Közlekedés: Így alakul át a Forma-1 2018-tól

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://reset.hu/2017/04/27/igy-alakul-at-a-forma-1-2018-tol/
2017.04.27. | reset.hu


A csapatok a sportág vezetésével tárgyaltak a minap, és több kérdésben is megegyeztek egymással.

Persze nem minden alakulat képviseltette magát a Párizsban tartott találkozón: csak hatan voltak ott, a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a McLaren és a Force India, ugyanis ők az úgynevezett Stratégiai Csoport tagjai.

Ha úgy tetszik, az F1-es nagyvadak testülete ez, akik meghatározzák a sportág jövőbeli irányát, igaz, nincs teljesen szabad kezük a szabálytervezetek megalkotásában.

A csapatok mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség, valamint a sorozat tulajdonosai is tagjai a csoportnak, őket Jean Todt FIA-elnök, valamint Chase Carey, az F1 januárban hivatalba lépett vezérigazgatója képviselte.

 

 

Az FIA közleménye szerint építő megbeszélés zajlott a felek között a francia fővárosban, nézzük hát, hogy miről is esett szó az asztalnál:

 

Fejvédelem

A Stratégiai Csoport utat engedett az eddig még csak számítógépes grafikákon látott ‘pajzs’ nevű fejvédő megoldásnak a ‘halo’ ellenében.

Az F1-es csapatok a tavalyi szezon második felében folyamatosan próbálgatták az utóbbi eszközt, hogy a tesztek kielemzése után olyan módosításokat végezhessenek rajtuk, amelynek köszönhetően

-- 2018-ban kötelezővé tehetik használatát.

Igen ám, de a pilóták nagy része leszavazta a bevezetését, ezért az FIA biztonsági részlege új ötletek után kutatott. A Red Bull egy évvel ezelőtt bemutatta saját találmányát, a szélvédőhöz hasonlító ‘aeroscreent’, ezt azonban hamar partvonalra tették a halo miatt, azzal a lábjegyzettel, hogy később talán folytathatják a tesztelését.

A csoport célja egyértelmű: hamarosan pályára vinni a pajzsot, hogy 2018-ban már hivatalosan is bemutatkozzon a Forma-1-ben.

 

 

Aerodinamika

Az idei évben visszatértek az autókra az úgynevezett cápauszonyok és megjelentek rajtuk a T-szárnyak, ezeket azonban a szakma és a rajongók nagy része is heves ellenérzéssel fogadta.

A T-szárny Kínában és Bahreinben is leszakadt Valtteri Bottas autójáról, utóbbi esetben komoly biztonsági aggályokat keltve, hiszen Max Verstappen áthajtott rajta, ötvenezer dolláros (kb. 15 millió forintos) kárt okozva autójában.

A kritikák, és a versenyzők testi épségét szem előtt tartva a Stratégiai Csoport a betiltása ellen szavazott, ahogyan a cápauszonyt sem láthatjuk jövőre.

 

 

Olajhasználat

A Red Bull gyanúja szerint több csapat is olajat éget annak érdekében, hogy teljesítménynövekedést idézzenek elő az időmérő edzéseken. Az energiaitalosok különösen a Mercedest vádolták, ám a világbajnok csapat főnöke, Toto Wolff csak ennyit válaszolt erre a szezon előtt:

-- “A Red Bullnál biztosan szellemeket látnak.”

Az FIA a helyzet tisztázása érdekében folyamatosan górcső alá veszi a használt olajok összetételét, hamarosan azonban megerősített vizsgálatokkal szeretnék kiküszöbölni a szabálytalanságokat.

Ezentúl minden csapatnak kötelező lesz betekintést nyújtani autóik olajhasználatába, ráadásul mindenki csak egyféle olajat használhat versenyhétvégenként.

 

 

Gumik

A Stratégiai Csoport arról is megegyezett, hogy az F1 hivatalos gumiszállítója 2018-as, esős abroncsai teszteléséhez igénybe veheti a csapatok korábbi autóit – eddig csak két évnél régebbi modelleket használhattak.

 

 

Piros zászló

A Forma-1 történetében eddig csak a versenyek elején indult állórajtból a mezőny, minden más esetben a safety car felvezetése után, lendületből folytatták a küzdelmet.

-- 2018 ezen a téren is változást hoz majd, hiszen piros zászlós megszakítást követően ismét állórajt következik.

Konkrétumokról nem esett szó ezen a téren, a csoport azonban úgy döntött, a Spanyol Nagydíjtól kezdődően a csapatoknak nagyobb és jobban látható számokat kell felfesteniük az autókra.

A pilóták azonosítása terén eddig a sisakfestés, valamint a légbeömlőnél lévő fedélzeti kamera színe tette a legjobb szolgálatot.

 

 

Stratégiai Csoport

A testület magáról is határozott, méghozzá azt, hogy a jövőben nem csak a fentebb említett Forma-1-es csapatok, hanem az egész mezőny képviselheti magát a megbeszéléseken.

Címkék: aerodinamika aeroscreen cápauszony f1 ferrari forma1 halo kiemelt mercedes pajzs piros zászló rajtszám red bull stratégiai csoport t-szárny

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 31 perce új videót töltött fel:

M Imre 38 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Évi több millió új autóba kerül magyar önvezető technológia...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Lausanne-i Svájci Szövetségi Technológiai Intézet (EPFL) ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Közlekedési Múzeum: Egy új lakó megérkezett! https://www....

M Imre írta 3 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Ismétlődő tilosban parkolásért is elvehetik a jogsit ...

M Imre írta 4 napja a(z) A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól képhez:

A_legfontosabb_valtozasok_az_m3as_metro_kozlekedesben_2022_majus_14tol_szombattol_2167017_3792_s

Januártól újabb két állomáson állnak meg a 3-as metró ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A MOL Bubi közbringa- szolgáltatás felhasználóinak ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Mást állít a MÁV a gyulai vasútállomás felújításáról,...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jelentős mennyiségű kőolajat talált a Mol Vecsés határában, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu