Közlekedés: Így alakul át a Forma-1 2018-tól

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://reset.hu/2017/04/27/igy-alakul-at-a-forma-1-2018-tol/
2017.04.27. | reset.hu


A csapatok a sportág vezetésével tárgyaltak a minap, és több kérdésben is megegyeztek egymással.

Persze nem minden alakulat képviseltette magát a Párizsban tartott találkozón: csak hatan voltak ott, a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a McLaren és a Force India, ugyanis ők az úgynevezett Stratégiai Csoport tagjai.

Ha úgy tetszik, az F1-es nagyvadak testülete ez, akik meghatározzák a sportág jövőbeli irányát, igaz, nincs teljesen szabad kezük a szabálytervezetek megalkotásában.

A csapatok mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség, valamint a sorozat tulajdonosai is tagjai a csoportnak, őket Jean Todt FIA-elnök, valamint Chase Carey, az F1 januárban hivatalba lépett vezérigazgatója képviselte.

 

 

Az FIA közleménye szerint építő megbeszélés zajlott a felek között a francia fővárosban, nézzük hát, hogy miről is esett szó az asztalnál:

 

Fejvédelem

A Stratégiai Csoport utat engedett az eddig még csak számítógépes grafikákon látott ‘pajzs’ nevű fejvédő megoldásnak a ‘halo’ ellenében.

Az F1-es csapatok a tavalyi szezon második felében folyamatosan próbálgatták az utóbbi eszközt, hogy a tesztek kielemzése után olyan módosításokat végezhessenek rajtuk, amelynek köszönhetően

-- 2018-ban kötelezővé tehetik használatát.

Igen ám, de a pilóták nagy része leszavazta a bevezetését, ezért az FIA biztonsági részlege új ötletek után kutatott. A Red Bull egy évvel ezelőtt bemutatta saját találmányát, a szélvédőhöz hasonlító ‘aeroscreent’, ezt azonban hamar partvonalra tették a halo miatt, azzal a lábjegyzettel, hogy később talán folytathatják a tesztelését.

A csoport célja egyértelmű: hamarosan pályára vinni a pajzsot, hogy 2018-ban már hivatalosan is bemutatkozzon a Forma-1-ben.

 

 

Aerodinamika

Az idei évben visszatértek az autókra az úgynevezett cápauszonyok és megjelentek rajtuk a T-szárnyak, ezeket azonban a szakma és a rajongók nagy része is heves ellenérzéssel fogadta.

A T-szárny Kínában és Bahreinben is leszakadt Valtteri Bottas autójáról, utóbbi esetben komoly biztonsági aggályokat keltve, hiszen Max Verstappen áthajtott rajta, ötvenezer dolláros (kb. 15 millió forintos) kárt okozva autójában.

A kritikák, és a versenyzők testi épségét szem előtt tartva a Stratégiai Csoport a betiltása ellen szavazott, ahogyan a cápauszonyt sem láthatjuk jövőre.

 

 

Olajhasználat

A Red Bull gyanúja szerint több csapat is olajat éget annak érdekében, hogy teljesítménynövekedést idézzenek elő az időmérő edzéseken. Az energiaitalosok különösen a Mercedest vádolták, ám a világbajnok csapat főnöke, Toto Wolff csak ennyit válaszolt erre a szezon előtt:

-- “A Red Bullnál biztosan szellemeket látnak.”

Az FIA a helyzet tisztázása érdekében folyamatosan górcső alá veszi a használt olajok összetételét, hamarosan azonban megerősített vizsgálatokkal szeretnék kiküszöbölni a szabálytalanságokat.

Ezentúl minden csapatnak kötelező lesz betekintést nyújtani autóik olajhasználatába, ráadásul mindenki csak egyféle olajat használhat versenyhétvégenként.

 

 

Gumik

A Stratégiai Csoport arról is megegyezett, hogy az F1 hivatalos gumiszállítója 2018-as, esős abroncsai teszteléséhez igénybe veheti a csapatok korábbi autóit – eddig csak két évnél régebbi modelleket használhattak.

 

 

Piros zászló

A Forma-1 történetében eddig csak a versenyek elején indult állórajtból a mezőny, minden más esetben a safety car felvezetése után, lendületből folytatták a küzdelmet.

-- 2018 ezen a téren is változást hoz majd, hiszen piros zászlós megszakítást követően ismét állórajt következik.

Konkrétumokról nem esett szó ezen a téren, a csoport azonban úgy döntött, a Spanyol Nagydíjtól kezdődően a csapatoknak nagyobb és jobban látható számokat kell felfesteniük az autókra.

A pilóták azonosítása terén eddig a sisakfestés, valamint a légbeömlőnél lévő fedélzeti kamera színe tette a legjobb szolgálatot.

 

 

Stratégiai Csoport

A testület magáról is határozott, méghozzá azt, hogy a jövőben nem csak a fentebb említett Forma-1-es csapatok, hanem az egész mezőny képviselheti magát a megbeszéléseken.

Címkék: aerodinamika aeroscreen cápauszony f1 ferrari forma1 halo kiemelt mercedes pajzs piros zászló rajtszám red bull stratégiai csoport t-szárny

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 6 napja

Büntetést kapott, mégsem Verstappen indul az első rajtkockából Katarban | 2024. 12. 01.

A versenybírók Max Verstappent (Red Bull) megfosztották a pole position-től, mert akadályozta a Mercedes pilótáját, George Russellt a Katari Nagydíj kvalifikációjában. Az ítélettel megfordultak az első sorban elfoglalt helyek: Russellé az első, Verstappené a második rajthely.

Az eredeti végeredmény szerint Verstappen 0,055 másodperccel verte Russellt, ám a holland pilóta az időmérő utolsó szakaszában feltartotta riválisát a 12-14-es kanyarkombinációnál, emiatt a Mercedes versenyzőjének át kellett vágnia a kavicságyon, hogy elkerülje az ütközést.

A sportfelügyelők az eset miatt vizsgálatot indítottak, és végül Verstappent azért büntették meg, mert szükségtelenül lassan hajtott, jócskán túllépte a versenyzőktől elvárt, nem gyors körön teljesített célidőt.

Azt viszont enyhítő körülménynek tartották, hogy egyik pilóta sem volt a gyors körén, ezért az egy rajthelyes büntetés. Különben minden bizonnyal a szokásos három rajtrácsos büntetést szabták volna ki.

https://24.hu/sport/forma-1/2024/12/01/forma-1-f1-buntetes-pole-max-verstappen-katari-nagydij/

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Fontos döntést hozhat a gumik kapcsán a Forma-1
A Forma-1 továbbra is a 18 colos gumiméret mellett marad, amikor az új technikai szabályok 2026-ban életbe lépnek, miután elvetették a 16 colosra való esetleges váltást.

A kisebb felni méretét elsősorban az FIA azon folyamatos erőfeszítéseinek részeként fontolgatták, hogy csökkentsék a 2026-os autók összsúlyát. A Pirelli azonban ellenezte a változtatást mind gyakorlatiassági okokból, mind pedig a lehetséges marketinghatás miatt.

Az F1 2022-ben 13-ról 18 colos abroncsokra váltott, tükrözve a szélesebb autóipar tendenciáját, és a csökkentést visszalépésnek tekintik mind a sport imázsa, mind a technológiatranszfer szempontjából.

Bár az eredményt hivatalosan még nem jelentették be, abban állapodtak meg, hogy maradnak a 18 colos felnik, de a gumik mérete és formája kissé más lesz.

„Közel vagyunk a méretek végleges változatához" - mondta a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola a Motorsport.com-nak. „Nyilvánvaló, hogy a kerék tervezésénél figyelembe kell venni az egész csomagot, a fékeket, a kereket, a felfüggesztést, a gumikat, így azt hiszem, közel vagyunk a végleges méretekhez.”

„Változtatnunk kell, mert az új autó más, és mindenképpen kisebb gumit kell terveznünk. A vita a 16 és 18 colos abroncsok között folyik. Mi pedig azt preferáljuk, hogy maradjunk a 18 colos abroncsoknál. És úgy gondolom, hogy megalapozott okok szólnak amellett, hogy maradjunk a 18 colosnál, kisebb gumikkal, de még mindig ugyanazzal a felnivel.”

„Erről tárgyalunk, csak egy kicsit kisebb átmérőjű, valamivel alacsonyabb profilú és valamivel keskenyebb abroncsról."

-- Isola elbagatellizálta a 16 colosra való átállással járó valószínűsíthető súlymegtakarítást:

„Van egy olyan elem, ami súlyt jelent" - mondta. „És ez nyilvánvalóan hatással van az egész csomagra, és a kerekekre is. A különbség a 16-os és a 18-as, illetve a keskeny 18-as között nem óriási. Tehát a súlyelem ott van.”

„De nem ez az egyetlen elem. A teljesítménynek is van egy eleme. Mert nyilvánvalóan, ha 16 colos, sokkal kisebb abroncsokra mennénk, sokkal nagyobb lenne a túlmelegedés kockázata. A kisebb átmérő azt jelenti, hogy a hőt másképp oszlatod el.”

„Tehát sok olyan elem van, amit figyelembe vehetünk, ha olyan abroncsot akarnánk tervezni, amely megfelel a versenyzők elvárásainak. A teljesítmény szempontjából a 18 colos abroncs jobb, mint a 16 colos."
https://hu.motorsport.com/f1/news/fontos-dontest-hozhat-a-gumik-kapcsan-a-forma-1/10587765/

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Nem sokaknak marad emlékezetes a 2024-es Forma-1-es szezonnyitó, a Bahreini Nagydíj. Max Verstappen a tavalyi év végi sikereivel együtt zsinórban nyolcadik győzelmét aratta, így hirtelen máris megint közel került ahhoz, hogy megdöntse a legtöbb zsinórban aratott győzelem rekordját. Ezt egyébként tavaly állította fel a Red Bull hollandja, szám szerint tízzel.

Az almanachokba azonban simán bekerülhet a futam, ugyanis ez volt a Forma-1 történetének első szezonnyitója, amikor egyetlen pilóta sem esett ki, mindenki meglátta a kockás zászlót. Ilyen, vagyis kieső nélküli futamból amúgy sincs sok, ez volt mindössze a tizenhetedik.

Szombati futamból annál több volt már: a mostani volt a 60. ilyen a sportágban, és a jövő hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíj rögtön eggyel tovább is növeli a számot.
https://www.vezess.hu/forma-1/2024/03/03/peldatlan-dolog-tortent-az-f1-es-szezonnyiton/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Elkelt az utolsó szék is 2024-re a Forma-1 mezőnyében

A Williams Forma-1-es csapata bejelentette, hogy a következő évben is Logan Sargeant lesz Alexander Albon csapattársa.

A 2024-es versenyzőlista

Red Bull:
Max Verstappen (holland)
Sergio Pérez (mexikói)

Mercedes:
Lewis Hamilton (brit)
George Russell (brit)

Ferrari:
Charles Leclerc (monacói)
Carlos Sainz Jr. (spanyol)

McLaren:
Lando Norris (brit)
Oscar Piastri (ausztrál)

Aston Martin:
Fernando Alonso (spanyol)
Lance Stroll (kanadai)

Alpine:
Esteban Ocon (francia)
Pierre Gasly (francia)

Alpha Tauri:
Cunoda Juki (japán)
Daniel Ricciardo (ausztrál)

Alfa Romeo:
Valtteri Bottas (finn)
Csou Kuan-jü (kínai)

Haas:
Kevin Magnussen (dán)
Nico Hülkenberg (német)

Williams:
Alexander Albon (thaiföldi)
Logan Sargeant (amerikai)

https://24.hu/sport/forma-1/2023/12/01/williams-logan-sargeant-szerzodeshosszabbitas/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Tisztázták a sokat kritizált, új F1-es szabályt

Két héttel a Forma-1 2023-as szezonjának kezdete előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyértelművé tette, mikor és milyen keretek között politizálhatnak a versenyzők, illetve mikor nem.

A Nemzetközi Automobil Szövetség szólásszabadságot az öltözék és egyéb vizuális elemek szempontjából is korlátozó szabálymódosítását számos kritika érte, ám pénteken, egy, a csapatoknak eljuttatott dokumentumban tiszta vizet öntöttek a pohárba annak kapcsán, mikor politizálhatnak a résztvevők, ahogy azt is, mikor nem.

Ebből kiderült, hogy a versenyzők továbbra is kifejthetik véleményeiket, ám a versenyhétvégék idején ezt csak saját felületeiken, a közösségi médiában, a médiának adott nyilatkozatok során, illetve akkor tehetik meg, ha az FIA hivatalos sajtótájékoztatón erre irányuló kérdés érkezik egy jelen lévő újságírótól. Ez utóbbi kivételtől eltekintve a sajtótájékoztatókon sem lesz rá lehetőség, csakúgy, mint a hivatalos program egyes eseményein, ideértve a pilótaparádét, a dobogóceremóniát, a himnuszt, vagy éppen a csoportfotózásokat.

Az FIA szóvivője a RaceFansnek megerősítette, hogy a meghatározott időszakokon kívül a pilóták szabadon véleményt nyilváníthatnak, ugyanakkor a mostani iránymutatás nem változtat a Nemzetközi Sportkódex idevágó, 12.2.1.n cikkelyén, azt csak könnyítésnek szánták.

A szabályozás kivételként tekint a személyes jellegű vallási megnyilvánulásokra, mint amilyen az ég felé mutatás vagy a keresztvetés – ez utóbbit jellemzően Pierre Gaslytól, az Alpine frissen igazolt versenyzőjétől láthattuk az elmúlt években.

Kommünikéjében az FIA tíz példát nevezett meg arra, melyek azok a képek, szimbólumok, gesztusok, szavak vagy megmozdulások, amikkel bajba sodorhatják magukat. Ugyanakkor lehetőségük van külön engedélyt kérni ahhoz, hogy mentesüljenek az előírás alól – ezzel kapcsolatos igényüket azonban négy héttel a szóban forgó esemény előtt el kell juttatniuk a szövetségnek.

A Forma-1 23 futamból álló, 2023-as idénye két hét múlva rajtol a Bahreini Nagydíjjal.
https://www.vezess.hu/forma-1/2023/02/18/tisztaztak-a-sokat-kritizalt-uj-f1-es-szabalyt/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 7 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 7 órája a(z) Avalanche Kaito - Dabalomuni (Cave 12, Geneva, 2021.) videóhoz:

Rendkívül változatos lett a Talitakum album (2024.), ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Nos, végülis bárkivel előfordulhat olyan vis maior, ...

M Imre írta 3 napja a(z) A biztonsági öv fél évszázada - történelem blogbejegyzéshez:

Kicsit korlátoz a mozgásodban, de még mindig nem annyira, ...

M Imre írta 3 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:

Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...

M Imre írta 4 napja a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:

Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...

M Imre írta 4 napja a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:

Kisvasuti_nap__wikipedia_20130831_1738293_7552_s

Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...

M Imre írta 6 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...

M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu