Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=607
írja a baleset-megelozes.eu
Összesen kilenc mondat - ha mindenki eleget tenne a sorokban foglaltaknak, akkor nem kellene féltenünk biztonságunkat a közutakon, s nem kellene rettegni a tragédiák esélyétől sem.
A fiatalok, azaz 15 és 30 év közöttiek a közúti közlekedés egyik legveszélyeztetettebb csoportja – a hazai és a nemzetközi baleseti statisztikai adatok egyértelműen alátámasztják ezt a baljós kijelentést. Az ETSC (European Traffic Safety Council) tavalyi felmérésének adatai arról árulkodnak, hogy 2001. és 2010 között nem kevesebb mint 140 000 fiatal személy vesztette életét az Európai Unió közútjain, ezen belül 9 150 fő mindössze egyetlen évben, 2010-ben.
Bár a fiatalok az EU össznépességének mindössze a 20 %-át teszik ki, ugyanakkor a balesetben meghalt személyek számában ez az arány már 30 %-ra nő. Az előzőekben leírt értékek egyértelműen jelzik, hogy a fiatalok közlekedése az átlagosnál nagyobb kockázatokkal jár.
A korcsoporton belül különösen veszélyeztetettek a férfiak, hiszen a közlekedési balesetben meghalt fiatalok 81 %-a férfi, s az áldozatok mindössze 19 %-a tartozik a szebbik nemhez. Nem véletlen tehát, hogy a közösségi és a nemzeti közlekedéspolitikai programok is kiemelt figyelmet szentelnek a fiatalok közlekedésbiztonságának.
A fentiek jegyében került sor 2012. július 31-án a „Fiatalság – Mobilitás – Biztonság” című szakmai szimpóziumra, melynek a KTI Közlekedéstudományi Intézet Kft. Széchenyi terme adott otthont (Budapest, XI. ker. Thán Károly u. 3-5). A rendezvényen a szakma szakértői, azaz a kormányzati tisztségviselők, közlekedéstudományi kutatók, közlekedésrendészeti és más szakemberek mellett a fiatalok is részt vettek (HÖOK tisztségviselője stb.), akik interaktív módon kapcsolódhattak az előadások témáihoz.
A szimpózium elején hangzott el először a „Fiatalok Közlekedésbiztonsági Nyilatkozata”, melyet Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára ismertetett a résztvevőkkel és a média jelen lévő munkatársaival.
A Nyilatkozat összesen kilenc mondatot tartalmaz, mely mindegyike igaz, megfontolandó és megtartandó. Ezek közül a példa kedvérét emeljünk ki kettőt:
„Fontos számomra a saját testi épségem, és ugyanúgy mások testi épsége is, ezért tiszteletben tartom a közlekedés szabályait"
„Fontosnak tartom, hogy az életemben elérjem a céljaimat, és azt akarom, hogy ezt senki se veszélyeztesse!”
A „Fiatalok Közlekedésbiztonsági Nyilatkozata” pdf-ben
vagy képben:
|
|
M Imre írta 14 órája a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 14 órája a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 15 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 15 órája a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 15 órája a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
M Imre írta 16 órája a(z) Kiss László, csillagász-fizikus: Egyedül vagyunk az univerzumban? (InfoRádió) videóhoz:
„Végleg elbuktuk” – mondja Kiss László csillagász, az...
M Imre írta 16 órája a(z) Crew Dragon Demo-2 küldetés: Irány az ISS! - A Landmark NASA SpaceX első emberes próbarepülése blogbejegyzéshez:
Esős napokra: Crew Dragon Axiom-4 modell | 2025.06.27. ...
M Imre írta 17 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
A Nemzetközi Űrállomás, mögötte az Axiom-4 Crew ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Szolidaritás. Hamburg, S-Bahn, most. https://www.facebook....
M Imre írta 1 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
Mintegy 1325 méter hosszon, 8800 négyzetméternyi...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Fuvarozók, fuvaroztatók és civil szervezetek közös levele az Európai Bizottság részére a tehergépkocsik üzemanyag-fogyasztásának csökkentése érdekében
Köszönjük, Európa! Programunk van, hát (rész)sikereink? - Közlekedési Operatív Program (a 2003-2015-ig szóló magyar közlekedéspolitikáról)
Közlekedésbiztonság: díjat kapott Magyarország
A sértett, károsult közrehatása a balesetek során