és 1990 között ugyanis több mint ötmillió példányt gyártottak belőle a franciák. Nem véletlen, hogy manapság, amikor a Mini és a Fiat 500 jóvoltából tombol a retró-kisautóláz, a Citroën is elgondolkodott sikermodellje feltámasztásán. A német Auto Motor und Sport birtokába jutott rajzokon jól látszik, hogy a francia tervezők igyekeztek hűek maradni az eredeti Kacsa formai megoldásaihoz: a bordázott motorháztető, a domborított sárvédők, a háromcsavaros felnik, a fedett hátsó kerekek, az elhúzható vászontető, az ívelt tetővonal és az erőteljesen lecsapott far mind-mind az elődöt idézi. Az új verziónak azonban egyáltalán nincs B oszlopa, és a kormánykerekén is két küllő van egy helyett. Ha hihetünk a pletykáknak, az új 2CV megmarad olcsó, de praktikus minimálautónak, amit az is jelez, hogy egyelőre csak a C1-ből ismert háromhengeres, egyliteres, 70 lóerős benzinmotor beépítését tervezik. Több információt valószínűleg csak ősszel kapunk a tanulmányautóról, amikor is remélhetőleg a sorozatgyártás beindításának kezdetét is bejelenti majd a Citroën.
Az eredeti Kacsát az 1948-as Párizsi Autószalonon mutatták be, és ezután egészen 1990-ig gyártásban maradt. A kivételesen hosszú életciklus azt erdményezte, hogy összesen 3,8 millió személyautó és 1,2 millió teherszállító változat készült belőle.
Forrás:
http://www.origo.hu/auto/20080403-feltamadhat-a-kacsa-2cv.html
Koncepcióautó 2008:
http://index.hu/gal/?dir=totalcar/magazin/hirek/citroen/2cvconcept/
Korabeli hirdetés:
http://www.youtube.com/watch?v=0FRovouOLyQ
Mai hirdetés :):
http://video.google.com/videoplay?docid=955127705960647919
Törésteszt:
http://www.youtube.com/watch?v=Oe6TRlQT61U&watch_response
Julcsi és Márton honlapja:
http://www.nap-szam.hu/2cv/
Mindentudás egyeteme:
http://www.mindentudas.hu/mindentudasegyeteme/20050227azauto.html?pIdx=1
Oldtimer Expo 2008:
http://belsoseg.blog.hu/tags/2cv?tags=2cv
Itt vehetsz (példul) könyveket:
http://www.marotikonyvker.hu/home.html
Mint a filmeken... (filmekben):
http://www.imcdb.org/vehicles_make-Citroen_model-2CV&sortBy=4.html
Tipusok angol honlapon:
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/michelin/2cv/2cv-index.html
Egyéb:
http://retronom.hu/node/284
http://citroen2cv.lap.hu/
Üzemanyag is kell
Kiállításon
Szeretem, ha tiszta vagyok
Karosszéria
Most jöttem ki a gyárból
Karosszéria változat
Finom a járásom
Szia! te a Renault R4 vagy?
|
|
M Imre írta 5 perce a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 3 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 5 órája új videót töltött fel:
M Imre 6 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 6 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Akció most hétvégén... (15%) átmeneti kabátokra. ...
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Poldi bácsi szelleme járja be újra a mély udvarokat, ahol ...
M Imre írta 20 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Bardóczi Sándor: November vége van és Budapesten...
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
FIVA Torinói Charta - A muzeális járművek jövője - új FIVA stratégia
I. Nemzetközi Oldtimer és Youngtimer Fesztivál - 2011. szeptember 23-24-25. Papp László Sportaréna, Budapest
Közösségi oldal a veteránjárművek szerelmeseinek - Veteránpark.hu
XI. Oldtimer Aukció és Budapesti Veterán Vásár