Közlekedés: Milyen lakatot válassz a kerékpárodnak?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2666 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2666 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2666 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2666 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/hirek/milyen-lakatot-valasszak

írja a mozgasvilag.hu

 

Legyünk tisztában a lakatok kategóriáival, és azok által nyújtott biztonsággal.

 

Sokszor fordul elő, hogy a lezárt, biztonságban hitt kedvenc vasparipánkhoz visszatérve, annak hűlt helyét találjuk csak. A tolvajok nem válogatnak, ami könnyen vihető, azt bizony viszik is. Mert sajnos kerékpár lakat és lakat közt is hatalmas különbség lehet.

 

Napjainkban többszáz márkájú-, kialakítású-, színű- és árú kerékpár lakatot találunk a kerékpárboltok kínálatában. De mindegyik elég biztonságot nyújt számunkra, hogy rábízva kedvenc vasparipánk ott hagyhassuk, míg beszaladunk a boltba, vagy a haverokhoz?

 

Szomorú a valóság: a hazánkban legtöbbet értékesített lakat-modellek (sodrony/spirál) fél perc alatt elvághatók, különösebb felkészülést sem igényelve. De akkor mitévők legyünk?

 

 

Először is legyünk tisztában a lakatok kategóriáival, és azok által nyújtott biztonsággal.

 

Íme a legfőbb kategóriák:

 

Sodrony/Spirál

 

Az egyik legrégebbi és egyben a legkisebb biztonságot nyújtó kerékpár lakat megoldás. A zárszerkezetet (kulcsos, számzáras) egy sodrony köti össze, melynek átmérője és hossza különböző lehet. A legolcsóbb, már ezer forint alatt is kapható lakat, így a legelterjedtebb. Sajnos a legkönnyebben, akár a legkisebb bovdenvágó szerszámmal is pár másodperc alatt könnyedén elcsíphető! Éppen ezért csak arra használd, hogy ne tolhassák el a bringád, amíg úgy távolodsz el tőle, hogy végig rálátsz… . Ha ilyet veszel, legyél tisztában azzal, hogy ezek valódi védelmet nem, csak "mozgás szabadság-csökkenést" biztosítanak!

network.hu

 

Görgős/Gerinc

 

Az alap sodrony- vagy spirál-lakatok tovább fejlesztett változatai. Az acélsodronyra hengeres vagy gömb-kialakítású fém-elemeket húznak, melyek megakadályozzák az előbbi elvágását. Áruk nagyon baráti, flexibilitásuk miatt könnyen rögzíthetjük bárhova, de ajánlott jobb minőségűt vásárolni, mert az egyszerűbbekre van lopási technika. Éles szögben megtörve a fémburkolat elemei között hozzáférhetnek a sodronyhoz, és azt így el tudják vágni. Nem könnyű, viszont a lánc-lakathoz képest könnyebb. Pár perces lelakatolásra ideális, hosszabb időre nem ajánlott ilyenre bízni a lovad.

network.hu

 

Láncos

 

A másik régi rögzítési megoldás: a láncszemekből álló lakat. Különböző edzettségű és anyagú változatban létezik. Ebben a kategóriában kifejezetten igaz a régi mondás: minden kerékpár lakat annyira erős, mint a leggyengébb pontja. Vagyis hiába zárjuk a láncot össze egy „atombiztos” lakattal, ha a láncszemeket könnyű elvágni (mert gyenge anyagból készültek), és vica versa. Így figyeljünk arra, hogy ne csak a lánc része legyen erős (vágás, fűrészelés és fagyasztó spray-biztos), de lakatot is megbízhatót válasszunk (szintén a fűrészelés és a vágás elleni védelem számít, de ügyeljünk a zárszerkezeti rész megbabrálhatatlanságára is). Mivel a komolyabb modellek súlya bőven az egy kilogramm felett mozog, inkább csak városi ingázásra, rövid távokra ajánlott. Akár hosszabb időre is rábízhatod a kerékpárod.

network.hu

 

U-lakat

 

Nevében a lényeg. Egy U-alakúra hajlított fémpálca, melynek két végét összezárja a lakat rész. Széles körben elterjedt kategória, mivel már az egyszerűbb, alapmodellek is erősek, és a láncos modellekhez képest sokkal előnyösebb a súlyuk. Hátrányuk viszont a merevségükből és méretükből eredő használhatósági korlátok. Városi felhasználásuk mellett már egy túrára is magaddal tudod vinni. A jelenlegi legjobb ár-érték arányú lakatok, de ha ilyet választasz, minimum 10 mm átmérőjű legyen az „U” része, mert azt nehéz erővágóval átvágni. Hosszabb időre is lezárhatod vele a kerékpárod.

network.hu

 

Hajtogatós/Egyéb

 

Ebben a kategóriába sorolható minden, ami a fentiekbe nem. Találunk itt bilincshez hasonlókat, vagy lapokból kihajtogathatók. Utóbbi megoldás kis szállítási méretet és kihajtogatva nagy átfogó méretet nyújtanak. Egyre több ilyen modellt kapni, mert praktikusak, általában nagy biztonságot nyújtanak (a felhasznált anyagból eredően nehezen vágható, fűrészelhető), súlyukból és méretükből eredően könnyedén magunkkal tudjuk vinni, de áruk még magasan mozog.

network.hu

 

Így lakatolj...

 

Szerencsére a legtöbb gyártó ma már a csomagolásán jelöli az általa készített termék biztonsági szintjét. A probléma mégis ezzel van, mert ahány gyártó, annyi féle jelölés… és sajnos egyelőre nincs egységesítés felé tett törekvés. Ráadásul egyik cég sem nyilatkozik a saját szint-kódolásának alapjairól, melyik szint miként viselkedik például fagyasztó spray-vel szemben…. Abban viszont bízhatunk, hogy a gyártók saját skálájának középső-felső részében található lakatokra jobban rábízhatjuk kerékpárunk.

 

De mindezek mellett persze van még egy fontos dolog: hiába bármilyen biztonságos lakat, ha

 

1) nem használod (mert csak egy percre ugrok be a boltba), vagy

 

2) nem megfelelően rögzíted a kerékpárodat vele.

 

Előbbihez nem lehet hozzáfűzni semmit, viszont utóbbihoz igen.

 

Íme 5 jó tanács, hogyan ne rögzítsd a vasparipád.

 

1) Soha ne lakatolj csak kerékkel egy tárgyhoz, mert a kereket kioldva és hátrahagyva a kerékpárod többi részét könnyedén a lakat érintetlenül hagyásával el lehet vinni!

 

2) Fűzd át a lakatod a kerékpár minél több különböző elemén, így megnehezítve a szétszereléssel történő lopást!

 

3) Keress mindig olyan stabil tárgyat, amihez fixen tudod rögzíteni a kerékpárod és a lakatod (ne lakatolj mozdítható tárgyakhoz, pld mobil KRESZ-táblához)! Lehetőség szerint ez a tárgy legyen jól látható, forgalmas helyen.

 

4) Ha értékes kerékpárral közlekedsz, használj két lakatot!

 

5) De a legjobb megoldás, ha soha nem hagyod őrizetlenül kerékpárod! ;-)

 

…azt pedig talán mondanunk sem kell, hogy minden olyan kiegészítőt (lámpa, óra, pumpa, kulacs), ami egyszerűen, szerszám nélkül levehető, ne hagyd a kerékpárodon!

Címkék: biztonság gerinc görgős hajtogatós kerékpár kerékpározás lakat lopás láncos sodrony spirál tolvaj u-lakat

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 8 hónapja

Ha a biztonság az első... tanulj meg lakatolni!

Te hogyan zárod le a bringádat?
https://www.facebook.com/photo/?fbid=908104587981891&set=a.474525444673143

A mi tippjeink, a...

-- lakatolási tippek tőlünk itt,
https://flowcycle.hu/parkolasi-etikett-bringasoknak/

-- a Magyar Kerékpárosklubtól pedig itt.
https://kerekparosklub.hu/kisokos/hogyan-lakatolj

Válasz

Bita István üzente 11 éve

Én ezt ajánlom.Kihangsúlyozom: nem eladni, segíteni szeretnék !
Ha lerakod a biciklit, vagy kismotort, nyugodtan elmehetsz, mert a jármű biztonságban van. A hagyományos láncok, lakatok és U zárak csak fél biztonságot nyújtanak a lopások ellen.
Elég könnyen eltávolíthatóak. Ellenben e riasztó ha megszólal a tolvajok elállnak szándékuktól.
Biztosak vagyunk abban, hogy ez a riasztó hatékonyan védelmezi a kerékpárokat és motorokat a tolvajok ellen. Ha megmozdítják azonnal riaszt 15 mp-ig és ezt ismétli 5-ször.
Aktiválás: üsd be a kódot (ABCB), a saját négyjegyűt.
A riasztás 110 decibeles hangerővel történik. A riasztást a betűk kombinációjának beütésével lehet leállítani.

A csomag tartalmazza:
1 * Kerékpár riasztót
3 * csavarokat
2 * kalapos anyákat
1 * Használati utasítást
Egyszerű a felszerelése és kezelése. 9 voltos elemmel működik.
3 érzékenységi fokozata van: érzékeny, közepesen és nagyon érzékeny. Vízálló, műanyag házban van, esőben is használható.

Ára: 2.850.-ft+áfa

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 21 órája a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:

Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...

M Imre írta 22 órája a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:

Kisvasuti_nap__wikipedia_20130831_1738293_7552_s

Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...

M Imre írta 2 napja a(z) Így alakul át a Forma-1 2018-tól blogbejegyzéshez:

Büntetést kapott, mégsem Verstappen indul az első ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

OSB lapokból készült esőbeálló a felújított állomáson – a MÁV...

M Imre írta 2 napja a(z) A járdaszegély meghosszabbítása - a gyalogosok biztonságának javítása képhez:

A_jardaszegely_meghosszabbitasa___a_gyalogosok_biztonsaganak_javitasa_2195283_7860_s

Saccperkábé ezek a dolgok hozhatók kapcsolat a fenti ...

M Imre írta 2 napja a(z) Fény Tatra 2020 (fotó Tóth Márk) képhez:

Feny_tatra_2020_foto_toth_mark_2132721_5600_s

Adventi fényjáratokat indít a MÁV- csoport - 2024. november 30. ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

A_jardaszegely_meghosszabbitasa___a_gyalogosok_biztonsaganak_javitasa_2195283_7860_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu