Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Sérti az autósok érdekeit
és jelentősen meghosszabbíthatja a kárrendezését, hogy áprilistól a
biztosítóknak a kárfelvétel során közlekedésbiztonsági szempontból
alkalmatlannak minősített járműveket - az üzembentartó költségére -
műszaki vizsgára kell küldeniük, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége
(MABISZ) határozottan tiltakozik ellene - mondta Trunkó Barnabás a
MABISZ főtitkára az MTI-nek.
A parlament decemberben
módosította az akkor még hatályba sem lépett kgfb törvényt. Az
áprilistól hatályos kiegészítés szerint ha a biztosító úgy ítéli meg,
hogy a karambolos gépjármű közlekedésbiztonsági szempontból
alkalmatlan, a kárfelvételi eljárás befejezésétől számított 8
munkanapon belül értesítenie kell a közlekedési hatóságot.
A
biztosító a kár helyreállításához szükséges teljes költséget csak akkor
térítheti meg a károsultnak, ha a közlekedési hatóság a gépjármű
műszaki vizsgálata eredményeként arról tájékoztatja a biztosítót, hogy
a gépjármű a közúti forgalomban való részvételre közlekedésbiztonsági
szempontból alkalmas, vagy pedig ideiglenesen kivonta a forgalomból
azt. Az előírást nem kell alkalmazni akkor, ha a kárt szenvedett
gépjármű telephely szerinti országa nem Magyarország.
A
biztosítók és az Autóklub akkor hiába lobbiztak a szabály ellen. Trunkó
Barnabás szerint a rendelkezés értelmezhetetlen és értelmetlen is.
Súlyosan sérti az autósok érdekeit, valamint a kártérítési jog
általános szabályait, ezen kívül megnehezíti és jelentősen
meghosszabbítja a biztosítók kárrendezését is. A főtitkár szerint egy
könnyen javítható sérülés esetén is lehet a jármű - a kárfelvételkor -
alkalmatlan a közlekedésre. A törvény ráadásul a biztosítókra bízta azt
a hatósági feladatot, hogy az ilyen járműveket hatósági műszaki
vizsgálatra küldjék.
A MABISZ adatai szerint évente mintegy
170-180 ezer kgfb-s káresettel lehet számolni. A főtitkár elmondta azt
is, hogy ilyen rendelkezés egyetlen európai országban sincs, nem
véletlen, hogy - megelőzve az EU tiltakozását - a magyar törvény
szerint ez a hátrányos szabályozás a külföldi autókra nem vonatkozik -
tette hozzá a főtitkár.
Mint ismeretes, a közlekedési,
hírközlési és energiaügyi miniszter januári rendelete szerint a műszaki
vizsga és a zöld kártya "integrálódott". A múlt év végéig a műszaki
vizsga személykocsira 7.700, könnyű teherkocsira 8.500, míg teherautóra
11.800 forint volt. Az új integrált díjak ebben a sorrendben: 16.290,
17.090, illetve 24.950 forint. Ha a kocsi új, vagy 30 napnál nem
régebbi a zöld kártyája, akkor csak 10.490, 11.290, illetve 14.590
forint a műszaki vizsga díja.
(forrás: penzcentrum.hu)
|
|
M Imre írta 10 órája a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...
M Imre írta 11 órája a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:
Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...
M Imre írta 11 órája a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...
M Imre írta 12 órája a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:
WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...
M Imre írta 1 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 1 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 1 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 1 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
M Imre írta 1 napja a(z) Kiss László, csillagász-fizikus: Egyedül vagyunk az univerzumban? (InfoRádió) videóhoz:
„Végleg elbuktuk” – mondja Kiss László csillagász, az...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Jogszabály változás: az új baleseti adóról ... a gépjárműadóról és a külföldi rendszámú járművekről
Műszaki vizsga a (közel)jövőben ...
Új KRESZ készül - Ön is véleményezheti
Nem kell fizetniük a MÁV ÁBE károkozó biztosítottjainak