Közlekedés: Használatarányos útdíj - mennyit nyerne itthon a büdzsé?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Milliárdokkal dobja meg az útdíj a szlovák büdzsét


Mintegy 38 millió eurót hozott a szlovák államkasszának az év első négy hónapjában az elektronikus útdíj. Áprilisban 12 millió eurót fizettek a teherszállítók - közölte a rendszert működtető Sky Toll részvénytársaság szerdán.


Átlagosan havi 2,6 milliárd forintnak megfelelő euró folyik be Szlovákia államkasszájába a frissen bevezetett elektronikus útdíj keretében. Lenka Lendacká, a Sky Toll szóvivője szerint április végén a rendszerbe összesen 166 328 gépkocsi volt bejelentkezve. A gépkocsik 62 százalékát külföldiek tették ki.

A külföldi szállítók többnyire az előfizetéses rendszert választják, mert az adott útvonalat évente több esetben használják. Ők teszik ki a külföldi gépkocsik 90 százalékát. A bejegyzett szlovák szállítók 65 százaléka választotta az előfizetéses rendszert - közölte Lendacká.

Áprilisban a 12 tonnánál nehezebb gépkocsik 6,3 millió eurót, a 3,5 tonnánál nagyobbak 660 ezer eurót fizettek be a kasszába. Reklamáció áprilisban az utak 0,1 százalékával kapcsolatban érkezett - emelte ki a szóvivő.


Az elektronikus útdíj rendszert Szlovákiában január elsején vezették be a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsikra. Az elektronikus útdíj rendszer összesen 2.400 kilométer autópályára, gyorsforgalmi útra és más, jelzett útra terjed ki. Ebből az első osztályú utak 1.461 kilométert tesznek ki.

A januári tiltakozások következtében a kormány úgy döntött, hogy csökkenti a gázolaj árát, amit a parlament később jóvá is hagyott. A parlament módosította az elektronikus útdíj megsértéséért kijáró szankciókat is. A fedélzeti műszer hibás bekapcsolása, vagy rossz adatok betáplálása miatt kiszabható majdnem 1700 eurós büntetést a helyszínen 120 euróra (kb. 33 ezer forint), közigazgatási eljárás esetén pedig 160 euróra (kb. 44 ezer forint) csökkentették.



Felkorbácsolta az indulatokat a szlovák útdíj


Balesetveszélyes körülményeket teremt a szlovák úthasználati díj bevezetése miatt kialakult dugó a magyar-szlovák határállomások előtt, a legtöbb kamionos Rajkánál próbál belépni Szlovákiába. Zúgolódnak a fuvarozók a megemelt sarc miatt a határ túloldalán.


2010. január 1-jétől Szlovákia a 3,5 tonna feletti össztömegű és a kilenc főnél több személy szállítására alkalmas járművekre elektronikus útdíjfizetési rendszert vezet be. A sarcot nem csupán a gyorsforgalmi utak használata után kell fizetni, hanem minden fő közlekedési útvonal díjköteles. A GPS-alapú számlázás kilométerdíja nagyjából 17 és 56 forint között (6,3 és 20,9 eurocent) alakul attól függően, hogy milyen típusú útszakaszon és milyen környezteti besorolású, össztömegű valamint tengelyszámú jármű közlekedik.


A magas útdíjak ellen a szlovák fuvarozók tiltakoznak. Benzinkutak lezárását helyezték kilátásba, amennyiben a hatóságok nem mérséklik a kilométerdíjakat. A mai napon már a pozsonyi rendőröknek kellett intézkedni egy eltorlaszolt útszakasz részleges felszabadítása érdekében - írja az Új Szó.


Forrás:ujszo.com

A matricás rendszerhez képest borsosnak mondható kilométer alapú tarifa a dél-szlovák kelet-nyugati irányú kamionforgalmat a magyar utakra irányíthatja. Az Állami Autópálya-kezelő hat éve sürgeti, hogy a magyarországi gyorsforgalmi úthálózaton is dolgozzanak ki a teherforgalom számára egy elektronikus rendszert, mivel a matricás rendszerben a tarifák ára tovább nem emelhető, így a hazai utak áron alul használódnak el - írja a Napi.

Összehasonlításképpen egy magyarországi éves matrica ára a 12 tonna össztömeg feletti - D4 kategóriájú - kamionok számára idén 198 ezer forintba kerül. Ezzel szemben január 1-jétől Szlovákiában ugyanebben a kategóriában - a tengelyszám és károsanyag kibocsátási kategória függvényében - 48 és 56 forint közötti áron gurulhatnak kamionok.

Ez azt jelenti, hogy éves szinten még a legkorszerűbb járművek is csak valamivel több, mint 4000 kilométert futhatnak a magyar matrica áráért a szlovák utakon. Ez a távolság pedig bagatell egy rendesen kihasznált teherautónak, így valós korlátot csak a kerülő miatti plusz fogyasztásban megjelenő költségnövekedés fog jelenteni a szlovák fuvarozóknak.


Jöhet a használatarányos útdíj?
(2010 március 05.)

Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter átvette a Greenpeace Magyarország Egyesület és a Levegő Munkacsoport közös, a használatarányos útdíj bevezetését sürgető petícióját. A tárcavezető elmondta, hogy a szakminisztérium egyetért a megtett úttal arányos, elektronikus útdíjfizetés mielőbbi bevezetésével. Az alkalmazás szakmai előkészítése folyamatosan, gyors ütemben zajlik. A jelenlegi állapot szerint - ha a megfelelő országgyűlési és kormánydöntések időben, 2010 novemberéig megszületnek -, a rendszer 2013. január elsejével bevezethető.

A miniszter a petíció átvételekor és az azt követő rövid megbeszélésen is megerősítette, hogy a minisztérium a civil szervezetek által megfogalmazott célokkal alapvetően egyetért. A használatarányos útdíjfizetés sikeres bevezetéséhez elengedhetetlenül szükséges a társadalom támogatása, a rendszer széleskörű elfogadottsága. Ennek érdekében a minisztérium a 2013 utáni időszakra fokozatos, több lépcsős alkalmazást tervez az érintett járművek és útszakaszok körében egyaránt.

A tárcavezető ígéretet tett arra, hogy a feladatok nyári átadás-átvételekor hivatali utódjának figyelmét felhívja az előkészületek folytatásának kiemelt fontosságára. A minisztérium a petícióban rögzített és a megbeszélésen felmerült felvetésekre a közeli napokban részletes reakciót küld a kezdeményező szervezeteknek. A szakmai választ a tárca a honlapján közzéteszi.


Támogatják a használatarányos útdíjat a kamionosok
(2010 május 03.)

Támogatná a használatarányos útdíj bevezetését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), feltéve, ha a kormány néhány kedvezményt is hajlandó tenni a hazai fuvarozó cégeknek - nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Karmos Gábor, az egyesület főtitkára.

A magyar közúti fuvarozók érdekvédelmi szervezet támogatja a használatarányos útdíj bevezetését, mely számításaik szerint mintegy 50-60 milliárd forint költségvetési többletbevételt eredményezne évente. A szervezet álláspontja szerint a megemelt útdíjakból befolyó pénzek lehetőséget biztosítanának a kormányzat számára, hogy az állam kedvezményeket tudjon biztosítsanak a hazai fuvarozók számára.

A kamionosok a gázolaj árából literenként 8 forint állami visszatérítést szeretnének elérni, valamint a vezetőknek adható napidíj adómentes határának megemelését. Az utóbbi határ jelenleg 25 euró naponta, a régiónkban az egyik legalacsonyabb szinten van - hangsúlyozta Karmos Gábor. A főtitkár szerint ezt az értéket legalább napi 35-45 euróig fel kellene tornászni, hogy magyar fuvarozók versenyben maradhassanak a szlovák illetve román cégekkel.

A kamionok számára kiszabott használatarányos útdíjat idén január elsején vezették be Szlovákiában. Csehországban, Ausztriában és Németországban pedig már régebb óta működik a megtett távolsággal arányos fizetési rendszer a teherforgalom számára. A hazai utakon is indokolt lenne a rendszer bevezetése, mert ezzel biztosítani lehetne, hogy az utakat jobban igénybevevő és az környezetet jobban terhelő (külföldi) járművek megfizessék a közlekedés régiónkban szokásos piaci árát.

Forrás:portfolio.hu

-----

Autópályadíjak Európában: a szlovénok még mindig nagyon lehúzósak!

A legtöbb országban, mint tudjuk, fizetősek az utak, van, ahol a megtett kilométer után, van ahol az utakon eltöltött idő alapján kell fizetni. Egy külföldi út megtervezése előtt érdemes lehet utánanézni a pályadíjaknak, hogy ne érjen minket meglepetés a fizető kapuknál.

Az egyes országokban érvényes útdíjakról legegyszerűbben az autópálya üzemeltetők honlapján tudunk tájékozódni, a legtöbb ugyanis feltünteti az oldalán az aktuális díjszabást, hogy hol és mint lehet ezt kifizetni, milyen bírságra számíthat, aki ezt mégsem tenné meg, illetve milyen formában (készpénz, bankkártya, egyéb), és milyen pénznemben történhet a fizetés.
Matricás rendszer működik a környező országok közül Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában, valamint két éve Szlovéniában is.

Itthon a nyári turisztikai időszak kezdetével, vagyis május 1-jétől a négynapos autópálya-matricák ára 1170 forintról 1530 forintra emelkedett. A magasabb árak 2010. szeptember 30-ig maradnak érvényben, utána ismét a csökkentett díjat kell fizetnünk az úthasználatért.


A szomszédos Ausztriában az autópályákon és gyorsforgalmi utakon szintén matricás rendszer van érvényben, az üzemeltető mindenütt az ASFINAG (Autobahnen- und Schnellstraßen- Finanzierungs- Ag).

A díjakat minden évben minisztériumi rendeletben állapítják meg (bár ez 2007. vége óta nem változott), melyet 20 százalék áfa is terhel. A matricákat 10 napos, 2 hónapos, illetve egy éves időtartamra lehet megvásárolni.

Aki ezt elmulasztja, arra 120 eurós (32 ezer forint), míg hamis matrica esetén 240 eurós (65 ezer forint) helyszíni bírságot is kiszabhatnak, amit csak euróban lehet megfizetni, míg ha nem tud a helyszínen fizetni, még borsosabb büntetésre, akár 300-3000 ezer euróra is számíthat, a helyi hatóságok ítéletétől függően.

Ha nem venné meg valaki itthon az osztrák matricát, annak érdemes azt is tudnia, hogy betéti kártyák esetében legtöbb helyen csak MasterCard-ot fogadnak el, tehát érdemes a fizetési módról is tájékozódni.

Szlovéniában 2008 július 1-jén a kapus rendszert felváltotta a matricás rendszer, ami akkoriban nagy port kavart, mivel fél év volt a legrövidebb idő, amire matricát lehetett váltani.

Az ügy eljutott egészen Brüsszelig, melynek bevezették az egyhetes, valamint egy hónapra és egy érvényes matricákat, melyekért idén is ugyanannyit kér el a szlovén állami autópálya-kezelő társaság (DARS), mint tavaly , ami összehasonlítva a többi ország autópálya-tarifáival, meglehetősen sok.

Szlovákiában idén januárban vezették be a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre a használat arányos útdíjat, amit a tervek szerint 2013-tól a személygépkocsikra is kiterjeszt az üzemeltető SkyToll, addig azonban marad a matricás rendszer. A heti, havi és éves matricák ára a tavalyival megegyező.

Csehországban szintén nem drágultak a matricák, az úthasználati díjat nem fizetőknek azonban 2000-5000 cseh korona (21 ezer - 53 ezer forint) helyszíni bírságot kell fizetniük az őket megállító rendőröknek, koronában vagy euróban.

A cseh, szlovák és osztrák matricákat itthon is be lehet szerezni az Állami Autópálya Kezeklő Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban.

Ha tenger felé vennénk az irányt

Aki tengerpartra vágyik, és Horvátország, Olaszország, vagy Franciaország felé venné az irányt, mindenhol a megtett távolság, valamint a gépjárművünk méretétől függően kivetett díjakkal fog találkozni.


Horvátországban, az elmúlt években jelentősen meghosszabbodott autópályákon kapus rendszer működik. Az autópályákat négy társaság üzemelteti, ezek honlapján az egyes szakaszok díjairól - díj kalkulátorok segítségével - pontos tájékoztatást kapunk, valamint a fizetés megengedett módjairól is. Normál személygépkocsi esetén hozzávetőleg 35-50 kunával (1300-1800 forint) lehet számolni 100 kilométerenként.

Olaszországban szintén a megtett kilométer, illetve a kocsi mérete alapján kell díjat fizetni, szinte mindenhol, kivéve a nagyobb városok körül található körgyűrűket, illetve az A3-as autópálya Salerno és Reggio di Calabria közötti szakaszát, melyek ingyenesek. Az autópálya társaságok szövetségének (AISCAT) honlapjáról az összes autópálya üzemeltető oldalára átnavigálhatunk, ahol megtalálhatjuk, hogy a keresett útszakaszon pontosan mennyi kell fizetni. A díjak 5-7 euró (1500-2000 forint) között mozognak 100 kilométerenként.


Franciaországban kifejezetten borsosak a pályadíjak: 6-10 euró (1600-2500 forintba) kerül ugyanekkora távolság, míg az alagutakért, hidakért külön díjat kell fizetni.

(forrás: penzcentrum.hu)

Címkék: elektronikus útdíj európa greenpeace használatarányos útdíj hónig péter kamionforgalom szlovákia teherszállítók útdíj

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu