Közlekedés: Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3078 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3078 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3078 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3266 db
  • Videók - 3078 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 891 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Budapest azoknak az embereknek a közössége, akik itt élnek, dolgoznak vagy épp szabadidejükben kikapcsolódnak. Azonban közösségünknek nagyon sok tagja csak nehezen vagy egyáltalán nem fér hozzá alapvető közszolgáltatásokhoz, mert valamilyen fogyatékossággal él.


Ezért a fővárosi intézményekkel közösen olyan Budapestért dolgozunk, ahol a fogyatékossággal élő emberek is valóban otthon érezhetik magukat. Ehhez elsődleges, hogy biztosítsuk a közterek és a közlekedés akadálymentes használatát. De fontos az is, hogy mindenki számára elérhetőek legyenek a kulturális programok és más szabadidős lehetőségek is. Bár az önkormányzati hatáskörök és a költségvetési források évek óta tartó szűkítése miatt ennek megvalósítása a kívánatosnál lassabban halad, ennek ellenére már az elmúlt két és fél évben is számos szép eredményt értünk el. 

 

Ezen az oldalon szeretnénk átfogó helyzetképet adni az új fejlesztésekről, melyek által egyre többen érezhetik magukat igazán otthon Budapesten!

network.hu

 

A kép forrása: Wikipédia


Közösségi közlekedés fejlesztése


Az M3-as metró akadálymentesítése


  • Akadálymentesítjük az M3-as metró állomásait és aluljáróit! Ez az elmúlt évtizedek legtöbb utast érintő akadálymentesítési programja nemcsak a fővárosban, hanem az egész országban. 


  • Már átadtunk 6 akadálymentes megállót és akadálymentesítettük a hozzájuk vezető aluljárókat. 5 megálló már korábban, a felújítás első szakaszában akadálymentesítésre került.


  • Jelenleg is zajlik 8 további megálló és a hozzájuk vezető aluljárók átalakítása. 


  • Ezeken felül a Göncz Árpád városközpont megálló elérhető kerekesszékkel és babakocsival, de kialakítása nem optimális. Az aluljáró teljeskörű akadálymentesítése a korábban megígért, de egyelőre elmaradt kormányzati támogatás biztosítása esetében valósulhat meg.​



Akadálymentes járművek


  • Összesen 75 új, alacsonypadlós busszal f​iatalítottuk a fővárosi buszállományt. 


  • 26 alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamost állítottunk forgalomba, ezek érkezésüktől elsősorban a 17-es és a 19-es vonalon, jelenleg pedig már a 14-es, 42-es és a 69-es vonalakon is kényelmesebbé teszik az utazást. Emellett a BKK megállapodott a gyártóval a kedvező árú szerződések meghosszabbításáról. Így van esély további 51 új villamos megvásárlására, ez a beszerzés újabb mérföldkövet jelentene a villamos járműflotta akadálymentesítésében.


  • Két új, alacsonypadlós Solaris-Skoda csuklós trolibusz is érkezett Budapestre, a gyártó kötbértartozása terhére.  További 48 alacsonypadlós trolibuszt megrendeltünk a gyártóval korábban kötött, a főváros számára igen kedvező megállapodás meghosszabbítása nyomán. Ezek közül az első járművek már idén megérkeznek.


  • Már 185 autóbuszunkat szereltük fel távirányítóval működő külső hangosbemondóval, amely a vak és gyengénlátó utasok közlekedését segíti. Ezek egy részén, illetve további több mint 600 járművön a buszvezető tudja elindítani a külső hangosbemondást, ha például fehér bottal közlekedő utas vár a megállónál. Új buszbeszerzéseink során már elvárás a külső hangszórók és a jelvevő készülék beépítése.



Villamosvonalak akadálymentesítése


  • A 17-es villamos vonalán a Szent Margit Kórház és a Selmeci utca megállókat akadálymentesítettük.


  • Az 50-es villamosvonal akadálymentessé tételének első lépéseként négy megállóhely hét peronját (Kossuth tér, Árpád u., Baross u. (Béke tér felé), Szarvas csárda tér) akadálymentesítettük, valamint a csatlakozó járdaszegélyek akadálymentesítése is megtörtént. Ezzel készítjük fel a vonalat az alacsonypadlós CAF villamosok fogadására.


  • A CAF villamosoknak az 56/56A vonalán való közlekedéséhez minimálisan két megállóhely átépítése szükséges (Kelemen László u., Heinrich István u.). Az új villamosok közlekedéséhez szükséges forrás biztosításáról 2022-ban hozott döntést a Fővárosi Közgyűlés.



Akadálymentesítés a köztereken


Biztonságosabb gyalogos közlekedés


  • Városszerte 32 csomópontban létesítettünk új gyalogos-átkelőhelyeket, amelyek minden esetben akadálymentesek a kerekesszékkel vagy babakocsival közlekedők számára. További, több mint 100 helyszínen a kerületi önkormányzatok vagy más beruházók alakítottak ki új zebrákat.


  • 54 csomópontban szereltünk fel jelzőlámpákat már meglévő vagy új átkelőkre.


  • Közel 190 helyen szereltünk már fel távirányítóval aktiválható hangjelző berendezést jelzőlámpákra a vakok és gyengénlátók biztonságának növelésére. Az újonnan telepített jelzőlámpákat pedig már minden esetben ilyen berendezéssel együtt helyezzük ki.  A Budapest Közút 2025 végéig Budapest valamennyi lámpás gyalog​os-átkelőhelyén elvégzi ezt a fejlesztést, ez további közel 480 helyszínt érint.​


  • Minden útfelújítás során kialakítjuk az akadálymentes közlekedés feltételeit, szegélysüllyesztéseket és taktilis elemeket alkalmazunk a mozgásukban akadályozottak, illetve a vakok és gyengénlátók számára. Így akadálymentesítjük a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeket, az úttesten történő átvezetéseket és az autóbusz-megállóhelyeket az újpesti Rózsa utca, a XI. kerületi Péterhegyi út, a XIII. kerületi Göncöl utca, valamint a XV. kerületi Zsókavár utca, Erdőkerülő utca és Deák utca felújított szakaszain. 


  • A szabályozott rollerparkolók hálózatának kialakításával és használatuk kötelezővé tételével biztonságosabbá tesszük a látássérült gyalogosok számára a közlekedést, hiszen a járdákon szerte szét hagyott bérelt eszközök számukra fokozott veszélyt jelentenek.



Megújuló városi terek


  • Teljesen akadálymentessé tesszük a felszíni közlekedést a megújított Blaha Lujza téren és a teljes közlekedési csomópontban. A Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződéséből eddig hiányzó három gyalogos-átkelőhely közül kettőt már átadtunk a forgalomnak és az utolsó hiányzó zebra is hamarosan elkészül. 


  • A Ferencvárosi Önkormányzattal együttműködve, a Bakáts tér korábban tervezettnél zöldebb felújításával új, akadálymentesített, találkozásokra, kikapcsolódásra is alkalmas közösségi területet hoztunk létre a belváros egyik sűrűn beépített részén. 


  • TÉR_KÖZ programunk támogatásával újulhatott meg és került teljesen akadálymentesítésre a XVII. kerületi Havanna piac és környezete. 


  • A X. kerületi Kőbányai Újhegyi sétány is TÉR_KÖZ programunk segítségével került teljeskörűen, egyben akadálymentesen felújításra.



Új parkok és sétányok


  • 1,5 km hosszú, akadálymentesen is bejárható sétánnyal fogadja a szabadba vágyókat a Duna mentén húzódó 7 hektáros Pünkösdfürdő park, a Fővárosi Önkormányzat legújabb parkja.


  • A közvetlen vízparti kapcsolat és a víztükör fölé nyúló gyalogutak és stégek teszik igazán különlegessé a pesterzsébeti új Duna-sétányt. Vízparti sétány épült ki a Rákos-patak zuglói szakasza mentén is a patakpart és a meder revitalizációjának részeként. A kerekesszékkel is bejárható területeket a Fővárosi Önkormányzat TÉR-KÖZ projektjének támogatásával valósították meg a kerületi önkormányzatok. 


  • Mozgásukban korlátott gyerekeknek is élvezetes időtöltést kínál a XIX. kerületi új KRESZ park, ami a Kosárfonó utca – Vak Bottyán utca – Eötvös utcák által határolt csaknem 4000 négyzetméternyi területen került kialakításra, kapcsolódó játszótérrel, pihenőhellyel és közösségi kerttel. Ez a fejlesztés is a TÉR_KÖZ pályázat segítségével készült el.



Új, akadálymentes nyilvános illemhelyek


  • Összesen 5 új, akadálymentes nyilvános illemhely létesült parkok és sétányok területén TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával, a kerületi önkormányzatokkal együttműködésben. Egy további régi nyilvános mellékhelyiséget is akadálymentesítettünk a felújításával egybekötve. 


  • További 4 új nyilvános, akadálymentes illemhely kialakításán is dolgozunk: egy a teljesen megújuló Blaha Lujza téren kap helyet, a Fővárosi Önkormányzat első közösségi költségvetéséből pedig a II. János Pál pápa térre és a zuglói vasútállomásra kerül hamarosan új vécé. A TÉR_KÖZ pályázatból megvalósuló Szilas menti kerékpárút mellé is kerül új, akadálymentes mellékhelyiség.  



Kultúra mindenkinek - Akadálymentesen


  • Új liftet építettünk az Örkény Színházban a mozgássérült nézők számára, így végre – a már meglévő akadálymentes mosdóval – teljesen akadálymentessé vált a nagyszínpadi előadások látogatása. 2022 őszére elkészül a színház másik játszóhelyének, az ÖrkényKöznek a felújítása is, ennek során akadálymentessé tesszük a bejutást és a mosdók használatát. Emellett ősztől elindítjuk egyes előadások stream felvételeinek magyar nyelvű feliratozását is. A hallássérült vendégek számára a nagyszínpadon a már korábban kiépült indukciós hurok javítja a színházi élményt.


  • Teljeskörűen akadálymentesítettük a városmajori Szabad Tér Színház nézőterét nemcsak a mozgásukban, hanem a hallásukban és a látásukban korlátozott nézőkre is gondolva. A hallókészüléket viselők számára indukciós hurok kiépítésével tettük élvezetesebbé az előadásokat. Egyes előadásokra jeltolmácsot, illetve audionarrációt is biztosít a színház. A látássérült nézők közlekedését csúszásmentes burkolatok és taktilis jelölések segítik. A kerekesszékek számára kijelölt helyeken dugaljakat is kialakítottunk az elektromos székek töltéséhez. Állandó kedvezményként a fogyatékossággal élő nézők 100 forintos jeggyel, kísérőjük 50%-os kedvezménnyel látogathatja az előadásokat.


  • Új, teljesen akadálymentes könyvtárat és közösségi teret nyitottunk a Teréz körúton. A 3 emeletes, 700 m2 alapterületű bibliotéka tereiben kerekesszékkel is könnyű a közlekedés; ezt segíti a szinteket összekötő felvonó, a polcok és a bútorok egymástól megfelelő távolságra és a kapcsolók könnyen elérhető magasságban való elhelyezése, illetve az olvasói terek küszöbnélkülisége. A mozgáskorlátozottaknak külön mosdóhelyiség került kialakításra.


  • Magdolna Udvar néven új, akadálymentes kulturális tér és helytörténeti galéria jött létre Budafokon. A kerületi önkormányzat által TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával megvalósított új közösségi tér az egykori községházban került kialakításra, helyt kapott benne egy kávézó és egy filmvetítésekre alkalmas terem is. Megújult a bejárathoz kapcsolódó közterületet és a hangulatos belső udvar is. 


  • Folyamatban van a Merlin épületének teljes felújítása. Ennek során a főváros szívében elhelyezkedő leendő új kulturális és közösségi tér akadálymentesítése is megvalósul.



Sport és táborozás


  • Felújítottuk az akadálymentes Margitszigeti Atlétikai Centrumot, így ép és mozgásukban korlátozott sportolók egyaránt ismét biztonságosan használhatják a létesítményt. 


  • Felújítás nyomán a fogyatékkal élők számára is elérhetővé vált az evezés a Királyok úti sporttelepünkön, amelyet a legtöbben Ganz Vizisporttelepként ismernek. A csónakház felújítása során megvalósult az edzőterem, az öltőző és a mosdó akadálymentesítése. Az evezés mellett speciális ergométerek beszerzése révén a fogyatékkal élő sportolók számára is elérhetővé vált az edzőtermi evezős edzés is. A felújítás a Magyar Kajak-Kenu Szövetség támogatásával valósulhatott meg. 


  • A Szt. Lukács Gyógyfürdőben és a Széchenyi Gyógyfürdőben jelenleg végezzük a kerekesszékkel közlekedők számára nélkülözhetetlen ollós emelőszerkezetek teljes körű rekonstrukcióját.


  • TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával került teljes felújításra, akadálymentesítésre és bővítésre a Csepeli Napközis Tábor. A létesítmény hűtő és fűtőrendszere is átépítésre került, így már egész évben használhatják a csepeli gyerekek. A tábor spotpályájának fejlesztését a Magyar Labdarugó Szövetség is támogatta.



Programok


  • LÁSS MINKET ÉS SUHANJ VELÜNK Integrációs Sportnapot tartunk május 28-án a nemrég felújított, akadálymentes Margitszigeti Atlétikai Centrumban. A Budapesti Sportszolgáltató Központ segítségével már másodszorra került megszervezésre a rendezvény, húsz, a fogyatékossággal élők sportolásának területén aktív szervezet együttműködésével.  Új együttműködő partner a Budapest Park is, amely egy jótékonysági futóversennyel kapcsolódik a sportnaphoz. Az ingyenes rendezvény expo jellegű, célja, hogy számos sportág kipróbálása mellett felhívjuk a figyelmet fogyatékossággal élő társaink sportolásának fontosságára, valamint az integráció jelentőségére. A Fővárosi Közgyűlés által 2022. áprilisában elfogadott Ne állj meg, sportolj! Fővárosi Sportkoncepció kiemelt operatív célként határozásra a fogyatékossággal élők és hátrányos helyzetűek sportintegrációját, ennek jegyében a fővárosi sportágazat minél több lehetőséget kíván biztosítani az integrált sporttevékenységek megvalósulására. 


  • Kedvezményes nyaralási lehetőséget biztosítunk fogyatékossággal élő gyerekeknek, fiataloknak két akadálymentesített nyári táborhelyünkön, Soltvadkerten és Verőcén.  A Budapesti Sportszolgáltató Központ elsősorban fogyatékossággal élő vagy hátrányos helyzetű gyermekekkel, 1-13. évfolyamos tanulókkal és 30 év alatti fiatalokkal foglalkozó, budapesti székhelyű, nevelési- oktatási és kulturális intézmények, sportszövetségek, sportegyesületek, civil szervezetek és ifjúsági közösségek részére hirdetett pályázatot a kedvezményes, ott alvós táborozások megszervezésére. 


  • A fővárosi strandokon ingyen biztosítunk helyszínt fogyatékossággal élő gyerekek nyári táborozásához, civilszervezetekkel együttműködve.


  • Kedvezményesen biztosítunk helyszínt fogyatékossággal élő kisgyermekek fejlesztő úszásoktatásához és nyári táboroztatásához az akadálymentes Csillaghegyi és Paskál strandokon a MIKUSZI Úszóiskola számára. 


  • Új, innovatív pályázattal segítjük olyan érzékenyítő programok, rendezvények létrehozását, amelyekben a Főváros Önkormányzat kulturális intézményei működnek együtt más fővárosi közszolgáltató cégekkel. Az idén először kiírt pályázat nyertes projektjei 2022 nyarától 2023 nyaráig tartó időszakban valósulhatnak meg.


  • A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új, esélyegyenlőségi szemléletformáló belső képzést indít, elsődlegesen az utasokkal közvetlen kapcsolatba kerülő munkavállalóink érzékenyítése céljából. 



Forrás:

https://budapest.hu/Lapok/2022/eselyteremto-budapest-fejleszteseinkkel-javitjuk-a-fogyatekossaggal-elo-emberek-eletminoseget.aspx


Képek:

https://www.facebook.com/karacsonygergely/posts/583723176449691

Címkék: akadálymentes budapest esélyegyenlőség fejlesztés fogyatékossággal élő emberek.életminőség mozgáskorlátozott

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 napja

Megérkeztek Budapestre az első csuklós BYD elektromos buszok | 2025-10-06

A BYD eBus B19 villanybuszok szeptemberi szóló változatai után most megérkeztek az első csuklós példányok is Budapestre, ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett a főváros elektromos buszprogramja. A járművek a BKK szolgáltatási tenderét megnyerő ArrivaBus flottáját bővítik, és 2026 elején állnak majd forgalomba.

Az ArrivaBus összesen 82 tisztán elektromos BYD buszt vásárol – 58 szóló és 24 csuklós kivitelben. Minden jármű teljes hosszban alacsonypadlós, és a belvárosi valamint közép-budai vonalakon szolgál majd. A BKK közleménye szerint a csuklós flotta beérkezésével Budapest az ország legnagyobb elektromos csuklós buszflottáját tudhatja magáénak, ami hatalmas előrelépés a környezetbarát közösségi közlekedés felé.

2027-ig 70 új elektromos BYD busz érkezik

A fővárosi közlekedési vállalat tervei szerint 2027-ig összesen 70 új BYD villanybusz áll forgalomba, ebből 50 szóló és 20 csuklós típust szállít majd az ArrivaBus Kft. A szeptemberben megérkezett 30 szóló járművet most négy csuklós BYD eBus B19 követte, amelyek jelenleg előkészítés alatt állnak a forgalomba helyezéshez. A buszok a BYD csingtaoi gyárából érkeztek, mivel a vállalat komáromi üzemében nincs elég kapacitás ekkora flotta legyártására.

https://e-cars.hu/2025/06/29/tobb-mint-ezer-elektromos-byd-busz-keszulhet-komaromban/

Nagy kapacitás és hatalmas akkumulátor

A BYD eBus B19 akár 125 utast is képes szállítani, köztük 41 ülőhellyel. A meghajtásról egy 563 kWh-s lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor gondoskodik, ami bőséges hatótávot biztosít a városi üzemhez.

A buszok teljesen alacsonypadlósak, klimatizáltak, és a legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel vannak ellátva, például holttérfigyelővel, kerékpáros- és gyalogosérzékelővel, valamint fáradtságfigyelő rendszerrel. Az USB-töltőpontok az utasok kényelmét szolgálják. A BKK szerint ezek a járművek nemcsak környezetbarátabbak, de kényelmesebbek és csendesebbek is, ezzel növelve a közösségi közlekedés vonzerejét Budapesten.

Budapest lesz az elektromos buszok fővárosa

A csuklós eBus-okkal Budapest válik az ország éllovasává az elektromos buszok tekintetében. A forgalomba állítás előtt a járműveken még zajlanak a hatósági és műszaki előkészületek.

A buszokat felszerelik a FUTÁR utastájékoztató rendszerrel, jegykezelő egységekkel, kamerákkal és utasszámláló rendszerekkel. Közben az ArrivaBus telephelyén épül a töltőinfrastruktúra, amelyet a BYD buszokkal fognak valós körülmények között tesztelni.

A rendszer intelligens energiamenedzsmenttel működik majd, ami optimalizálja az éjszakai töltést és csökkenti az energiafogyasztást. Ezáltal nemcsak környezetkímélőbb, hanem üzemeltetési szempontból is hatékonyabb lesz a fővárosi buszflotta. A buszvezetők és karbantartók képzést kapnak, amely során elsajátítják az energiatakarékos vezetési technikákat és az energia-visszatáplálás optimális használatát.

A jövő közösségi közlekedése: tisztább, csendesebb, modernebb

A BKK a villanybuszok mellett 25 új dízelüzemű, alacsonypadlós és klimatizált buszt is forgalomba állított, és további 170 modern jármű érkezése is várható.

A tervek szerint 2027-re a budapesti buszállomány 90%-a már Euro 5-ös vagy modernebb emissziós besorolású lesz. Ennek köszönhetően évente több mint 8000 tonnával kevesebb károsanyag kerül a város levegőjébe. A BYD eBus B19 modellek a szükséges vizsgálatok, vezetői oktatások és tesztüzemek után 2026 tavaszán állnak forgalomba, de akár már korábban is feltűnhetnek Budapest útjain.

https://e-cars.hu/2025/10/06/megerkeztek-budapestre-az-elso-csuklos-byd-elektromos-buszok/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Karbantartási munkálatok az M2 metróvonalon

Tervezetten és a határidőt tartva dolgoznak a szakemberek az M2 metró vonalán.
Szombatról vasárnapra virradóra az Astoria metróállomás környezetében volt intenzívebb és látványosabb munkavégzés, amelyről fotógalériával jelentkezünk.

A munkálatok során sínhegesztést és sínköszörülést hajtottak végre, továbbá sínszálakat cseréltek. Ez utóbbi különösen összetett feladat volt, amelyhez a helyszínen egyszerre – a sínszálak 120 méteres hossza miatt – 25 szakember precíz és összehangolt munkájára volt szükség.

A fotók 2025. október 4-ről 5-re virradóra készültek az Astoria metróállomás közelében.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1141864551424028

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Új lámpás kerékpáros átvezetés segíti a közlekedést Újbudán | 2025. szeptember 24.

A beruházás a fővárosi közösségi költségvetés „Védettebb kerékpáros útvonalak” elnevezésű projektjében valósult meg.

A beavatkozás a Szerémi útról észak felől a Galvani utcára jobbra forduló sávon történt, ahol a kerékpárral közlekedők eddig gyakran hosszabb várakozásra kényszerültek a jelentős gépjárműforgalom miatt. Mostantól jelzőlámpa biztosítja az áthaladást, emellett a kerékpárút nyomvonalát is módosították a biztonságosabb és kényelmesebb közlekedés érdekében.

A kivitelezés 2025. szeptember 8-án indult. Az alapvető építési munkák – például a szegélyépítés és a jelzőlámpa-oszlopok kihelyezése – még azon a héten befejeződtek, és nem igényeltek forgalomkorlátozást. A lámpákat már üzembe helyezték az új forgalmi rendnek megfelelően. Az aszfaltozás és a burkolatijelek felfestése a szeptember 15-ei héten elkészült.

A Szerémi út–Galvani utca csomópont fejlesztése a Védettebb kerékpáros útvonalak program utolsó eleme, amelynek célja, hogy a Szerémi úti kerékpárút még biztonságosabbá és vonzóbbá váljon mindazok számára, akik Dél-Buda és a belsőbb kerületek között kerékpárral közlekednek.

https://bkk.hu/hirek/2025/09/uj-lampas-kerekparos-atvezetes-segiti-a-kozlekedest-ujbudan.15326/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Új trolivezetékek épülhetnek Józsefvárosban és Kőbányán – trolik válthatják a dízelbuszokat a 9-es vonalon | 2025. szeptember 18.

Megjelent az ajánlati felhívás a fővárosi trolibuszhálózat fejlesztéséhez kapcsolódó felsővezeték-építési munkákra, amelyek a VIII. és a X. kerületben valósulhatnak meg. A BKK által indított feltételes közbeszerzésnek köszönhetően javulhat a közlekedés Józsefváros, Kőbánya és a belváros között, valamint hosszabb távon új lehetőségek nyílnak a fenntartható, zöld közlekedést erősítő fővárosi trolihálózat bővítésére.

A fejlesztés során a BKK

-- kiépíti az Orczy tér–Kőbányai út–Kőrösi Csoma Sándor út–Állomás utca–Liget tér útvonalon a felsővezeték-hálózatot, és gondoskodik annak áramellátásáról, továbbá

-- meghosszabbítja a Pongrácz úton a Kőbányai garázsig már meglévő felsővezetéket a Mázsa térig, így Kőbánya központja felsővezetékes üzemmódban is elérhetővé válik az Orczy tér, valamint a Puskás Ferenc Stadion metróállomás felől;

-- több helyen új felsővezeték-tartó és közvilágítási oszlopokat telepít, egyúttal kicseréli a lámpatesteket és a -karokat is, hogy korszerűsítse a közvilágítást, és egységes utcaképet alakítson ki;

-- többfunkciójú oszlopokat helyez el, hogy minél kevesebb foglalja el a közterületet;

-- elvégzi a Kőbányai úton és a Pongrácz úton a szükséges közműkiváltásokat (víznyomó vezeték, közúti jelző és hírközlő kábelek), továbbá

-- összehangolja a projektet a dinamikusan fejlődő Kőbányai úti térségben a többi, folyamatban lévő, tervezett önkormányzati, állami és magánberuházásokkal.

https://bkk.hu/hirek/2025/09/elindult-a-kozbeszerzes-uj-trolivezetekek-epulhetnek-jozsefvarosban-es-kobanyan-trolik-valthatjak-a-dizelbuszokat-a-9-es-vonalon.15307/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Októbertől a fővárosi közösségi közlekedéshez érvényes digitális és papíralapú bérletek mellé a 100E Repülőtéri Expressz járatot kedvezményesen, mindössze két vonaljegy áráért – azaz 1000 forintért – lehet igénybe venni. A kiegészítő jegy a BKK BudapestGO alkalmazásában érhető el, és felszálláskor az érvényes bérlet bemutatását követően lehet érvényesíteni.

A kiegészítő repülőtéri vonaljegy a BudapestGO applikáción belül az „Egyéb közlekedési jegyek” menüpont alatt lesz elérhető, és kizárólag érvényes (digitális vagy papíralapú) bérlet megléte esetén vásárolható meg, illetve érvényesíthető. Felszálláskor az utasoknak be kell mutatniuk az érvényes bérletüket, majd ezt követően tudják érvényesíteni a kiegészítő repülőtéri vonaljegyet.

Az új jegytípus bevezetése mellett további változás, hogy október 1-jétől a nem bérlettel vásárolt 100E járatra érvényes vonaljegy ára 2200 Ft-ról 2500 Ft-ra emelkedik. Tehát amennyiben az utas nem rendelkezik érvényes Budapest-bérlettel, Pest vármegyebérlet vagy országbérlet teljes árú vagy kedvezményes változatával, nem jogosult kiegészítő repülőtéri vonaljeggyel utazni. Ha mégis vásárolt kiegészítő repülőtéri vonaljegyet, a fel nem használt terméket vissza tudja váltani, illetve az applikációban vásárolhat 2500 Ft-ért repülőtéri vonaljegyet, amellyel igénybe tudja venni a 100E Repülőtéri Expressz járatot. A 14 év alattiak és a 65 év felettiek díjmentesen közlekedhetnek a 100E Repülőtéri Expressz járattal, továbbá az életkoruk vagy egészségi állapotuk miatt díjmentes helyi utazásra jogosultak ezen az autóbuszon is külön jegy váltása nélkül utazhatnak.

https://bkk.hu/hirek/2025/09/oktobertol-a-berletesek-kedvezmenyesen-hasznalhatjak-a-100e-repuloteri-jaratot.15350/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Előnyben a közösségi közlekedés - ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától | 2025.09.08.

Budapest, 2025. szeptember 8. - Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt szeptember 10-től, szerdától ideiglenesen megváltozik a forgalmi rend. A Fiumei út felé egyirányúsítják az utca II. János Pál pápa tér és az Alföldi utca közötti szakaszát, ezért a belváros irányába, azaz a Blaha Lujza tér felé kizárólag a közösségi közlekedési eszközök hajthatnak át. Az ideiglenes intézkedés azt a célt szolgálja, hogy a villamosok – a többi közt a Keleti pályaudvar lezárása miatt indított 37E gyorsjárat - közlekedését kevésbé akadályozzák a közúti torlódások. A Fiumei út felé haladó sávot nem érinti a változtatás.

Gyorsabban, a torlódások miatti menetidő-növekedést kikerülve közlekedhetnek a villamosok – így a Keleti pályaudvar felújításához kapcsolódva indított 37E gyorsított járat is - a Népszínház utcában. Ennek érdekében szeptember 10-től, szerdától szeptember 20-ig a Népszínház utca Alföldi utca és II. János Pál pápa tér közötti szakaszára, a Blaha Lujza tér felé csak a közösségi közlekedési eszközök hajthatnak be.

Villamos a Népszínház utcában

A szeptember 10. és 20. közötti forgalmi rend szerint:

-- nem lehet gépjárművel végighaladni a Népszínház utca Alföldi utca és a II. János Pál Pápa tér közötti szakaszán a belváros irányába, ezen a szakaszon a Blaha Lujza tér felé csak a BKK járművei haladhatnak át,

-- az Alföldi utca és a II. János Pál Pápa tér közötti szakasz a belváros irányába zsákutca, erre a szakaszra a Blaha Lujza tér irányába csak a parkolók elérése érdekében lehet behajtani,

-- a Teleki tér felől gépjárművel érkezők az Alföldi utca felé tudnak továbbhaladni,

-- a Népszínház utca Blaha Lujza tér és Nagyfuvaros utca közötti szakaszán változatlan a forgalmi rend.

A gépjárművel közlekedőknek a BKK a Rákóczi út használatát javasolja.

A Keleti pályaudvar felújítása miatt indított 37E villamosról, amely jelentősen lerövidíti a belváros és Kőbánya felső vasútállomás közötti utat, a BKK oldalán található bővebb információ.

https://bkk.hu/hirek/2025/09/elonyben-a-kozossegi-kozlekedes-ideiglenesen-egyiranyusitjak-a-nepszinhaz-utca-egy-szakaszat-szerdatol.15254/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Becsöngettek, a tömegközlekedés is teljes gőzre kapcsolt ma hajnalban. Véget értek a budapesti vágányzárak, a villamos- és HÉV-vonalak ismét teljes hosszukban üzemelnek.
Visszatértek a klasszikus T5C5-ös villamosok, az Ikarus_GVM 280-as trolibuszok, valamint az a néhány, nyáron hanyagolt Ikarus-Kiepe 412-es troli.
Új belépők:
CAF Urbos: 2270, 2279
Régi-új visszatérők: AI LJ-859, 860, 864.
Részletes állományi adatok:
http://hbweb.hu/jarmu/bkv_caf_cim.htm
http://hbweb.hu/jarmu/bkv_mbcit2024_cim.htm
Online járműkövetés, kocsikiadás:
https://online.winmenetrend.hu/futar/vehicles?more_info=1

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A budapesti tender is rávilágított az európai trolibuszpiac átrendeződésére | 2025. augusztus 31.

Mint arról a napokban beszámoltunk, az Ikarus és kínai partnere, a Yutong párosa nyerte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 160 darab önjáró üzemmóddal is rendelkező trolibusz beszerzésére kiírt tenderét.

https://magyarbusz.info/2025/08/26/az-ikarus-es-a-yutong-parosa-nyerte-a-budapesti-160-darabos-trolitendert/

A konzorcium a török Bozankayát, valamint a fővárosnak korábban már 108 akkumulátoros trolibuszt szállító Solarist is maga mögé utasította. A kínai-magyar páros rendkívül versenyképes áron kínálta járműveit, amely árversenyben sem a Bozankaya, sem pedig az európai piac egyik vezető troligyártója, a Solaris nem tudott lépést tartani.

A Bozankaya és a Yutong megjelenése komoly aggodalmat okoz a Solarisnak és a Škodának a közép- és kelet-európai trolibuszpiacon. A török és kínai gyártók az elmúlt időszakban már több cseh és román trolibusztenderen is sikerrel szerepeltek, és mostanra a lengyel, valamint – ahogy a budapesti beszerzés is mutatja – a magyar piac iránt is komoly érdeklődést mutatnak. Ez közvetlen kihívást jelent a régióban eddig meghatározó pozícióval rendelkező két európai gyártó számára. A két új szereplő megjelenése alapjaiban változtathatja meg az utóbbi években új lendületet nyert európai trolibuszpiac dinamikáját, hiszen felboríthatják a kialakult erőviszonyokat.

https://magyarbusz.info/2025/01/25/rekordot-dontott-tavaly-az-europai-trolipiac/

Ennek jelei már most érzékelhetők, gondoljunk csak a Yutong bukaresti trolibusztenderen aratott győzelmére, vagy a Bozankaya temesvári és prágai trolibuszszállítási megrendeléseire.

Az európai trolibuszpiac két új szereplője legfőbb fegyverként jóval kedvezőbb áron kínálja járműveit. Ezzel a két hagyományos gyártó, a járművek karosszériáit szállító Solaris és a trolihajtások terén az elmúlt években szinte monopolhelyzetbe kerülő Škoda jelenlegi stratégiájukkal nem tudnak versenyt tartani, így az új trónkövetelők megjelenésével megtörni látszik dominanciájuk a régióban. A versenyhelyzet pozitív hozadéka – legalábbis a megrendelők szemszögéből – az lehetne, hogy a közbeszerzéseken csökkenni kezd az indulók által megajánlott vételár, ahogyan annak egy normálisan működő piacgazdaságban lennie kellene. Ez azonban a Solaris és a Škoda részéről egyelőre nem érzékelhető, hiszen – mint azt a budapesti tender is megmutatta – a Yutong szóló trolibuszait 43%-kal, csuklós járműveit pedig 33%-kal alacsonyabb áron ajánlotta, mint a Solaris. Igaz, a Solaris a vilniusi, 73 darabos trolibuszbeszerzés során már mintegy 200 ezer euróval kedvezőbb, 770 ezer eurós egységáron kínálta csuklós modelljeit, ez azonban még így is jóval meghaladja az Ikarus-Yutong páros budapesti ajánlatát. Hasonlóképp a Škoda sem tudna a kínai árakkal versenyezni, a litván főváros 91 darabos megrendelése keretében a cseh gyártó darabonként 571 ezer euróért szállította le a SOR karosszériás 32 Tr trolibuszait, ami még így is körülbelül 120 ezer euróval drágább, mint a Yutong (értesüléseink szerint magyar beszállítók termékeivel kiegészítendő) szóló modellje a budapesti tenderen. Természetesen az árak nagymértékben függenek a megrendelt mennyiségtől és a megkövetelt felszereltségtől, ugyanakkor az említett tenderek mindegyike már jelentős darabszámot képviselt.

A lengyel Transinfo szakportál is felhívja a figyelmet arra, hogy a budapesti tendernek komoly jelentősége lehet a Solaris és a Škoda közép- és kelet-európai piaci pozícióira nézve. Véleményük szerint a Solaris Magyarországon imázs- és kereskedelmi veszteséget szenvedett el, hiszen ajánlatát annak ellenére utasították el, hogy az megfelelt a kiírás feltételeinek. Ez azt jelzi, hogy a cégnek dolgoznia kell a versenyképes árak kialakításán, és mindenekelőtt meg kell fontolnia az együttműködés helyreállítását a Škodával. A lengyel-cseh páros eddig verhetetlennek bizonyult a térségben, a szorosabb együttműködés felfüggesztése azonban azonnal rést ütött a piacon, ami – ahogyan azt Budapest is megmutatta – az olcsóbb gyártók felé terelte a megrendeléseket.

https://magyarbusz.info/2025/08/31/a-budapesti-tender-is-ravilagitott-a-trolibuszpiac-atrendezodesere/

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Úgy tűnik, holnap hajnalban a Kozma utca járható lesz tömegközlekedéssel is...

július 3., csütörtök üzemkezdettől - augusztus 14., csütörtök 4:00-ig

https://bkk.hu/bkk-info/#!t=bkkinfo&d=today

Holnap hajnalig mindent rendben találunk.
Érintsd meg a lelkem még egyszer,
Érintsd meg, és aztán engedj el!
Holnap hajnalig őszintén ölelj még, ölelj még!

https://www.youtube.com/watch?v=uOryQPwIGEM

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Megtartottuk a főpróbát – péntektől ismét a teljes vonalon közlekedik a csendesebb 4-es és 6-os villamos!

https://www.facebook.com/reel/756960026880769

A nyári hónapokban, a BKV Zrt. beruházásában modern, nagy teherbírású úgynevezett sínkörülöntéses vágány épült a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A sínek rögzítését Magyarországon egyedülálló módon egyedi automata berendezéssel végezték. A felújított szakaszon hozzávetőleg 350 köbméternyi betont használtak az alap megerősítéséhez, és több mint száz, előre gyártott nagypanelt fektettek le - ismertették.

Kiemelték, hogy a felújítás a munkavégzést nehezítő szélsőséges időjárási körülmények ellenére is határidőre befejeződött. Kisebb, a nappali villamosközlekedést nem érintő utómunkák még várhatók a szakaszon: hézagkiöntés a vágányzónában, kisebb burkolat-helyreállítások, burkolatjelek felfestése.

A modern technológiának köszönhetően megszűnik a korábbi ideiglenes, óránkénti 20 kilométeres sebességkorlátozás, halkabbá és gyorsabbá válik a Combino villamosok közlekedése.

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20250731/nagy-valtozasok-jonnek-a-felujitott-4-6-os-vonalan-777525

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 30 perce a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

Nagyon ráálltak az ügyészségek, hogy több ...

M Imre írta 41 perce a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Visszásságokról ír a főváros cégét vizsgáló bizottság, ...

M Imre írta 20 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Józsefvárosi Önkormányzat : A 2023-as józsefvárosi részvételi...

M Imre írta 22 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

Nemrég súlyos közlekedési baleset történt Nagykőrös ...

M Imre írta 22 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

XIII. kerület: A Ditrói Mór utca „ökoutcává” alakításának ...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 23 órája a(z) Egy nap a biciklis futárok mindennapjaiból (Kerékpártúra 19. adás - Budapest) videóhoz:

A kerékpárosklub ázsiai futároknak nyomtatott...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu