Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Információink szerint a Volánbusz vezérigazgatójához köthető cégeknek is juthattak milliárdos megbízások a közlekedési vállalatnál. A buszos tendereket sorra elnyerő luxemburgi offshore hátterű társaságok a vezérigazgató fiának cégében is tulajdonrészt szereztek 2006-ban. A járatkiszervezések miatt a Gazdasági Versenyhivatal már korábban vizsgálatot indított kartellezés miatt. A cégnél történt fiktív munkaidőelszámolások miatt pedig a Budapesti Rendőr-főkapitányság nyomoz kényszerítés gyanújával.
Videó itt
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium augusztus elején állította le a járatkiszervezéseket a Volánbusz Zrt.-nél. Az alvállalkozók aránya már megközelíti a 36 százalékot. A szakszakszervezetek korábban is tiltakoztak a kiszervezések ellen, szerintük a közlekedéshez szükséges járműparkot az államnak kell biztosítania. „A háttérben az van szerintem, hogy közös céget akarnak alapítani majd valamikor” - adott hangot gyanújának Varga Tibor a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének elnöke.
Információink szerint a közlekedési vállalat ráadásul rendre olyan luxemburgi offshore hátterű cégeknek adott milliárdos alvállalkozói megbízásokat, amelyek a Volánbusz vezérigazgatójához, Pekli Ferenchez köthetőek. A közlekedési társaság vezére korábban az előzetes letartóztatását töltő Hunvald Györggyel is üzletelt. 2007 márciusában két műemlék épülethez és a hozzá tartozó belvárosi üzlethelyiségekhez az Obus Elektrik Kft. 270 millió forintért jutott hozzá.
A Pekli családnak azonban nem ez az egyetlen üzleti érdekeltsége. Az ingatlanos cég és a Volán-vezér fiának tanácsadó cége éveken át „közös irányítás” alatt állt. Ráadásul Pekli Jakus mellett a Biotique Way Kft. tulajdonosai között még 2006-ban megtalálhatók azok a tulajdonosrejtegető, luxemburgi offshore társaságok is, akik később - Magyarországon bejegyzett cégek mögé bújva - sorra nyerték a buszos tendereket.
A Gazdasági Versenyhivatal a gyanús kiszervezések miatt áprilisban a három buszos cégnél házkutatást tartott. Ezek az eljárások a Volánbusz Zrt. által 2007-től 2009-ig kiírt egyes közbeszerzési eljárásokra vonatkoztak - mondta el Zenisek Andera a GVH kommunikációs csoportvezetője. Feltételezésük szerint a nyertes személyén túl előre megállapodtak az árról és a pályázói magatartásról is, így értek el maguknak sokkal kedvezőbb megbízási díjakat.
Pekli Ferenc a Volán-társaságot 2002 szeptembere óta irányítja. Ő a Hír Televíziónak nem akart nyilatkozni. A céges összefüggéseket a Volánbusz menedzsmentje nem cáfolta. Azzal védekeznek, hogy a közbeszerzési törvény nem teszi lehetővé a tendergyőztes vállalkozások tulajdonosi szerkezetének vizsgálatát.
(hírTV)
|
|
M Imre írta 34 perce a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
BRFK Budapesti Rendőr- főkapitányság: Meglátta és ...
M Imre írta 51 perce a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Karácsony Gergely: 44 nap sem volt elég Lázár János ...
M Imre írta 1 napja a(z) A graffiti művészet? videóhoz:
Őrsi Gergely: Szárazjeges technológiával távolítjuk el a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Radó Dezső: Fenyegetett Budapest (könyvbemutató | Fuga) videóhoz:
Bardóczi Sándor: Olvasom itt a hírekben, hogy a Magyar ...
M Imre írta 3 napja a(z) Rehab Critical Mass videóhoz:
Rehab Critical Mass: Csatlakozz és TÁMOGASD ADÓD 1%-val...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Béke, barátság, bringatároló! https://www.facebook....
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
-- Erzsébetváros polgármestere arról írt kedden, hogy Vitézy ...
M Imre írta 3 napja a(z) Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan videóhoz:
A pécsi mentők megmutatják, hogy mit kell tudni az ...
M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk 33 milliárd dollárért eladta az X-et a saját AI ...
M Imre írta 4 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
VEKE: Érdekel, hogyan is (nem) működik ez a Budapest nevű ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Szerződést bont a Tűzoltóság a Synergonnal
Elég volt a közlekedési emberáldozatokból | Biztonságos utakat akarunk, mert a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket
Megszűnnek a pótjegyek a vonatokon (2023. július 1.)
A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022.