Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://rehabportal.hu/sport/vass-gyula-a-magyar-zanardi
írja a rehabportal.hu
Még szimulátor versenyző koromban ismertem meg ezt a csendes, az életben is eltökélt, kemény, de sportszerű, komoly ambíciókkal felvértezett fiatalembert.
Már a virtuális pályákon is megmutatkozott, hogy Ő más, mint az „átlag”. A legtöbb ember ideig – óráig kergetve az álmokat, megfáradtan felhagy a küzdelemmel, mielőtt célt érne. Ám mai interjúalanyukat más fából faragták… Pedig a hátrány, amivel indul „nem kicsi”: Vass Gyula mozgáskorlátozott…
Tóth Krisztián Márk, Rvo.hu: Gyula, tudom, hogy már unalomig hallgattad a most következő kérdést, mégis megkérlek, meséld el az Rvo.hu olvasóinak, hogy mi történt, hogyan kerültél kerekes székbe?
Vass Gyula, Vass Racing: Üdvözlöm az olvasókat és téged is Krisztián. A baleset, ami miatt a „székesek” világát gyarapítom, munkahelyi jellegű volt, anno az építőiparban dolgoztam. Tapolcán a Perion Hotelt kivitelezésekor – önhibámon kívüli – hanyag fegyelmezetlenség miatt leestem egy 80 cm – s nyíláson, majd alul a betonozott talajra érve szilánkosra tört 3 csigolyám, melyek súlyosan deformálták, mondhatni elvágták a gerincvelőt. Mellkastól lebénultam, aminek most is iszom a levét, /de legalább nem szomjazom…/.
Ez immáron 11 éve történt. Akkor lemondtak rólam az orvosok, a család és a párom is… De nem adtam fel, mert a balesetem előtt már megfertőzött a verseny, a rally, az autók. Ez inspirál a mai napig. Ha életben maradtam, annak oka van.
Amióta ismerjük egymást, szent meggyőződésed, hogy Rally versenyző leszel, ha törik, ha szakad. Honnan a lelki erő, amellyel túl lehet élni egy olyan természetű traumát, ami bármelyik „halandót” fizikálisan és mentálisan is térdre kényszerítené?
Ahogy említettem, régebbről hoztam magammal ezt a lázat. Már kisgyerek koromban is minden alkalommal kint voltam a pályák mellett, mert azokban az időkben nálunk is mentek Ferjánc Attiláék, Ranga Laciék és Ördög Mixi. Végzetesen megtetszett a benzingőz, a kipufogóból kitörő lángok, a faroló, csúszó versenyautók… Ezt nem lehet elmondani, átélni, érezni kell. És én pont ezt akarom!! Ez az ami hajt.
A mentális oldal az életem része, mert ezotériával foglalkozom, több embernek próbálva segíteni. Ez nagyon nagy erőt adott és ad számomra. Elhatározásom része, hogy nem csak saját magam miatt, hanem másokért is versenyezni, küzdeni akarok, a gyerekeket is szeretném megszólítani és a versenyeken kívül elmenni iskolákba, hogy az esélyegyenlőség jegyében megmutassam, miként kell egy mozgássérült ember/gyerek társaságában viselkedni. Elfordulni nem megoldás…
Találkoztam bizonyos közösségi oldalakon rengeteg bíztató, együtt érző kommenttel és sajnos olyanokkal is, melyben mindenféle arcpirító, valótlan dologgal illettek. Hogy élted meg a téged ért vélt vádaskodást?
A mai világban sajnos sok olyan ember van, akik nem tudják kezelni az állapotot, amibe kerültek és olykor elhamarkodottan ítélkeznek. Mondanak olyan dolgokat, amiket igazából át sem gondolnak. Igen, kaptam hideget, meleget egyaránt, biztos így akarok pénzt kicsalni és stb. Tudni kell, hogy eddig senkitől nem kaptam pénzt erre, de saját erőből sokat tettem bele, valamint jó néhány támogató állt mellém, odatette mindenki a maga tudását, technikáját. Azt, hogy mit mondanak, mivel illetnek, nem nézem, tulajdonképp kizárom, mert tudom mi a cél, és tudom, hogyan érhetem el.
A szimulátorok világában indult a pályád, ám azt már hamar a veled versenyzők tudomására hoztad, hogy ez még csak a kezdet, az első lépések egyike a cél felé vezető úton. Hogyan fogtál neki a megvalósításnak?
Megkerestem az MNASZ Rally szakágát és megkérdeztem milyen lehetőségeim vannak, illetve mi mindent kell betartanom az autó építésénél és magammal szemben. Először is azt mondták, hogy szerezzem meg a sport orvosi engedélyt, ez mindennek az alapja. Megkérték az FIA állásfoglalását is, ahonnan pozitív visszajelzés jött. Az MNASZ sem gördít akadályokat elém és most jelenleg a hivatalos határozatot várom, ez szükséges, hogy teljesen hivatalosan formában is kijelenthessem: versenyző vagyok.
Nagyon sok embert, céget kerestem meg levélben, rengeteg helyről első körben elutasítás volt a válasz. De addig tapostam a sarkakat, amíg elértem, hogy figyeljenek rám, így aztán olyan távlatok is elérhetővé váltak, amelyekben már első nekifutás előtt is gondolkodtam. Itt szeretném megemlíteni, hogy nem felejtem a sok ismerős, barát támogatását, senkiét sem, aki az autó építésében, akár a felém mutatott szimpátiával húzta szekerem a jó irányba. Az RC-HU-s srácok bíztatását is köszönöm, Ördögh Mixi – nek pedig a WRC Magazinban az őrült tervemről készített interjút!
A motorsport minden ágában komoly terhelést kapnak a versenyzők. Milyen edzéstervvel, erőfejlesztő felkészítő programmal vágsz neki az előtted tornyosuló kihívásoknak, ki/kik segítenek neked ebben?
Fizikálisan nehéz erre készülnöm, mert azért valljuk meg, hasonló sérüléssel nem sok ember van ennyire „tébolyodott”, hogy ilyenre adja a fejét. Én megteszem, megtettem. Expanderezem, súlyzózom és mentálisan készítem magam a megmérettetésre.
Nem igazán lehet nagy léptékű az edzés, de ettől független a súlyokat részesítem előnyben, amit amúgy mindig is jobban szerettem, pl. a futásnál, vagy a kerékpározásnál.
Vannak különböző gumiszalagok és kézerősítő eszközök, amiket minden nap használok. Próbálom a testsúlyomat tartani / nehezen megy…/ jelenleg fogyókúrázom.
Lényegi pont a rögzített testhelyzetben érő erőkre való tudatos felkészülés. A rendszeres erőfejlesztésen kívül ennek érdekében az ülésemet egy, a versenysportban használt speciális anyaggal alakították át és formálták meg, hogy az esetleges sérülések elkerülhetőek legyenek. Lebontották a vázról az eredeti borítást és egy, a rezgéseket jobban elnyelő habbal töltötték ki, úgynevezett „memória” szivaccsal.
Navigátorod van már? Kérlek, mutasd be nekünk, ki lesz az, aki felügyeli minden rezdülésed!
Igen van több jelentkező is. Van köztük férfi és nő is, akik szeretnének velem jönni, ők is ilyen elhivatottak, mint én. Több versenyen is velem tart majd az esztergomi illetőségű Kálmán János.
Amit érdemes tudni róla, hogy pályabíráskodni is szokott, valamit van egy kis közösségük, akik amatőr versenyeket rendeznek vidéken, időnként teszt jelleggel. Kamionos, tehát a technika, a kormánykerék az élete szerves része…
Ő egy igazi „elvetemült” ember egyébként, hiszen amikor rákérdeztem, nem baj e, hogy kerekes székes vagyok, csak annyit válaszolt: Nem zavar, hogy nem ülve járok?
Innentől nem volt kérdéses. Szereti a sebességet, szereti az autókat, szereti az „állatokat”…
Gyula, felvázolnád nagy vonalakban, hogy milyen autóval/autókkal, kiknek a segítségével jutottál el oda, hogy az érvényes sportorvosi és verseny engedély birtokában már csak a csapattagok és további támogatók fellelése a hiányzó láncszem!
Jelenleg van kettő BMW E36 318i autóm, amik szinte készek. A pirosat barátokkal, ismerősökkel építgetünk egy ideje, ez gyakorló autóként fog funkcionálni. És van az „ezüstke”, amit számozott bukócsővel és minden olyan hivatalos technikával építenek profik, amivel biztonságosan a Rajthoz tudok állni. Nagyon fontos számomra a biztonság.
Nem érdemes és nem is szabályos rajthoz állni egy technikailag elavult, külföldről behozott, 100 ezer forintos autóval, amely csupán jól néz ki… Higgyétek el, nagyon sok pénz és idő mire minden összeáll. Meg kell erősíteni a kasznit, a futóművet, a lengés csillapítókat, a rugókat. A felesleges dolgokat kiszedni belőle és az éghető anyagokat is eltávolítani. Nagyon összetett a dolog.
Aztán ott vannak a poroltók, a biztonsági felszerelések. Mondhatod, hogy már régóta vezetsz, de mindez itt nem jelent semmit. Ez egy merőben más világ. Itt már nem 100 Le – vel sáfárkodsz és ez az autó nem gondolkodik alattad, mire megmozdul. A lovakat neked kell terelned és csak a kormány és a gázpedál a társad, minden pillanatban ott kell lenni, előre tekintve, koncentrálva.
De ettől szép, kerek az egész.
Az eddigi támogatóimnak ezúton is szeretném megköszönni, hogy már majdnem teljes projectről beszélgethetünk.
Tervezel teszteket? Hol lehet téged majd megtalálni, ha esetleg valamelyik fotós kolléga lencse végre szeretné kapni az autód, interjút szeretne veled?
Igen természetesen tervezem a tesztelést, itt Lábatlanon illetve a környéken és szeretnék elmenni Tökölre is. Mindenhol más és más talajviszonyokat készülök kipróbálni.
Milyen szinten, bajnokságban vagy versenyeken szándékozol elindulni és mikor?
MNASZ AMTOSZ versenyein szeretnék – egyenlőre – elindulni, továbbá az Arrabona Rally Club versenyein és egyéb teszteken, ahol a technika illetve az anyagiak mindezt lehetővé teszik számunkra. Ez a cél 2015 – ben. Több potenciális támogatóval folynak tárgyalások, a költségvetés az irányadó a szereplésem illetően.
Személy szerint nekem nagyon tetszik a csapatod logója, a farkas két tollal. Honnan jött az ötlet és mit hivatott szimbolizálni e jelkép?
A farkast spirituális világból „importáltam”. Számomra a tisztaságot, a küzdelmet és odaadást, a csapatszellemet jelképezi.
Van már rajongótáborod, vagy ez még a jövő zenéje? A Hölgyeknek imponál az autóversenyzőket körüllengő, megközelíthetetlenséget sugárzó atmoszféra? Rendelkezel már ilyennel?
Sajnos még nincs kialakult rajongó táborom, szurkolói klubom, de bízom benne, hogy a hölgyek nem kerülnek el majd a jövőben. Ezért tenni is fogok…
Végezetül, ahogy írtad, nem is olyan régen Ördögh Mixi vendége voltál a WRC magazinban, ahol az akkor még kezdeti stádiumban álló tervedről beszélgettetek. Úgy tudom, Mixi akkor felajánlotta, hogy „órákat” ad neked. Bevasalod ezt rajta még az idén?
Mixivel 2009 – ben ismerkedtünk meg egy Budaörsön megrendezett rally napon. Közös ismerősünk hozta össze ezt a találkozót, aki szintén rallyzott. Ő Pehej Balázs.
Mikor a rádióba meghívott, valóban elhangzottak ilyen jellegű szavak, de megnyugtatom Mixit, ezt az évet még hagyom számára nyugodtan befejezni…
Azonban sokat jelentene, ha a tököli teszten részvételével megtisztelne, kijönne és beülne mellém. Mindenképp tanulni szeretnék, szeretnénk tőle!
Végezetül, szeretném, ha több emberhez elérne a szavunk és anyagiakban is komoly támogatókra találhatnánk, hogy küldetésünk végigvihessük, teret adva az esélyegyenlőségnek!
Köszönöm Nektek az interjút és a lehetőséget.
Gyula, Mi köszönjük, álmodhoz és terveidhez jó egészséget, kitartást kívánunk!
Gyula honlapján megtalálható a Facebook oldalának elérhetősége és az MTV Esély című műsorának felvétele, melyben szerepelt.
_____
https://www.youtube.com/watch?v=6okNaPSRdlI
...
In your real life
Treat it like it's special
In your real life
Try to be more kind
In your real life
Think of those that love you
In this real life
Try to be less blind
THIS IS THE LIFE YOU HAVE
|
|
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:
"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:
Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...
M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:
Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...
M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:
Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
CsakAzértIs! – Már a második szegedi akadálymentes buli (2014. augusztus 1., 18:00)
Kalandpark kerekesszékkel, azaz kerekesszékkel használható erdei drótkötél akadálypálya
Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét
Szonár, szenzor, szemüveg? Milyen lesz a digitális fehér bot?