Közlekedés: Visszatérnek a "lopós" autók Budapestre - államilag

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Bekeményít a szabálytalanul parkolókkal szemben Budapest: egy új törvénymódosítás szerint októbertől a közterület-felügyelők elszállíthatják a tilosban álló autókat. Eleinte 28, később jóval több lopós autó szedi majd össze a járműveket, a korábbihoz képest más technikával, hogy ne törjék össze őket, ahogy az korábban többször előfordult. Az elszállított autókat több tízezer forintért lehet kiváltani, de egy idő után eladhatják a kocsikat a felügyelők, a szállítást akadályozó tulajdonosokkal szemben pedig gumibotot és gázsprayt is használhatnak.

 

A törvénymódosítás az előzetes hírek szerint "várhatóan október 1-jén lép hatályba".

 

 

Forrás: MTI

Korábban mindennapos látvány volt az autót húzó sárga Iveco tréler a fővárosban. Ilyen nem lesz, de a platósok már ősszel dolgozhatnak


Naponta 2-4 szabálytalanul parkoló autó akadályozza a mentőket, tűzoltókat, villamosokat és a buszokat a továbbhaladásban Budapesten. A statisztikák szerint ennél nagyságrendileg többször fordul elő, hogy egy-egy rossz helyen megállt autós a járműforgalmat gátolja, kocsikijáróban, járdán vagy a mozgáskorlátozottak helyén áll. "A parkolási rend fenntartásának egyik leghatékonyabb módszere, hogy trélerrel elszállítják a szabálytalanul parkoló járműveket" - indokolta Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes az [origo]-nak, miért akarják visszahozni a köznyelvben lopós autóként emlegetett járműveket Budapestre.

 

A rendszer 2003-ig működött a fővárosban, de megbukott, mert a sokak által szidott, mások által viszont azóta is hiányolt sárga trélerek számos autóban kárt okoztak szállítás közben. Ebből aztán gyakran vita keletkezett, majd bírósági per indult a szállítók és a járműtulajdonosok között, milliókat kellett kifizetni a károsultak részére. (Az akkori peres papírok megsemmisítéséről keretes írásunkban olvashat.) A probléma okozója a használt technika volt: a lopós autók ugyanis csak a járművek egyik felét emelték meg, így vonszolták keresztül a városon a telephelyig a szabálytalankodó kocsiját, amelyből nem kevés ide-oda csapódva megsérült, és kárt okozott más autókban is.

 

Közterületesekre cserélik a rendőröket


A fővárosi vezetés igényeinek megfelelően pár napja módosította az országgyűlés a közterület-felügyeletről szóló 1999-es törvényt. Ennek legfontosabb eleme, hogy a Fővárosi Közterület-felügyelet a jövőben már saját jogon, vagyis a saját embereivel elszállítathatja a szabálytalanul parkoló autókat. Korábban csak rendőr jelenlétében lehetett elvinni a kocsikat, az új jogszabály viszont ezt már nem teszi szükségessé.

 

Megsemmisítették az iratokat


Elvileg jelenleg is működik Budapesten a súlyos szabálytalanságot elkövető autók elszállítása, ami a rendőrség feladata lenne (1/1975. (II.5.) KPM-BM-rendelet, valamint az 1994. évi törvény 45. § (1) bekezdése alapján). Hogy itt ma több a probléma, mint az eredmény, azt jól érzékelteti egy névtelenséget kérő fővárosi vezető kommentárja: "erről inkább nem mondanék véleményt" - közölte kérdésünkre. Megkeresésünkre a BRFK rendkívül diplomatikusan közölte, hogy "a szabálytalanul várakozó gépjárművek elszállítását nagy számban, szervezett keretek között nem végzik".

 

2003-ig végezték ugyan, csakhogy akkor megszűnt az elszállításokhoz rendőröket biztosító Közlekedésrendészeti Főosztály Közútfelügyeleti Alosztálya. A - természetesen nem a rendőrségtől származó - kritikák szerint rengeteg kárt okoztak akkoriban a trélerek. Sokszor megsérültek az elszállított autók, és a félig felemelve vonszolt kocsik a szabályosan parkoló járműveket is összezúzták. Viták, anyagi követelések, majd perek következtek.

 

Hogy pontosan mennyit, tízmilliókat, avagy százmilliókat kellett-e kifizetni a lopós kocsik károsultjainak, azt ma már nem lehet megállapítani, a dokumentumokat ugyanis megsemmisítették. A károk összegére vonatkozó kérdésünkre a következő választ kaptuk a BRFK-tól:

"A Közútfelügyeleti Alosztály a szabálytalanul várakozó gépjárművek elszállítása céljából 2003. évet megelőzően gazdasági társaságokkal kötött szerződéseket. A szerződések értelmében a szállítások során az elszállított járművek nem szenvedhettek sérülést. Amennyiben az elszállított gépjárműben mégis kár keletkezett, azt a szállítások során okozott kárért felelőséggel tartozó vállalkozó illetve annak biztosítója térítette meg a károsultnak. Tájékoztatom, hogy az elszállításokkal kapcsolatos iratok - elévülés miatt - megsemmisítésre kerültek, ezért a kért statisztikai adatokat nem áll módunkban megadni."

 

Miután megszületett a várva várt jogszabály, az érintettek - több hónapos előkészület után - nem is akarnak sokat várni a begyűjtés megkezdésével. Huszonnyolc autóval indítják a rendszert, de Miklós István, a közterület-felügyelet főigazgató-helyettese azt mondta az [origo]-nak, hogy idővel "mindenféleképpen bővíteni kellene" a trélerek számát. Hogy mennyivel, annak érzékeltetésére Barcelona példáját hozta fel, ahol háromszor ennyi kocsival működik jelenleg a szabálysértő autók összegyűjtése.

 

A bécsi módszerben bíznak


Korábban egy magáncég működtette rendőri felügyelet mellett a trélereket, de a jövőben ez valószínűleg nem így lesz. Pedig az új jogszabály lehetőséget ad a felügyeletnek arra, hogy "a jármű elszállításához, továbbá az intézkedéssel érintett jármű tárolásához, őrzéséhez és értékesítéséhez - szerződés alapján - közreműködőt vehet igénybe". Ez a közreműködő azonban valószínűleg a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló háttércég, a Parking Kft. lesz, mondta Gyarmati Zoltán ügyvezető. Ennek megfelelően a kocsik - Miklós István szerint - valószínűleg vagy a közterület-felügyelet, vagy a Parking tulajdonában lesznek.

 

Forrás: MTI

A biztonság záloga a plató - így elvileg nem sérülhet szállítás közben az autó


A legfontosabb változás a leendő rendszerben, hogy a teljesen új trélerek a bécsi módszer szerint dolgoznak majd. Ennek lényege, hogy a szabálytalanul parkoló autót egy daru segítségével egyszerűen ráemelnék a platóra, amely így már sérülésmentesen fuvarozható. Pár hete, az előkészületek megkezdésekor Gyarmati azt mondta, hogy a válság kedvez az üzleti tárgyalásaiknak: "valószínűleg kedvezőbb áron lehet szerezni ilyen járműveket". Az igazgató szintén a válságra hivatkozva közölte azt is, hogy a korábbi telephely-problémák is könnyebben orvosolhatók lesznek, mert olcsóbban találnak bérelhető ipartelepeket, de szerinte szóba jöhetnek akár a fővárosi önkormányzat területei is.

 

Az elszállítás feltételei


A lopós kocsik Budapest egész területén bevethetők lesznek, de jellemzően a belső területeken találkozhatunk majd velük, hiszen a szűkösebb, sűrűbb forgalmú utcák miatt ott okozhatnak nagyobb problémát a figyelmetlenül hátrahagyott autók. Sokak számára nagy kérdés, hol lesz majd a határ a kerék lebilincselése és az autó elszállítása között. Miklós István az elszállítás feltételeit a következőképpen rangsorolta: mindenképpen viszik a kocsit, ha az "a legkisebb mértékben is akadályozza a tömegközlekedést vagy a sima járműforgalmat". Másodsorban azokat, "amelyek valamilyen havária-esemény" elhárításának útjában lehetnek: tűzoltó felvonulási utakon, tűzcsapok előtt, vagy éppen kapukijárókban állnak. Harmadrészt azokat a járműveket gyűjtik be, amelyek megszegik a parkolási, várakozási szabályokat.

 

Így szól a törvény:


A Kftv. 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"20. § (1) A felügyelő - az üzemben tartó értesítése mellett - elszállítással eltávolítja a közterületen szabálytalanul elhelyezett járművet, ha az a közúti forgalom biztonságát vagy a közbiztonságot veszélyezteti.
(2) A felügyelő a helyi közúton közterület-használati engedély nélkül tárolt, hatósági jelzéssel nem rendelkező azon járművön, amely a közúti forgalomban csak ilyen jelzéssel vehet részt, értesítést helyez el, amely tartalmazza a (3) bekezdés szerinti jogkövetkezményre történő figyelmeztetést.
(3) A (2) bekezdés szerinti értesítés elhelyezésétől számított 30 napot követően a felügyelő az érintett járművet elszállítással eltávolítja.
(4) A felügyelet a jármű elszállításáról az intézkedéssel egyidejűleg értesíti a rendőrséget. A felügyelet az (1) bekezdés alapján elszállított jármű forgalmi rendszámát - tájékoztatás céljából - a felügyeletet működtető önkormányzat polgármesteri hivatalának honlapján közzéteszi.
(6) Ha a korlátozott várakozási övezetben díjfizetés nélkül várakozó, a kiemelten védett, védett vagy korlátozott várakozási övezetben érvényes engedély nélkül elhelyezett, illetve a közterületen szabálytalanul elhelyezett jármű balesetveszélyt nem jelent, és a forgalmat nem akadályozza, rögzítésére - a jármű elszállításáig vagy további intézkedésig - a felügyelő kerékbilincset alkalmazhat. A kerékbilincs alkalmazásáról a felügyelő jelentést tesz a jegyzőnek.
(8) Az elszállítás és a kerékbilincs alkalmazásának költsége a jármű üzemben tartóját terheli.

 

Legkorábban október közepétől indulhatnak útnak újra Budapesten a trélerek. A törvénymódosítást június 29-én fogadták el a parlamenti képviselők, várhatóan július közepén hirdetik ki. Innen számítva minimum három hónap kell a kocsik közbeszerzéses megvásárlásához.

 

Az október-november környéki indulást valószínűsíti a rendészeti minisztérium közlése is; érdeklődésünkre közölték, hogy a törvénymódosítás "várhatóan október 1-jén lép hatályba".

 

Az új feladat új embereket kíván, hiszen az FKF jelenlegi 260 közterület-felügyelője Miklós szerint is csak  "alapszinten elég a jelenlegi feladatokhoz". Emiatt idővel létszámbővítésre készülnek, a trélereket vezető sofőrök mellett dolgozó közterület-felügyelők "speciális tréningen" vesznek majd részt. Arra a kérdésre, hogy szerinte elfogadják-e a rendőrök helyébe lépő, megnövelt hatáskörrel rendelkező közterületeseket az autósok, Miklós azt mondta: "Nem félek ettől. Ők hivatalos személyek, köztisztviselők, több területen közel hasonló jogkörökkel, mint a rendőrök." (A közterületesek konfliktusairól, és bővített jogköréről lásd keretes írásunkat.)

 

Forrás: MTI

"Szükséges rossz". Továbbra is bilincselnek majd

 

Kevesebbet, de szigorúbban bilincselnek

 

Nem csak a lopós autók visszahozása lesz újdonság a szabálysértő sofőrök számára, ugyanis a kocsik begyűjtése következtében Miklós szerint várhatóan csökken majd a most átlagosan napi harminc kerékbilincselés. Ugyanakkor a bilincset az elszállítandó jármű időleges rögzítésére is használják majd. "Azt tervezzük, hogy a jövőben olyan járműveket is lebilincselünk, amelyeket egyébként el kellene szállítani, de éppen leterheltek a lopós autók" - közölte a főigazgató-helyettes. Példája szerint, ha valaki beáll szabálytalanul a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyre, azt el kellene szállítani, de ha éppen egy villamost akadályoz másvalaki, akkor nyilván annak az elszállítása élvez elsőbbséget. Ilyenkor a mozgáskorlátozott parkolójába beálló járművet lebilincselik addig, amíg meg nem érkezik a tréler.

 

Felvetésünkkel, miszerint így csak meghosszabbítják a jogtalan helyfoglalást, Miklós is egyetért, szerinte is "szükséges rossz a bilincs, mert konzervál egy szabálysértést". Ugyanakkor hozzátette: számukra előírás, hogy a bilincseket a lehető legrövidebb időn belül el kell távolítaniuk. Másrészt amint tud, jön a lopós autó, és már viszi is a kocsit a telephelyre. Emellett az a tapasztalatuk - közölte az igazgató-helyettes -, hogy sokan egész napra elfoglalják a mozgáskorlátozottak helyét (például az Állatkertnél), így indokolt a bilincs használata.

