Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
5 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=1661
2019-07-04 | ORFK-OBB
A közúti közlekedésbiztonsági adatszolgáltatás rendszere jelentős átalakítás előtt áll.
Jövőre hét új teljesítménymutató bevezetése várható.
Az Európai Bizottság 2019. június 19-én közzétette a következő évtizedre vonatkozó Közlekedésbiztonsági Politikai Keretrendszert. A 2021-2030 közötti időszakot átölelő új keretrendszert Violeta Bulc asszony, a közlekedésért felelős uniós biztos ismertette az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) brüsszeli konferenciáján.
Az új keretrendszer kiadása azért vált szükségessé, mert Európai Unió hatályos közlekedésbiztonsági programja 2020. december 31-ig van hatályban, azt követően új uniós programra van szükség. Bár végleges és elfogadott koncepcióról, célokról, beavatkozási területekről és intézkedésekről ma még nem beszélhetünk, de az uniós közlekedési miniszterek 2017. évi vallettai nyilatkozata, valamint az Európai Bizottság 2018. májusában közzétett „Európa mozgásban” („Europe on the Move”) programcsomagja alapján a következő évtizedben várható irányok jól körülhatárolhatók. A két említett dokumentum arra tett vállalást, hogy a következő évtized fő közlekedésbiztonsági célkitűzése a halálos áldozatok, valamint a súlyosan sérültek számának felére csökkentése legyen 2030-ig, a 2020. bázisév adatai alapján.
Az Európai Bizottság a közeljövő egyik fő feladatának az adatgyűjtés rendszerének reformját tekinti. A Bizottság már tavaly májusban bejelentette, hogy a közúti közlekedésbiztonság szempontjából olyan kulcsfontosságú teljesítménymutatók kidolgozását tartja szükségesnek, melyek a kifejezetten a célkitűzések teljesítéséhez kapcsolódnak. Első körben az uniós tagállamok képviselőivel folyt szakmai konzultáció, majd ezek sikeres befejezését követően, az ETSC konferencián Viotela Bulc asszony ismertette a jövőben mérendő teljesítménymutatók listáját.
Az elfogadott hét teljesítménymutató az alábbi:
- Haladási sebesség: a megengedett sebességhatáron belül közlekedő járművek százalékos aránya;
- Biztonsági öv használata: a biztonsági övet, illetve gyermekbiztonsági rendszert jogszerűen használók százalékos aránya gépjárművel történő utazás során;
- Passzív védőfelszerelés használata: a motorkerékpáros bukósisakot, illetve kerékpáros fejvédőt használók százalékos aránya az érintett közlekedési csoporton belül;
- Ittas járművezetés: a jogszabály által meghatározott véralkohol-értéket (BAC) túl nem lépő járművezetők százalékos aránya;
- Figyelmetlen vezetés: kézben tartott mobil telefonkészüléket nem használó járművezetők százalékos aránya az ellenőrzött járművezetőkön belül;
- Járműbiztonság: új személygépkocsik százalékos aránya, amelynek Euro NCAP biztonsági besorolása megegyezik egy meghatározott küszöbértékkel, illetve biztonsági szintje meghaladja azt;
- Infrastruktúra: azoknak a nagy távolságú közlekedést lehetővé tévő utaknak a százalékos aránya, melyek biztonsági besorolása teljesíti, vagy meghaladja a meghatározásra kerülő küszöbértéket;
- Orvosi és egyéb segítségnyújtás: személysérüléses közúti baleset esetén a baleset bejelentését tartalmazó telefonhívás, valamint a sürgősségi szolgálatok helyszínre történő érkezése között eltelt idő percben és másodpercben meghatározva.
A fentiek alapján látható, hogy a személyi jellegű, azaz a járművezetőkre és utasokra vonatkozó teljesítménymutatók az előírásokat tiszteletben tartók, s nem pedig a szabályok ellen vétők százalékos arányát fogják mérni. Az egyes teljesítménymutatókra vonatkozó konkrét értékeket (biztonsági küszöb, elvárható helyszínre érkezési idő stb.) valamint az elérendő célkitűzéseket az Európai Bizottság a tagállamokkal együtt kívánja kidolgozni, melyek véglegesítése a 2020. évben várható.
Egy 1993-ban kiadott uniós irányelv alapján az EU-tagállamok kötelesek jelenteni az Európai Bizottságnak a halállal, vagy személyi sérüléssel járó közúti balesetek számát. Az egyes teljesítménymutatókról azonban az irányelv természetszerűleg nem rendelkezik, így jelenleg az sem zárható ki, hogy a teljesítménymutatóknak megfelelő adatszolgáltatásról az egyes tagállamok önállóan dönthetnek.
|
|
M Imre írta 18 órája a(z) Rehab Critical Mass videóhoz:
Rehab Critical Mass: Csatlakozz és TÁMOGASD ADÓD 1%-val...
M Imre írta 21 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Béke, barátság, bringatároló! https://www.facebook....
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
-- Erzsébetváros polgármestere arról írt kedden, hogy Vitézy ...
M Imre írta 1 napja a(z) Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan videóhoz:
A pécsi mentők megmutatják, hogy mit kell tudni az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk 33 milliárd dollárért eladta az X-et a saját AI ...
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
VEKE: Érdekel, hogyan is (nem) működik ez a Budapest nevű ...
M Imre írta 1 napja a(z) A Flórián téri felüljáró felújítása fórumtémában:
Mi folyik itt a Flórián-téren?! Winkler Róbert | Mar 27, 2025 ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
GPS nőknek (videó) https://www.facebook....
M Imre írta 1 napja a(z) Ime a múlt évszázad legkülönlegesebb autócsodái! blogbejegyzéshez:
Párizsban közlekedett a Jaguar megosztó konceptautója |...
M Imre írta 1 napja a(z) James Webb űrteleszkóp pályája (animáció | Tudomány könnyedén) videóhoz:
Órák kérdése, és földönkívüli életre bukkanhat ez a...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Road Safety - a biztonság az első | oktató projekt gyermekeknek (HUMDA)
Kéklámpa az életekért
Legyen minden nap a kulturált közlekedés napja! (tanácsok)
2018. szeptember vége: nem nyilvánosak a sebességmérések | 2019-es eredmények: Óberling József ezredes (ORFK)