Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://reset.hu/2017/04/27/igy-alakul-at-a-forma-1-2018-tol/
2017.04.27. | reset.hu
A csapatok a sportág vezetésével tárgyaltak a minap, és több kérdésben is megegyeztek egymással.
Persze nem minden alakulat képviseltette magát a Párizsban tartott találkozón: csak hatan voltak ott, a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a McLaren és a Force India, ugyanis ők az úgynevezett Stratégiai Csoport tagjai.
Ha úgy tetszik, az F1-es nagyvadak testülete ez, akik meghatározzák a sportág jövőbeli irányát, igaz, nincs teljesen szabad kezük a szabálytervezetek megalkotásában.
A csapatok mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség, valamint a sorozat tulajdonosai is tagjai a csoportnak, őket Jean Todt FIA-elnök, valamint Chase Carey, az F1 januárban hivatalba lépett vezérigazgatója képviselte.
Az FIA közleménye szerint építő megbeszélés zajlott a felek között a francia fővárosban, nézzük hát, hogy miről is esett szó az asztalnál:
Fejvédelem
A Stratégiai Csoport utat engedett az eddig még csak számítógépes grafikákon látott ‘pajzs’ nevű fejvédő megoldásnak a ‘halo’ ellenében.
Az F1-es csapatok a tavalyi szezon második felében folyamatosan próbálgatták az utóbbi eszközt, hogy a tesztek kielemzése után olyan módosításokat végezhessenek rajtuk, amelynek köszönhetően
-- 2018-ban kötelezővé tehetik használatát.
Igen ám, de a pilóták nagy része leszavazta a bevezetését, ezért az FIA biztonsági részlege új ötletek után kutatott. A Red Bull egy évvel ezelőtt bemutatta saját találmányát, a szélvédőhöz hasonlító ‘aeroscreent’, ezt azonban hamar partvonalra tették a halo miatt, azzal a lábjegyzettel, hogy később talán folytathatják a tesztelését.
A csoport célja egyértelmű: hamarosan pályára vinni a pajzsot, hogy 2018-ban már hivatalosan is bemutatkozzon a Forma-1-ben.
Aerodinamika
Az idei évben visszatértek az autókra az úgynevezett cápauszonyok és megjelentek rajtuk a T-szárnyak, ezeket azonban a szakma és a rajongók nagy része is heves ellenérzéssel fogadta.
A T-szárny Kínában és Bahreinben is leszakadt Valtteri Bottas autójáról, utóbbi esetben komoly biztonsági aggályokat keltve, hiszen Max Verstappen áthajtott rajta, ötvenezer dolláros (kb. 15 millió forintos) kárt okozva autójában.
A kritikák, és a versenyzők testi épségét szem előtt tartva a Stratégiai Csoport a betiltása ellen szavazott, ahogyan a cápauszonyt sem láthatjuk jövőre.
Olajhasználat
A Red Bull gyanúja szerint több csapat is olajat éget annak érdekében, hogy teljesítménynövekedést idézzenek elő az időmérő edzéseken. Az energiaitalosok különösen a Mercedest vádolták, ám a világbajnok csapat főnöke, Toto Wolff csak ennyit válaszolt erre a szezon előtt:
-- “A Red Bullnál biztosan szellemeket látnak.”
Az FIA a helyzet tisztázása érdekében folyamatosan górcső alá veszi a használt olajok összetételét, hamarosan azonban megerősített vizsgálatokkal szeretnék kiküszöbölni a szabálytalanságokat.
Ezentúl minden csapatnak kötelező lesz betekintést nyújtani autóik olajhasználatába, ráadásul mindenki csak egyféle olajat használhat versenyhétvégenként.
Gumik
A Stratégiai Csoport arról is megegyezett, hogy az F1 hivatalos gumiszállítója 2018-as, esős abroncsai teszteléséhez igénybe veheti a csapatok korábbi autóit – eddig csak két évnél régebbi modelleket használhattak.
Piros zászló
A Forma-1 történetében eddig csak a versenyek elején indult állórajtból a mezőny, minden más esetben a safety car felvezetése után, lendületből folytatták a küzdelmet.
-- 2018 ezen a téren is változást hoz majd, hiszen piros zászlós megszakítást követően ismét állórajt következik.
Konkrétumokról nem esett szó ezen a téren, a csoport azonban úgy döntött, a Spanyol Nagydíjtól kezdődően a csapatoknak nagyobb és jobban látható számokat kell felfesteniük az autókra.
A pilóták azonosítása terén eddig a sisakfestés, valamint a légbeömlőnél lévő fedélzeti kamera színe tette a legjobb szolgálatot.
Stratégiai Csoport
A testület magáról is határozott, méghozzá azt, hogy a jövőben nem csak a fentebb említett Forma-1-es csapatok, hanem az egész mezőny képviselheti magát a megbeszéléseken.
|
|
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 7 órája a(z) Avalanche Kaito - Dabalomuni (Cave 12, Geneva, 2021.) videóhoz:
Rendkívül változatos lett a Talitakum album (2024.), ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Nos, végülis bárkivel előfordulhat olyan vis maior, ...
M Imre írta 3 napja a(z) A biztonsági öv fél évszázada - történelem blogbejegyzéshez:
Kicsit korlátoz a mozgásodban, de még mindig nem annyira, ...
M Imre írta 3 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:
Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...
M Imre írta 4 napja a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:
Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...
M Imre új linket töltött fel: Erdei Vasútért Egyesület
M Imre írta 4 napja a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:
Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...
M Imre írta 6 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...
M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!