Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Információink szerint a Volánbusz vezérigazgatójához köthető cégeknek is juthattak milliárdos megbízások a közlekedési vállalatnál. A buszos tendereket sorra elnyerő luxemburgi offshore hátterű társaságok a vezérigazgató fiának cégében is tulajdonrészt szereztek 2006-ban. A járatkiszervezések miatt a Gazdasági Versenyhivatal már korábban vizsgálatot indított kartellezés miatt. A cégnél történt fiktív munkaidőelszámolások miatt pedig a Budapesti Rendőr-főkapitányság nyomoz kényszerítés gyanújával.
Videó itt
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium augusztus elején állította le a járatkiszervezéseket a Volánbusz Zrt.-nél. Az alvállalkozók aránya már megközelíti a 36 százalékot. A szakszakszervezetek korábban is tiltakoztak a kiszervezések ellen, szerintük a közlekedéshez szükséges járműparkot az államnak kell biztosítania. „A háttérben az van szerintem, hogy közös céget akarnak alapítani majd valamikor” - adott hangot gyanújának Varga Tibor a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének elnöke.
Információink szerint a közlekedési vállalat ráadásul rendre olyan luxemburgi offshore hátterű cégeknek adott milliárdos alvállalkozói megbízásokat, amelyek a Volánbusz vezérigazgatójához, Pekli Ferenchez köthetőek. A közlekedési társaság vezére korábban az előzetes letartóztatását töltő Hunvald Györggyel is üzletelt. 2007 márciusában két műemlék épülethez és a hozzá tartozó belvárosi üzlethelyiségekhez az Obus Elektrik Kft. 270 millió forintért jutott hozzá.
A Pekli családnak azonban nem ez az egyetlen üzleti érdekeltsége. Az ingatlanos cég és a Volán-vezér fiának tanácsadó cége éveken át „közös irányítás” alatt állt. Ráadásul Pekli Jakus mellett a Biotique Way Kft. tulajdonosai között még 2006-ban megtalálhatók azok a tulajdonosrejtegető, luxemburgi offshore társaságok is, akik később - Magyarországon bejegyzett cégek mögé bújva - sorra nyerték a buszos tendereket.
A Gazdasági Versenyhivatal a gyanús kiszervezések miatt áprilisban a három buszos cégnél házkutatást tartott. Ezek az eljárások a Volánbusz Zrt. által 2007-től 2009-ig kiírt egyes közbeszerzési eljárásokra vonatkoztak - mondta el Zenisek Andera a GVH kommunikációs csoportvezetője. Feltételezésük szerint a nyertes személyén túl előre megállapodtak az árról és a pályázói magatartásról is, így értek el maguknak sokkal kedvezőbb megbízási díjakat.
Pekli Ferenc a Volán-társaságot 2002 szeptembere óta irányítja. Ő a Hír Televíziónak nem akart nyilatkozni. A céges összefüggéseket a Volánbusz menedzsmentje nem cáfolta. Azzal védekeznek, hogy a közbeszerzési törvény nem teszi lehetővé a tendergyőztes vállalkozások tulajdonosi szerkezetének vizsgálatát.
(hírTV)
|
|
M Imre 4 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:
Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...
M Imre írta 1 napja a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:
WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...
M Imre írta 2 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 2 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 2 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 2 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Szerződést bont a Tűzoltóság a Synergonnal
Elég volt a közlekedési emberáldozatokból | Biztonságos utakat akarunk, mert a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket
Megszűnnek a pótjegyek a vonatokon (2023. július 1.)
A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) petíciója | 2022.