Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
https://www.levego.hu/hirek/2017/04/intezkedesek-europaban-szmogriado-eseten
levego.hu | 2017. április 27.
A szmogriadóval kapcsolatos szabályok Európában helyenként szigorúbbak, máshol megengedőbbek, mint nálunk, és számos helyen hiányzik a szabályozás.
– a Levegő Munkacsoport összeállítása
Az egyik szélsőséges eset Lengyelország, ahol a szmogriadó tájékoztatási fokozatát akkor kell elrendelni, amikor szállópor-koncentráció (PM10) meghaladja a köbméterenkénti 200 mikrogrammot, a riasztási fokozatát pedig 300 mikrogramm felett (a magyarországi határérték 75, illetve 100 mikrogramm). Igaz, a lengyel városok önkormányzatai szigorúbb értékeket is alkalmazhatnak a saját településükön.
Más országokban viszont a magyarországinál is jóval alacsonyabb a veszélyesnek nyilvánított szennyezési szint. Finnországban például már 50 mikrogrammot meghaladó koncentráció esetén el kell rendelni a szmogriadó riasztási fokozatát. Pedig az uniós szabályok szerint ez „csak” az egészségügyi határérték. Számos országban viszont (például Ausztriában, Franciaországban, Olaszországban, Németországban) az egészségügyi határérték túllépése egyúttal a tájékoztatási fokozat, és általában a riasztási határértékek is jóval alacsonyabbak, mint nálunk.
A szmogriadó riasztási fokozata életbelépésével elrendelt intézkedések általában sok hasonlóságot mutatnak Európa-szerte. Ezek közé tartozik a gépjármű-forgalom korlátozása, a tömegközlekedés ingyenessé tétele, az ipari tevékenységek okozta légszennyezés csökkentése, és a háztartások felhívása, hogy lehetőleg ne fűtsenek szilárd tüzelőanyaggal. Számos helyen vezetnek be sebességkorlátozást (például Belgiumban az autópályákon 90 km/h, valamint 50 km/h azokon az utakon, ahol egyébként 70-90 km/h megengedett). Van, ahol a páros-páratlan rendszám alapú korlátozás lép életbe (például Brüsszelben, Madridban, Párizsban és Szarajevóban). Több városban előírják, hogy a középületeket milyen hőmérsékletre szabad fűteni (Lyonban például legfeljebb 19 Celsius fokra). Különleges eset a norvégiai Bergen, ahol már régóta behajtási díj (dugódíj) működik: szmogriadó esetén az ötszörösére emelik a díjat (személygépkocsik után csúcsidőben 25 eurót, azon kívül 10 eurót kell fizetni; a teherautók után pedig ezeknek a dupláját).
Számos helyen pedig azért nincs szabályozás a szmogriadó, mert a megelőző intézkedésekre helyezik a hangsúlyt, vagyis arra, hogy soha ne legyen túlzottan szennyezett a levegő.
Az angol nyelvű összeállítás itt tölthető le.
http://levego.hu/sites/default/files/smog_emergency_schemes_in_europe_201703.pdf
Kép: Szmog Varsóban
https://www.euractiv.com/section/climate-environment/news/smog-chokes-coal-addicted-poland/
Előzmények, tudnivalók, érdekességek
|
|
M Imre írta 2 napja a(z) Mitől lesz fenntartható a városi közlekedés? blogbejegyzéshez:
Miért nem használják többen a járműmegosztást Budapesten...
M Imre írta 2 napja a(z) GRETA-projekt - a parkolás és az áruszállítás rendszere (a Corvin-negyedben) képhez:
A projekt keretében: -- korábban, 2024 tavaszán már ...
M Imre 2 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Repair Café Budapest közösségi szerelde és kávézó blogbejegyzéshez:
Elromlott a telefonod? Zajos a porszívód? Levált a cipőd talpa...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) James Webb űrteleszkóp pályája (animáció | Tudomány könnyedén) videóhoz:
Üstökösök közelednek az esti égre! Kiss László csillagász | ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Terézváros nem akar szerencsejáték-hirdetéseket...
M Imre írta 2 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Mozdonyfüst: Ebben a percben az ország második ...
M Imre 3 napja új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Szmogriadó: füstbe ment terv - korlátozások csütörtök reggeltől
Súlyos visszalépés a budapesti szmogriadó-rendeletben?