Közlekedés: Magyarország közlekedésbiztonsága 2012-ben (ORFK)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3163 db
  • Videók - 2468 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 861 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3163 db
  • Videók - 2468 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 861 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3163 db
  • Videók - 2468 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 861 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3163 db
  • Videók - 2468 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 861 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://www.police.hu/nyitooldal/cikkek/BRF_20130227_19.html

írja a police.hu

 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a 2012. évi baleseti statisztikai adatok azt mutatják, hogy hazánkban a személy sérüléses közúti közlekedési balesetek, valamint a halálos áldozatok száma tovább csökkent.

 

A rendelkezésre álló adatok szerint 2012-ben összesen 15 174 személy sérüléses közúti baleset történt, 4,1%-kal kevesebb, mint 2011-ben (15 827). Továbbra is javuló tendencia mutatható ki a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses közlekedési balesetek számában. A halálos kimenetelű balesetek száma 3,9%-kal csökkent (563-ról 541-re), a súlyos sérüléses balesetek számában 3,79%-os (4 527-ről 4 355-re), míg a könnyű sérüléses balesetek esetében 4,27%-os csökkenés tapasztalható  (10 737-ről 10  278-ra).

network.hu

 

Dr. Halmosi Zsolt r. dandártábornok, rendőrségi főtanácsos, rendészeti főigazgató, országos rendőrfőkapitány-helyettes

 

A közúti közlekedésbiztonság terén a balesetben meghalt személyek száma jelenti a legfontosabb tényezőt, a közösségi és a nemzeti közlekedéspolitikai koncepciókban kivétel nélkül ez az első helyen kiemelt értékelési mutató. A közúti közlekedési baleset halálos áldozatainak száma 33-mal - 638 főről 605 főre esett vissza, a csökkenés mértéke 5,17%.

 

Az ittasan okozott személy sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek számában kismértékű növekedés tapasztalható, a 2011. évi 1 645-tel szemben 2012-ben 1 695 olyan baleset történt, amelynek okozója ittas volt. Ennek megfelelően az ittas állapotban okozott balesetek aránya 10,4%-ról 11,17%-ra nőtt.

 

Az elmúlt évekhez képest a közlekedési balesetek kiváltó okai arányukban nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 28,8%-ának hátterében a sebesség nem megfelelő alkalmazása áll (4 373 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 3 412 baleset (22,5%), a kanyarodási szabályok megszegése miatt 3 333 baleset (22%) történt.

 

A közúti balesetek túlnyomó részét, mintegy 57,7%-át a személygépkocsi vezetők okozták. A tehergépkocsi vezetők a balesetek 9,6%-ának, az autóbuszvezetők az összes baleset 1,3%-ának az okozásáért felelősek. A segédmotoros kerékpárosok és a motorkerékpárosok összesen a balesetek 9,8%-át okozták (1 489 baleset), 3,1%-kal kevesebbet, mint a kerékpárosok.

 

A forgalomban való jelenlétükhöz mérten kifejezetten magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében (1 963 baleset→12,93%). Ez a szám az elmúlt két évtized legmagasabb arányszáma. Az elmúlt 5 év tekintetében folyamatos emelkedés tapasztalható (9,13%-ról 12,93%-ra). A 2012-ben meghalt személyeknek közel 15%-a kerékpáros volt (ez az arány 2008-ban 10,9% volt).

 

Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és gyakran szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át). A kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek bekövetkezésének másik kiemelt oka a kerékpárt vezető személy ittas állapota, amely 2012-ben tovább emelkedett, elérte a 28%-ot, a 2011. évi 21%-kal szemben.

 

A gyalogosok a közúti balesetek 6,19%-át idézték elő, a gyalogosok részvételével bekövetkezett balesetek összes személy sérüléses balesethez viszonyított aránya 2012-ben 1%-kal nőtt.

 

2012-ben a halálos kimenetelű közúti baleseteken belül a halálos gyalogos balesetek aránya elérte a 28%-ot, ilyen magas értéket az utóbbi 10 évben nem tapasztalhattunk.

 

A halálos balesetek áldozatai a legtöbb esetben a gépkocsivezetők, illetve utasaik voltak. Rajtuk kívül e tekintetben leginkább a gyalogosok, illetve a kerékpárosok érintettek.


ORFK Kommunikációs Szolgálat

 

A kép forrása:

http://www.baleset-megelozes.eu/pics/obb_sajtaj_2012_1.JPG

Címkék: autóbusz baleseti statisztika balesetmegelőzés elsőbbségi jog gyalogos gépkocsivezető halálos gyalogos baleset halálos kimenetel halálos áldozat ittasan okozott kanyarodási szabályok kerékpáros kiváltó ok koncepció kresz könnyű sérüléses közlekedésbiztonság közlekedéspolitika központi statisztikai hivatal magyarország motokerékpáros sebesség nem megfelelő alkalmazása segédmotoros személygépkocsi személyi sérüléses közúti közlekedési baleset súlyos sérüléses tehergépkocsi tendencia értékelés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 órája a(z) „A piros az tilos, a zöld az szabad...” | megtanulták a regulát és slágerként énekelték az óvodások videóhoz:

Hiába volt piros, a húszfős iskolás csoport mégis ...

M Imre írta 2 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Budapest Közút felújítja a Ferdinánd híd északi lehajtó ...

M Imre írta 12 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

A KRESZ szabályainak átfogó felülvizsgálata zajlik, célja a...

M Imre 15 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Nagy lombos, vagy kockalombú fák kellenek a Károly körútra?...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Baranyi Krisztina, Ferencváros újraválasztott...

M Imre írta 1 napja a(z) Ingyenes közlekedésbiztonsági e-learning képzés, amellyel akár KRESZ tanfolyamot is nyerhetsz! blogbejegyzéshez:

Egyszerűbb lesz teherautós jogosítványt szerezni Az...

M Imre írta 1 napja a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:

Maradjanak a fák a Városligetben, maradjon a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Nincsenek bringások és autósok - László János és Kiss Csaba alezredes (sajtótájékoztató: Együtt közlekedünk kampány) videóhoz:

„Ahol jó bringázni, ott jó élni” – mondta László János, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu