Közlekedés: Fuvarozók, fuvaroztatók és civil szervezetek közös levele az Európai Bizottság részére a tehergépkocsik üzemanyag-fogyasztásának csökkentése érdekében

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

https://www.levego.hu/kapcsolodo-anyagok/fuvarozok-fuvaroztatok-es-civil-szervezetek-kozos-levele-az-europai-bizottsag

írja a levego.hu - 2016. május 30.


Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke részére

Másolatban kapják:
Maroš Šefčovič alelnök, Jyrki Katainen alelnök,
Miguel Arias Cañete, Violeta Bulc, Elżbieta Bieńkowska, Karmenu Vella, Carlos Modeas és Margrethe Vestager biztosok

Brüsszel, 2016. május 26.


Tisztelt Jean-Claude Juncker úr, az Európai Bizottság elnöke!

 

2015 decemberében 195 ország képviselői kötötték meg az első átfogó, jogilag kötelező érvényű globális éghajlatvédelmi megállapodást. A Párizsi Megállapodásban az Európai Unió 40 százalékos széndioxidkibocsátás-csökkentést vállalt 2030-ig.

 

A közlekedés kulcsszerepe elvitathatatlan ennek a célnak az elérésében. Napjainkban a közúti közlekedés felel a kibocsátás negyedéért Európában. Ezen belül pedig, bár a gépkocsiállománynak mindössze öt százalékát adják, a közúti közlekedésben felhasznált üzemanyag 25 százalékát égetik el a nehéz tehergépkocsik, és így a szén-dioxid-kibocsátás negyedéért is felelősek. Vagyis ahhoz, hogy az Európai Unió teljesíteni tudja 2030-ra kitűzött éghajlatvédelmi céljait és a még nagyobb kihívást jelentő párizsi vállalásait, komoly erőfeszítésre van szükség a közlekedésben és különösen a közúti áruszállításban.

 

Az áruszállítási vállalkozások már ma is sokat tesznek az említett célok elérésének elősegítésére. Sok nagy szállítmányozó, fuvarozó már önként vállalja a széndioxid-kibocsátásának csökkentését vállalati szinten vagy zöld áruszállítási programok keretében. Az ezen levelet aláíró cégek tisztában vannak a rájuk háruló felelősséggel, és hajlandók további kötelezettségvállalásokra is, hogy segítsék az EU-t a nagyratörő éghajlatvédelmi céljainak elérésében.

 

Az árufuvarozási ágazat azonban külső támogatás nélkül képtelen eleget tenni ennek a kihívásoknak. Az átálláshoz szükség van a támogató jogi környezetre, aminek kialakítása a politikusok feladata. Az egyik terület, ahol az Európai Unió hozzájárulása különösen fontos lehet, az új nehéz tehergépkocsik üzemanyag-hatékonyságának növelése és CO2-kibocsátásának csökkentése.

 

A szennyezőanyag-kibocsátás csökkentésében (az EURO-normáknak köszönhetően) történt haladás ellenére közel húsz éve változatlan az új nehéz tehergépkocsik üzemanyag-fogyasztása.1 Nem hisszük, hogy egy új CO2-vizsgálati eljárás és a CO2-kibocsátás nyomon követése elegendő, hogy megteremtődjön a kiemelten üzemanyag-hatékony tehergépkocsik piaca Európában.

 

Ezért felhívjuk Önt, hogy tegyen javaslatot az új nehéz tehergépkocsik olyan szabályozására, amely 2020 után a CO2-kibocsátásuk és üzemanyag-fogyasztásuk csökkenését eredményezi. Európának követnie kell Japán, Kína és leginkább az Amerikai Egyesült Államok példáját, ahol sikerrel vezettek be üzemanyag-hatékonysági szabályozást a nehéz tehergépkocsikra.

 

A nehéz tehergépkocsik hatékonyabb üzemanyag-felhasználása előnyösen hatna a gazdaságra és a környezetre egyaránt. A vállalkozások és fogyasztók a gazdaság minden területén igénybe veszik a tehergépkocsikat az anyagok és termékek szállítására. A tehergépkocsik használati költségének jelentős részét adja az üzemanyag. Egy nehéz tehergépkocsi üzemanyagköltsége átlagosan 35 000 euró évente2, és Európában ezek a járművek használják fel az összes közúti teherszállításra jutó üzemanyag 60 százalékát.3 A tehergépkocsik korszerűsítésben rejlő 35 százalékos költséghatékonysági lehetőség teljes kiaknázásával a fuvarozók járművenként évente akár 10 000 euró megtakarításhoz juthatnak, és összességében 37 millió tonna szén-dioxidnak a levegőbe kerülése kerülhető el 2030-ig.4

 

Egyetértünk Arias Cañete biztossal abban, hogy „a tehergépkocsik CO2-kibocsátásának szabályozása elengedhetetlen”.5 Ezért nyomatékosan kérjük, hogy a közeljövőben kiadni tervezett „dekarbonizációs közlekedési közlemény”-ben az Európai Bizottság kötelezze el magát üzemanyag-hatékonysági szabályozás bevezetésére az új nehéz tehergépjárművekre, és tegyen javaslatot arra, hogy ezt a szabályozást két éven belül bevezetik.

 

Meggyőződésünk, hogy ha életbe lép az üzemanyag-hatékonysági szabályozás, a vállalkozásoknál és a fogyasztóknál jelentkező megtakarításon túlmenően csökkenni fog az Európai Unió gazdasági és biztonsági függése is a kőolajimporttól és áringadozástól. Továbbá ez ösztözni fogja a európai gyártókat és beszállítóikat arra, hogy pénzt fektessenek az üzemanyaghatékonyságot radikálisan növelő technikák kutatásába, fejlesztésébe és előállítására, amire Európának szüksége van az alacsony széndioxid-kibocsátású gazdaság kialakításához.

Tisztelettel:


(Angolból fordíttatta a Levegő Munkacsoport.)


Az eredeti levél az aláírók névsorával itt tölthető le: https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2016_05_Letter_on_fuel_efficiency_standards_for_trucks-.pdf

1 European Commission, Strategy for reducing Heavy-Duty Vehicles' fuel consumption and CO2 emissions, 2014, p3.

2 Egy nyergesvontató átlagosan fogyasztása 34,5 l/km, éves futásteljesítménye 120.000 km, az üzemanyag ára 0,9 EUR/liter.

3 ICCT, Overview of the heavy-duty vehicle market and CO2 emissions in the European Union, 2015, p6.

4 European Commission, Impact Assessment accompanying the Strategy for Reducing Heavy-Duty Vehicles Fuel Consumption and CO2 Emissions, 2014, p37

5 Arias Cañete biztos kijelentése az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottságában 2016. április 9-én, http://www.politico.eu/pro/co2-standards-for-cars-and-trucks-essential-to-eu-climate-targets/


-----


Összefogott Európa több nagy áruszállítója és fuvaroztatója a nehéz tehergépkocsik fogyasztásának a csökkentéséért. Levelet írtak az Európai Bizottság elnökének és az ügyért érdemben tenni tudó tagjainak,

https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2016_05_Letter_brands_logistics_green_groups_truck_fuel_efficiency_standards.pdf

melyben sürgetik, hogy az Európai Unió korlátozza az új tehergépkocsik széndioxid-kibocsátását.

https://www.levego.hu/hirek/2016/05/europai-kezdemenyezes-a-kamionok-uzemanyag-fogyasztasanak-csokkenteseert

írja a levego.hu - 2016. május 31.


A levél kezdeményezője az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (European Federation for Transport and Environment, T&E), amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja. Az aláírók között ott van a DHL, a DB Schenker, a Heathrow repülőtér, az IKEA, a Nestlé, a Philips és a portugál fuvarozók nemzeti szövetsége is. A levél aláírói szerint ahhoz, hogy mielőbb megjelenjenek a kisebb fogyasztású nehéz tehergépkocsik a gyártók kínálatában, a Bizottságnak sürgősen kezdeményeznie kell az uniós üzemanyag-hatékonysági szabályozást ezekre a járművekre. Európának követnie kell Japán, Kína és leginkább az Amerikai Egyesült Államok példáját, ahol sikerrel vezettek be ilyen szabályozást.

A fogyasztáscsökkenés komoly megtakarítást hozna a fuvarozóknak, és így a szállított áruk ára is csökkenhetne. A szállítási költség jelentős részét teszi ki az üzemanyag-költség. (Jelentőségét mutatja az a küzdelem, amit a magyarországi fuvarozók folytattak néhány éve azért, hogy a jövedéki adó egy kis részét visszatérítsék számukra.) Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség adatai szerint Európában a nehéz tehergépkocsikra jut az üzemanyag-fogyasztás 60 százaléka, és egy ilyen jármű üzemanyagköltsége átlagosan 35 000 euró (több mint tízmillió forint) évente. Ha kiaknáznák a tehergépkocsik korszerűsítésével elérhető 35 százalékos hatékonyság-javulást, akkor egy kamionon évente akár 10 000 eurót is megtakaríthatnának a fuvarozók, és az üvegházhatású gázkibocsátás is jelentősen csökkenne.

 

Bízunk abban, hogy magyar vállalatok és szakmai szervezetek is csatlakoznak a kezdeményezéshez” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

 

A levél magyar fordítása itt,

https://www.levego.hu/kapcsolodo-anyagok/fuvarozok-fuvaroztatok-es-civil-szervezetek-kozos-levele-az-europai-bizottsag

a T&E látványos szórólapja itt olvasható.

https://www.levego.hu/sites/default/files/truck_future_a4_0.pdf

Címkék: 40 százalékos széndioxidkibocsátás-csökkentés a tehergépkocsik co2-kibocsátásának szabályozása elengedhetetlen arias cañete co2-kibocsátás dekarbonizációs közlekedési közlemény european federation for transport and environment európai bizottság európai közlekedési és környezetvédelmi szövetség európai unió fuvarozás hatékonyabb üzemanyag-felhasználás jean-claude juncker kamion kiemelten üzemanyag-hatékony tehergépkocsik kisebb fogyasztású nehéz tehergépkocsik környezetvédelem közúti közlekedés nehéz tehergépkocsik párizsi megállapodás szennyezőanyag-kibocsátás csökkentése t&e tervezet áruszállítás éghajlatváltozás éghajlatvédelem éghajlatvédelmi megállapodás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 15 órája a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 1 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 1 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu