Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Sérti az autósok érdekeit
és jelentősen meghosszabbíthatja a kárrendezését, hogy áprilistól a
biztosítóknak a kárfelvétel során közlekedésbiztonsági szempontból
alkalmatlannak minősített járműveket - az üzembentartó költségére -
műszaki vizsgára kell küldeniük, ezért a Magyar Biztosítók Szövetsége
(MABISZ) határozottan tiltakozik ellene - mondta Trunkó Barnabás a
MABISZ főtitkára az MTI-nek.
A parlament decemberben
módosította az akkor még hatályba sem lépett kgfb törvényt. Az
áprilistól hatályos kiegészítés szerint ha a biztosító úgy ítéli meg,
hogy a karambolos gépjármű közlekedésbiztonsági szempontból
alkalmatlan, a kárfelvételi eljárás befejezésétől számított 8
munkanapon belül értesítenie kell a közlekedési hatóságot.
A
biztosító a kár helyreállításához szükséges teljes költséget csak akkor
térítheti meg a károsultnak, ha a közlekedési hatóság a gépjármű
műszaki vizsgálata eredményeként arról tájékoztatja a biztosítót, hogy
a gépjármű a közúti forgalomban való részvételre közlekedésbiztonsági
szempontból alkalmas, vagy pedig ideiglenesen kivonta a forgalomból
azt. Az előírást nem kell alkalmazni akkor, ha a kárt szenvedett
gépjármű telephely szerinti országa nem Magyarország.
A
biztosítók és az Autóklub akkor hiába lobbiztak a szabály ellen. Trunkó
Barnabás szerint a rendelkezés értelmezhetetlen és értelmetlen is.
Súlyosan sérti az autósok érdekeit, valamint a kártérítési jog
általános szabályait, ezen kívül megnehezíti és jelentősen
meghosszabbítja a biztosítók kárrendezését is. A főtitkár szerint egy
könnyen javítható sérülés esetén is lehet a jármű - a kárfelvételkor -
alkalmatlan a közlekedésre. A törvény ráadásul a biztosítókra bízta azt
a hatósági feladatot, hogy az ilyen járműveket hatósági műszaki
vizsgálatra küldjék.
A MABISZ adatai szerint évente mintegy
170-180 ezer kgfb-s káresettel lehet számolni. A főtitkár elmondta azt
is, hogy ilyen rendelkezés egyetlen európai országban sincs, nem
véletlen, hogy - megelőzve az EU tiltakozását - a magyar törvény
szerint ez a hátrányos szabályozás a külföldi autókra nem vonatkozik -
tette hozzá a főtitkár.
Mint ismeretes, a közlekedési,
hírközlési és energiaügyi miniszter januári rendelete szerint a műszaki
vizsga és a zöld kártya "integrálódott". A múlt év végéig a műszaki
vizsga személykocsira 7.700, könnyű teherkocsira 8.500, míg teherautóra
11.800 forint volt. Az új integrált díjak ebben a sorrendben: 16.290,
17.090, illetve 24.950 forint. Ha a kocsi új, vagy 30 napnál nem
régebbi a zöld kártyája, akkor csak 10.490, 11.290, illetve 14.590
forint a műszaki vizsga díja.
(forrás: penzcentrum.hu)
|
|
M Imre írta 12 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Jakob Grosse-Ophoff egy németországi kortárs művész, ...
M Imre írta 21 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
HBweb: Hajnali kedélyborzoló: ma, azaz 2025. október 3-án ...
M Imre írta 22 órája a(z) Várkonyi Csibészek - Hét Völgy videóhoz:
Legyen szerencséd címmel érkezett a Várkonyi Csibészek ...
M Imre 22 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosrendezőről is ismerős cég áll minden idők egyik ...
M Imre írta 1 napja a(z) Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is? blogbejegyzéshez:
Körbeért a Balaton környéki kerékpáros hálózat |...
M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk járatára váltott jegyet a legújabb magyar műhold | ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
HBweb: Már több helyen is megjelent, hogy a MÁV ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) A Citadell és az Ikarus újdonságai más buszokkal is összevetve (+ VEKE összeállítás) blogbejegyzéshez:
A Toyota és a Mazda is az e- autók akkuját használná ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Jogszabály változás: az új baleseti adóról ... a gépjárműadóról és a külföldi rendszámú járművekről
Műszaki vizsga a (közel)jövőben ...
Új KRESZ készül - Ön is véleményezheti
Nem kell fizetniük a MÁV ÁBE károkozó biztosítottjainak