Közlekedés: Ön miért támogatja a kamionos vállalkozásokat?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Sajtóközlemény
2010. március 5. –

Ön miért támogatja a kamionos vállalkozásokat?

Valószínűleg még nemigen vetette fel magának ezt a kérdést. Pedig tény:

network.hu

Magyarországon egy kamion egy napi korlátlan úthasználatáért legfeljebb 2 760 forintot fizet a fuvarozó. Ez az összeg csupán néhány százaléka az általa okozott környezeti, egészségi és útkárnak. Szlovákiában, Ausztriában vagy Svájcban 5 000 és 20 000 forint közötti összeget kell kifizetni 100 kilométerenként.

A külföldi kamionosok általában semmit sem fizetnek, mivel a magyar szervek képtelenek behajtani tőlük a díjat. (Eleve törlik a külföldi rendszámú járműveket az ellenőrző kamerák felvételeiről, amelyek a bliccelőket hivatottak kiszűrni!) Az alacsony – illetve a számukra gyakorlatilag nem létező – díj miatt a külföldiek közül sokan a környező országok helyett Magyarországon mennek keresztül. Áru ilyen módon nem marad az országban, hazai termék sem kerül ki exportra. Ráadásul többnyire nem hazánkban tankolnak, tehát még ezzel sem járulnak hozzá a mindannyiunk pénzéből épített utak fenntartásához.

A kamionok nagy mennyiségben bocsátanak ki szennyező anyagokat, amelyek komoly egészségkárosító hatása köztudott. A főbb útvonalakat nem veszi körül üvegfal, amely megóvná az emberek egészségét, sem pedig pénztárcáját, amelyből egyre magasabb összeg kerül ki társadalombiztosításra, hogy a szennyezés miatt megbetegedettek gyógyítását finanszírozza az egészségügy.
Egyetlen kamion olyan mértékű kárt okoz az utakban, mint 100.000 személygépkocsi.
A kamionok okozta úthibák miatt a személyautókban sokkal nagyobb összegű kár keletkezik (a lengés-csillapítókban, a kerekekben, a csapágyakban, stb.), mint az utakban. Ezt a költséget teljes egészében az autótulajdonosok állják.
A kamionok által használt utak mentén az állandó rezgés miatt az ingatlanok megrongálódnak, értékük drasztikusan csökken.
Amikor a kamionok is részesei egy balesetnek, a károk, sérülések sokkal súlyosabbak, mint ha kisebb járművekkel történik baleset.

A kamionok által az egészségünkben, útjainkban, autóinkban, lakóházainkban, közműveinkben okozott kár évente több százmilliárd forintot tesz ki. A kamionok tulajdonosai, üzemeltetői még az általuk használt infrastruktúra költségeit sem fizetik meg, nemhogy a járműveik okozta károkat.

2010. március 5-én a Levegő Munkacsoport a Greenpeace részvételével petíciót nyújtott át Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek. A beadványban a szervezet tagjai azt kérik, hogy Magyarország minél hamarabb vezesse be a 12 tonna megengedett összsúlyt meghaladó tehergépjárművek kilométer-arányos útdíját.

Ne a lakosság pénzéből támogassák a kamionos vállalkozásokat!

Egészségünk védelme, pénztárcánk megóvása érdekében azonnali döntésre van szükség. Ezért a szervezők azzal a kéréssel adták át a petíciót, hogy a miniszter gyorsítsa fel a kilométer-arányos útdíj bevezetésének előkészületeit. Az útdíjat a menetíró-készülékre alapozva vagy a Szlovéniában sikerrel alkalmazott kapus rendszerrel 2011. január elsején be lehet vezetni. 2013-tól pedig sor kerülhet az elektronikus útdíj-rendszer alkalmazására.

A közvélemény-kutatások szerint a lakosság nagy többsége egyetért a nehéz tehergépkocsik útdíjának bevezetésével, így az időpont már csak a döntéshozók akaratán múlik.


Budapest, 2010. március 5.

levego.hu

Címkék: greenpeace hónig péter kamionos vállalkozások levegő munkacsoport

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 14 éve

Várom a képeket.
Egy dolog, hogy én a vasúti szállítás mellett vagyok, mármint kamionok terén is=kamiont olcsóbb vasúton szállítani, mint közúton.
A hazai kamionosok nyilván itthon tankolnak, tehát nekik nem kéne külön útarányos díj.
A külföldieket büntetni kell, ha nem tartják be a hivatásos gépkocsivezetőkre érvényes szabályokat=a menetíró készülék megmutatja ... mi az, hogy nem tudják behajtani? Ilyen nincs, nem lehet. A külföldieknek úthasználati díjat kell fizetni. Másfelé nem nagyon tudnak menni :) Amink van, azt kell kihasználni=természeti adottságok, fekvés.
A befolyt pénz útját közkinccsé kell tenni, csak útfelújításba kerülhet, máshova nem, például 4-es metró.
A magyar kamionos munkáját és munkakörülményeit erős, határozott fellépéssel és képviselettel védeni kell. Mint például a szlovákok teszik. Más ötleteit nyugodtan lehet hasznosítani.

Válasz

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

Imi! Ha megnyitom a másik gépet, azonnal megy fel :D

Válasz

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

De úgy látom a kiadványokból semmit nem olvastál el. Mindkét félnek van igazsága, de az objektivitás miatt tájékozódni kell, hogy mit is mond a másik.


Én most megismertem a te véleményedet. Mi a fontosabb az egsészség vagy más???

Válasz

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

Mielőtt dühöngsz, azért az reális, hogy a külföldi kamionosok nem fizetnek semmit sem, de még tankolni sem tankolnak itt, csak amortizálják amt a TE adódból építettek fel.. Ez az üzemanyagár borzalmasan magas, de figyelembe kellene venned azt, hogy a kamionok indokolatlanul nagy kárt okoznak. Valami megoldást kell találni, mert ez így nem állapot. Pl a vonaton való szállítást, hanem romlandó árúról van szó. Ami az autóutak mentén keletkezik szennyeződés az nem ott érezteti a hatását, hanem például a kenyeredben amit megeszel. Mert a szenny a levegőben és az útról lemosva a termőterületekre is eljut, ami bekerül a táplálék láncba. Nem sorolom tovább, mert ezek első látszatra nem láthatóak, de ha belegondolsz igazunk van. Neked meg ezek szerint nincs olyan ismerősöd aki valaha egy nyugis helyre költözött, most meg tombol mellette a forgalom az ő megkérdezése nélkül.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 14 éve

A gázolaj 300Ft felett van, a rendőrség a KPM a vámosok mind lehúzzák a fuvarozókat. Ott vannak a különféle adók amik nem kevesek. Kamionon egy letört visszapillantó is többszázezer forint. Hát szabjatok még ki nekik 100 kilométerenként 20000Ft útdíjat. Az kilóméterenként 200Ft, Mikor csak a gumikopás kilóméterenként 10Ft körül van és ebbe még nincs benne a szerelés díja ami kerekenként sem kevesebb 3000Ft-tól. Egy gyorshajtás min 30000Ft. Egy 8 perces túlvezetés 100000Ft. Húzzátok le őket mégjobban! Ti fizetitek meg úgyis az egészet az üzletekbe, a tüzépeken meg mindenhol.

Válasz

M Imre üzente 14 éve

Nem lehet, csak a fórumban ... mos elkelne egy forró grog (fó rró RUM), persze csak vicceltem ... gyógyulok. Tedd fel az összes képet!
A négyes metrósakat nem tudnád? ... valamikor. Az alagutat. Nekem vannak videóim, azokat ma :) felteszem.
Most megyek teát főzni sok citrommal.

Válasz

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

felraktam a petíciót is

Válasz

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

A képgaléria:
http://autovezetes.network.hu/kepek/kilometeraranyos_utdij__peticio_20100305_es_a_helyszinrol_kepek_tajekoztatofuzet

Válasz

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

IMI! A hírekhez a kommentekben nem lehet képet csatolni????

Válasz

Sunóm Nagéla üzente 14 éve

A petíció és topik a témáról a GreenProfiton:

http://zsenill.cwahi.net/forum/viewtopic.php?f=30&p=16465&sid=675cb158f6df837a502e7a11af1ad1a8#p16465

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:

"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...

M Imre írta 2 napja a(z) RoadPol faliújság 2022. képhez:

Roadpol_faliujsag_2022_2171375_1372_s

ROADPOL „ALKOHOL ÉS DROG” — ITTAS ÉS...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:

Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...

M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...

M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:

Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu