Közlekedés: Megerősített tető nélkül nincs biztonságos autó

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

2009. november 18., szerda 12:32 - Autó


A Ford, a Subaru és a Volkswagen gépjárművei végeztek az Egyesült Államok biztosítói által összegzett biztonsági lista élén.

 

A virginiai székhelyű Autópálya Közlekedésbiztonsági Intézet (Insurance Institute for Highway Safety - IIHS) éves felmérése után 19 személyautó és 8 szabadidőautó (SUV) 2010-es verziója kapta meg a legmagasabb biztonsági besorolást. A díjazottak száma jelentősen csökkent, mivel az IIHS megszigorította a tető gyűrődését illető előírásait.

A Ford és hozzá tartozó Volvo zsebelhette be a legtöbb díjat, szám szerint hatot, a japán Subaru öt autója kapta meg a legbiztonságosabbaknak járó kitüntetést, míg a Volkswagen az Audival együtt szintén ötöt.

A Ford-konszernhez tartozó járművek közül a Ford Taurus, a Lincoln MKS, valamint a Volvo S80-as, C30as, XC60-as és XC90-es modelljei kapták meg az elismerést. A Subaru minden kategóriában nyert díjat, ahol indult, biztonsági elismerést kapott a Legacy, az outback, az Impreza, a Forester és a Tribeca is. A Subaru - melynek eladásai az amerikai piacon a pánik közepette is 13 százalékkal nőttek 2009 első tíz hónapjában - sikereit annak köszönheti, hogy az alacsonyan fekvő boxermotor frontális ütközéskor nem az utastérbe, hanem az alá csúszik be, megvédve ezzel az utasokat.

A Volkswagen biztonságra törekvő munkásságát a Jetta, a Passat, a Golf, a Tiguan és az Audi R3-as esetében látta díjazásra érdemesnek az intézet.

A járműveket első, oldalsó és hátsó ütközések eredményeinek alapján minősítették. Az autóknak rendelkezniük kell elektronikus menetstabilizátorral, ESC-vel is, ezen felül meg kellett felelniük az IIHS által korábban előírt megerősített tetővédelmi elveknek is. (A Honda Accord és a Ford Fusion például ezen esett ki az idei versenyen.)

 

 

Egy régebbi hír a kisautókról

2008. december 17., szerda 14:00

A kis autók nagyságrendekkel jobbak az ütközési tesztekben, mint korábban voltak, de így is lemaradásban vannak a nagyobb társak mögött, különösen, ami az oldalirányú ütközések elleni védelmet illeti.

 

Az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) által készített felmérésében részt vett mind a kilenc kisautó megkapta a legmagasabb osztályzatot a frontális ütközések tesztjén, oldalról azonban csak ketten teljesítettek maximálisan. Persze az Egyesült Államokban kicsit másképp kategorizálják a gépjárműveket - az ottani kisautók többségét nálunk középkategóriásnak minősítenék.

Az oldalirányú teszteken legjobban a Suzuki SX4 és a Toyota Matrix-Pontiac Vibe kettős (ez utóbbi kettő lényegében egy és ugyanaz az autó) szerepelt. A felmérésben részt vett még a Chevrolet HHR, a Chrysler PT Cruiser, a Ford Focus, a Hyundai Elantra és a Saturn Astra, valamint az egyetlen valóban kis autó, a Mini Cooper. A hátulról történő ütközéseknél egyedül a Ford Focuson nem találtak fogást a szigorú bírák. Az összes autó közül a legrosszabbul az egyébként nyolcévesen is rendkívül vonzó Chrysler PT Cruiser szerepelt.

 

A kisebb kategóriájú autók ütközésvédelme komoly fejlődésen ment keresztül az utóbbi években - elsősorban az erősebb váznak és a gombamód szaporodó légzsákoknak köszönhetően. Az oldalsó ütközések sérüléseinek elhárításával azonban gondban vannak a gyártók, mivel az Egyesült Államokban általában nem egy másik kisautóval kell megküzdenie egy karambol során a védelmi rendszernek, hanem egy SUV vagy egy pick up gallytörő rácsaival, amelyek a kisebb autó utasainak szemszögéből nagyjából épp fejmagasságban helyezkednek el. Az oldalsó függönylufik (bocsánat airbagek) ezért az utóbbi időben már nem feláras extraként, hanem alapfelszerelésként kerülnek be a kategória autóiba.

 

Az IIHS az idei évben egyébként 21 kisautót vizsgált meg, melyek közül mindössze hat érdemelte ki, hogy a szervezet abszolút biztonságosnak minősítse őket. Érdemes egy pillantást vetni a listára, csak hogy barátkozzunk a kisautó fogalmával a tengerentúlon: tehát minden irányból pajzsként védelmez a Subaru Impreza, a Scion xB Honda Civic, a Mitsubishi Lancer, a Volkswagen Rabbit, valamint a Toyota Corolla és a Honda Fit.

 

(forrás: penzcentrum.hu)

Címkék: iihs karosszéria közlekedésbiztonság

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu