Közlekedés: Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3260 db
  • Videók - 3033 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3260 db
  • Videók - 3033 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3260 db
  • Videók - 3033 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3260 db
  • Videók - 3033 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 889 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Budapest azoknak az embereknek a közössége, akik itt élnek, dolgoznak vagy épp szabadidejükben kikapcsolódnak. Azonban közösségünknek nagyon sok tagja csak nehezen vagy egyáltalán nem fér hozzá alapvető közszolgáltatásokhoz, mert valamilyen fogyatékossággal él.


Ezért a fővárosi intézményekkel közösen olyan Budapestért dolgozunk, ahol a fogyatékossággal élő emberek is valóban otthon érezhetik magukat. Ehhez elsődleges, hogy biztosítsuk a közterek és a közlekedés akadálymentes használatát. De fontos az is, hogy mindenki számára elérhetőek legyenek a kulturális programok és más szabadidős lehetőségek is. Bár az önkormányzati hatáskörök és a költségvetési források évek óta tartó szűkítése miatt ennek megvalósítása a kívánatosnál lassabban halad, ennek ellenére már az elmúlt két és fél évben is számos szép eredményt értünk el. 

 

Ezen az oldalon szeretnénk átfogó helyzetképet adni az új fejlesztésekről, melyek által egyre többen érezhetik magukat igazán otthon Budapesten!

network.hu

 

A kép forrása: Wikipédia


Közösségi közlekedés fejlesztése


Az M3-as metró akadálymentesítése


  • Akadálymentesítjük az M3-as metró állomásait és aluljáróit! Ez az elmúlt évtizedek legtöbb utast érintő akadálymentesítési programja nemcsak a fővárosban, hanem az egész országban. 


  • Már átadtunk 6 akadálymentes megállót és akadálymentesítettük a hozzájuk vezető aluljárókat. 5 megálló már korábban, a felújítás első szakaszában akadálymentesítésre került.


  • Jelenleg is zajlik 8 további megálló és a hozzájuk vezető aluljárók átalakítása. 


  • Ezeken felül a Göncz Árpád városközpont megálló elérhető kerekesszékkel és babakocsival, de kialakítása nem optimális. Az aluljáró teljeskörű akadálymentesítése a korábban megígért, de egyelőre elmaradt kormányzati támogatás biztosítása esetében valósulhat meg.​



Akadálymentes járművek


  • Összesen 75 új, alacsonypadlós busszal f​iatalítottuk a fővárosi buszállományt. 


  • 26 alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamost állítottunk forgalomba, ezek érkezésüktől elsősorban a 17-es és a 19-es vonalon, jelenleg pedig már a 14-es, 42-es és a 69-es vonalakon is kényelmesebbé teszik az utazást. Emellett a BKK megállapodott a gyártóval a kedvező árú szerződések meghosszabbításáról. Így van esély további 51 új villamos megvásárlására, ez a beszerzés újabb mérföldkövet jelentene a villamos járműflotta akadálymentesítésében.


  • Két új, alacsonypadlós Solaris-Skoda csuklós trolibusz is érkezett Budapestre, a gyártó kötbértartozása terhére.  További 48 alacsonypadlós trolibuszt megrendeltünk a gyártóval korábban kötött, a főváros számára igen kedvező megállapodás meghosszabbítása nyomán. Ezek közül az első járművek már idén megérkeznek.


  • Már 185 autóbuszunkat szereltük fel távirányítóval működő külső hangosbemondóval, amely a vak és gyengénlátó utasok közlekedését segíti. Ezek egy részén, illetve további több mint 600 járművön a buszvezető tudja elindítani a külső hangosbemondást, ha például fehér bottal közlekedő utas vár a megállónál. Új buszbeszerzéseink során már elvárás a külső hangszórók és a jelvevő készülék beépítése.



Villamosvonalak akadálymentesítése


  • A 17-es villamos vonalán a Szent Margit Kórház és a Selmeci utca megállókat akadálymentesítettük.


  • Az 50-es villamosvonal akadálymentessé tételének első lépéseként négy megállóhely hét peronját (Kossuth tér, Árpád u., Baross u. (Béke tér felé), Szarvas csárda tér) akadálymentesítettük, valamint a csatlakozó járdaszegélyek akadálymentesítése is megtörtént. Ezzel készítjük fel a vonalat az alacsonypadlós CAF villamosok fogadására.


  • A CAF villamosoknak az 56/56A vonalán való közlekedéséhez minimálisan két megállóhely átépítése szükséges (Kelemen László u., Heinrich István u.). Az új villamosok közlekedéséhez szükséges forrás biztosításáról 2022-ban hozott döntést a Fővárosi Közgyűlés.



Akadálymentesítés a köztereken


Biztonságosabb gyalogos közlekedés


  • Városszerte 32 csomópontban létesítettünk új gyalogos-átkelőhelyeket, amelyek minden esetben akadálymentesek a kerekesszékkel vagy babakocsival közlekedők számára. További, több mint 100 helyszínen a kerületi önkormányzatok vagy más beruházók alakítottak ki új zebrákat.


  • 54 csomópontban szereltünk fel jelzőlámpákat már meglévő vagy új átkelőkre.


  • Közel 190 helyen szereltünk már fel távirányítóval aktiválható hangjelző berendezést jelzőlámpákra a vakok és gyengénlátók biztonságának növelésére. Az újonnan telepített jelzőlámpákat pedig már minden esetben ilyen berendezéssel együtt helyezzük ki.  A Budapest Közút 2025 végéig Budapest valamennyi lámpás gyalog​os-átkelőhelyén elvégzi ezt a fejlesztést, ez további közel 480 helyszínt érint.​


  • Minden útfelújítás során kialakítjuk az akadálymentes közlekedés feltételeit, szegélysüllyesztéseket és taktilis elemeket alkalmazunk a mozgásukban akadályozottak, illetve a vakok és gyengénlátók számára. Így akadálymentesítjük a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeket, az úttesten történő átvezetéseket és az autóbusz-megállóhelyeket az újpesti Rózsa utca, a XI. kerületi Péterhegyi út, a XIII. kerületi Göncöl utca, valamint a XV. kerületi Zsókavár utca, Erdőkerülő utca és Deák utca felújított szakaszain. 


  • A szabályozott rollerparkolók hálózatának kialakításával és használatuk kötelezővé tételével biztonságosabbá tesszük a látássérült gyalogosok számára a közlekedést, hiszen a járdákon szerte szét hagyott bérelt eszközök számukra fokozott veszélyt jelentenek.



Megújuló városi terek


  • Teljesen akadálymentessé tesszük a felszíni közlekedést a megújított Blaha Lujza téren és a teljes közlekedési csomópontban. A Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződéséből eddig hiányzó három gyalogos-átkelőhely közül kettőt már átadtunk a forgalomnak és az utolsó hiányzó zebra is hamarosan elkészül. 


  • A Ferencvárosi Önkormányzattal együttműködve, a Bakáts tér korábban tervezettnél zöldebb felújításával új, akadálymentesített, találkozásokra, kikapcsolódásra is alkalmas közösségi területet hoztunk létre a belváros egyik sűrűn beépített részén. 


  • TÉR_KÖZ programunk támogatásával újulhatott meg és került teljesen akadálymentesítésre a XVII. kerületi Havanna piac és környezete. 


  • A X. kerületi Kőbányai Újhegyi sétány is TÉR_KÖZ programunk segítségével került teljeskörűen, egyben akadálymentesen felújításra.



Új parkok és sétányok


  • 1,5 km hosszú, akadálymentesen is bejárható sétánnyal fogadja a szabadba vágyókat a Duna mentén húzódó 7 hektáros Pünkösdfürdő park, a Fővárosi Önkormányzat legújabb parkja.


  • A közvetlen vízparti kapcsolat és a víztükör fölé nyúló gyalogutak és stégek teszik igazán különlegessé a pesterzsébeti új Duna-sétányt. Vízparti sétány épült ki a Rákos-patak zuglói szakasza mentén is a patakpart és a meder revitalizációjának részeként. A kerekesszékkel is bejárható területeket a Fővárosi Önkormányzat TÉR-KÖZ projektjének támogatásával valósították meg a kerületi önkormányzatok. 


  • Mozgásukban korlátott gyerekeknek is élvezetes időtöltést kínál a XIX. kerületi új KRESZ park, ami a Kosárfonó utca – Vak Bottyán utca – Eötvös utcák által határolt csaknem 4000 négyzetméternyi területen került kialakításra, kapcsolódó játszótérrel, pihenőhellyel és közösségi kerttel. Ez a fejlesztés is a TÉR_KÖZ pályázat segítségével készült el.



Új, akadálymentes nyilvános illemhelyek


  • Összesen 5 új, akadálymentes nyilvános illemhely létesült parkok és sétányok területén TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával, a kerületi önkormányzatokkal együttműködésben. Egy további régi nyilvános mellékhelyiséget is akadálymentesítettünk a felújításával egybekötve. 


  • További 4 új nyilvános, akadálymentes illemhely kialakításán is dolgozunk: egy a teljesen megújuló Blaha Lujza téren kap helyet, a Fővárosi Önkormányzat első közösségi költségvetéséből pedig a II. János Pál pápa térre és a zuglói vasútállomásra kerül hamarosan új vécé. A TÉR_KÖZ pályázatból megvalósuló Szilas menti kerékpárút mellé is kerül új, akadálymentes mellékhelyiség.  



Kultúra mindenkinek - Akadálymentesen


  • Új liftet építettünk az Örkény Színházban a mozgássérült nézők számára, így végre – a már meglévő akadálymentes mosdóval – teljesen akadálymentessé vált a nagyszínpadi előadások látogatása. 2022 őszére elkészül a színház másik játszóhelyének, az ÖrkényKöznek a felújítása is, ennek során akadálymentessé tesszük a bejutást és a mosdók használatát. Emellett ősztől elindítjuk egyes előadások stream felvételeinek magyar nyelvű feliratozását is. A hallássérült vendégek számára a nagyszínpadon a már korábban kiépült indukciós hurok javítja a színházi élményt.


  • Teljeskörűen akadálymentesítettük a városmajori Szabad Tér Színház nézőterét nemcsak a mozgásukban, hanem a hallásukban és a látásukban korlátozott nézőkre is gondolva. A hallókészüléket viselők számára indukciós hurok kiépítésével tettük élvezetesebbé az előadásokat. Egyes előadásokra jeltolmácsot, illetve audionarrációt is biztosít a színház. A látássérült nézők közlekedését csúszásmentes burkolatok és taktilis jelölések segítik. A kerekesszékek számára kijelölt helyeken dugaljakat is kialakítottunk az elektromos székek töltéséhez. Állandó kedvezményként a fogyatékossággal élő nézők 100 forintos jeggyel, kísérőjük 50%-os kedvezménnyel látogathatja az előadásokat.


  • Új, teljesen akadálymentes könyvtárat és közösségi teret nyitottunk a Teréz körúton. A 3 emeletes, 700 m2 alapterületű bibliotéka tereiben kerekesszékkel is könnyű a közlekedés; ezt segíti a szinteket összekötő felvonó, a polcok és a bútorok egymástól megfelelő távolságra és a kapcsolók könnyen elérhető magasságban való elhelyezése, illetve az olvasói terek küszöbnélkülisége. A mozgáskorlátozottaknak külön mosdóhelyiség került kialakításra.


  • Magdolna Udvar néven új, akadálymentes kulturális tér és helytörténeti galéria jött létre Budafokon. A kerületi önkormányzat által TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával megvalósított új közösségi tér az egykori községházban került kialakításra, helyt kapott benne egy kávézó és egy filmvetítésekre alkalmas terem is. Megújult a bejárathoz kapcsolódó közterületet és a hangulatos belső udvar is. 


  • Folyamatban van a Merlin épületének teljes felújítása. Ennek során a főváros szívében elhelyezkedő leendő új kulturális és közösségi tér akadálymentesítése is megvalósul.



Sport és táborozás


  • Felújítottuk az akadálymentes Margitszigeti Atlétikai Centrumot, így ép és mozgásukban korlátozott sportolók egyaránt ismét biztonságosan használhatják a létesítményt. 


  • Felújítás nyomán a fogyatékkal élők számára is elérhetővé vált az evezés a Királyok úti sporttelepünkön, amelyet a legtöbben Ganz Vizisporttelepként ismernek. A csónakház felújítása során megvalósult az edzőterem, az öltőző és a mosdó akadálymentesítése. Az evezés mellett speciális ergométerek beszerzése révén a fogyatékkal élő sportolók számára is elérhetővé vált az edzőtermi evezős edzés is. A felújítás a Magyar Kajak-Kenu Szövetség támogatásával valósulhatott meg. 


  • A Szt. Lukács Gyógyfürdőben és a Széchenyi Gyógyfürdőben jelenleg végezzük a kerekesszékkel közlekedők számára nélkülözhetetlen ollós emelőszerkezetek teljes körű rekonstrukcióját.


  • TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával került teljes felújításra, akadálymentesítésre és bővítésre a Csepeli Napközis Tábor. A létesítmény hűtő és fűtőrendszere is átépítésre került, így már egész évben használhatják a csepeli gyerekek. A tábor spotpályájának fejlesztését a Magyar Labdarugó Szövetség is támogatta.



Programok


  • LÁSS MINKET ÉS SUHANJ VELÜNK Integrációs Sportnapot tartunk május 28-án a nemrég felújított, akadálymentes Margitszigeti Atlétikai Centrumban. A Budapesti Sportszolgáltató Központ segítségével már másodszorra került megszervezésre a rendezvény, húsz, a fogyatékossággal élők sportolásának területén aktív szervezet együttműködésével.  Új együttműködő partner a Budapest Park is, amely egy jótékonysági futóversennyel kapcsolódik a sportnaphoz. Az ingyenes rendezvény expo jellegű, célja, hogy számos sportág kipróbálása mellett felhívjuk a figyelmet fogyatékossággal élő társaink sportolásának fontosságára, valamint az integráció jelentőségére. A Fővárosi Közgyűlés által 2022. áprilisában elfogadott Ne állj meg, sportolj! Fővárosi Sportkoncepció kiemelt operatív célként határozásra a fogyatékossággal élők és hátrányos helyzetűek sportintegrációját, ennek jegyében a fővárosi sportágazat minél több lehetőséget kíván biztosítani az integrált sporttevékenységek megvalósulására. 


  • Kedvezményes nyaralási lehetőséget biztosítunk fogyatékossággal élő gyerekeknek, fiataloknak két akadálymentesített nyári táborhelyünkön, Soltvadkerten és Verőcén.  A Budapesti Sportszolgáltató Központ elsősorban fogyatékossággal élő vagy hátrányos helyzetű gyermekekkel, 1-13. évfolyamos tanulókkal és 30 év alatti fiatalokkal foglalkozó, budapesti székhelyű, nevelési- oktatási és kulturális intézmények, sportszövetségek, sportegyesületek, civil szervezetek és ifjúsági közösségek részére hirdetett pályázatot a kedvezményes, ott alvós táborozások megszervezésére. 


  • A fővárosi strandokon ingyen biztosítunk helyszínt fogyatékossággal élő gyerekek nyári táborozásához, civilszervezetekkel együttműködve.


  • Kedvezményesen biztosítunk helyszínt fogyatékossággal élő kisgyermekek fejlesztő úszásoktatásához és nyári táboroztatásához az akadálymentes Csillaghegyi és Paskál strandokon a MIKUSZI Úszóiskola számára. 


  • Új, innovatív pályázattal segítjük olyan érzékenyítő programok, rendezvények létrehozását, amelyekben a Főváros Önkormányzat kulturális intézményei működnek együtt más fővárosi közszolgáltató cégekkel. Az idén először kiírt pályázat nyertes projektjei 2022 nyarától 2023 nyaráig tartó időszakban valósulhatnak meg.


  • A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új, esélyegyenlőségi szemléletformáló belső képzést indít, elsődlegesen az utasokkal közvetlen kapcsolatba kerülő munkavállalóink érzékenyítése céljából. 



Forrás:

https://budapest.hu/Lapok/2022/eselyteremto-budapest-fejleszteseinkkel-javitjuk-a-fogyatekossaggal-elo-emberek-eletminoseget.aspx


Képek:

https://www.facebook.com/karacsonygergely/posts/583723176449691

Címkék: akadálymentes budapest esélyegyenlőség fejlesztés fogyatékossággal élő emberek.életminőség mozgáskorlátozott

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 napja

Előnyben a közösségi közlekedés - ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától | 2025.09.08.

Budapest, 2025. szeptember 8. - Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt szeptember 10-től, szerdától ideiglenesen megváltozik a forgalmi rend. A Fiumei út felé egyirányúsítják az utca II. János Pál pápa tér és az Alföldi utca közötti szakaszát, ezért a belváros irányába, azaz a Blaha Lujza tér felé kizárólag a közösségi közlekedési eszközök hajthatnak át. Az ideiglenes intézkedés azt a célt szolgálja, hogy a villamosok – a többi közt a Keleti pályaudvar lezárása miatt indított 37E gyorsjárat - közlekedését kevésbé akadályozzák a közúti torlódások. A Fiumei út felé haladó sávot nem érinti a változtatás.

Gyorsabban, a torlódások miatti menetidő-növekedést kikerülve közlekedhetnek a villamosok – így a Keleti pályaudvar felújításához kapcsolódva indított 37E gyorsított járat is - a Népszínház utcában. Ennek érdekében szeptember 10-től, szerdától szeptember 20-ig a Népszínház utca Alföldi utca és II. János Pál pápa tér közötti szakaszára, a Blaha Lujza tér felé csak a közösségi közlekedési eszközök hajthatnak be.

Villamos a Népszínház utcában

A szeptember 10. és 20. közötti forgalmi rend szerint:

-- nem lehet gépjárművel végighaladni a Népszínház utca Alföldi utca és a II. János Pál Pápa tér közötti szakaszán a belváros irányába, ezen a szakaszon a Blaha Lujza tér felé csak a BKK járművei haladhatnak át,

-- az Alföldi utca és a II. János Pál Pápa tér közötti szakasz a belváros irányába zsákutca, erre a szakaszra a Blaha Lujza tér irányába csak a parkolók elérése érdekében lehet behajtani,

-- a Teleki tér felől gépjárművel érkezők az Alföldi utca felé tudnak továbbhaladni,

-- a Népszínház utca Blaha Lujza tér és Nagyfuvaros utca közötti szakaszán változatlan a forgalmi rend.

A gépjárművel közlekedőknek a BKK a Rákóczi út használatát javasolja.

A Keleti pályaudvar felújítása miatt indított 37E villamosról, amely jelentősen lerövidíti a belváros és Kőbánya felső vasútállomás közötti utat, a BKK oldalán található bővebb információ.

https://bkk.hu/hirek/2025/09/elonyben-a-kozossegi-kozlekedes-ideiglenesen-egyiranyusitjak-a-nepszinhaz-utca-egy-szakaszat-szerdatol.15254/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Becsöngettek, a tömegközlekedés is teljes gőzre kapcsolt ma hajnalban. Véget értek a budapesti vágányzárak, a villamos- és HÉV-vonalak ismét teljes hosszukban üzemelnek.
Visszatértek a klasszikus T5C5-ös villamosok, az Ikarus_GVM 280-as trolibuszok, valamint az a néhány, nyáron hanyagolt Ikarus-Kiepe 412-es troli.
Új belépők:
CAF Urbos: 2270, 2279
Régi-új visszatérők: AI LJ-859, 860, 864.
Részletes állományi adatok:
http://hbweb.hu/jarmu/bkv_caf_cim.htm
http://hbweb.hu/jarmu/bkv_mbcit2024_cim.htm
Online járműkövetés, kocsikiadás:
https://online.winmenetrend.hu/futar/vehicles?more_info=1

Válasz

M Imre üzente 1 hete

A budapesti tender is rávilágított az európai trolibuszpiac átrendeződésére | 2025. augusztus 31.

Mint arról a napokban beszámoltunk, az Ikarus és kínai partnere, a Yutong párosa nyerte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 160 darab önjáró üzemmóddal is rendelkező trolibusz beszerzésére kiírt tenderét.

https://magyarbusz.info/2025/08/26/az-ikarus-es-a-yutong-parosa-nyerte-a-budapesti-160-darabos-trolitendert/

A konzorcium a török Bozankayát, valamint a fővárosnak korábban már 108 akkumulátoros trolibuszt szállító Solarist is maga mögé utasította. A kínai-magyar páros rendkívül versenyképes áron kínálta járműveit, amely árversenyben sem a Bozankaya, sem pedig az európai piac egyik vezető troligyártója, a Solaris nem tudott lépést tartani.

A Bozankaya és a Yutong megjelenése komoly aggodalmat okoz a Solarisnak és a Škodának a közép- és kelet-európai trolibuszpiacon. A török és kínai gyártók az elmúlt időszakban már több cseh és román trolibusztenderen is sikerrel szerepeltek, és mostanra a lengyel, valamint – ahogy a budapesti beszerzés is mutatja – a magyar piac iránt is komoly érdeklődést mutatnak. Ez közvetlen kihívást jelent a régióban eddig meghatározó pozícióval rendelkező két európai gyártó számára. A két új szereplő megjelenése alapjaiban változtathatja meg az utóbbi években új lendületet nyert európai trolibuszpiac dinamikáját, hiszen felboríthatják a kialakult erőviszonyokat.

https://magyarbusz.info/2025/01/25/rekordot-dontott-tavaly-az-europai-trolipiac/

Ennek jelei már most érzékelhetők, gondoljunk csak a Yutong bukaresti trolibusztenderen aratott győzelmére, vagy a Bozankaya temesvári és prágai trolibuszszállítási megrendeléseire.

Az európai trolibuszpiac két új szereplője legfőbb fegyverként jóval kedvezőbb áron kínálja járműveit. Ezzel a két hagyományos gyártó, a járművek karosszériáit szállító Solaris és a trolihajtások terén az elmúlt években szinte monopolhelyzetbe kerülő Škoda jelenlegi stratégiájukkal nem tudnak versenyt tartani, így az új trónkövetelők megjelenésével megtörni látszik dominanciájuk a régióban. A versenyhelyzet pozitív hozadéka – legalábbis a megrendelők szemszögéből – az lehetne, hogy a közbeszerzéseken csökkenni kezd az indulók által megajánlott vételár, ahogyan annak egy normálisan működő piacgazdaságban lennie kellene. Ez azonban a Solaris és a Škoda részéről egyelőre nem érzékelhető, hiszen – mint azt a budapesti tender is megmutatta – a Yutong szóló trolibuszait 43%-kal, csuklós járműveit pedig 33%-kal alacsonyabb áron ajánlotta, mint a Solaris. Igaz, a Solaris a vilniusi, 73 darabos trolibuszbeszerzés során már mintegy 200 ezer euróval kedvezőbb, 770 ezer eurós egységáron kínálta csuklós modelljeit, ez azonban még így is jóval meghaladja az Ikarus-Yutong páros budapesti ajánlatát. Hasonlóképp a Škoda sem tudna a kínai árakkal versenyezni, a litván főváros 91 darabos megrendelése keretében a cseh gyártó darabonként 571 ezer euróért szállította le a SOR karosszériás 32 Tr trolibuszait, ami még így is körülbelül 120 ezer euróval drágább, mint a Yutong (értesüléseink szerint magyar beszállítók termékeivel kiegészítendő) szóló modellje a budapesti tenderen. Természetesen az árak nagymértékben függenek a megrendelt mennyiségtől és a megkövetelt felszereltségtől, ugyanakkor az említett tenderek mindegyike már jelentős darabszámot képviselt.

A lengyel Transinfo szakportál is felhívja a figyelmet arra, hogy a budapesti tendernek komoly jelentősége lehet a Solaris és a Škoda közép- és kelet-európai piaci pozícióira nézve. Véleményük szerint a Solaris Magyarországon imázs- és kereskedelmi veszteséget szenvedett el, hiszen ajánlatát annak ellenére utasították el, hogy az megfelelt a kiírás feltételeinek. Ez azt jelzi, hogy a cégnek dolgoznia kell a versenyképes árak kialakításán, és mindenekelőtt meg kell fontolnia az együttműködés helyreállítását a Škodával. A lengyel-cseh páros eddig verhetetlennek bizonyult a térségben, a szorosabb együttműködés felfüggesztése azonban azonnal rést ütött a piacon, ami – ahogyan azt Budapest is megmutatta – az olcsóbb gyártók felé terelte a megrendeléseket.

https://magyarbusz.info/2025/08/31/a-budapesti-tender-is-ravilagitott-a-trolibuszpiac-atrendezodesere/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Úgy tűnik, holnap hajnalban a Kozma utca járható lesz tömegközlekedéssel is...

július 3., csütörtök üzemkezdettől - augusztus 14., csütörtök 4:00-ig

https://bkk.hu/bkk-info/#!t=bkkinfo&d=today

Holnap hajnalig mindent rendben találunk.
Érintsd meg a lelkem még egyszer,
Érintsd meg, és aztán engedj el!
Holnap hajnalig őszintén ölelj még, ölelj még!

https://www.youtube.com/watch?v=uOryQPwIGEM

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Megtartottuk a főpróbát – péntektől ismét a teljes vonalon közlekedik a csendesebb 4-es és 6-os villamos!

https://www.facebook.com/reel/756960026880769

A nyári hónapokban, a BKV Zrt. beruházásában modern, nagy teherbírású úgynevezett sínkörülöntéses vágány épült a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A sínek rögzítését Magyarországon egyedülálló módon egyedi automata berendezéssel végezték. A felújított szakaszon hozzávetőleg 350 köbméternyi betont használtak az alap megerősítéséhez, és több mint száz, előre gyártott nagypanelt fektettek le - ismertették.

Kiemelték, hogy a felújítás a munkavégzést nehezítő szélsőséges időjárási körülmények ellenére is határidőre befejeződött. Kisebb, a nappali villamosközlekedést nem érintő utómunkák még várhatók a szakaszon: hézagkiöntés a vágányzónában, kisebb burkolat-helyreállítások, burkolatjelek felfestése.

A modern technológiának köszönhetően megszűnik a korábbi ideiglenes, óránkénti 20 kilométeres sebességkorlátozás, halkabbá és gyorsabbá válik a Combino villamosok közlekedése.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250731/nagy-valtozasok-jonnek-a-felujitott-4-6-os-vonalan-777525

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Négyjegyű telefonszámot kapott a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat | 2025.08.01.

Már egy új négyjegyű számon is hívható a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat: az

1443-as számot tárcsázva

is kérhető segítség, ha valaki problémát észlel a járművön vagy a megállóban. A telefonszám hamarosan a BKK járművein is megtalálható lesz, továbbá a társaság edukációs kampánnyal is segít az ügyfeleknek eldönteni, hogy mikor melyik szolgálatot kell hívni.

Budapest, 2025. augusztus 1. – Már egy új négyjegyű számon is hívható a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat: az 1443-as számot tárcsázva is kérhető segítség, ha valaki problémát észlel a járművön vagy a megállóban. A telefonszám hamarosan a BKK járművein is megtalálható lesz, továbbá a társaság edukációs kampánnyal is segít az ügyfeleknek eldönteni, hogy mikor melyik szolgálatot kell hívni.

Újabb módon értesíthetik a közösségi közlekedést használók a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálatot. A március végétől elérhető, BudapestGO-ba integrált hívás funkció mellett már az 1443-as négyjegyű telefonszámot hívva is kérhetnek segítséget az utasok rendészeti beavatkozást igénylő esetekben. Baleset, személy- vagy vagyonépséget veszélyeztető helyzetekben azonban továbbra is a 112-őt kell hívnia az utasoknak, és jelezni a problémát a járművezetőnek.

Nőhet az utasok biztonságérzete

A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat rendszerében az egyes szervek közösen és összehangoltan dolgoznak. A közös, 24 órás diszpécserszolgálatnak kiemelt szerepe van a munkatársak hatékony vezénylésében, a fellépést igénylő helyzetekben a lehető legközelebbi egységtől érkezik a segítség. Az utasbiztonsági szolgálat rendszerében dolgozó munkatársak (közterület-felügyelők, személy- és vagyonőrök) az egyszerűbb azonosíthatóság érdekében közös formaruhában, azaz egyforma láthatósági sárga mellényben végzik a tevékenységüket.

A Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat most már kétféleképpen is értesíthető. A BudapestGO kezdőképernyőjéről először a „Továbbiak”, majd a „Segíthetünk?” menüpontra kattintva lehet kiválasztani, hogy balesetről, vészhelyzetről (agresszió, vandalizmus), vagy rendészeti beavatkozást igénylő helyzetről (kéregetés, szennyezett ruházatú vagy ittas, bódult személy stb.) van-e szó. Előbbi esetben a 112-t, utóbbiban pedig az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát lehet hívni a BudapestGO-ban.

Ha valakinek nincs applikációja vagy nem használ okostelefont, akkor augusztustól az 1443-as telefonszámot közvetlenül tárcsázva is kérhet segítséget rendészeti beavatkozást igénylő helyzetekben. Ez esetben a hívás szintén a 24 órás diszpécserszolgálatához fut be.

A telefonszám a BKK járművein is hamarosan megjelenik, továbbá a társaság edukációs kampány keretében március óta járműveken, megállóban elhelyezett plakátokon, valamint a vállalat közösségimédia-felületein is edukációs tartalmakkal is segíti az ügyfeleket abban, hogy mely esetben mely szolgálat segítségét lehet kérni.

Szociális segítségnyújtás és gondoskodás

A közös irányítású Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat nemcsak az ügyfelek biztonságérzetének és utazáskomfortjának javításáért felel, hanem az utazási feltételek megsértése miatt az utazásból kizárt, szociálisan nehéz helyzetben lévő embereknek is segítséget nyújt a hajléktalanok ellátását végző fővárosi, valamint civil szervezetekkel együttműködésben. Amennyiben az utasbiztonsági szolgálat munkatársai szociálisan rászoruló emberrel kapcsolatban intézkednek, gondoskodnak az illető további ellátásáról a főváros hajléktalanellátó intézményének, a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei (BMSZKI), illetve a szerződéses civil partnerek – Menhely Alapítvány, Máltai Szeretetszolgálat, Oltalom Alapítvány – munkatársainak bevonásával.

https://bkk.hu/hirek/2025/08/negyjegyu-telefonszamot-kapott-a-budapesti-utasbiztonsagi-szolgalat.15103/

Ne feledd! 1443

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A munka várhatóan 5 héten át fog tartani. A teljes felújítás...
Kb. augusztus 8-ára kész.

https://www.budapestkozut.hu/megujul-a-x-keruleti-kozma-utca-burkolata-jelentos-forgalomkorlatozasra-kell-keszulni/

Kép a három szakaszról:

https://www.budapestkozut.hu/wp-content/uploads/2025/06/Kozma-utemek_1.jpg

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Határidőre elkészült a villamospálya felújítása a Sörgyár előtt!

A tervezett határidőre, július 11-ére befejeződött a korszerűsítés a 28-as és 37-es villamos vonalán, a Sörgyár előtti szakaszon, így július 12-én ismét elindul a villamosközlekedés ezen a pályarészen.

A felújítás során:

-- 563 méter sínt,

-- 407 m³ zúzottkövet,

-- 390 darab vasbeton aljat építettünk be – utóbbiakat egyedi, sűrített kiosztással, hogy még tartósabb legyen a pálya.

A korszerűsítésnek köszönhetően megszűnt az eddigi 5 km/h-s sebességkorlátozás, így az utazási idő is rövidülhet ezen a szakaszon.

Köszönjük a környéken élők és utasaink türelmét!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1072601155017035

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Vitézy Dávid: Budapest Lázár János tárcájának kérésére törölte a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervét

Furcsállja, hogy a Karácsony Gergely vezette fővárosnak semmiféle ellenvetése nem volt az Építési és Közlekedési Minisztérium iránymutatásával szemben.

https://nepszava.hu/3286320_vitezy-david-budapest-karacsony-gergely-lazar-janos-hev-2-es-metro-osszekottetes-torles

-\\\- -\\\- -\\\- -\\\- -\\\-

Semmi értelme nem lett volna, a hév nem annyi utasra és nem olyan sűrű megállásra van tervezve. Kevesebb ajtó, több ülőhely. Az ilyen vitézi féléket baromira nem érdekelte volna ha minden nap utasok százai állják végig az utat Gödöllőig. A belső részeken meg csúcsidőben a követést simán elverte volna egy olyan állomás ahol kicsit több utas száll fel vagy le....
A csodálatos fonódó villamos is idiótán közlekedik. Néha negyed órát várok rá, de akkor utána fél percenként jön egy.
Még Berlinben is az S bahn az hév és nem metró. Pedig ott tényleg minden mindennel integrálva van.

A hévet gyakorlatilag végig kerítéssel kellett volna védeni és magasperonossá alakítani. Magyarországon nem lehet alsó áramszedős vonattal szintbeli kereszteződés (Berliben van....). Vagy olyan vonatokat rendelni a viszonylag új alstomok helyett is amelyik tud alsó és felsővezetékes táplálást is. De akkor is a 3.sines áramszedők veszélyesek mert kilógnak. A hévek közel állnak a nagyvasúthoz, kb alacsonyabb a müködési feszültségük, de ezen kívül egy dupla nagyegység az már a flirt kategória. Sokkal jobb lenne olyan motorvonatokat beszerezni amelyek képesek 1500V és 25kV feszültségen is üzemelni. Akkor lazán lehetne Batthyány tér-Esztergom, Örs Vezér tér- Vác vagy Veresegyhaz járatokat működtetni.

.. a vélemények innen:

https://www.facebook.com/metroert

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Bemutatkoztak az ArrivaBus vadonatúj Mercedes-Benz Citaro G autóbuszai | 2025. július 8.

Ma délelőtt a Városligetben, az Olof Palme sétányon tartott sajtórendezvény keretében mutatta be az újságíróknak és az érdeklődőknek legújabb Mercedes-Benz Citaro G csuklós autóbuszait az ArrivaBus. Az impozáns járműveket a tavaly elnyert szolgáltatási szerződés teljesítéséhez szerezte be a BKK szolgáltatójaként tevékenykedő közlekedési társaság. Az összesen 142 járművet számláló vadonatúj flotta járműveit kevesebb mint egy hónapon belül a fővárosi utazóközönség is birtokba veheti, elsőként a 8E és 133E jelzésű járatokon. Az eseményen portálunk is jelen volt.

Több mint egy évtized után ismét vadonatúj Mercedes-Benz Citaro C2G csuklós autóbuszokkal bővíti flottáját az ArrivaBus. A társaság jó emlékeket őriz a Daimler Buses csoport városi-elővárosi termékcsaládjáról, amelyből jogelődje, a VT-Transman (később VT-Arriva) a tartalék járművekkel együtt összesen 159 darabot állított forgalomba még 2013-ban, ami akkor a típus egyik legnagyobb megrendelése volt. Ezek a viszonylag korai példányok még EEV környezetvédelmi besorolású dízelmotorral rendelkeztek, őket bő egy évvel később egy-egy szóló és csuklós kivitelű, már Euro 6-os motorral szerelt példány követte. A Budapesten kiemelkedően magasnak számító műszaki, esztétikai és kényelmi színvonalat képviselő járművek tízéves fővárosi pályafutásuk során nagyon népszerűek voltak mind az utazóközönség, mind pedig a járművezetők körében. A buszoktól 2023 júliusában, az ArrivaBus új MAN-flottájának érkezésével vett búcsút a főváros, közülük a legtöbb kocsi más, sok esetben nyugat-európai (!) országban kezdett új életet, húsz (tíz szóló és tíz csuklós) példány később a BKV kötelékében tért vissza Budapestre, négy szóló jármű pedig azóta is oktatóbuszként szolgálja tovább az eredeti üzemeltetőt.

Hiába azonban a nagy darabszámú 2013-as szállítás és a kedvező tapasztalatok, ezt követően az alacsonyabb árfekvésű, Törökországban gyártott Mercedes-Benz Conecto típus uralma következett Budapesten, amelynek második és harmadik generációjából az évek során több száz példány állt forgalomba a fővárosban különféle szolgáltatók (ArrivaBus, BKV, Volánbusz) üzemeltetésében, így kisebb meglepetést jelentett, amikor tavaly kiderült, hogy ismét a magasabb presztízsű, nyugat-európai gyártású testvérmodellel bővülhet a budapesti járműpark. Igaz, a származási ország nem ugyanaz, hiszen amíg a bő egy évtizede beszerzett példányok Mannheimből érkeztek, addig a mostani széria tagjai a Daimler Buses franciaországi, Ligny-en-Barrois-ban található gyárában látták meg a napvilágot – most tehát elválik, hogy van-e érdemi különbség a német és a francia összeszerelés között. A darabszám ugyanakkor ezúttal is jelentős, hiszen a tartalékokkal együtt az ArrivaBus összesen 142 példányt vásárolt, ebből a napi kocsikiadás 128 autóbusz lesz, a fennmaradó 14 jármű pedig tartalékként szolgál majd.

A legújabb Citaro csuklósok vonalbeosztásának összeállításakor kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az új járművek ne csak a városközpontban, hanem a külső kerületekben is megjelenjenek. Ennek jegyében az első példányok július 31-től a 8E és 133E járatokon állnak majd forgalomba, kiszolgálva Újpalota, Nagytétény és Budafok utazóközönségét is. A frissen beszerzett flottán jelen állás szerint a Bogáncs utcai és az éppen átépítés alatt álló Andor utcai telephely osztozik, de a tervek szerint a buszok később megjelennek majd Csepelen, Soroksáron és Pesterzsébeten is.

https://magyarbusz.info/2025/07/08/bemutatkoztak-az-arrivabus-vadonatuj-mercedes-benz-citaro-g-autobuszai/
___

Mi Városi Vagánynak neveztük el őket – azt a 142 darab Mercedes Citaro C2G csuklós buszt, amelyek a budapesti közösségi közlekedést szolgálják idén nyártól. A buszokat az ArrivaBus július 8-án 11 órától mutatja be a sajtó képviselőinek.

https://greenfo.hu/sajtotajekoztatok/arriva-varosi-vaganyok/

-\\\- -\\\- -\\\- -\\\- -\\\-

-- Leírnád, hogy ezeket a buszokat milyen forrásból és ki szerzi be? (S. Tamás kérdése)

-- a BKK által a jegybevételek és a fővárosi közlekedésszervezői forrás terhére kifizetett kilométerdíj terhére az Arriva. (Vitézy Dávid válasza)

-- Arriva globális üzemeltető, jelenleg amerikai tulajdonban. A buszokat kilométerdíjon keresztül élettartamuk alatt a BKK finanszírozza, a jegybevételek és a fővárosi közlekedésszervezői forrás segítségével. A beszerzést az Arriva végezte. (Vitézy Dávid válasza)

-- Miért nem a főváros saját cégének - és most itt gonosz módon a BKV-ra gondolok - buszaival fotóztatod magadat? (F. Sándor kérdése)

-- ... ezeket a buszokat is a Főváros rendeli meg. A BKV számára hitelfelvételt új buszokra a kormány évek óta nem enged, a stabilitási törvény szerint enélkül önkormányzati cég nem tud lízingelni vagy eszközvásárlásra hitelt felvenni. (Vitézy Dávid válasza)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1278407190307969

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 órája új képet töltött fel:

Mon_oncle__a_nagybacsim_jacques_tati_1958_2199463_3699_s

M Imre írta 1 órája a(z) Az ország első iskolautcája (VIII. ker., Trefort Gimnázium) képhez:

Az_orszag_elso_iskolautcaja_viii_ker_trefort_gimnazium_2199390_1292_s

Vizsgáznak az iskolautcák Budapesten Szeptemberben ...

M Imre írta 13 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Elsötétült az Elvira, az Emma vette át a helyét | 2025. ...

M Imre írta 21 órája a(z) Esperanza Spalding - Live at North Sea Jazz Festival 2012 videóhoz:

Esperanza Spalding - Full Concert [HD] | Live at North...

M Imre 21 órája új videót töltött fel:

M Imre 21 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 21 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ – Budapest kivéreztetése ...

M Imre írta 23 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

A brazil rendőrkolléga nem hiányzott aznap az iskolából, ...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu