Közlekedés: Konfliktuskezelő tréninggel készülnek a lopós autókra

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2711 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2711 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2711 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2711 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Nem indulnak el idén a szabálytalan kocsikat elszállító lopós autók Budapesten. A késlekedés mögött egy 70 millió forintos tartozás állhat, amit a Fővárosi Közterület-felügyelet és a Parking Kft. a napokban rendez, hogy aztán lendületet vegyenek az előkészületek. A Parking máris pénzért lobbizik, a felügyeletnél elkészült egy titkolt tanulmány a szabálytalankodók begyűjtéséről, néhány hét múlva pedig konfliktuskezelő tréningre küldik a rendszer leendő működtetőit.

 

Forrás: MTI
Járművonszolás helyett emelést, rendőr helyett közterület-felügyelőt ígérnek. A jogszabály hatályos, de csak jövőre állnak munkába a lopós autók

 

"Idén biztosan nem indul el" - közölte Szabó Mihály, a Fővárosi Közterület-felügyelet igazgatója a lopós autók budapesti visszatérésével kapcsolatban. "Még hónapok kellenek hozzá" - nyilatkozott hasonlóan Volly György, a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló Parking Kft. szóvivője. A szabálytalan helyen parkoló autók elszállítását működtető, és 2003-ig létezett rendszer finomított változatának újraélesztésén dolgozó két szervezet képviselői a nyáron még másként nyilatkoztak, akkor november elejére valószínűsítették az egykor rettegett sárga trélerek utódainak megjelenését Budapesten.

 

Pedig a szükséges törvényi hátteret megkapták a szervezők. A fővárosi önkormányzat az alkalmanként a mentőket vagy éppen a tömegközlekedést akadályozó, sokkal gyakrabban a mozgáskorlátozottak helyére beálló autósok között akar rendet tenni, e szerint változtatta meg az országgyűlés a közterület-felügyeletről szóló 1999-es törvényt, amely október 1-jétől hatályos. Ennek legfontosabb eleme, hogy a Fővárosi Közterület-felügyelet immár saját jogon, a saját embereivel elszállítathatja a szabálytalanul parkoló autókat.

 

A közlekedési minisztérium által előkészített, és ígéretük szerint legkorábban decembertől hatályos KRESZ-módosítások is idomultak a változásokhoz: a rossz helyen parkoló járművek elszállítására jogosult szerveket soroló részbe új szereplőként bekerült a közterület-felügyelet is. Korábban csak rendőr jelenlétében lehetett elvinni a kocsikat, a törvénymódosítás, valamint a változó KRESZ viszont ezt már nem teszi szükségessé.

 

Csökken a kerékbilincselések száma

A szabálytalanul parkoló autók begyűjtésével párhuzamosan várhatóan csökken majd a most napi átlagban harminc kerékbilincselés Budapesten. Jelenleg ugyanis a közterület-felügyelők sok esetben a rossz helyen ott hagyott kocsikat büntetésből rögzítik, így viszont tovább maradnak tiltott helyen az autók. Ez változik meg majd a trélerek üzembe állításával.

Valószínűleg arra is lesz számos példa, amikor a bilincset és az elszállítást egymás után alkalmazzák majd ugyanannál az autónál: ha a lopós kocsik leterheltsége miatt éppen nem tud azonnal jönni egyik sem, akkor a közterületesek a tréler megérkezésig rögzítik a járművet.

 

Hetvenmilliós probléma

A törvény tehát a közterület-felügyeletet jelöli ki a feladat elvégzésére, ugyanakkor lehetőséget ad arra, hogy "a jármű elszállításához, továbbá az intézkedéssel érintett jármű tárolásához, őrzéséhez és értékesítéséhez - szerződés alapján - közreműködőt vehet igénybe". Erre a szerepre készül a Parking, amelynek szóvivője szerint az utóbbi időkben lelassultak az egyeztetések a közterület-felügyelettel. "Volt egy kis probléma közöttünk" - fogalmazott ezzel kapcsolatban Volly György.

 

Valójában nem is olyan kicsi, hiszen a kft. hetvenmillió forinttal tartozik jelenleg a felügyeletnek. A két fél korábban együttműködési megállapodást kötött, miszerint a Parking finanszírozza október 31-éig azt a felügyeleten belüli 32 fős csapatot, amely "Parking csoport" néven híresült el a sajtóban. Az egyedi egyenruhába öltöztetett, és kizárólag a behajtási hozzájárulásokkal foglalkozó közterület-felügyelők illetményét, ruházati és utazási költségtérítését, valamint az általuk használt technikát (autókat, mobiltelefonokat, számítógépeket) kellett volna a kft.-nek finanszíroznia. "Ezt csak részben tettük meg, ebből jött össze a tartozás" - ismerte el az [origo]-nak Gyarmati Zoltán, a Parking Kft. ügyvezető igazgatója.

 

FotA3: Tuba ZoltA!n [origo]
Kerékbilincs helyett elszállítanák a tilosban parkolókat. Igaz, a lopós kocsi kiérkezéséig rögzíthetik a járműveket


A cég likviditási problémáinak javasolt megoldására Gyarmati október 26-án elküldte a kft. felügyelőbizottságának aznapi határozatát Ferenczi Tiborhoz, a Főpolgármesteri Hivatal Vállalkozási és Vagyonkezelési Ügyosztályának vezetőjéhez. Ebben kezdeményezték, hogy a kft. 28 millió forintos törzstőkéjét emeljék 98 millióra, kértek továbbá 61 millió forint tagi kölcsönt is.

 

Miből vesznek 100 ezer eurós kocsikat?

Emellett azt írták, hogy "a felügyelőbizottság továbbra is kifejezetten felhívja a fővárosi önkormányzat mint egyszemélyes tulajdonos figyelmét arra, hogy a Parking Kft. likviditásának helyreállításához a 70 milliós törzstőkeemelés nem elegendő, javasolja az eredeti 200 millió forintos összeg megadásának újragondolását". Ez utóbbit nem kapták meg, de a 70 milliót és a 61 milliót igen. Gyarmati csütörtöki közlése szerint még nem jött meg a pénz, "nem őrölnek olyan gyorsan az állam fogaskerekei", de amint megérkezik, a 61 milliót fordítják majd az adósság kiegyenlítésére.

 

Amint azt korábban megírtuk, kezdetben 28 trélerrel indítanák a rendszert, aminek a lényege az lenne, hogy - elkerülendő a korábbi autókárokat és az ebből eredő kártérítési pereket - a lopós autók nem vonszolnák, hanem a platójukon szállítanák el a szabálytalankodókat. (A korábbi rendszer okozta bírósági eljárásokról és a leendő elképzelésekről bővebben keretes írásunkban olvashat.)

 

A lopós kocsik üzemeltetésére pályázó Parking vezetője szerint az lenne az ideális, ha az ő tulajdonukban lennének az autók a bérlés helyett, "azért, hogy átlátható legyen a rendszer, azért, hogy elkerüljük a centrumos történeteket". Gyarmati szerint ők az ilyen üzletek részleteit kötelesek nyilvánosságra hozni a honlapjukon, és ezt meg is fogják tenni. A kérdés csak az, hogy ha a 70 milliós törzstőkeemelés és a 61 milliós tagi kölcsön után is - mint írják - likviditási problémái vannak a cégnek, akkor miből vesznek majd autókat.

 

Forrás: MTI
Egyelőre nem tudni, mennyiért lehet majd kiváltani az elszállított autókat


Ráadásul a kinézett Iveco trélerek ára Volly György szerint "első hallásra ijesztő", darabonként 100 ezer euró, vagyis legalább 26-27 millió forint. Gyarmati szerint ehhez újabb törzstőkeemelésre van szükség, ennek részleteiről a Parking ügyvezetője csütörtök délután egyeztetett Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettessel. Ennek részleteiről Gyarmati nem akart beszélni, de szerinte meglesz a szükséges pénz.

 

Tanulmány és tréning

Miközben a Parking az autóvásárlás anyagi hátterét igyekszik a fővárosi önkormányzat segítségével megteremteni, a közterület-felügyelet a rendszer működtetésének részletein dolgozik, és a trélerekbe ültetendő embereit készíti a feladatra. Szabó Mihály főigazgató elmondta, hogy a napokban készült el "egy belső anyag, amely felméri az ember- és anyagi igényeket", majd hozzátette: "de erről még nem akarok nyilatkozni".

 

Szabó helyettese, Miklós István júliusban azt mondta, a felügyelet 260 embere csak  "alapszinten elég a jelenlegi feladatokhoz", emiatt idővel létszámbővítésre készülnek, a trélereket vezető sofőrök mellett dolgozó közterület-felügyelők pedig "speciális tréningen" vesznek majd részt. A főigazgató most úgy nyilatkozott, a létszámbővítés nem biztos, arról a közgyűlés dönthet, de a közterület-felügyelőket december elejétől konfliktuskezelő tréningre küldik, közülük kerülnek ki majd a trélereken dolgozók. "Ez egy eléggé rizikós terület, emiatt a legrutinosabb embereink lesznek azok, akik majd kulturáltan megoldják az elszállítást" - mondta a közterület-felügyelet főigazgatója.

 

Eladhatják az elhurcolt autókat

Egyszer már működött Budapesten a szabálytalankodó kocsik elszállítása, de a rendszer 2003-ban megbukott, mert a sárga trélerek számos autóban kárt okoztak szállítás közben. Bírósági perek indultak a szállítók ellen, de hogy pontosan mennyi kártérítést kellett kifizetni, az ma már kideríthetetlen. Az erre vonatkozó kérdésünkre a Budapesti Rendőr-főkapitányság korábban úgy válaszolt, hogy "az elszállításokkal kapcsolatos iratok - elévülés miatt - megsemmisítésre kerültek".

 

A probléma okozója a használt technika volt: a trélerek csak a járművek egyik felét emelték meg, így vonszolták keresztül a városon a szabálytalankodó kocsiját a telephelyig, amelyből nem kevés ide-oda csapódva megsérült, és kárt okozott más autókban is. Gyarmati Zoltán, a Parking Kft. ügyvezetője szerint a jövőben kizárólag olyan trélerek járnak majd a fővárosban, amelyek a platóra emelik a kocsikat. A trélerek hatásköre egyébként egész Budapestre kiterjed majd, de jellemzően a belső területeken találkozhatunk velük, hiszen a szűkösebb, sűrűbb forgalmú utcák miatt ott okozhatnak nagyobb problémát a figyelmetlenül hátrahagyott autók.

 

"Az elszállítás és a kerékbilincs alkalmazásának költsége a jármű üzembentartóját terheli" - szól a törvény, de hogy mennyibe kerül majd egy elszállított autó kiváltása, azt ma még nem tudni. Ami valószínűsíthető, hogy drágább lesz a ma 14 ezer 400 forintba kerülő kerékbilincselésnél.

Az elszállított kocsi rendszámát - a törvény szerint tájékoztatási célból - közölni kell az érintett önkormányzat honlapján. A jogszabály szerint, ha a levélben elküldött értesítés, valamint a nyilvánosságra hozatal ellenére nem jelentkezik a kocsi gazdája, vagy nem állapítható meg a kiléte, fél év után "értékesíthető vagy más módon hasznosítható" a jármű. Amennyiben ezt követően jelentkezik a tulajdonos, a törvény szerint jár neki az értékesítésből befolyt összeg, de csak a tárolás napi akár több ezer forintos díjával csökkentve.

 


(forrás:origo.hu/ Lencsés Csaba)

Címkék: budapest lopósautó parkolás szabálytalan tréler tréning

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Sunóm Nagéla üzente 15 éve

Mindennel egyetértek!
Szoktam mondani autós ember társainknak, amikor az ónos esőben+szél , nem engednek át., hogy őőőőő hamarabb odaér ahova indul....mint én!
Köszi az infót és kíváncsi vok, hogy nyomon lehet e követni. hogy ők kapnak a e büntit.

Válasz

M Imre üzente 15 éve

Persze, le lehet fotózni, és le lehet adni, írtam is erről ... a gyalogosok akciójáról. Általában a rendőrségre lehet ezt leadni. A rendőrök sem állhatna sebességmérsnél leállósávon, ez már kiderül.
Azonban én a fizetős helyek használatát engedélyezném a lopós autóknak, a sarok, zebra satöbbi helyeket viszont nem. De vajon mikor állnak? Hiszen folyamatosan menni fognak. A figyelmeztető jelzést is használhatják, mint a kukásautó ... Inkább annnak örüljünk, hogy nem állnak meg majd balesetveszélyes helyeken a járművek ... mert elszállítják őket. Aminek pedig ne örüljünk az az, hogy vajon mi lesz a pénzből, ami befolyik, mennyire lesz ez átlátható, stb..
Szerintem veszélyes helyen (zebrán vagy előtte, saroktól 5 méteres távon belül, és folytathatnám) megállókat nagyon szigorúan kéne büntetni a megállásért. És ez tényleg állami/ önkormányzati feladat. A fizetős parkolók egy másik téma.
A korrupciót vissza kéne szorítani (:D) és határozottan kellene fellépni a szabálysértők ellen .... illetőleg mérlegelve a társadalmi veszélyességet és a visszaesés fokát!
A törvény jövőre csúszik ... nem merik bevállalni az idén. Talán, mert nemsokára hozza a Mikulás az ajándékokat ... És nincs egy valamirevaló magyar ember, aki virgácsokat gyártana .... Aztán Karácsony ... Szilveszter ....Új Év ... Húsvét ;)

Válasz

Sunóm Nagéla üzente 15 éve

érdeklődnék, hogy olyankor mi van? ha a lopós autó áll tiltott helyen??? lehet fotózni ???? és leadni valahova?

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 17 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 4 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:

This commercial is called "Bucking Bronco" ...

M Imre 4 órája új videót töltött fel:

M Imre 4 órája új videót töltött fel:

M Imre 12 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_elott_bezartak_az_ugyfelkaput_de_o_bemaszott_a_kormanyablakon_2196063_2853_s

M Imre 12 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_egy_kenyerpiriton_regisztral_az_ugyfelkapura_2196062_8735_s

M Imre írta 12 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...

M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....

M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....

M Imre 5 napja új képet töltött fel:

Elfogadtak_az_m9es_autout_nyomvonalat_meg_budapestet_is_erinti_a_lepes_2195966_9653_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu