Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
8 éve | M Imre | 0 hozzászólás
írja a levego.hu - 2016. május 30.
Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke részére
Másolatban kapják:
Maroš Šefčovič alelnök, Jyrki Katainen alelnök,
Miguel Arias Cañete, Violeta Bulc, Elżbieta Bieńkowska, Karmenu Vella, Carlos Modeas és Margrethe Vestager biztosok
Brüsszel, 2016. május 26.
Tisztelt Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke!
2015 decemberében 195 ország képviselői kötötték meg az első átfogó, jogilag kötelező érvényű globális éghajlatvédelmi megállapodást. A Párizsi Megállapodásban az Európai Unió 40 százalékos széndioxidkibocsátás-csökkentést vállalt 2030-ig.
A közlekedés kulcsszerepe elvitathatatlan ennek a célnak az elérésében. Napjainkban a közúti közlekedés felel a kibocsátás negyedéért Európában. Ezen belül pedig, bár a gépkocsiállománynak mindössze öt százalékát adják, a közúti közlekedésben felhasznált üzemanyag 25 százalékát égetik el a nehéz tehergépkocsik, és így a szén-dioxid-kibocsátás negyedéért is felelősek. Vagyis ahhoz, hogy az Európai Unió teljesíteni tudja 2030-ra kitűzött éghajlatvédelmi céljait és a még nagyobb kihívást jelentő párizsi vállalásait, komoly erőfeszítésre van szükség a közlekedésben és különösen a közúti áruszállításban.
Az áruszállítási vállalkozások már ma is sokat tesznek az említett célok elérésének elősegítésére. Sok nagy szállítmányozó, fuvarozó már önként vállalja a széndioxid-kibocsátásának csökkentését vállalati szinten vagy zöld áruszállítási programok keretében. Az ezen levelet aláíró cégek tisztában vannak a rájuk háruló felelősséggel, és hajlandók további kötelezettségvállalásokra is, hogy segítsék az EU-t a nagyratörő éghajlatvédelmi céljainak elérésében.
Az árufuvarozási ágazat azonban külső támogatás nélkül képtelen eleget tenni ennek a kihívásoknak. Az átálláshoz szükség van a támogató jogi környezetre, aminek kialakítása a politikusok feladata. Az egyik terület, ahol az Európai Unió hozzájárulása különösen fontos lehet, az új nehéz tehergépkocsik üzemanyag-hatékonyságának növelése és CO2-kibocsátásának csökkentése.
A szennyezőanyag-kibocsátás csökkentésében (az EURO-normáknak köszönhetően) történt haladás ellenére közel húsz éve változatlan az új nehéz tehergépkocsik üzemanyag-fogyasztása.1 Nem hisszük, hogy egy új CO2-vizsgálati eljárás és a CO2-kibocsátás nyomon követése elegendő, hogy megteremtődjön a kiemelten üzemanyag-hatékony tehergépkocsik piaca Európában.
Ezért felhívjuk Önt, hogy tegyen javaslatot az új nehéz tehergépkocsik olyan szabályozására, amely 2020 után a CO2-kibocsátásuk és üzemanyag-fogyasztásuk csökkenését eredményezi. Európának követnie kell Japán, Kína és leginkább az Amerikai Egyesült Államok példáját, ahol sikerrel vezettek be üzemanyag-hatékonysági szabályozást a nehéz tehergépkocsikra.
A nehéz tehergépkocsik hatékonyabb üzemanyag-felhasználása előnyösen hatna a gazdaságra és a környezetre egyaránt. A vállalkozások és fogyasztók a gazdaság minden területén igénybe veszik a tehergépkocsikat az anyagok és termékek szállítására. A tehergépkocsik használati költségének jelentős részét adja az üzemanyag. Egy nehéz tehergépkocsi üzemanyagköltsége átlagosan 35 000 euró évente2, és Európában ezek a járművek használják fel az összes közúti teherszállításra jutó üzemanyag 60 százalékát.3 A tehergépkocsik korszerűsítésben rejlő 35 százalékos költséghatékonysági lehetőség teljes kiaknázásával a fuvarozók járművenként évente akár 10 000 euró megtakarításhoz juthatnak, és összességében 37 millió tonna szén-dioxidnak a levegőbe kerülése kerülhető el 2030-ig.4
Egyetértünk Arias Cañete biztossal abban, hogy „a tehergépkocsik CO2-kibocsátásának szabályozása elengedhetetlen”.5 Ezért nyomatékosan kérjük, hogy a közeljövőben kiadni tervezett „dekarbonizációs közlekedési közlemény”-ben az Európai Bizottság kötelezze el magát üzemanyag-hatékonysági szabályozás bevezetésére az új nehéz tehergépjárművekre, és tegyen javaslatot arra, hogy ezt a szabályozást két éven belül bevezetik.
Meggyőződésünk, hogy ha életbe lép az üzemanyag-hatékonysági szabályozás, a vállalkozásoknál és a fogyasztóknál jelentkező megtakarításon túlmenően csökkenni fog az Európai Unió gazdasági és biztonsági függése is a kőolajimporttól és áringadozástól. Továbbá ez ösztözni fogja a európai gyártókat és beszállítóikat arra, hogy pénzt fektessenek az üzemanyaghatékonyságot radikálisan növelő technikák kutatásába, fejlesztésébe és előállítására, amire Európának szüksége van az alacsony széndioxid-kibocsátású gazdaság kialakításához.
Tisztelettel:
(Angolból fordíttatta a Levegő Munkacsoport.)
Az eredeti levél az aláírók névsorával itt tölthető le: https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2016_05_Letter_on_fuel_efficiency_standards_for_trucks-.pdf
1 European Commission, Strategy for reducing Heavy-Duty Vehicles' fuel consumption and CO2 emissions, 2014, p3.
2 Egy nyergesvontató átlagosan fogyasztása 34,5 l/km, éves futásteljesítménye 120.000 km, az üzemanyag ára 0,9 EUR/liter.
3 ICCT, Overview of the heavy-duty vehicle market and CO2 emissions in the European Union, 2015, p6.
4 European Commission, Impact Assessment accompanying the Strategy for Reducing Heavy-Duty Vehicles Fuel Consumption and CO2 Emissions, 2014, p37
5 Arias Cañete biztos kijelentése az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottságában 2016. április 9-én, http://www.politico.eu/pro/co2-standards-for-cars-and-trucks-essential-to-eu-climate-targets/
-----
Összefogott Európa több nagy áruszállítója és fuvaroztatója a nehéz tehergépkocsik fogyasztásának a csökkentéséért. Levelet írtak az Európai Bizottság elnökének és az ügyért érdemben tenni tudó tagjainak,
melyben sürgetik, hogy az Európai Unió korlátozza az új tehergépkocsik széndioxid-kibocsátását.
írja a levego.hu - 2016. május 31.
A levél kezdeményezője az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (European Federation for Transport and Environment, T&E), amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja. Az aláírók között ott van a DHL, a DB Schenker, a Heathrow repülőtér, az IKEA, a Nestlé, a Philips és a portugál fuvarozók nemzeti szövetsége is. A levél aláírói szerint ahhoz, hogy mielőbb megjelenjenek a kisebb fogyasztású nehéz tehergépkocsik a gyártók kínálatában, a Bizottságnak sürgősen kezdeményeznie kell az uniós üzemanyag-hatékonysági szabályozást ezekre a járművekre. Európának követnie kell Japán, Kína és leginkább az Amerikai Egyesült Államok példáját, ahol sikerrel vezettek be ilyen szabályozást.
A fogyasztáscsökkenés komoly megtakarítást hozna a fuvarozóknak, és így a szállított áruk ára is csökkenhetne. A szállítási költség jelentős részét teszi ki az üzemanyag-költség. (Jelentőségét mutatja az a küzdelem, amit a magyarországi fuvarozók folytattak néhány éve azért, hogy a jövedéki adó egy kis részét visszatérítsék számukra.) Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség adatai szerint Európában a nehéz tehergépkocsikra jut az üzemanyag-fogyasztás 60 százaléka, és egy ilyen jármű üzemanyagköltsége átlagosan 35 000 euró (több mint tízmillió forint) évente. Ha kiaknáznák a tehergépkocsik korszerűsítésével elérhető 35 százalékos hatékonyság-javulást, akkor egy kamionon évente akár 10 000 eurót is megtakaríthatnának a fuvarozók, és az üvegházhatású gázkibocsátás is jelentősen csökkenne.
Bízunk abban, hogy magyar vállalatok és szakmai szervezetek is csatlakoznak a kezdeményezéshez” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.
A levél magyar fordítása itt,
a T&E látványos szórólapja itt olvasható.
https://www.levego.hu/sites/default/files/truck_future_a4_0.pdf
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tehergépkocsik használat,- és szennyezésarányos útdíja - Aki szennyez, fizessen!
Köszönjük, Európa! Programunk van, hát (rész)sikereink? - Közlekedési Operatív Program (a 2003-2015-ig szóló magyar közlekedéspolitikáról)
Fokozottan ellenőrzik a teherautókat Budapesten a díjköteles zónákban - Az érintettek egyötöde sem váltja ki a behajtási hozzájárulást
Autók fogyasztása: ígéret és valóság