Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A rendőrség nyilvánosságra
hozta, hogy a vasárnap életbe lépett közúti közlekedésről szóló törvény
értelmében mekkora bírságokat szabnak ki a szabálysértőkre. Például 60
euró büntetés vár arra a sofőrre, aki telefonál vezetés közben,
ugyanennyire büntethetik azt is, aki nem használja a biztonsági övet.
A bírságtáblázat a rendőrség belső használatára készült, csupán egy
ajánlás, így előfordulhat, hogy valaki súlyosabb, esetleg kevésbé
súlyos büntetést kap. A törvény ugyanis a kevésbé súlyos
szabálysértések esetében csak a bírság felső határát állapítja meg 100
euróban.
A táblázat szerint, ha valaki nem kapcsolja be a fényszórókat,
biztonsági övet, esetleg telefonál vezetés közben, 60 euró büntetésre
számíthat. 30 eurót szabhatnak ki arra a motorosra, aki védőszemüveg
nélkül közlekedik, illetve arra a közlekedőre is, aki szemetel vagy
goromba, sértő kézmozdulatot tesz.
Ha egy kerékpáros lakott területen kívül rendesen felerősített
bukósisak nélkül közlekedik, 10 eurónyi bírságot szabhatnak ki rá.
Ha valaki például több, mint 50 km/órával átlépi a megnegedett sebességet - és nem belügyminiszter - 500 euróra büntethetik a rendőrök.
VASÁRNAPTÓL LAKOTT TERÜLETEN CSAK 50-NEL
Februártól életbe lép a
közlekedési törvény módosítása. Az elfogadott változtatások értelmében
2009 februárjától lakott területen az eddigi hatvan kilométeres
sebesség helyett csak ötvennel haladhatunk, egész évben nappal is
kötelező lesz a fényszórók használata, s lényegesen magasabb bírságokra
számíthatnak a szabálysértők.
A közúti közlekedésben elkövetett kihágásokat átlagosan 100 eurós (3
012,60 korona) helyszíni bírsággal büntetik. Szigorú és magas
bírságoktól elsősorban az ámokfutóknak kell tartaniuk. A bírság az 1000
eurót (30 126 korona) is elérheti gyorshajtás, ittas vezetés, vagy
kábítószer hatása alatt levő sofőr esetében. Ha emellett balesetet is
okoz a sofőr, további 300 euróval (9 037,80 korona) nagyobb a bírság. A
felelőtlen sofőröknek azt is meg kell szokniuk, hogy a jelenleginél
lényegesen hosszabb időre tiltják el őket a vezetéstől – egyes
esetekben akár 5 évre is.
Újdonság az is, hogy ha a sofőr nem tudja kifizetni a helyszíni
bírságot, elkobozzák a jogosítványát, és csak a tartozás kifizetése
után kapja vissza. Erre az időre ideiglenes, 15 napig érvényes
engedélyt kap a vezetésre, amely csak Szlovákiában érvényes.
Továbbra is lesz rá lehetőség, hogy a baleset résztvevői egymás között,
megegyezéssel tisztázzák az ügyet. A rendőrséget csak akkor kell a
helyszínre hívni, ha a baleset során valaki megsérül vagy meghal,
illetve ha a keletkezett kár túllépi a 4 000 eurót (120 504 korona).
Autópályákon és gyorsforgalmi utakon Szlovákia egész területén nem
előzhetnek a 3,5 tonnánál nehezebb gépkocsik. Eddig ilyen korlátozás
csak Pozsony és Nagyszombat között volt érvényben. Vezetés közben
továbbra is tilos lesz telefonálni – kivéve, ha hands free
(fülhallgató) készüléket használnak. Tilos bármilyen más tevékenységet
folytatni, ami nem függ össze a gépjármű vezetésével. Viszont a törvény
nem tiltja az evést, ivást és a dohányzást a volán mögött.
A téli gumiabroncs csak abban az esetben lesz kötelező, ha az utat
összefüggő hótakaró vagy jégréteg borítja. Éppen ezt a szabályt
bírálják a leginkább, mert nézőpont kérdése lehet, hogy az úton
összefüggő hóréteg van-e vagy sem. Nem elhanyagolható szempont az sem,
hogy ha ezek után a sofőr csúszós úton balesetet okoz, a biztosítók
vizsgálni fogják, hogy volt-e téli gumi a kocsiján vagy nem, s ennek
alapján számítják ki a kártérítésnél az önrészt.
Aki nem tudja kifizetni a büntetést, az közmunkával le is dolgozhatja.
Az órabér 3 euró (90,38 Sk), ennyit vonnak le a büntetésből. 100 eurós
(3 012,60 korona) büntetés esetén tehát valamivel több, mint 33 órát
kell ledolgozni.
Lakott területen kívül nem változik a sebességkorlátozás, marad a 90
km/óra, az autópályákon 130 km/óra, de mód lesz arra, hogy helyenként
közlekedési táblával engedélyezzenek ennél nagyobb sebességet is. Az
autóbuszok, teherautók, kamionok maximális sebessége 100 km/óra lesz.
Az autópályákon és gyorsforgalmi utakon ezentúl csak legalább 80
km/órával lehet haladni. Eddig a megengedett minimális sebesség 50
km/óra volt.
Ha valaki visszautasítja a szondát, 300 eurótól (9 037,80 korona) 1300
euróig (39 163,80 korona) terjedő bírságra számíthat. Ittas vezetésért
200-1500 euró (6 025,20 – 45 189 korona) büntetés jár, gyorshajtásért
150-800 euró (4518,90 –24 100,80 korona) a szankció. A jelenlegi két év
helyett öt évre is bevonhatják azoknak a jogosítványát, akik gyakran
sértik meg a szabályokat.
Védősisak használata is kötelező lesz a kerékpárosoknak – a
felnőtteknek csak lakott területen kívül, gyermekeknek 15 éves korig
viszont lakott területen is. Településen kívül biciklivel közlekedők
kötelesek fényvisszaverő mellényt magukra ölteni.
Január elsejétől a traktoroknak, pótkocsiknak már kötelező a műszaki vizsga.
A közlekedésügyi minisztérium szerint a jogszabály segítségével
hatékonyabban harcolhatnak az országúti kalózokkal szemben. A
közvélemény szerint viszont ha az igazi „kalózokat” - akiknek
pozíciójuk, hatalmuk, pénzük megengedi a szabályok megsértését - nem
fékezik meg a rendőrök, nem lesz biztonságosabb a közlekedés az
országutakon.
|
BEISMERÉS HELYETT PEREL A SZÁGULDÓ MINISZTER
Robert Kaliňák belügyminiszter ahelyett, hogy beismerte volna hibáját és elnézést kért volna, amiért a sofőre által vezetett gépkocsi több mint 100 km/órás sebességgel száguldozott Pozsonyban, inkább beperelte az esetről tájékoztató Pravda napilapot. A belügyminiszter Volkswagen Touareg gépkocsija vasárnap megkülönböztető jelzés használata nélkül száguldozott a fővárosban.
Az ügyet még pikánsabbá teszi, hogy pont Kaliňák dolgozta ki a közúti közlekedésről szóló új törvényt, mely 50 km/órára csökkentette a megengedett sebességet lakott területen. A törvény életbe lépésének napján elsőként pont a belügyminiszter szegte meg az új szabályt. Pénteken még arra figyelmeztette a gyorshajtókat és veszélyesen közlekedőket, hogy vasárnaptól lassítsanak, mivel egy speciális kommandó ellenőrzi majd az új szabályok betartását, olyanok, akiket a gazdag és befolyásos emberek sem fizethetnek le.
A Pravda munkatársai követték a miniszert, amikor a Markíza kereskedelmi csatorna vitaműsorának forgatásáról igyekezett Pozsonybesztercéről (Záhorská Bystrica) a fővárosba. Kaliňák kocsija Pozsonyba érve is több, mint 100 km/órás sebességgel haladt, ami a lap által készített videón is jól látszik.
A napilap először azt írta, hogy a belügyminisztert szállító autó 115 km/órával hajtott, mivel a tárca szerint ez nem igaz, bepereli a Pravdát. Szerintük a videó csak azt bizonyítja, hogy a minisztert követő szerkesztőségi autó szegte meg a közlekedési szabályokat.
A miniszter sofőrje a rendőrség kötelékébe tartozik. Egy rendőrautó akkor szegheti meg a közlekedési szabályokat, ha megkülönböztető jelzést használ, azonban Kaliňák kocsiját semmi sem különböztette meg egy hétköznapi kocsitól.
Juraj Zábojník, a kormánytestőrség volt vezetője elmondta, sziréna nélkül csak akkor lépheti át a sebességet a rendőrkocsi, ha speciális, rendkívüli feladatot hajt végre, például egy veszélyes bűnözőt üldöz. Kaliňák azonban nem közölte, hogy hová sietett annyira vasárnap.
Egy hétköznapi sofőr az új szabályok értelmében 300 euró büntetésre számíthat, ha 50 km/órával túllépi a megengedett sebességet. Ha 70-nel lépi túl, 500 euróra büntethető és vezetői engedélyét is több évre bevonják.
Robert Fico kormányfő szóvivője nem kívánt reagálni az esetre, mondván, a belügyminisztérium már mindent megmagyarázott.
MÁTÓL MÓDOSULTAK A KÖZLEKEDÉSI SZABÁLYOK (2009. 02. 15.)
A gyorshajtók és az utakon
arrogánsan viselkedő vezetők elleni speciális kommandók is felügyelik
majd az új közlekedési szabályok betartását Szlovákiában. A módosított
szlovákiai KRESZ vasárnap lépett életbe.
Az új szabályozás értelmében Szlovákiában egész évben kötelező a
tompított fény használata, a lakott területeken az eddigi óránkénti
hatvan helyett csak ötven kilométeres sebességgel lehet haladni.
Amennyiben autópálya vagy gyorsforgalmi út lakott településen vezet át,
az adott szakaszon a jövőben óránként legfeljebb csak 90 kilométerrel
lehet majd haladni.
Az autópályákon normális körülmények között - településen kívül - a
legmagasabb megengedett óránkénti sebesség továbbra is 130 kilométer. A
sztrádákon és a gyorsforgalmi utakon a minimális sebesség az eddigi 50
kilométerről óránkénti 80 kilométerre emelkedik.
Növekednek a kiszabható büntetési tételek balesetek okozásáért és a
szabálysértésekért. Míg eddig maximum két évre lehetett valakinek
bevonni a jogosítványát, a jövőben ez öt évre emelkedik. Az alapbírság
60 euró lesz. A legmagasabb büntetési tétel 1300 euró, ez több mint
duplája a jelenlegi maximális pénzbüntetésnek.
Az új szabályzat a gyalogosokkal szemben is szigorúbb. Amennyiben
valaki a településeken kívül az útpadkán gyalog halad, kötelező lesz
számára a fényvisszaverő mellény viselete.
Ha a balesetnél nem történik személyi sérülés és az anyagi kár nem
haladja meg a 120 ezer szlovák koronát, azaz mintegy 4000 eurót, akkor
nem kötelező rendőrt hívni.
Az úgynevezett "útikalózok elleni kommandó" az országos
rendőrkapitányság mellett alakul meg és fog működni. - Ez a kommandó a
legtapasztaltabb rendőrökből áll össze és az ország egész területén
működni fog - jelentette ki ebből az alkalomból a közszolgálati
rádióban Robert Kaliňák belügyminiszter.
A kommandók nem fogják tűrni a törvények megsértését. A gyorshajtók és
az arrogánsan vezetők készüljenek fel erre - hangsúlyozta a
tárcavezető. Hozzátette, hogy ezek a rendőrség legjobb gépkocsijait
fogják használni.
A bírságtáblázat a szlovák belügyminisztérium honlapján tekinthető meg.
Érdekességek:
Forrás: MTI, Bumm/SK
|
|
M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hogyan büntet a rendőr?
Adjuk meg az elsőbbséget a kéklámpásoknak!
A pofátlan(TAN)ítási kampány / akció eredményei
Törvénytervezet a közigazgatási szabályszegések szankcióiról