 

Eladhatják az elszállított kocsit


Az elszállított autók leendő visszaváltásának áráról még csak nagyságrendet tudott mondani Miklós, szerinte a fővárosi közgyűlésnek azt mindenképpen rendeletben kell meghatároznia. "Szinte biztos, hogy drágább lesz, mint a most 14 ezer 400 forintba kerülő kerékbilincs-leszerelés" - közölte. Kérdésünkre, hogy az előbbi példában szereplő, a mozgáskorlátozottak helyére beállt, majd lebilincselt autóssal a bilincset, az elszállítást, vagy mindkettőt kifizettetik-e, így felelt: "Ha a tréler előtt odaér a tulajdonos, akkor valószínűleg csak a bilincset kell kifizetnie, de ha nem ér oda, és elszállítják a járművét, akkor az összköltségbe valószínű, hogy beszámítjuk azt is" - felelte a felügyelet főigazgató-helyettese.

 

A begyűjtött kocsikkal kapcsolatban azt írja elő a törvény, hogy a tulajdonosok adataihoz hozzáférhet a közterület-felügyelet, amely értesítést küld a jármű elszállításáról. Ugyanakkor a szabálysértés után elhurcolt autó rendszámát - a törvény szerint tájékoztatási célból - fel kell rakni az érintett önkormányzat honlapjára is. A jogszabály szerint ha mindezek ellenére nem jelentkezik a gazdája a kocsinak, vagy nem állapítható meg a kiléte, fél év után "értékesíthető, vagy más módon hasznosítható" a jármű.

 

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A tömegközlekedésé az elsőbbség. Ha valaki akadályozza a buszok, villamosok forgalmát, azonnal elviszik - ígérik


Ennek részleteiről az általunk megkérdezettek még nem tudtak konkrétumokkal szolgálni; nagy valószínűséggel ezt is az a fővárosi rendelet szabályozza majd, amely a visszaváltás árát valamint a tárolás költségét is meghatározza. Ez utóbbi azért is fontos, mert előfordulhat, hogy valaki háromnegyed évvel a kocsija begyűjtése után jelentkezik a telephelyen (például mert külföldön tanult, dolgozott), de addigra már eladták azt. A törvény szerint ilyenkor jár neki az értékesítésből befolyt összeg, a tárolás díjával csökkentve.

Márpedig ez - például háromnegyed év után - akár sokszázezer forintnyi mínusz is lehet. Miklós István ugyanis igennel felelt arra a kérdésünkre, hogy a napi tárolási díj várhatóan több ezer forint lesz-e. Ma még nem tudják, hogy a tárolási díj összege fix napidíj lesz, vagy az elszállítás utáni pár hétben egy kimondottan magas összeg, hogy ezzel is ösztönözzék a tulajdonosokat a minél előbbi hazaautózásra. Kérdés ma még az is, hogy elárverezik, vagy egy ármegállapítás után értékesítik-e majd a kocsikat.

 

Jobb nem ellenkezni


Ha valaki éppen akkor érkezik majd, amikor nekiállnának elszállítani a járművét, a jelenlegi elképzelések szerint egy csökkentett díjért visszakaphatja azt. Ha már emelik, vagy már vinnék a kocsiját, akkor viszont jobb lesz nem erősködni.

Mivel az új törvény könnygázszóró és gumibot használatát is lehetővé teszi a közterület-felügyelőknek, indokolt a kérdés, hogy ezeket akkor is alkalmazhatják-e, ha valaki megpróbálja megakadályozni a kocsija elszállítását. "Minden rendelkezésre álló eszközt alkalmazni kell, hiszen a kollégáimra vonatkozó szabály azt mondja ki, hogy a megkezdett feladatot végre kell hajtani" - fogalmazott Miklós István főigazgató-helyettes.

 

"Az ellenállás megtörése érdekében"


Budapesten 2001-től fokozatosan emelkedik a közterület-felügyelők elleni támadások száma, ez az egyik fő oka annak, hogy az új jogszabály többek között gumibot, és gázspray használatát is lehetővé teszi számukra. Miklós István közlése szerint tavaly nyolc olyan súlyú ügy volt a fővárosban, amiből bírósági eljárás lett, emellett még hét alkalommal tettek feljelentést bántalmazás miatt. Az alábbiakban szó szerint idézzük a jogszabály erre vonatkozó részét.

A felügyelő:
a) a jogszerű intézkedésével szembeni ellenállás megtörése érdekében testi erőt, könnygázszóró palackot,
b) a saját életét, testi épségét közvetlenül veszélyeztető támadás elhárítására gumibotot,
c) súlyos sérüléssel fenyegető, vagy a személye ellen intézett támadás, illetőleg az életét, testi épségét közvetlenül fenyegető magatartás elhárítására, valamint vagyonvédelemre testi erőt, könnygázszóró palackot, valamint szájkosárral ellátott szolgálati kutyát (a továbbiakban együtt: kényszerítő eszköz) alkalmazhat.
(2) A gumibot, valamint a kényszerítő eszköz alkalmazására - ha az eset körülményei lehetővé teszik - az érintettet előzetesen figyelmeztetni kell.
(3) Ha a gumibot, valamint a kényszerítő eszköz alkalmazása következtében a jogszerű intézkedéssel szembeszegülő személy megsérül, a felügyelő - a tőle elvárható módon - köteles gondoskodni a sérült személy elsősegélyben részesítéséről, szükség esetén annak orvosi ellátásáról.

 

Forrás: Origo

Címkék: azonnal budapest elszállítás közterület_felügyelet lopós_autó szabálytalan sérülésmentes_elszállítás tilosban_parkolás tréler állami_kézben

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 9 hónapja

Elszállítjuk a közlekedést akadályozó járműveket | 2012.

Hosszú évek óta megoldatlan problémát jelentett, hogy a figyelmetlen vagy nemtörődöm autósok a villamossínekre vagy az autóbuszok, trolibuszok útjába parkoltak, akár hosszú időre akadályozva azok közlekedését.

December 1-től elszállítjuk a budapesti közterületekről azokat a szabálytalanul parkoló vagy üzemképtelen gépkocsikat, amelyek akadályozzák a közösségi közlekedést. Az erről szóló négyoldalú megállapodást pénteken írta alá Budapest Főváros Közterület-felügyelete, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.

A szabálytalan parkolások miatt leginkább érintett útszakaszok:

-- VII. kerületi Alpár utca (79-es jelzésű trolibuszok),
-- III. kerületi Bécsi út – III. Nagyszombat utca – II. Vidra utca (17-es jelzésű villamosok),
-- XIII. kerületi Budai Nagy Antal utca (75-ös, 76-os jelzésű trolibuszok),
-- VII. kerületi Dohány utca – Kazinczy utca kereszteződése (74-es jelzésű trolibuszok),
-- IX. kerületi Lónyay utca (15-115-ös jelzésű autóbuszok),
-- VIII. kerületi Mária utca (83-as jelzésű trolibuszok),
-- XII. kerületi Márvány utca (105-ös jelzésű autóbuszok),
-- VII. kerületi Nefelejcs utca (78-as jelzésű trolibuszok).

Budapesten majdnem minden nap két olyan esemény történik, amely során a tömegközlekedési eszközök közlekedését akadályozzák.

Amennyiben nem szabálytalan parkolásról, hanem baleset helyszínéről van szó, akkor a rendőrségi eljárást követően a közlekedési útvonalból a lehető legrövidebb időn belül biztonságos helyre elszállítják a járművet, majd átadják azt a tulajdonosának vagy a felelős őrzést végző rendőrhatóságnak.
https://web.archive.org/web/20160727035002/http://www.bkk.hu/2012/11/elszallitjuk-a-kozlekedest-akadalyozo-jarmuveket/
___

Évente több mint félezer ilyen eset történik: legtöbbször a Margit híd budai hídfőjénél a 17-es villamos, a Mária utcában a 83-as troli és a belvárosban a 15-ös busz vonalán bénítják meg a forgalmat. Szintén nagyon gyakori probléma, hogy a megállóhelyek környezetében megálló gépjárművek nehezítik a közösségi közlekedési járművek beállását, az utasok biztonságos le-és felszállását.

Ki viszi el az autót?

A közlekedést akadályozó autósok okozta probléma megoldása érdekében összefogott a Főváros, a BKK, az FKF Zrt. és a Katasztrófavédelem. 2012. december 1-jén munkába állt egy speciális gépjármű, mely elszállítja a közösségi közlekedést akadályozó autókat. Minden esetben jelen van egy közterület-felügyelő, aki intézkedhet, ha szabálysértést tapasztal, és aki részletesen dokumentálja az esetet.

Mekkora bírságot kell fizetni?

A szabálytalanság sokba kerül. A helyszíni bírság 5 000 forinttól 50 000 forintig terjedhet, ha azonban eljárásra kerül a sor, elérheti a 150 000 forintot is. A szabálysértési bírság megfizetése mellett a gépjármű tulajdonosának számolnia kell az elszállítási költségek megfizetésével is, amely a fővárosban jelenleg 20 000 forint alkalmanként. Ehhez a díjtételhez kapcsolódik még a gépjármű őrzése és tárolása, mely naponta 1200 forint.
https://web.archive.org/web/20170502040718/http://www.bkk.hu/parkolas/2012/11/elszallitjuk-a-kozlekedest-akadalyozo-jarmuveket/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu