Közlekedés: Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3242 db
  • Videók - 2953 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3242 db
  • Videók - 2953 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3242 db
  • Videók - 2953 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3242 db
  • Videók - 2953 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 888 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Budapest azoknak az embereknek a közössége, akik itt élnek, dolgoznak vagy épp szabadidejükben kikapcsolódnak. Azonban közösségünknek nagyon sok tagja csak nehezen vagy egyáltalán nem fér hozzá alapvető közszolgáltatásokhoz, mert valamilyen fogyatékossággal él.


Ezért a fővárosi intézményekkel közösen olyan Budapestért dolgozunk, ahol a fogyatékossággal élő emberek is valóban otthon érezhetik magukat. Ehhez elsődleges, hogy biztosítsuk a közterek és a közlekedés akadálymentes használatát. De fontos az is, hogy mindenki számára elérhetőek legyenek a kulturális programok és más szabadidős lehetőségek is. Bár az önkormányzati hatáskörök és a költségvetési források évek óta tartó szűkítése miatt ennek megvalósítása a kívánatosnál lassabban halad, ennek ellenére már az elmúlt két és fél évben is számos szép eredményt értünk el. 

 

Ezen az oldalon szeretnénk átfogó helyzetképet adni az új fejlesztésekről, melyek által egyre többen érezhetik magukat igazán otthon Budapesten!

network.hu

 

A kép forrása: Wikipédia


Közösségi közlekedés fejlesztése


Az M3-as metró akadálymentesítése


  • Akadálymentesítjük az M3-as metró állomásait és aluljáróit! Ez az elmúlt évtizedek legtöbb utast érintő akadálymentesítési programja nemcsak a fővárosban, hanem az egész országban. 


  • Már átadtunk 6 akadálymentes megállót és akadálymentesítettük a hozzájuk vezető aluljárókat. 5 megálló már korábban, a felújítás első szakaszában akadálymentesítésre került.


  • Jelenleg is zajlik 8 további megálló és a hozzájuk vezető aluljárók átalakítása. 


  • Ezeken felül a Göncz Árpád városközpont megálló elérhető kerekesszékkel és babakocsival, de kialakítása nem optimális. Az aluljáró teljeskörű akadálymentesítése a korábban megígért, de egyelőre elmaradt kormányzati támogatás biztosítása esetében valósulhat meg.​



Akadálymentes járművek


  • Összesen 75 új, alacsonypadlós busszal f​iatalítottuk a fővárosi buszállományt. 


  • 26 alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamost állítottunk forgalomba, ezek érkezésüktől elsősorban a 17-es és a 19-es vonalon, jelenleg pedig már a 14-es, 42-es és a 69-es vonalakon is kényelmesebbé teszik az utazást. Emellett a BKK megállapodott a gyártóval a kedvező árú szerződések meghosszabbításáról. Így van esély további 51 új villamos megvásárlására, ez a beszerzés újabb mérföldkövet jelentene a villamos járműflotta akadálymentesítésében.


  • Két új, alacsonypadlós Solaris-Skoda csuklós trolibusz is érkezett Budapestre, a gyártó kötbértartozása terhére.  További 48 alacsonypadlós trolibuszt megrendeltünk a gyártóval korábban kötött, a főváros számára igen kedvező megállapodás meghosszabbítása nyomán. Ezek közül az első járművek már idén megérkeznek.


  • Már 185 autóbuszunkat szereltük fel távirányítóval működő külső hangosbemondóval, amely a vak és gyengénlátó utasok közlekedését segíti. Ezek egy részén, illetve további több mint 600 járművön a buszvezető tudja elindítani a külső hangosbemondást, ha például fehér bottal közlekedő utas vár a megállónál. Új buszbeszerzéseink során már elvárás a külső hangszórók és a jelvevő készülék beépítése.



Villamosvonalak akadálymentesítése


  • A 17-es villamos vonalán a Szent Margit Kórház és a Selmeci utca megállókat akadálymentesítettük.


  • Az 50-es villamosvonal akadálymentessé tételének első lépéseként négy megállóhely hét peronját (Kossuth tér, Árpád u., Baross u. (Béke tér felé), Szarvas csárda tér) akadálymentesítettük, valamint a csatlakozó járdaszegélyek akadálymentesítése is megtörtént. Ezzel készítjük fel a vonalat az alacsonypadlós CAF villamosok fogadására.


  • A CAF villamosoknak az 56/56A vonalán való közlekedéséhez minimálisan két megállóhely átépítése szükséges (Kelemen László u., Heinrich István u.). Az új villamosok közlekedéséhez szükséges forrás biztosításáról 2022-ban hozott döntést a Fővárosi Közgyűlés.



Akadálymentesítés a köztereken


Biztonságosabb gyalogos közlekedés


  • Városszerte 32 csomópontban létesítettünk új gyalogos-átkelőhelyeket, amelyek minden esetben akadálymentesek a kerekesszékkel vagy babakocsival közlekedők számára. További, több mint 100 helyszínen a kerületi önkormányzatok vagy más beruházók alakítottak ki új zebrákat.


  • 54 csomópontban szereltünk fel jelzőlámpákat már meglévő vagy új átkelőkre.


  • Közel 190 helyen szereltünk már fel távirányítóval aktiválható hangjelző berendezést jelzőlámpákra a vakok és gyengénlátók biztonságának növelésére. Az újonnan telepített jelzőlámpákat pedig már minden esetben ilyen berendezéssel együtt helyezzük ki.  A Budapest Közút 2025 végéig Budapest valamennyi lámpás gyalog​os-átkelőhelyén elvégzi ezt a fejlesztést, ez további közel 480 helyszínt érint.​


  • Minden útfelújítás során kialakítjuk az akadálymentes közlekedés feltételeit, szegélysüllyesztéseket és taktilis elemeket alkalmazunk a mozgásukban akadályozottak, illetve a vakok és gyengénlátók számára. Így akadálymentesítjük a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeket, az úttesten történő átvezetéseket és az autóbusz-megállóhelyeket az újpesti Rózsa utca, a XI. kerületi Péterhegyi út, a XIII. kerületi Göncöl utca, valamint a XV. kerületi Zsókavár utca, Erdőkerülő utca és Deák utca felújított szakaszain. 


  • A szabályozott rollerparkolók hálózatának kialakításával és használatuk kötelezővé tételével biztonságosabbá tesszük a látássérült gyalogosok számára a közlekedést, hiszen a járdákon szerte szét hagyott bérelt eszközök számukra fokozott veszélyt jelentenek.



Megújuló városi terek


  • Teljesen akadálymentessé tesszük a felszíni közlekedést a megújított Blaha Lujza téren és a teljes közlekedési csomópontban. A Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződéséből eddig hiányzó három gyalogos-átkelőhely közül kettőt már átadtunk a forgalomnak és az utolsó hiányzó zebra is hamarosan elkészül. 


  • A Ferencvárosi Önkormányzattal együttműködve, a Bakáts tér korábban tervezettnél zöldebb felújításával új, akadálymentesített, találkozásokra, kikapcsolódásra is alkalmas közösségi területet hoztunk létre a belváros egyik sűrűn beépített részén. 


  • TÉR_KÖZ programunk támogatásával újulhatott meg és került teljesen akadálymentesítésre a XVII. kerületi Havanna piac és környezete. 


  • A X. kerületi Kőbányai Újhegyi sétány is TÉR_KÖZ programunk segítségével került teljeskörűen, egyben akadálymentesen felújításra.



Új parkok és sétányok


  • 1,5 km hosszú, akadálymentesen is bejárható sétánnyal fogadja a szabadba vágyókat a Duna mentén húzódó 7 hektáros Pünkösdfürdő park, a Fővárosi Önkormányzat legújabb parkja.


  • A közvetlen vízparti kapcsolat és a víztükör fölé nyúló gyalogutak és stégek teszik igazán különlegessé a pesterzsébeti új Duna-sétányt. Vízparti sétány épült ki a Rákos-patak zuglói szakasza mentén is a patakpart és a meder revitalizációjának részeként. A kerekesszékkel is bejárható területeket a Fővárosi Önkormányzat TÉR-KÖZ projektjének támogatásával valósították meg a kerületi önkormányzatok. 


  • Mozgásukban korlátott gyerekeknek is élvezetes időtöltést kínál a XIX. kerületi új KRESZ park, ami a Kosárfonó utca – Vak Bottyán utca – Eötvös utcák által határolt csaknem 4000 négyzetméternyi területen került kialakításra, kapcsolódó játszótérrel, pihenőhellyel és közösségi kerttel. Ez a fejlesztés is a TÉR_KÖZ pályázat segítségével készült el.



Új, akadálymentes nyilvános illemhelyek


  • Összesen 5 új, akadálymentes nyilvános illemhely létesült parkok és sétányok területén TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával, a kerületi önkormányzatokkal együttműködésben. Egy további régi nyilvános mellékhelyiséget is akadálymentesítettünk a felújításával egybekötve. 


  • További 4 új nyilvános, akadálymentes illemhely kialakításán is dolgozunk: egy a teljesen megújuló Blaha Lujza téren kap helyet, a Fővárosi Önkormányzat első közösségi költségvetéséből pedig a II. János Pál pápa térre és a zuglói vasútállomásra kerül hamarosan új vécé. A TÉR_KÖZ pályázatból megvalósuló Szilas menti kerékpárút mellé is kerül új, akadálymentes mellékhelyiség.  



Kultúra mindenkinek - Akadálymentesen


  • Új liftet építettünk az Örkény Színházban a mozgássérült nézők számára, így végre – a már meglévő akadálymentes mosdóval – teljesen akadálymentessé vált a nagyszínpadi előadások látogatása. 2022 őszére elkészül a színház másik játszóhelyének, az ÖrkényKöznek a felújítása is, ennek során akadálymentessé tesszük a bejutást és a mosdók használatát. Emellett ősztől elindítjuk egyes előadások stream felvételeinek magyar nyelvű feliratozását is. A hallássérült vendégek számára a nagyszínpadon a már korábban kiépült indukciós hurok javítja a színházi élményt.


  • Teljeskörűen akadálymentesítettük a városmajori Szabad Tér Színház nézőterét nemcsak a mozgásukban, hanem a hallásukban és a látásukban korlátozott nézőkre is gondolva. A hallókészüléket viselők számára indukciós hurok kiépítésével tettük élvezetesebbé az előadásokat. Egyes előadásokra jeltolmácsot, illetve audionarrációt is biztosít a színház. A látássérült nézők közlekedését csúszásmentes burkolatok és taktilis jelölések segítik. A kerekesszékek számára kijelölt helyeken dugaljakat is kialakítottunk az elektromos székek töltéséhez. Állandó kedvezményként a fogyatékossággal élő nézők 100 forintos jeggyel, kísérőjük 50%-os kedvezménnyel látogathatja az előadásokat.


  • Új, teljesen akadálymentes könyvtárat és közösségi teret nyitottunk a Teréz körúton. A 3 emeletes, 700 m2 alapterületű bibliotéka tereiben kerekesszékkel is könnyű a közlekedés; ezt segíti a szinteket összekötő felvonó, a polcok és a bútorok egymástól megfelelő távolságra és a kapcsolók könnyen elérhető magasságban való elhelyezése, illetve az olvasói terek küszöbnélkülisége. A mozgáskorlátozottaknak külön mosdóhelyiség került kialakításra.


  • Magdolna Udvar néven új, akadálymentes kulturális tér és helytörténeti galéria jött létre Budafokon. A kerületi önkormányzat által TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával megvalósított új közösségi tér az egykori községházban került kialakításra, helyt kapott benne egy kávézó és egy filmvetítésekre alkalmas terem is. Megújult a bejárathoz kapcsolódó közterületet és a hangulatos belső udvar is. 


  • Folyamatban van a Merlin épületének teljes felújítása. Ennek során a főváros szívében elhelyezkedő leendő új kulturális és közösségi tér akadálymentesítése is megvalósul.



Sport és táborozás


  • Felújítottuk az akadálymentes Margitszigeti Atlétikai Centrumot, így ép és mozgásukban korlátozott sportolók egyaránt ismét biztonságosan használhatják a létesítményt. 


  • Felújítás nyomán a fogyatékkal élők számára is elérhetővé vált az evezés a Királyok úti sporttelepünkön, amelyet a legtöbben Ganz Vizisporttelepként ismernek. A csónakház felújítása során megvalósult az edzőterem, az öltőző és a mosdó akadálymentesítése. Az evezés mellett speciális ergométerek beszerzése révén a fogyatékkal élő sportolók számára is elérhetővé vált az edzőtermi evezős edzés is. A felújítás a Magyar Kajak-Kenu Szövetség támogatásával valósulhatott meg. 


  • A Szt. Lukács Gyógyfürdőben és a Széchenyi Gyógyfürdőben jelenleg végezzük a kerekesszékkel közlekedők számára nélkülözhetetlen ollós emelőszerkezetek teljes körű rekonstrukcióját.


  • TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával került teljes felújításra, akadálymentesítésre és bővítésre a Csepeli Napközis Tábor. A létesítmény hűtő és fűtőrendszere is átépítésre került, így már egész évben használhatják a csepeli gyerekek. A tábor spotpályájának fejlesztését a Magyar Labdarugó Szövetség is támogatta.



Programok


  • LÁSS MINKET ÉS SUHANJ VELÜNK Integrációs Sportnapot tartunk május 28-án a nemrég felújított, akadálymentes Margitszigeti Atlétikai Centrumban. A Budapesti Sportszolgáltató Központ segítségével már másodszorra került megszervezésre a rendezvény, húsz, a fogyatékossággal élők sportolásának területén aktív szervezet együttműködésével.  Új együttműködő partner a Budapest Park is, amely egy jótékonysági futóversennyel kapcsolódik a sportnaphoz. Az ingyenes rendezvény expo jellegű, célja, hogy számos sportág kipróbálása mellett felhívjuk a figyelmet fogyatékossággal élő társaink sportolásának fontosságára, valamint az integráció jelentőségére. A Fővárosi Közgyűlés által 2022. áprilisában elfogadott Ne állj meg, sportolj! Fővárosi Sportkoncepció kiemelt operatív célként határozásra a fogyatékossággal élők és hátrányos helyzetűek sportintegrációját, ennek jegyében a fővárosi sportágazat minél több lehetőséget kíván biztosítani az integrált sporttevékenységek megvalósulására. 


  • Kedvezményes nyaralási lehetőséget biztosítunk fogyatékossággal élő gyerekeknek, fiataloknak két akadálymentesített nyári táborhelyünkön, Soltvadkerten és Verőcén.  A Budapesti Sportszolgáltató Központ elsősorban fogyatékossággal élő vagy hátrányos helyzetű gyermekekkel, 1-13. évfolyamos tanulókkal és 30 év alatti fiatalokkal foglalkozó, budapesti székhelyű, nevelési- oktatási és kulturális intézmények, sportszövetségek, sportegyesületek, civil szervezetek és ifjúsági közösségek részére hirdetett pályázatot a kedvezményes, ott alvós táborozások megszervezésére. 


  • A fővárosi strandokon ingyen biztosítunk helyszínt fogyatékossággal élő gyerekek nyári táborozásához, civilszervezetekkel együttműködve.


  • Kedvezményesen biztosítunk helyszínt fogyatékossággal élő kisgyermekek fejlesztő úszásoktatásához és nyári táboroztatásához az akadálymentes Csillaghegyi és Paskál strandokon a MIKUSZI Úszóiskola számára. 


  • Új, innovatív pályázattal segítjük olyan érzékenyítő programok, rendezvények létrehozását, amelyekben a Főváros Önkormányzat kulturális intézményei működnek együtt más fővárosi közszolgáltató cégekkel. Az idén először kiírt pályázat nyertes projektjei 2022 nyarától 2023 nyaráig tartó időszakban valósulhatnak meg.


  • A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új, esélyegyenlőségi szemléletformáló belső képzést indít, elsődlegesen az utasokkal közvetlen kapcsolatba kerülő munkavállalóink érzékenyítése céljából. 



Forrás:

https://budapest.hu/Lapok/2022/eselyteremto-budapest-fejleszteseinkkel-javitjuk-a-fogyatekossaggal-elo-emberek-eletminoseget.aspx


Képek:

https://www.facebook.com/karacsonygergely/posts/583723176449691

Címkék: akadálymentes budapest esélyegyenlőség fejlesztés fogyatékossággal élő emberek.életminőség mozgáskorlátozott

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

A munka várhatóan 5 héten át fog tartani. A teljes felújítás...
Kb. augusztus 8-ára kész.

https://www.budapestkozut.hu/megujul-a-x-keruleti-kozma-utca-burkolata-jelentos-forgalomkorlatozasra-kell-keszulni/

Kép a három szakaszról:

https://www.budapestkozut.hu/wp-content/uploads/2025/06/Kozma-utemek_1.jpg

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Határidőre elkészült a villamospálya felújítása a Sörgyár előtt!

A tervezett határidőre, július 11-ére befejeződött a korszerűsítés a 28-as és 37-es villamos vonalán, a Sörgyár előtti szakaszon, így július 12-én ismét elindul a villamosközlekedés ezen a pályarészen.

A felújítás során:

-- 563 méter sínt,

-- 407 m³ zúzottkövet,

-- 390 darab vasbeton aljat építettünk be – utóbbiakat egyedi, sűrített kiosztással, hogy még tartósabb legyen a pálya.

A korszerűsítésnek köszönhetően megszűnt az eddigi 5 km/h-s sebességkorlátozás, így az utazási idő is rövidülhet ezen a szakaszon.

Köszönjük a környéken élők és utasaink türelmét!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1072601155017035

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Vitézy Dávid: Budapest Lázár János tárcájának kérésére törölte a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervét

Furcsállja, hogy a Karácsony Gergely vezette fővárosnak semmiféle ellenvetése nem volt az Építési és Közlekedési Minisztérium iránymutatásával szemben.

https://nepszava.hu/3286320_vitezy-david-budapest-karacsony-gergely-lazar-janos-hev-2-es-metro-osszekottetes-torles

-\\\- -\\\- -\\\- -\\\- -\\\-

Semmi értelme nem lett volna, a hév nem annyi utasra és nem olyan sűrű megállásra van tervezve. Kevesebb ajtó, több ülőhely. Az ilyen vitézi féléket baromira nem érdekelte volna ha minden nap utasok százai állják végig az utat Gödöllőig. A belső részeken meg csúcsidőben a követést simán elverte volna egy olyan állomás ahol kicsit több utas száll fel vagy le....
A csodálatos fonódó villamos is idiótán közlekedik. Néha negyed órát várok rá, de akkor utána fél percenként jön egy.
Még Berlinben is az S bahn az hév és nem metró. Pedig ott tényleg minden mindennel integrálva van.

A hévet gyakorlatilag végig kerítéssel kellett volna védeni és magasperonossá alakítani. Magyarországon nem lehet alsó áramszedős vonattal szintbeli kereszteződés (Berliben van....). Vagy olyan vonatokat rendelni a viszonylag új alstomok helyett is amelyik tud alsó és felsővezetékes táplálást is. De akkor is a 3.sines áramszedők veszélyesek mert kilógnak. A hévek közel állnak a nagyvasúthoz, kb alacsonyabb a müködési feszültségük, de ezen kívül egy dupla nagyegység az már a flirt kategória. Sokkal jobb lenne olyan motorvonatokat beszerezni amelyek képesek 1500V és 25kV feszültségen is üzemelni. Akkor lazán lehetne Batthyány tér-Esztergom, Örs Vezér tér- Vác vagy Veresegyhaz járatokat működtetni.

.. a vélemények innen:

https://www.facebook.com/metroert

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Bemutatkoztak az ArrivaBus vadonatúj Mercedes-Benz Citaro G autóbuszai | 2025. július 8.

Ma délelőtt a Városligetben, az Olof Palme sétányon tartott sajtórendezvény keretében mutatta be az újságíróknak és az érdeklődőknek legújabb Mercedes-Benz Citaro G csuklós autóbuszait az ArrivaBus. Az impozáns járműveket a tavaly elnyert szolgáltatási szerződés teljesítéséhez szerezte be a BKK szolgáltatójaként tevékenykedő közlekedési társaság. Az összesen 142 járművet számláló vadonatúj flotta járműveit kevesebb mint egy hónapon belül a fővárosi utazóközönség is birtokba veheti, elsőként a 8E és 133E jelzésű járatokon. Az eseményen portálunk is jelen volt.

Több mint egy évtized után ismét vadonatúj Mercedes-Benz Citaro C2G csuklós autóbuszokkal bővíti flottáját az ArrivaBus. A társaság jó emlékeket őriz a Daimler Buses csoport városi-elővárosi termékcsaládjáról, amelyből jogelődje, a VT-Transman (később VT-Arriva) a tartalék járművekkel együtt összesen 159 darabot állított forgalomba még 2013-ban, ami akkor a típus egyik legnagyobb megrendelése volt. Ezek a viszonylag korai példányok még EEV környezetvédelmi besorolású dízelmotorral rendelkeztek, őket bő egy évvel később egy-egy szóló és csuklós kivitelű, már Euro 6-os motorral szerelt példány követte. A Budapesten kiemelkedően magasnak számító műszaki, esztétikai és kényelmi színvonalat képviselő járművek tízéves fővárosi pályafutásuk során nagyon népszerűek voltak mind az utazóközönség, mind pedig a járművezetők körében. A buszoktól 2023 júliusában, az ArrivaBus új MAN-flottájának érkezésével vett búcsút a főváros, közülük a legtöbb kocsi más, sok esetben nyugat-európai (!) országban kezdett új életet, húsz (tíz szóló és tíz csuklós) példány később a BKV kötelékében tért vissza Budapestre, négy szóló jármű pedig azóta is oktatóbuszként szolgálja tovább az eredeti üzemeltetőt.

Hiába azonban a nagy darabszámú 2013-as szállítás és a kedvező tapasztalatok, ezt követően az alacsonyabb árfekvésű, Törökországban gyártott Mercedes-Benz Conecto típus uralma következett Budapesten, amelynek második és harmadik generációjából az évek során több száz példány állt forgalomba a fővárosban különféle szolgáltatók (ArrivaBus, BKV, Volánbusz) üzemeltetésében, így kisebb meglepetést jelentett, amikor tavaly kiderült, hogy ismét a magasabb presztízsű, nyugat-európai gyártású testvérmodellel bővülhet a budapesti járműpark. Igaz, a származási ország nem ugyanaz, hiszen amíg a bő egy évtizede beszerzett példányok Mannheimből érkeztek, addig a mostani széria tagjai a Daimler Buses franciaországi, Ligny-en-Barrois-ban található gyárában látták meg a napvilágot – most tehát elválik, hogy van-e érdemi különbség a német és a francia összeszerelés között. A darabszám ugyanakkor ezúttal is jelentős, hiszen a tartalékokkal együtt az ArrivaBus összesen 142 példányt vásárolt, ebből a napi kocsikiadás 128 autóbusz lesz, a fennmaradó 14 jármű pedig tartalékként szolgál majd.

A legújabb Citaro csuklósok vonalbeosztásának összeállításakor kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az új járművek ne csak a városközpontban, hanem a külső kerületekben is megjelenjenek. Ennek jegyében az első példányok július 31-től a 8E és 133E járatokon állnak majd forgalomba, kiszolgálva Újpalota, Nagytétény és Budafok utazóközönségét is. A frissen beszerzett flottán jelen állás szerint a Bogáncs utcai és az éppen átépítés alatt álló Andor utcai telephely osztozik, de a tervek szerint a buszok később megjelennek majd Csepelen, Soroksáron és Pesterzsébeten is.

https://magyarbusz.info/2025/07/08/bemutatkoztak-az-arrivabus-vadonatuj-mercedes-benz-citaro-g-autobuszai/
___

Mi Városi Vagánynak neveztük el őket – azt a 142 darab Mercedes Citaro C2G csuklós buszt, amelyek a budapesti közösségi közlekedést szolgálják idén nyártól. A buszokat az ArrivaBus július 8-án 11 órától mutatja be a sajtó képviselőinek.

https://greenfo.hu/sajtotajekoztatok/arriva-varosi-vaganyok/

-\\\- -\\\- -\\\- -\\\- -\\\-

-- Leírnád, hogy ezeket a buszokat milyen forrásból és ki szerzi be? (S. Tamás kérdése)

-- a BKK által a jegybevételek és a fővárosi közlekedésszervezői forrás terhére kifizetett kilométerdíj terhére az Arriva. (Vitézy Dávid válasza)

-- Arriva globális üzemeltető, jelenleg amerikai tulajdonban. A buszokat kilométerdíjon keresztül élettartamuk alatt a BKK finanszírozza, a jegybevételek és a fővárosi közlekedésszervezői forrás segítségével. A beszerzést az Arriva végezte. (Vitézy Dávid válasza)

-- Miért nem a főváros saját cégének - és most itt gonosz módon a BKV-ra gondolok - buszaival fotóztatod magadat? (F. Sándor kérdése)

-- ... ezeket a buszokat is a Főváros rendeli meg. A BKV számára hitelfelvételt új buszokra a kormány évek óta nem enged, a stabilitási törvény szerint enélkül önkormányzati cég nem tud lízingelni vagy eszközvásárlásra hitelt felvenni. (Vitézy Dávid válasza)

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1278407190307969

Válasz

M Imre üzente 2 hete

2025 júliusától a közösségi közlekedés ingyenes használatának feltételei megváltoztak | 2025.07.04.

2025 július 1-től 2025 december 31-ig a 14 év alatti Ukrajnából érkező menekültek számára használható ingyenesen a budapesti közösségi közlekedés. A 14 év alattiaknak a díjmentes utazáshoz az ukrán állampolgárságot útlevéllel vagy ukrán személyazonosító igazolvánnyal kell igazolni, továbbá a magyar hatóság által kiállított tartózkodási engedélyt szükséges felmutatni.

З 1 липня 2025 року до 31 грудня 2025 року біженці з України віком до 14 років зможуть користуватися громадським транспортом Будапешта безкоштовно. Для безкоштовного проїзду особи віком до 14 років повинні підтвердити своє українське громадянство паспортом або українським посвідченням особи та пред’явити дозвіл на проживання, виданий угорською владою.

https://help.budapest.hu/blog/2025/07/04/2025-juliusatol-a-kozossegi-kozlekedes-ingyenes-hasznalatanak-feltetelei-megvaltoztak/

Válasz

M Imre üzente 4 hete

Mintegy 1325 méter hosszon, 8800 négyzetméternyi felületen újul meg a X. kerületi Kozma utca burkolata, | 2025.06.28.

ami a Jászberényi út és az Új köztemető előtt található körforgalom között újul meg. Július 3-án indulnak a munkálatok – írta a Vezess-nek küldött közleményében a Budapest Közút.

https://www.budapestkozut.hu/megujul-a-x-keruleti-kozma-utca-burkolata-jelentos-forgalomkorlatozasra-kell-keszulni/

A marást követően két rétegben terítik az aszfalt kopórétegét helyenként cserélik a pályaszerkezetet is, továbbá korszerűsítik az Izraelita temető buszmegálló peronját és gyalogátkelőjét.

A felújítást három ütemben végzik. Az első ütemben a fent említett szakaszon a körforgalomtól kétszáz méterre a Jászberényi út felé kezdődik a teljes útzár, amely az Izraelita temető körforgalomhoz közelebb eső bejáratáig bezárólag fog tartani. Ez a bejárat is munkaterület lesz, tehát itt nem lehet bejutni a temetőbe, hanem a másik, Jászberényi úthoz közelebb eső bejáratot lehet használni. Ez az ütem a tervek szerint két hétig tart.

A második fázisban az Izraelita temető körforgalomhoz közelebb eső bejáratától a Harangláb utcáig tart a teljes útzár. Ekkor a Jászberényi úthoz közelebb eső bejárat munkaterület lesz, nem lehet majd használni, a körforgalom felőlit már igen. Ez a munkafázis várhatóan egy hétig fog tartani.

A harmadik, egyben utolsó szakaszban a Harangláb utcától a Jászberényi útig tartó részen fognak dolgozni félpályás útzár mellett. A szakasz egyirányú lesz a Jászberényi úttól a körforgalom felé a Harangláb utcáig. Ez az ütem tervezetten két héten át fog tartani.

Az átépítések érintik a 68-as, a 195-ös, a 202E, a 268-as és a 968-as busz közlekedését, a változásokról a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) oldalán lehet majd tájékozódni.

https://www.vezess.hu/hirek/2025/06/28/kozma-utca-x-kerulet-budapest-felujitas-kozlekedes/

Válasz

M Imre üzente 4 hete

A BKK rendkívüli intézkedései: az elmúlt heti, nyári forgalmi zavarok, torlódások miatt | 2025. 06. 27.

A pénteken eldöntött intézkedések az alábbiak:

-- Ideiglenesen felfüggeszti a BKK a Rákóczi hídon zajló munkálatokat: június 30-án, hétfőn a Pestről Budára vezető irányban átmenetileg megszűnik a forgalomkorlátozás. A sávzárással járó munkák előreláthatólag július 5-én folytatódnak.

-- Buszsávot jelölnek ki a Margit híd budai hídfő felhajtóján a 4-6 villamospótlók számára.

-- Sárga felfestéssel támogatják a buszos közlekedést a Mechwart ligetnél: a buszok ki- és besorolását sárga felfestéssel segítik.

-- Buszsáv kijelölése a Gellért rakparton: a villamospályán buszsávot jelöl ki a BKK a Szabadság híd és a Rudas fürdő között, hogy ezzel segítse a 7-es buszok és a fonódó villamosok közlekedését.

-- Elsőajtós felszállási rend módosítása: A BKK június 30-tól megszünteti napközben a 105-210-es és 178-as autóbuszvonalakon az elsőajtós felszállási rendszert (a belvárosi szakaszon csak 20 óra után lesz első ajtós felszállás), illetve június 27-től ideiglenesen feloldja a nagykörúti villamosok vágányfelújításának időtartamára a Margit hídi – Szent István körúti szakaszon közlekedő 9-es, 26-os, 91-es, 191-es és 291-es járatokon az elsőajtós felszállási rendszer alkalmazását.

https://24.hu/belfold/2025/06/27/vitezy-david-bkk-intezkedes-budapest/

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Lezárult a társadalmi egyeztetés, több mint 2600 zuglói véleménye alapján a válaszadók 75 százaléka támogatta az új, 81-es trolibuszjárat elindítását Alsórákos felé!

A 74A meghosszabbításával a járat nyár elejétől a Mexikói úttól az Örs vezér teréig közlekedik majd, a Miskolci- és a Szugló utcán keresztül. Az új vonal nem csupán gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosít, de kevesebb átszállással és környezetbarát, alacsonypadlós járművekkel juthatunk el a külvárosból két forgalmas csomóponthoz is.

Köszönöm mindenkinek, aki részt vett a kérdőív kitöltésében! Tovább dolgozunk egy élhetőbb, zöldebb Budapestért!

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1254324492722886

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Biztosítja a pénzt a főváros a Mester utca felújításához | 2025.02.27.

A Fővárosi Közgyűlés február 26-i ülésén arról döntött, hogy az Útfelújítási program keretében biztosítja a Mester utca megújításához szükséges pénzügyi fedezetet. A kiviteli tervek már készen állnak, így hamarosan kiírják a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárást.

A fejlesztés nyomán a jelenleginél zöldebb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lehet a Mester utca belső, a Ferenc körút és Haller utca közötti szakasza, ahol előnyben részesülhetnek a fenntartható, helytakarékos közlekedési módok.

Az eredményes közbeszerzési eljárások lefolytatása esetén várhatóan 2026 végére fejeződhet be a kivitelezés.

Újragondolt közlekedés, élhetőbb környezet

A Mester utca Ferencváros egyik forgalmas sugárirányú útja, a jelenlegi rekonstrukció során a Ferenc körút és a Haller utca között újulhat meg. A BKK érdemesnek tartotta felülvizsgálni az utca hálózati szerepét az egyéni gépjárműforgalom szempontjából, hogy az aktív és mikromobilitás (például gyaloglás, roller, kerékpár) elsőbbséget élvezhessen. A Mester utca kialakításának újragondolása azonban nem csak a közlekedés miatt fontos: a környéken iskolák, rendelő, éttermek és üzletek is vannak.

A BKK 2021-ben társadalmi egyeztetést indított a Mester utca belső szakaszának megújulásáról. A kérdőívet több mint ezren töltötték ki, és csaknem 5600 vélemény, illetve javaslat érkezett a témában. Az elkészült tervdokumentáció tartalma szerint

-- az akadálymentes közlekedés biztosított lesz;
-- új gyalogátkelőhely létesül az 51-es és az 51A villamos szükségleszállóhelyénél, amelyet így biztonságosabban lehet elhagyni, illetve zebra épül a Mester utca és a Thaly Kálmán utca sarkán, hogy a Szent István Technikum és Kollégium könnyebben és biztonságosabban megközelíthető legyen;
-- olyan forgalomtechnikai változások lépnek életbe, amelyeknek köszönhetően a Mester utca a közúti forgalomtól védettebb, csendesebb, tisztább és élhetőbb közterületté válik;
-- a Liliom utcától a Nagykörút felé részben elválasztott, a Márton utca és a Liliom utca között teljesen elválasztott, védett kerékpáros útvonal jön létre;
-- növekszik a zöldfelület, miközben mikromobilitási pontok, illetve a vendéglátóhelyek számára új teraszok, az üzleteknek koncentrált rakodóhelyek létesülnek.

https://9.kerulet.ittlakunk.hu/utcak-terek/250227/biztositja-penzt-fovaros-mester-utca-felujitasahoz
___

Megújul a fővárosi tulajdonban álló Mester utca, hogy Budapest még élhetőbb és modernebb legyen. Városból otthont építünk.

https://www.facebook.com/karacsonygergely/videos/1411740113127237

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Új részletek derültek ki a metróbuszokról | 2025.02.22.

A múlt héten jelentették be, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új járatokkal, ún. metróbuszokkal kapcsolná össze a külső kerületeket a fő metróvonalakkal, az ott élők számára sűrűn közlekedő, átszállás nélküli alternatívát biztosítva az autózással szemben.
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/10/hamarosan-indulnak-a-metrobuszok-budapesten/
Mint arról a Vezess is beszámolt, napokkal később kiderült, hogy első ízben, kísérleti jelleggel a IV., a XIV., a XVI. és a XX. kerületben indítanák el az új járatokat.
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/15/bkk-metrobusz-100e-hosszabbitas-ejjel-nappali-kozlekedes/

A fejlesztést az Index birtokába került dokumentum tanúsága szerint a jegyárak újabb emeléséből finanszíroznák. Ez alapján egy vonaljegy az eddigi 450 helyett 500 forintba kerülne, míg a fedélzeti – azaz a járművezetőnél váltott – vonaljegy 25 százalékkal, 600-ról 750 forintra drágulna. A 10 darabos gyűjtőjegy árát 4000-ről 4500 forintra emelnék, ahogyan sok más mellett az idő alapú menetjegyeket sem kerülné el a hullám. A 30 perces jegyért 600, a 90 perces jegyért pedig 850 forintot kérnének el. A 24 és a 72 órás jegyeknél is vastagabban fogna a ceruza, ahogyan a nosztalgia- és a révjegyeknél is.

Az áremelésektől éves szinten 880 millió forint többletbevételt remélnek.

A portál megkeresésére lényegében azt reagálta a Főpolgármesteri Hivatal, hogy „előzetes, vagyis még nem végleges számításokról” van szó.

A metróbuszokkal kapcsolatban a Telex tudta meg, mely útvonalakon próbálnák versenyképesebbé tenni a tömegközlekedést. A versenyképesség fogalma ez esetben azt jelenti, hogy öt percnél ne legyen hosszabb az út annál, mintha azt autóval tenné meg az utas, csúcsidőn kívül is legyen óránként tíz indulás, és maximum egy átszállással elérhető legyen a belváros. Ezt jelenleg a budapesti 43 százaléka kapja meg, a fejlesztéssel pedig a lakosok további 22 százalékát vonhatnák be.

Összesen 18 olyan folyosót azonosították a fővárosban, ahol a kelleténél alacsonyabb a közösségi közlekedés aránya, viszont buszos, trolibuszossal fejlesztéssel ezen gyorsan, ráadásul költséghatékonyan lehetne változtatni.

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/22/metrobusz-budapest-utvonalak-jegy-aremeles-bkk/

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

K I S Z I N: What is the problem? # döproblemizdövoar (mjúzik) ...

M Imre írta 2 napja a(z) Black Sabbath: The Wizard videóhoz:

2025. július 22-én, 76 éves korában elhunyt a metálzene ...

M Imre írta 2 napja a(z) Utólagos díjfizetések jogosultsága az úthasználati díjak kapcsán (egy órás türelmi idő) blogbejegyzéshez:

A Lázár János vezette minisztérium elismerte, a ...

M Imre írta 2 napja a(z) T34 - Semmi nincsen úgy, mint volt videóhoz:

A 40. születésnapjára újra megjelenne a HammerWorld |...

M Imre írta 3 napja a(z) A.M.D. - Nincs kontroll (Dürer Kert, 2022.) videóhoz:

UndergroundRoad 51. Kovács 'Kiskovács'...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Szabad Európa: Megkaphatja a kormány az 1 milliárd eurós ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu