Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A jövő évi adójogszabályok változásainak talán legfontosabbika ...
Baleseti adó
A legfontosabb változás viszont a baleseti adó, amely ennek a törvénynek a része lett. Ezt a biztosítók fizetik a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) díja után, a kulcsa 30 százalék. A mostani kgfb-kampányban már felhívták a biztosítók az ügyfelek figyelmét, hogy a közölt díjak várhatóan 30 százalékkal emelkednek az adó miatt. A parlamenti tárgyalás során a 30 százalékos kulcs mellé bekerült egy napi 83 forintos maximális adó, amely a nagyobb teljesítményű és nagyobb kockázattal járó kocsik tulajdonosainak kedvez.
Gépjárműadó
Átalakul a gépjárműadó, jelenleg 1600 köbcenti alatt 7 ezer, afelett 15 ezer forint az adó. Az új rendszer - négy lépcsőben - kilowattban méri a motor teljesítményét, és a környezetvédelmi osztály szerint is differenciál. Például egy 1600 köbcentis, 80 kilowattos, legfeljebb 4-es környezetvédelmi besorolású kocsi adója jövőre 22 ezer forint lesz. Ha 6 és 10 közé esik a besorolás, akkor viszont csak 11 ezer forint az adó.
A regisztrációs adó csökkenését mutatja, hogy a 8-asnál jobb környezetvédelmi besorolású, legfeljebb 1100 köbcentis benzines autó adója 250 ezer forintról 45 ezerre esik. Az autók átírási illetékének drágulását példázza azonban, hogy egy 1600 köbcentis, 80 kilowattos motorral szerelt 5 éves kocsi átírása a mai 28 800 forintról jövőre 44 ezer forintra emelkedik. A változtatások ugyanakkor illetékmentességet határoznak meg az elektromos autókra, illetve kimondják, hogy a motorkerékpárok illetéke nem lesz több az autókénál. A 3 ezer köbcenti feletti ugyanilyen környezetvédelmi besorolású kocsi adója pedig 3 millió 207 ezer forint helyett 400 ezer forint lesz jövőre.
A jövedéki adótörvényben a bioetenol adója - ezer literre vetítve - 40 ezer forintról 70 ezerre emelkedik. A parlamenti vitában elhangzott, hogy ekkora adóval nem éri meg bioetanolt előállítani. Az ellenérv: minden üzemanyag a hatásfokának megfelelő mértékben, de egységes mértékkel adózzon.
Külföldi rendszámok
A közúti közlekedésről szóló törvény módosítása kimondja, hogy gépjármű csak magyar hatósági jelzéssel vehet részt a forgalomban, kivéve, ha külföldi vagy belföldi flottaüzemeltető a tulajdonosa, és az a regisztrációs adót a jármű után megfizette. A gépjárműflotta-üzemeltetőnek az Európai Gazdasági Térségben kell székhellyel bírnia, és az év első napján legalább 100 darab, külföldi hatósági jelzéssel ellátott személygépkocsinak kell a tulajdonában lennie. További feltétel, hogy az árbevétele 75 százalékának gépjármű bérbe- vagy lízingbe adásából kell származnia.
A parlament megszabta továbbá, hogy aki magyarországi lakóhellyel rendelkezik, az külföldi rendszámújárművet az eddigi 30 nap helyett legfeljebb csak egy napig használhat az országban, de a külföldi üzembentartónak ehhez is írásban hozzá kell járulnia. A kgfb törvény módosítása nyomán az állami gépjárművek mentesíthetők a kötelező felelősségbiztosítás megkötése alól. Az érintett gépjárművek körét a kormány határozza meg. Szakértői számítások szerint az állami gépjárműpark túl kicsi ahhoz, hogy gazdaságosan lehessen működtetni a biztosításukat házon belül. Néhány ország korábban tett rá kísérletet, de visszatértek az üzleti biztosítókhoz, mert azok olcsóbban voltak.
A parlament hétfői döntése alapján január elsejétől 30 százalékos baleseti adó rakódik a kötelező biztosítási díjra, vagyis változatlan díjszint mellett is csaknem harmadával nő jövőre az autó után kötelezően fizetendő költség.
Az adó megszavazása felélénkítheti a kötelező kampány utolsó hetét, hiszen az autósok gyakorlatilag csak akkor kerülhetik el a jelentős többletköltséget, ha kihasználják az átlagosan is csaknem 30 százalékos áresést.
A Netrisk.hu kétmillió
díjszámítás alapján készült elemzése szerint a díjcsökkenés révén a 40
év alattiak és a nagyvárosban élő nyugdíjasok akár az adót meghaladó
összeget is spórolhatnak az átszerződéssel, hiszen a 20-29 éves
korosztályban 36 százalékot meghaladó, 30 és 40 év között pedig csaknem
34 százalékos az átlagos áresés. A kötelező biztosítási díj a 40 és 60
év közötti autótulajdonosok esetében kisebb mértékben, ám itt is 25-28
százalékkal csökkent. Vagyis ha nem is a teljes pluszköltséget, de
annak nagyobb részét a legtöbb autós megtakaríthatja a váltással.
Fotó: MTI / Kelemen Zoltán Gergely
Az átlagosnál kedvezőbb helyzetben vannak a 60 év felettiek is, akik
nagyvárosban élnek. Itt szintén 33-34 százalékos az átlagos
díjcsökkenés. Legrosszabbul az idei kampányban a 40 és 50 év közötti,
nagyvárosban élő autótulajdonosok jártak, ám ez a hátrány is relatív,
az átlagos áresés ugyanis itt is meghaladja a 24 százalékot. Vagyis a
kgfb-díj negyedét még ez a réteg is megtakaríthatja, ha november végéig
a legkedvezőbb biztosítási ajánlatra vált.
Az
összesítés személyautókra vonatkozik, ha ugyanakkor ebből kivonjuk a
céges járműveket, az átlagok tovább javulnak. A cég birtokában lévő
személyautók kgfb-díja ugyanis átlagosan „csak“ 25, míg a
magénszemélyeké mintegy 31 százalékkal csökkent.
Az adatokat
tovább elemezve a Netrisk.hu statisztikájából az is látszik, hogy a
biztosítók leginkább a Bonus 1 besorolású autók kötelezőjének díját
csökkentették: átlagosan 37 százalékkal. Ezt a B3 kategória követi több
mint 35 százalékkal, de az A0-tól a B7 fokozatig 30 százalék feletti az
átlagos megtakarítási lehetőség.
Mit érdemel az, aki nem fizet baleseti adót?
Azoknak az autósoknak, akik nem fizetik be a baleseti adó összegét, biztosításidíj-tartozása keletkezik, de az is ráfizethet, aki nem figyel a személyes adatai pontosságára a biztosítóváltásnál. Kezdődik a kampányhajrá, eláruljuk, hogy ne adjon ki a kezéből pénzt feleslegesen!
Utolsó hetébe érkezett az idei kötelező kampány, amely az első három hét során a vártnál kevesebb biztosításváltást eredményezett. Az összes váltó mintegy 40 százaléka ugyanakkor mindig is az utolsó héten szánja rá magát a mérlegelésre, ezért várhatóan még legalább 300-350 ezer autós mondja majd fel jelenlegi biztosítását. Elsősorban számukra lehet fontos szem előtt tartani azokat a szempontokat, amelyekre a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) mai sajtótájékoztatóján is felhívta a figyelmet.
Kártörténeti mizéria
Elkélhet
majd az alkuszi segítség azoknak az autósoknak, akiknek a
lakcímkártyájukon is megtalálható személyes adataik nem pontosan
egyeznek a korábbi vagy éppen az új biztosító által nyilvántartott
szerződéses adatokkal. Ugyanis a törvény értelmében idéntől a
kárinformációkat már csak a biztosítók által feltöltött, és az előzetes
hírek szerint egyelőre még sok hiányos vagy pontatlan adatot tartalmazó
központi kárnyilvántartó (kánya) rendszerből lehet kinyerni. A hatályos
jogszabály már nem engedi sem a biztosítók közti közvetlen adatcserét,
sem a papíralapú igazolás elfogadását az ügyféltől. Így az esetleges
sikertelen bónuszbesorolásból eredő problémát igazán csak az ügyfél
nevében eljáró alkuszok lesznek képesek hatékonyan kezelni. Az A0
kategóriába való visszasorolás veszélye óvatos becslések szerint is
százezernyi autóst fenyeget.
Baleseti adó miatti "pótbefizetés"
Főként
a 2010-es évközi váltók számára okozhat gondot a baleseti adó: ők a
jövő évre arányos díj alapján fizetik az új terhet. Főként azok
figyelmét kerülheti el ez az új kötelezettség, akik éves díjfizetést
választottak, így a befizetést követően abban a tudatban lehetnek, hogy
további kötelezettségük nincs a biztosítási évfordulóig. Ezt
támaszthatja alá az is, hogy például díjigazolásuk, zöldkártyájuk is a
teljes időszakra szól. Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy a
jogszabály értelmében az adó elsőbbséget élvez a díjjal szemben. Vagyis
azoknak az ügyfeleknek, akik nem fizetik be a baleseti adó összegét,
biztosításidíj-tartozása keletkezik, amit a díj nem fizetése miatti
törlés követhet, annak minden negatív következményével együtt.
Évközi szerződések előrehozása
Idén
már az autósok közel 20 százalékának nem az év végén, hanem év közben
van a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási évfordulója. Szemfüles
piaci szereplők az ő számukra is felajánlják a halasztott, akár 8-10
hónappal előrehozott biztosításváltás lehetőségét. Mindez – amellett,
hogy számos hibalehetőséget nyit meg az ügyfél előtt – nehezen
kezelhetővé teszi az olyan helyzeteket, ha az évfordulóig megváltoznak
olyan körülmények, mint bónuszfokozat, lakóhely, vagy akár az autó
időközben bekövetkező eladása, stb. Ilyenkor a jelenleg szerződésbe
foglalt díj értelemszerűen érvényét fogja veszíteni, de azt legalábbis
korrigálni szükséges. A FBAMSZ ezért – hasonlóan a PSZÁF-hoz és a
MABISZ-hoz - minden autósnak azt javasolja, hogy a biztosításváltással
a megfelelő időben, az évfordulót megelőző 30-60-adik napban
foglalkozzon.
Helyzetkép a kampányról
Az
idei kampányban további 20-25 százalékkal csökkent a köteleződíjak
átlagos szintje. Mindez már az egész szektort a jövedelmezőségi szint
alá lökte, amit a biztosítók jelentős része – valószínűsíthetően – már
csak más területekről elvont forrásokkal, illetve a szolgáltatások
színvonalának csökkentésével tudnak kompenzálni.
Az immár 13
ezer forint alatti éves átlagdíjak ellenére eddig a vártnál kevesebb
autós keresett új kötelező biztosítást magának – mutatja be az aktuális
piaci helyzetet Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. – Ennek oka lehet, hogy az
előző években a legtöbben már optimalizálták biztosításukat. Mások
esetében a díjak már elérték azt a szintet, amely mellett a különbségek
összege oly csekély lett, hogy egyszerűen nem éri meg számukra
utánajárni az alternatív lehetőségnek. A tavalyi 1,2 millió biztosítást
váltó ügyfél helyett az idén már csak 800 ezer autós felmondására vagy
újrakötésére számítunk.
Baleseti adó kalkulátor
A baleseti adó kalkulátor nem kerül külön kialakításra a biztosítók és az alkuszok oldalain, mivel ennek mértéke előreláthatólag egységen az éves díjra vetített 30% lesz. A baleseti adó lényegében egy forgalmi adó, minden kötelező biztosítás megkötő ügyfélnek meg kell fizetnie azt, legyen akár automatikus szerződés hosszabbítás (meglévő szerződéssel rendelkezik és nem vált biztosítót), biztosító váltás 2012. évre vagy akár új szerződés kötés gépjármű vásárlás vagy üzembentartó változása miatt.
Az oldalunkon található online kötelező biztosítás kalkulátor lényegében tartalmazni fogja a baleseti adó kalkulátor részszámítását is, ehez kapcsolódóan külön nem kell semmit sem tennie. A kiszámolt biztosítási díj után befizetendő baleseti adót a biztosító társaságoknak kell majd a kötelező biztosítás díjával együtt megfizetni, amelyet a biztosítók utalnak tovább az állam felé. A baleseti adót kikerülni nem lehetséges, ezért érdemes a lehető legkedvezőbb kötelező biztosítás díjú ajánlatot választani, mivel ennek megfelelően a baleseti adó mértéke is a lehető legalacsonyabb összegben kerülhet maghatározásra. Amennyiben kiváncsi a fizetendő baleseti adójának mértékére, számolja ki a 2012. évi díját a kötelező biztosítás kalkulátor segítségével és ezáltal megtudhatja a fizetendő 2012. évi baleseti adó összegét
Kapcsolódó:
(forrás: hvg.hu, privatbankar.hu, biztositaskotelezo.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Műszaki vizsgára küld a biztosító?
Nem kell fizetniük a MÁV ÁBE károkozó biztosítottjainak
Tudnivalók a KGFB szerződés díjfizetésének igazolásáról
Kiverheti a biztosítékot az új kötelező biztosítás