Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Vajon a mai gazdasági helyzetben milyen nehézségekkel küzdene meg egy "vállalkozó" ötletember? Mindenképpen megéri saját elképzeléseinket megvalósítani...
Neuzer András története 1987-ben kezdődött. Saját kerékpárjához kellett volna alkatrész, de egy boltban sem kapott, így ő maga kezdett el kerékpáralkatrészeket gyártani. Ma a négy hazai bicikligyártó vállalat egyikének tulajdonosa.
Kezdetek
Eleinte csak apró dolgokat: kulacstartót, fékpofát, féknyerget,
csomagtartót. Portékáját a Keravillnak és a Szigmának adta el. "Elavult
gépekkel kezdtünk, azokra volt pénz. Azokat a munkafázisokat, amiket
nem tudtam házon belül elvégezni, például gumit fröccsenteni a
fékpofákhoz, kiadtam alvállalkozásba. 89-ben már tíz főt
foglalkoztattam, mellette pedig még volt munkahelyem is. Gépészmérnök
vagyok." - emlékszik vissza Neuzer András.
|
Neuzer András: '89-ben már tíz főt foglalkoztattam |
A rendszerváltás után már főállású biciklialkatrész-gyártóként
dolgozott. Vállalkozása egyre bővült, 1992-től az alkatrészgyártás
mellett már Tajvanból importált bicikliket is összeszereltek. Első
évükben tizenkétezer, 95-ben pedig már negyvenötezer darab kétkerekűt
raktak össze és adtak el, kizárólag hazai piacra. Itt már a saját
fejlesztésű biciklik gyártása is reálissá vált, így 1996-ban
megszületett az "ALTRIX" márka, melynek sikere máig töretlen.
Két év múlva, 1998-ban indult az export, akkor még csak keletre: a
magyar bicikli román, orosz, ukrán és moldáv piacon egyaránt hódított.
"Az ezredfordulón gyártottuk a cég történetében a legtöbb kerékpárt,
százötezer darabot készítettünk. Úgy gondolom, az akkor zajló szerbiai
háború miatt. Akkor Szerbia volt a legnagyobb felvevő piacunk, de a
szlovákoknak is szép számban értékesítettünk" - mondja Neuzer András.
2002-ben sikerült betörniük a nyugat-európai országokba is: elsőszámú
célpontjuk Svájc és Nagy Britannia volt, de szép eredményeket értek el
Németországban és Svédországban is.
Cégpolitika és pályázatok
"Üzemünk éves kapacitása nyolcvanezer bicikli, ha nagyobb megrendelés
érkezik, százezer darabig növelhető a termelés. Az alacsonyabb
darabszámú, négy-nyolcezer kerékpárt rendelőket szívesebben szolgáljuk
ki, mint a hatvan-százezret kérőket." Mégpedig azért, mert ha
megrendelő visszalép, nem éri akkora kár a vállalatot, mintha az éves
mennyiséget mondanák le. "Célunk a sok kicsi, nem egy nagy."
|
Altrix Cruiser - töretlen siker, magyar márka |
A Neuzer kerékpár Kft. éves árbevétele kétmilliárd forint. Tulajdonosa
szerint ez egyben áldás és átok is. "A kezdeti időkben folyamatos volt
az árbevétel-emelkedés, rendre hozni tudtuk a pályázati feltételekben
szabott növekedést. Így 2002-ben a Széchényi Terv keretén belül
sikeresen pályáztunk új festőcsarnokra, 2004-ben pedig
munkahelyteremtésre. 2006-ban pedig informatikai pályázaton, integrált
vállalatirányítási rendszerre nyertünk pénzt" - sorolja a sikeres
pályázatokat Neuzer András.
"Most viszont, ekkora árbevétel mellett úgy érezzük, ki vagyunk zárva a
pályázatokból. Százmilliós beruházáshoz harmincmillió forint támogatást
nyújtanak, amihez tíz százalékos bevétel-növekedést kellene
produkálnunk. Ez lehetetlen."
Fejlesztések saját zsebből és versenysport
Bár most nem pályáznak, az üzem fejlesztése nem áll le:
megtakarításaikat és bevételüket forgatják vissza. "Tavaly jelentős
technológiai fejlesztéseket hajtottunk végre, a géppark újítása,
korszerűsítése folyamatos. Hétvégén pedig egy új, négyezer-ötszáz
négyzetméteres szerelőcsarnokot adunk át, Esztergomban" - újságolja a
cégvezető.
|
Tátrai Zoltán 2007-ben a dobogó tetején - beérett támogatás |
A Neuzer Kerékpár Kft. szinte a kezdetektől támogatja a magyar
kerékpársportot. A sportolók támogatásában is érződik a cég
üzletpolitikája: "nekünk nem az a célunk, hogy egy emberre költsünk el
milliókat, inkább szélesebb körnek biztosítsunk támogatottságot" -
ismerteti szponzori tevékenységét Neuzer András. "Egyéni versenyzők
támogatása során többször jártunk úgy, hogy a pozícióba került
sportolónkat elcsábította egy multi cég, nagyobb támogatást ígérve.
Ezekkel a szituációkkal nem tudunk mit kezdeni, nem akarunk a sportolók
sikerei útjába állni."
1995-ben a vállalkozás megalapította a Pilis Cross Country Club-ot, ami
mára Pest megye legjelentősebb hegyikerékpáros egyesületévé vált. A
klubot és a versenyzőket pénzzel és eszközökkel egyaránt támogatják.
Itthon és külföldön
A gyártás egy esztergomi, régi, felújított gyárépületében zajlik.
"Csepelen van az alkatrész,- és kerékpár-raktárunk, onnan bonyolítjuk a
belföldi terjesztést. Ezen kívül van egy sajáttulajdonú gyárunk
Marosvásárhelyen, és egy szlovák tulajdonú, de a mi irányításunk alatt
működő üzem Szlovákiában. Ott az adott országok piacára gyártunk
bicikliket és alkatrészeket" - mutatja be a Neuzer-csoportot a
cégvezető. "Üzemeinkben összesen százharminc embert foglalkoztatunk."
A Neuzer bicikli-paletta igen széles: gyermekbicikliktől kezdve az
országúti, városi és hegyi kétkerekűkön át egészen a professzionális
versenykerékpárig. De találunk a kínálatban bmx-et, rollert, és
villanybiciklit is. Az áraik is hasonlóképp alakulnak: hobbi Mountain
Bike-ot (MTB) harmincezer forintért, országútit hatvanezerért
kaphatunk. Szinte minden kategóriában akad bicikli százezer forint
felett is.
Forrás: origo - Vállalkozói negyed
|
|
M Imre 3 perce új képet töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 17 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 18 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 18 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 18 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 21 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Használt biciklialkatrészeket gyűjtünk - A Svéd Fenntarthatósági Program keretében a Vérmezőn kerékpáros szervizt és információs pontot alakítanak ki
Kerékpárosbarát - a MAKETUSZ ingyenesen letölthető applikációja
PTE MoonBike 2022 kihívás: Idén is a Hold a cél!
Társadalmi egyeztetés Budapest kerékpárforgalmi főhálózatáról