Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Gazdaságélénkítőnek és munkahelymegtartónak szánják, de a környezetvédelmet is szolgálja az európai országokban alkalmazott gyógymód, az államilag támogatott kocsicsere. Németországban szinte csodát tett az autópiaccal, ami a magyar gyáraknak is jól jön.
A padlógáztól még messze vannak, és ha lassan is, de magasabb fokozatba kapcsolhatnak az autógyártók, mert a központilag támogatott autócsere-programoknak köszönhetően egyre ritkábban kell leállítani gyártósorokat, sőt több üzemben is növelték a műszakok számát. Igaz, egyelőre csak a kisebb modellek esetében.
Az egykori Wartburg-városban, az 1700 embert foglalkoztató eisenachi Opel-gyárban márciusra ismét három műszakra állnak át, és az ugyancsak Corsákat és Merivákat gyártó spanyolországi Zaragozában is nonstop termelnek, mert negyvenezres megrendelést kaptak. Ezt érzi a szentgotthárdi GM Powertrain is, melynél a február elején csökkentett négynaposról visszaálltak ötnapos munkahétre.
Hasonló tempóra kapcsolhatott a brüsszeli Volkswagen- üzem, ahol Polók és A3-as Audik készülnek. A német program keretében negyvenezer Sandero és Logan megrendelését reméli a Dacia, mely a hazai költségvetéstől is segítséget kaphat, hiszen Romániában a 12 évesnél öregebb autó újra cserélését nyolcszáz euróval támogatják.
A sportkocsikra és a nagy motorokra szakosodott győri Audit nem, de a takarékos kiskocsikat gyártó esztergomi Suzukit kedvezően érintette a nyugat-európai kormányok költségvetési pénzekkel is támogatott autócsere-programja. A Fiat-okat és Opeleket is gyártó Esztergomban már érezhető a hatás, és ahogy Ruska Viktória, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, megnőtt a németek érdeklődése a Splash és Swift iránt. Más országokból is emelkedett a rendelésállomány, így valószínűleg elérik az idei évre tervezett kétszázezres darabszámot. A gyorsítás különösen az áprilisi és májusi termelésben érezhető majd. A válság miatt februárban leálltak egy napra, és hasonlóra lehet számítani márciusban is. Az már biztos, hogy az évenként szokásos tavaszi karbantartás miatt egyhetes üzemszünet lesz Esztergomban.
A néhány hónapja megkezdett kúrák hatásosnak bizonyultak, ezért egyre több országban alkalmazzák a gyógymódot, és központi támogatással ösztönzik a régi autók újra cserélését. A gazdaságélénkítő programok keretében a tízévesnél öregebb leadása és új autó vásárlása esetén országonként eltérő mértékben, 700-3400 euró összegű támogatást adnak a kormányok. A németeknél a 2500 euró és az olaszoknál a 700 euró támogatás mellé még kettő, illetve három év gépjárműadó-mentesség is jár Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású modell vásárlása esetén.
A 2500 eurós állami támogatásnak köszönhetően februárban 21 százalékkal több, 278 ezer új autó kelt el Németországban. A megnőtt kereslet miatt a német kereskedők a magyar raktárkészletből importálnak kicsi és olcsó autókat, az egyik sikermodell a Dacia Sandero. A németek és az osztrákok után a drága eurónak köszönhetően a szlovák kereskedők is nálunk vesznek új autót.
Szerbiában a tízévesnél öregebb autó újra cserélését ezer euróval támogatja a kormány. A görögöknél az is kap 400- 800 eurónyi adókedvezményt, aki csak leadja régi kocsiját, de ha újat is vesz, akkor 1500 és 3400 eurónyi támogatásra számíthat.
Az osztrákoknál autónként 1000-2500 eurós költségvetési támogatás járna annak, aki tízévesnél öregebb autóját államilag minősített roncsfeldolgozó telepen leadja, és az igazolással új, környezetbarát modellt vesz bármelyik márka kereskedésében. Bécs városa ötvenezer régi autó újra cserélését támogatná saját költségvetéséből. Csehország és Szlovákia is roncsprémiumprogramot tervez, a támogatás mértékéről még nincs döntés, a pénzügyminiszterekhez küldött javaslatokban 1500 és 2500 euró közötti összeg szerepel, és csak 15 ezer eurónál olcsóbb új autókra lehetne igénybe venni. A szlovák csereprogramot első lépcsőben húszezer autóra terjesztenék ki.
Hasonló ötlettel már korábban előállt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete is: Győző Gábor elnök szerint a 10-15 évesnél öregebb autók újra cserélésekor a bónusz egyik felét az importőrök, a másik felét a költségvetés vállalná. Az MGE számításai szerint ez évente 10-15 ezer darabos forgalomnövekedést, hosszabb távon nagyobb adóbevételt, fiatalabb és tisztább járműparkot eredményezne. A régi autót regisztrált bontóban kellene leadni, és az igazolással lehetne igénybe venni a kedvezményt a márkakereskedésben. A tervezett programban családonként csak egy környezetbarát modellt lehetne venni, autónként 300 ezer forintos kereskedői és további 300 ezer forintos állami támogatással.
Letaszították a trónról a Suzukit
Januárhoz hasonlóan februárban is zuhantak az eladások a magyar autópiacon. A második hónapban személyautóból 7163, teherautóból 2600 kelt el. A JATO legfrissebb adatai szerint Magyarországon 2009 első két hónapjában 15,8 ezer új autót helyeztek forgalomba, ami 46 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év azonos időszakában.
A legnagyobb vesztes a Suzuki, mely 2008 januárjában és februárjában 4260, idén 1300 autót adott el itthon, ezzel a márkák között elvesztette piacvezető pozí-cióját, melyet 1733 darabbal az Opel szerzett meg, annak ellenére, hogy a német márka eladásai is közel felére estek egy év alatt itthon. A személyautók piacán 1620 autóval a Ford lett a második, a Suzukit az 1147 darabos Volkswagen követi.
A hazai piac közel hatvan márkájából csak négy tudott ezernél több autót eladni, és csak kettő növelte eladásait. A kereskedők szerint sokan az akciók mellett abban reménykednek, hogy más országokhoz hasonlóan itthon is lesz központilag támogatott régi autót újra cserélő program. (B. J.)
A KSH adatai tükrében leállt a magyarországi járműpark fiatalodása, és a 2009. január elsejei állapot szerint a 3,055 milliós személyautó-állomány immár 10,4 éves, vagyis egy év alatt 1,2 hónapot öregedett.
2009-ben először
csökkent a személyautó, illetve a teherkocsi-állomány Magyarországon,
egyúttal átlagéletkoruk is emelkedett - írja a Népszabadság.
A KSH statisztikái szerint a 3 milliós személyautópark 2010
elején átlagosan 10,8 éves volt, míg a 419 ezer darabból álló
haszongépjármű állomány átlagéletkora 9,7-ről 10,2 évre nőtt.
A
szentgotthárdi Opel, valamint az esztergomi Suzuki megjelenésének volt
köszönhető, hogy 2006-ig csökkenni tudott a járművek átlagéletkora,
azonban tavaly megfordult a tendencia, elsősorban az újautó-vásárlások
zuhanása miatt, amely várhatóan idén tovább folytatódik.
A hazai
állomány összetétele jelentősen átalakult: a korábbi évek tempójánál
lassabban vonulnak nyugdíjba az egykori keletnémet népautók.
Trabantokból, Wartburgokból és Barkasokból 2008-ban még 25 ezret vontak
ki a forgalomból, tavaly már csak tízezerrel kevesebbet. A kétütemű
állomány jelenleg 47,5 ezer Trabantból, 31,8 ezer Wartburgból és
kétezer Barkasból áll.
Harmincegy éve még a 666 ezres
személyautópark negyede Zsiguli, illetve Lada volt, de a rendszerváltás
itt is változásokat hozott, és az Opelt, illetve Suzukit tette meg
hazánk népautójává.
A KSH személyautó listáján a legöregebb
állomány az 1460 darabos Moszkvicsoké, melyeknek átlagkora közel 27 év,
míg tízezernél nagyobb darabszámban eladottak közül a legfiatalabb a
3,6 éves átlagéletkorú Chevrolet, a 4,4 éves KIA, valamint a 7,9 éves
Suzuki.
A haszonjárműveknél a közel negyedszázados Barkasok után
a 24,5 éves lengyel Zsukok a legöregebbek, és a 7,2 éves Citroenek a
legfiatalabbak.
(forrás: nol.hu, mgoe.hu, penzcentrum.hu)
|
|
M Imre írta 15 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 16 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 23 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tetszetős dizájn eredeti technikai megoldásokkal – röviden így jellemezhető a legújabb hazai alternatív jármű a Brixxon Elektromos Autó Kft. -től
A Levegő Munkacsoport levele Tarlós István főpolgármesternek: Érdemes-e szétverni a buszsávok hálózatát? (2013. november 12.)
Magyarország közlekedésbiztonsága 2012-ben (ORFK)
Közlekedésbiztonság alakulása az év első hét hónapjában (ORFK)