Közlekedés: Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3209 db
  • Videók - 2800 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 884 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3209 db
  • Videók - 2800 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 884 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3209 db
  • Videók - 2800 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 884 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3209 db
  • Videók - 2800 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 884 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Budapest azoknak az embereknek a közössége, akik itt élnek, dolgoznak vagy épp szabadidejükben kikapcsolódnak. Azonban közösségünknek nagyon sok tagja csak neheazen vagy egyáltalán nem fér hozzá alapvető közszolgáltatásokhoz, mert valamilyen fogyatékossággal él.


Ezért a fővárosi intézményekkel közösen olyan Budapestért dolgozunk, ahol a fogyatékossággal élő emberek is valóban otthon érezhetik magukat. Ehhez elsődleges, hogy biztosítsuk a közterek és a közlekedés akadálymentes használatát. De fontos az is, hogy mindenki számára elérhetőek legyenek a kulturális programok és más szabadidős lehetőségek is. Bár az önkormányzati hatáskörök és a költségvetési források évek óta tartó szűkítése miatt ennek megvalósítása a kívánatosnál lassabban halad, ennek ellenére már az elmúlt két és fél évben is számos szép eredményt értünk el. 

 

Ezen az oldalon szeretnénk átfogó helyzetképet adni az új fejlesztésekről, melyek által egyre többen érezhetik magukat igazán otthon Budapesten!

network.hu

 

A kép forrása: Wikipédia


Közösségi közlekedés fejlesztése


Az M3-as metró akadálymentesítése


  • Akadálymentesítjük az M3-as metró állomásait és aluljáróit! Ez az elmúlt évtizedek legtöbb utast érintő akadálymentesítési programja nemcsak a fővárosban, hanem az egész országban. 


  • Már átadtunk 6 akadálymentes megállót és akadálymentesítettük a hozzájuk vezető aluljárókat. 5 megálló már korábban, a felújítás első szakaszában akadálymentesítésre került.


  • Jelenleg is zajlik 8 további megálló és a hozzájuk vezető aluljárók átalakítása. 


  • Ezeken felül a Göncz Árpád városközpont megálló elérhető kerekesszékkel és babakocsival, de kialakítása nem optimális. Az aluljáró teljeskörű akadálymentesítése a korábban megígért, de egyelőre elmaradt kormányzati támogatás biztosítása esetében valósulhat meg.​



Akadálymentes járművek


  • Összesen 75 új, alacsonypadlós busszal f​iatalítottuk a fővárosi buszállományt. 


  • 26 alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamost állítottunk forgalomba, ezek érkezésüktől elsősorban a 17-es és a 19-es vonalon, jelenleg pedig már a 14-es, 42-es és a 69-es vonalakon is kényelmesebbé teszik az utazást. Emellett a BKK megállapodott a gyártóval a kedvező árú szerződések meghosszabbításáról. Így van esély további 51 új villamos megvásárlására, ez a beszerzés újabb mérföldkövet jelentene a villamos járműflotta akadálymentesítésében.


  • Két új, alacsonypadlós Solaris-Skoda csuklós trolibusz is érkezett Budapestre, a gyártó kötbértartozása terhére.  További 48 alacsonypadlós trolibuszt megrendeltünk a gyártóval korábban kötött, a főváros számára igen kedvező megállapodás meghosszabbítása nyomán. Ezek közül az első járművek már idén megérkeznek.


  • Már 185 autóbuszunkat szereltük fel távirányítóval működő külső hangosbemondóval, amely a vak és gyengénlátó utasok közlekedését segíti. Ezek egy részén, illetve további több mint 600 járművön a buszvezető tudja elindítani a külső hangosbemondást, ha például fehér bottal közlekedő utas vár a megállónál. Új buszbeszerzéseink során már elvárás a külső hangszórók és a jelvevő készülék beépítése.



Villamosvonalak akadálymentesítése


  • A 17-es villamos vonalán a Szent Margit Kórház és a Selmeci utca megállókat akadálymentesítettük.


  • Az 50-es villamosvonal akadálymentessé tételének első lépéseként négy megállóhely hét peronját (Kossuth tér, Árpád u., Baross u. (Béke tér felé), Szarvas csárda tér) akadálymentesítettük, valamint a csatlakozó járdaszegélyek akadálymentesítése is megtörtént. Ezzel készítjük fel a vonalat az alacsonypadlós CAF villamosok fogadására.


  • A CAF villamosoknak az 56/56A vonalán való közlekedéséhez minimálisan két megállóhely átépítése szükséges (Kelemen László u., Heinrich István u.). Az új villamosok közlekedéséhez szükséges forrás biztosításáról 2022-ban hozott döntést a Fővárosi Közgyűlés.



Akadálymentesítés a köztereken


Biztonságosabb gyalogos közlekedés


  • Városszerte 32 csomópontban létesítettünk új gyalogos-átkelőhelyeket, amelyek minden esetben akadálymentesek a kerekesszékkel vagy babakocsival közlekedők számára. További, több mint 100 helyszínen a kerületi önkormányzatok vagy más beruházók alakítottak ki új zebrákat.


  • 54 csomópontban szereltünk fel jelzőlámpákat már meglévő vagy új átkelőkre.


  • Közel 190 helyen szereltünk már fel távirányítóval aktiválható hangjelző berendezést jelzőlámpákra a vakok és gyengénlátók biztonságának növelésére. Az újonnan telepített jelzőlámpákat pedig már minden esetben ilyen berendezéssel együtt helyezzük ki.  A Budapest Közút 2025 végéig Budapest valamennyi lámpás gyalog​os-átkelőhelyén elvégzi ezt a fejlesztést, ez további közel 480 helyszínt érint.​


  • Minden útfelújítás során kialakítjuk az akadálymentes közlekedés feltételeit, szegélysüllyesztéseket és taktilis elemeket alkalmazunk a mozgásukban akadályozottak, illetve a vakok és gyengénlátók számára. Így akadálymentesítjük a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeket, az úttesten történő átvezetéseket és az autóbusz-megállóhelyeket az újpesti Rózsa utca, a XI. kerületi Péterhegyi út, a XIII. kerületi Göncöl utca, valamint a XV. kerületi Zsókavár utca, Erdőkerülő utca és Deák utca felújított szakaszain. 


  • A szabályozott rollerparkolók hálózatának kialakításával és használatuk kötelezővé tételével biztonságosabbá tesszük a látássérült gyalogosok számára a közlekedést, hiszen a járdákon szerte szét hagyott bérelt eszközök számukra fokozott veszélyt jelentenek.



Megújuló városi terek


  • Teljesen akadálymentessé tesszük a felszíni közlekedést a megújított Blaha Lujza téren és a teljes közlekedési csomópontban. A Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződéséből eddig hiányzó három gyalogos-átkelőhely közül kettőt már átadtunk a forgalomnak és az utolsó hiányzó zebra is hamarosan elkészül. 


  • A Ferencvárosi Önkormányzattal együttműködve, a Bakáts tér korábban tervezettnél zöldebb felújításával új, akadálymentesített, találkozásokra, kikapcsolódásra is alkalmas közösségi területet hoztunk létre a belváros egyik sűrűn beépített részén. 


  • TÉR_KÖZ programunk támogatásával újulhatott meg és került teljesen akadálymentesítésre a XVII. kerületi Havanna piac és környezete. 


  • A X. kerületi Kőbányai Újhegyi sétány is TÉR_KÖZ programunk segítségével került teljeskörűen, egyben akadálymentesen felújításra.



Új parkok és sétányok


  • 1,5 km hosszú, akadálymentesen is bejárható sétánnyal fogadja a szabadba vágyókat a Duna mentén húzódó 7 hektáros Pünkösdfürdő park, a Fővárosi Önkormányzat legújabb parkja.


  • A közvetlen vízparti kapcsolat és a víztükör fölé nyúló gyalogutak és stégek teszik igazán különlegessé a pesterzsébeti új Duna-sétányt. Vízparti sétány épült ki a Rákos-patak zuglói szakasza mentén is a patakpart és a meder revitalizációjának részeként. A kerekesszékkel is bejárható területeket a Fővárosi Önkormányzat TÉR-KÖZ projektjének támogatásával valósították meg a kerületi önkormányzatok. 


  • Mozgásukban korlátott gyerekeknek is élvezetes időtöltést kínál a XIX. kerületi új KRESZ park, ami a Kosárfonó utca – Vak Bottyán utca – Eötvös utcák által határolt csaknem 4000 négyzetméternyi területen került kialakításra, kapcsolódó játszótérrel, pihenőhellyel és közösségi kerttel. Ez a fejlesztés is a TÉR_KÖZ pályázat segítségével készült el.



Új, akadálymentes nyilvános illemhelyek


  • Összesen 5 új, akadálymentes nyilvános illemhely létesült parkok és sétányok területén TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával, a kerületi önkormányzatokkal együttműködésben. Egy további régi nyilvános mellékhelyiséget is akadálymentesítettünk a felújításával egybekötve. 


  • További 4 új nyilvános, akadálymentes illemhely kialakításán is dolgozunk: egy a teljesen megújuló Blaha Lujza téren kap helyet, a Fővárosi Önkormányzat első közösségi költségvetéséből pedig a II. János Pál pápa térre és a zuglói vasútállomásra kerül hamarosan új vécé. A TÉR_KÖZ pályázatból megvalósuló Szilas menti kerékpárút mellé is kerül új, akadálymentes mellékhelyiség.  



Kultúra mindenkinek - Akadálymentesen


  • Új liftet építettünk az Örkény Színházban a mozgássérült nézők számára, így végre – a már meglévő akadálymentes mosdóval – teljesen akadálymentessé vált a nagyszínpadi előadások látogatása. 2022 őszére elkészül a színház másik játszóhelyének, az ÖrkényKöznek a felújítása is, ennek során akadálymentessé tesszük a bejutást és a mosdók használatát. Emellett ősztől elindítjuk egyes előadások stream felvételeinek magyar nyelvű feliratozását is. A hallássérült vendégek számára a nagyszínpadon a már korábban kiépült indukciós hurok javítja a színházi élményt.


  • Teljeskörűen akadálymentesítettük a városmajori Szabad Tér Színház nézőterét nemcsak a mozgásukban, hanem a hallásukban és a látásukban korlátozott nézőkre is gondolva. A hallókészüléket viselők számára indukciós hurok kiépítésével tettük élvezetesebbé az előadásokat. Egyes előadásokra jeltolmácsot, illetve audionarrációt is biztosít a színház. A látássérült nézők közlekedését csúszásmentes burkolatok és taktilis jelölések segítik. A kerekesszékek számára kijelölt helyeken dugaljakat is kialakítottunk az elektromos székek töltéséhez. Állandó kedvezményként a fogyatékossággal élő nézők 100 forintos jeggyel, kísérőjük 50%-os kedvezménnyel látogathatja az előadásokat.


  • Új, teljesen akadálymentes könyvtárat és közösségi teret nyitottunk a Teréz körúton. A 3 emeletes, 700 m2 alapterületű bibliotéka tereiben kerekesszékkel is könnyű a közlekedés; ezt segíti a szinteket összekötő felvonó, a polcok és a bútorok egymástól megfelelő távolságra és a kapcsolók könnyen elérhető magasságban való elhelyezése, illetve az olvasói terek küszöbnélkülisége. A mozgáskorlátozottaknak külön mosdóhelyiség került kialakításra.


  • Magdolna Udvar néven új, akadálymentes kulturális tér és helytörténeti galéria jött létre Budafokon. A kerületi önkormányzat által TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával megvalósított új közösségi tér az egykori községházban került kialakításra, helyt kapott benne egy kávézó és egy filmvetítésekre alkalmas terem is. Megújult a bejárathoz kapcsolódó közterületet és a hangulatos belső udvar is. 


  • Folyamatban van a Merlin épületének teljes felújítása. Ennek során a főváros szívében elhelyezkedő leendő új kulturális és közösségi tér akadálymentesítése is megvalósul.



Sport és táborozás


  • Felújítottuk az akadálymentes Margitszigeti Atlétikai Centrumot, így ép és mozgásukban korlátozott sportolók egyaránt ismét biztonságosan használhatják a létesítményt. 


  • Felújítás nyomán a fogyatékkal élők számára is elérhetővé vált az evezés a Királyok úti sporttelepünkön, amelyet a legtöbben Ganz Vizisporttelepként ismernek. A csónakház felújítása során megvalósult az edzőterem, az öltőző és a mosdó akadálymentesítése. Az evezés mellett speciális ergométerek beszerzése révén a fogyatékkal élő sportolók számára is elérhetővé vált az edzőtermi evezős edzés is. A felújítás a Magyar Kajak-Kenu Szövetség támogatásával valósulhatott meg. 


  • A Szt. Lukács Gyógyfürdőben és a Széchenyi Gyógyfürdőben jelenleg végezzük a kerekesszékkel közlekedők számára nélkülözhetetlen ollós emelőszerkezetek teljes körű rekonstrukcióját.


  • TÉR_KÖZ pályázatunk támogatásával került teljes felújításra, akadálymentesítésre és bővítésre a Csepeli Napközis Tábor. A létesítmény hűtő és fűtőrendszere is átépítésre került, így már egész évben használhatják a csepeli gyerekek. A tábor spotpályájának fejlesztését a Magyar Labdarugó Szövetség is támogatta.



Programok


  • LÁSS MINKET ÉS SUHANJ VELÜNK Integrációs Sportnapot tartunk május 28-án a nemrég felújított, akadálymentes Margitszigeti Atlétikai Centrumban. A Budapesti Sportszolgáltató Központ segítségével már másodszorra került megszervezésre a rendezvény, húsz, a fogyatékossággal élők sportolásának területén aktív szervezet együttműködésével.  Új együttműködő partner a Budapest Park is, amely egy jótékonysági futóversennyel kapcsolódik a sportnaphoz. Az ingyenes rendezvény expo jellegű, célja, hogy számos sportág kipróbálása mellett felhívjuk a figyelmet fogyatékossággal élő társaink sportolásának fontosságára, valamint az integráció jelentőségére. A Fővárosi Közgyűlés által 2022. áprilisában elfogadott Ne állj meg, sportolj! Fővárosi Sportkoncepció kiemelt operatív célként határozásra a fogyatékossággal élők és hátrányos helyzetűek sportintegrációját, ennek jegyében a fővárosi sportágazat minél több lehetőséget kíván biztosítani az integrált sporttevékenységek megvalósulására. 


  • Kedvezményes nyaralási lehetőséget biztosítunk fogyatékossággal élő gyerekeknek, fiataloknak két akadálymentesített nyári táborhelyünkön, Soltvadkerten és Verőcén.  A Budapesti Sportszolgáltató Központ elsősorban fogyatékossággal élő vagy hátrányos helyzetű gyermekekkel, 1-13. évfolyamos tanulókkal és 30 év alatti fiatalokkal foglalkozó, budapesti székhelyű, nevelési- oktatási és kulturális intézmények, sportszövetségek, sportegyesületek, civil szervezetek és ifjúsági közösségek részére hirdetett pályázatot a kedvezményes, ott alvós táborozások megszervezésére. 


  • A fővárosi strandokon ingyen biztosítunk helyszínt fogyatékossággal élő gyerekek nyári táborozásához, civilszervezetekkel együttműködve.


  • Kedvezményesen biztosítunk helyszínt fogyatékossággal élő kisgyermekek fejlesztő úszásoktatásához és nyári táboroztatásához az akadálymentes Csillaghegyi és Paskál strandokon a MIKUSZI Úszóiskola számára. 


  • Új, innovatív pályázattal segítjük olyan érzékenyítő programok, rendezvények létrehozását, amelyekben a Főváros Önkormányzat kulturális intézményei működnek együtt más fővárosi közszolgáltató cégekkel. Az idén először kiírt pályázat nyertes projektjei 2022 nyarától 2023 nyaráig tartó időszakban valósulhatnak meg.


  • A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új, esélyegyenlőségi szemléletformáló belső képzést indít, elsődlegesen az utasokkal közvetlen kapcsolatba kerülő munkavállalóink érzékenyítése céljából. 



Forrás:

https://budapest.hu/Lapok/2022/eselyteremto-budapest-fejleszteseinkkel-javitjuk-a-fogyatekossaggal-elo-emberek-eletminoseget.aspx


Képek:

https://www.facebook.com/karacsonygergely/posts/583723176449691

Címkék: akadálymentes budapest esélyegyenlőség fejlesztés fogyatékossággal élő emberek.életminőség mozgáskorlátozott

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 hete

Biztosítja a pénzt a főváros a Mester utca felújításához | 2025.02.27.

A Fővárosi Közgyűlés február 26-i ülésén arról döntött, hogy az Útfelújítási program keretében biztosítja a Mester utca megújításához szükséges pénzügyi fedezetet. A kiviteli tervek már készen állnak, így hamarosan kiírják a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárást.

A fejlesztés nyomán a jelenleginél zöldebb, hosszabb távú időtöltésre is alkalmas környék lehet a Mester utca belső, a Ferenc körút és Haller utca közötti szakasza, ahol előnyben részesülhetnek a fenntartható, helytakarékos közlekedési módok.

Az eredményes közbeszerzési eljárások lefolytatása esetén várhatóan 2026 végére fejeződhet be a kivitelezés.

Újragondolt közlekedés, élhetőbb környezet

A Mester utca Ferencváros egyik forgalmas sugárirányú útja, a jelenlegi rekonstrukció során a Ferenc körút és a Haller utca között újulhat meg. A BKK érdemesnek tartotta felülvizsgálni az utca hálózati szerepét az egyéni gépjárműforgalom szempontjából, hogy az aktív és mikromobilitás (például gyaloglás, roller, kerékpár) elsőbbséget élvezhessen. A Mester utca kialakításának újragondolása azonban nem csak a közlekedés miatt fontos: a környéken iskolák, rendelő, éttermek és üzletek is vannak.

A BKK 2021-ben társadalmi egyeztetést indított a Mester utca belső szakaszának megújulásáról. A kérdőívet több mint ezren töltötték ki, és csaknem 5600 vélemény, illetve javaslat érkezett a témában. Az elkészült tervdokumentáció tartalma szerint

-- az akadálymentes közlekedés biztosított lesz;
-- új gyalogátkelőhely létesül az 51-es és az 51A villamos szükségleszállóhelyénél, amelyet így biztonságosabban lehet elhagyni, illetve zebra épül a Mester utca és a Thaly Kálmán utca sarkán, hogy a Szent István Technikum és Kollégium könnyebben és biztonságosabban megközelíthető legyen;
-- olyan forgalomtechnikai változások lépnek életbe, amelyeknek köszönhetően a Mester utca a közúti forgalomtól védettebb, csendesebb, tisztább és élhetőbb közterületté válik;
-- a Liliom utcától a Nagykörút felé részben elválasztott, a Márton utca és a Liliom utca között teljesen elválasztott, védett kerékpáros útvonal jön létre;
-- növekszik a zöldfelület, miközben mikromobilitási pontok, illetve a vendéglátóhelyek számára új teraszok, az üzleteknek koncentrált rakodóhelyek létesülnek.

https://9.kerulet.ittlakunk.hu/utcak-terek/250227/biztositja-penzt-fovaros-mester-utca-felujitasahoz
___

Megújul a fővárosi tulajdonban álló Mester utca, hogy Budapest még élhetőbb és modernebb legyen. Városból otthont építünk.

https://www.facebook.com/karacsonygergely/videos/1411740113127237

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Új részletek derültek ki a metróbuszokról | 2025.02.22.

A múlt héten jelentették be, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új járatokkal, ún. metróbuszokkal kapcsolná össze a külső kerületeket a fő metróvonalakkal, az ott élők számára sűrűn közlekedő, átszállás nélküli alternatívát biztosítva az autózással szemben.
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/10/hamarosan-indulnak-a-metrobuszok-budapesten/
Mint arról a Vezess is beszámolt, napokkal később kiderült, hogy első ízben, kísérleti jelleggel a IV., a XIV., a XVI. és a XX. kerületben indítanák el az új járatokat.
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/15/bkk-metrobusz-100e-hosszabbitas-ejjel-nappali-kozlekedes/

A fejlesztést az Index birtokába került dokumentum tanúsága szerint a jegyárak újabb emeléséből finanszíroznák. Ez alapján egy vonaljegy az eddigi 450 helyett 500 forintba kerülne, míg a fedélzeti – azaz a járművezetőnél váltott – vonaljegy 25 százalékkal, 600-ról 750 forintra drágulna. A 10 darabos gyűjtőjegy árát 4000-ről 4500 forintra emelnék, ahogyan sok más mellett az idő alapú menetjegyeket sem kerülné el a hullám. A 30 perces jegyért 600, a 90 perces jegyért pedig 850 forintot kérnének el. A 24 és a 72 órás jegyeknél is vastagabban fogna a ceruza, ahogyan a nosztalgia- és a révjegyeknél is.

Az áremelésektől éves szinten 880 millió forint többletbevételt remélnek.

A portál megkeresésére lényegében azt reagálta a Főpolgármesteri Hivatal, hogy „előzetes, vagyis még nem végleges számításokról” van szó.

A metróbuszokkal kapcsolatban a Telex tudta meg, mely útvonalakon próbálnák versenyképesebbé tenni a tömegközlekedést. A versenyképesség fogalma ez esetben azt jelenti, hogy öt percnél ne legyen hosszabb az út annál, mintha azt autóval tenné meg az utas, csúcsidőn kívül is legyen óránként tíz indulás, és maximum egy átszállással elérhető legyen a belváros. Ezt jelenleg a budapesti 43 százaléka kapja meg, a fejlesztéssel pedig a lakosok további 22 százalékát vonhatnák be.

Összesen 18 olyan folyosót azonosították a fővárosban, ahol a kelleténél alacsonyabb a közösségi közlekedés aránya, viszont buszos, trolibuszossal fejlesztéssel ezen gyorsan, ráadásul költséghatékonyan lehetne változtatni.

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2025/02/22/metrobusz-budapest-utvonalak-jegy-aremeles-bkk/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | 2025. január. 24.

Teljesen mindegy, hogy megnyomjuk vagy nem, a budapesti metró ajtaja kinyílik az állomásra érve. De minek van ott az a gomb, ha nem használjuk? Megkérdeztük a BKV-t.

Önnel is előfordult már, hogy reflexszerűen megnyomta a budapesti metrón az ajtónyitó gombot? Esetleg csak unalomból nyomogatta várakozás közben vagy nem tudott nemet mondani a gyermeki énjének, akinek muszáj megnyomnia, ha már ott van?

Kíváncsiak voltunk, mi az oka annak, hogy a gombok akkor is jelen vannak a földalatti kivételével minden metróvonalon, ha látszólag a világon semmi funkciójuk nincsen. Kérdésünkre a BKV elárulta, hogy

-- a jogszabályi és üzemeltetői elvárásoknak megfelelően a gyártás során minden járműbe beépítették a nyomógombokat és a szelektív ajtónyitási funkciót is.

Így került oda mind a kettes és négyes vonalon közlekedő Alstom kocsikba, valamint a hármas metró felújított orosz szerelvényeire is.

De ha már van, miért nem használjuk? Azért, mert a BKV kikapcsolta az összes járművön, és jelenleg nincs is olyan terv, hogy újra aktiválják a gombokat – annak ellenére sem, hogy azok továbbra is működőképesek. Döntésük hátterében pedig esélyegyenlőségi szempontok vannak, a vakok és gyengénlátók könnyebb közlekedése miatt mellőzik a „szelektív ajtónyitás” lehetőségét.

Egy biztos, így garantáltan elkerülhető az a helyzet, ami napi szinten bosszantja például a párizsiakat, az oda látogató turistáknak pedig csak szorongást okoz. A francia fővárosban ugyanis nem minden vonalon nyílnak automatikusan az ajtók, így csúcsforgalomban komoly indulatokat vált ki, ha épp egy külföldi bénázik az erőteljesebb rántást igénylő kilinccsel.

https://hvg.hu/itthon/20250124_budapest-metro-ajtonyito-gomb

A 2024-es olimpia alatt egy tiktokker még videót is készített erről, nyolc másodpercben próbálta megtanítani a Párizsba látogatóknak, hogyan kell közlekedni. Az megint más kérdés, hogy sikerült-e.

https://www.tiktok.com/@amandafrancozo/video/7394791072486083846?refer=embed

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Nyolc újabb megállóval folytatódhat az 56-os villamosvonal akadálymentesítése | 2025.01.21.

További megállóhelyeket akadálymentesítene az 56-os villamos vonalán, ezért a BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított legalább nyolc megálló átépítésére és korszerűsítésére.

Újabb szakaszába lép az 56-os villamosvonal akadálymentesítése: a BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított a peronépítési munkák és kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések kivitelezésére; az ajánlati felhívás 2025. január 21-én jelent meg – tájékoztatott a társaság.

Az 56-os és az 56A villamost érintő jelenlegi beruházás során akadálymentessé válik

-- a Dózsa György tér,
-- a Mikó utca,
-- a Déli pályaudvar, továbbá
-- a Szent János Kórház,
-- az Akadémia,
-- a Vadaskerti út,
-- a Völgy utca megállóhely, valamint
-- Hűvösvölgy végállomás.

A peronok környezete is megújul

A beruházás kivitelezése az Európai Unió támogatásával valósulhat meg. A munkák az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatását követően – és a forrás rendelkezésre állása esetén – tervezetten 2025 második negyedévében kezdődhetnek.

A projekt ezekre a feladatokra terjed ki:

-- Elbontják a meglévő megállókat, és korszerű, akadálymentes peronokat építenek új utasvárók és -tájékoztatók elhelyezésével.

-- Átépítik a Szent János Kórháznál a Széll Kálmán tér irányú buszmegállót és a hurokvágányban lévő peront is.

-- A Déli pályaudvar megállóhely Alkotás utcai végénél új gyalogos-átkelőhelyet alakítanak ki, hogy a villamos-megállóhely a felszínen is megközelíthető legyen.

-- A Mikó utca megállóhelynél az Erzsébet híd irányú megállót áthelyezik, jelenlegi területén cserjéket és fákat ültetnek.

-- Egyszerű vágánykapcsolatot építenek be a Kelemen László utcánál, hogy a villamosok forgalmi zavar esetén hosszabb szakaszon közlekedjenek.

-- Vágányszabályozást végeznek a megállók hosszában, illetve ahol szükséges, új korlátokat helyeznek el.

-- A Dózsa György téri megállóhely és Hűvösvölgy végállomás környezetében kicserélik az elhasználódott vágányokat.

-- Részben felújítják a csatlakozó út- és járdaszakaszokat, a gyalogos-átkelőhelyeket, és megújítják a megállók környezetében az útburkolati jeleket.

-- Lesüllyesztett szegélyeket alakítanak ki, taktilis burkolati elemeket helyeznek el a gyalogos-átkelőhelyeknél.

-- Elvégzik a szükséges közműkiváltást, korszerűsítik a csapadékvíz-elvezető rendszert a peronok környezetében.

-- Megújítják a megállóhelyek környezetét, rendezik a zöldfelületet.

A projekt részeként fejlesztenék Hűvösvölgy végállomást is: a korábbi felszállóhely helyén tárolóvágányokat alakítanának ki, átépítenék a meglévő kettős vágánykapcsolatot, elvégeznék a szükséges felsővezetéki, váltóállítási és áramellátási munkákat, valamint felújítanák a végállomás melletti autóbusz-megállókat.

Opció továbbá a Krisztina tér és a Budagyöngye megálló korszerűsítése, amelyeket – forrás rendelkezésre állása esetén – szintén akadálymentesítene a BKK, de mindkét megállónál jelentősebb mértékű beavatkozások szükségesek.

https://11.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/250121/nyolc-ujabb-megalloval-folytatodhat-az-56-os-villamosvonal-akadalymentesitese

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Akadálymentes lehet az M2-es metró teljes vonala is

Újabb fontos lépést tehetünk a város akadálymentesítésében, ezúttal az M2-es metró vonalán. A felújításra szoruló mozgólépcsőket újakra, valamint ferdeliftekre cserélnénk, ezzel nemcsak a mozgásukban korlátozottak, a kisgyermekes szülők, illetve az idősek utazását könnyítenénk meg, de jelentős energiamegtakarítás is elérhetünk.

https://www.facebook.com/watch/?v=1113712846875329

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Bardóczi Sándor: A Pünkösdfürdő park felújítás 2022-ben fejeződött be. A beruházásért elismerésként a Fővárosi Önkormányzat elnyerte a Európa Zöld Fővárosa Nemzeti díjat.
https://www.fokert.hu/europa-zold-varosa-nemzeti-dijat-nyert-a-punkosdfurdo-park/

Ez a park olyan szemlélettel készült, amelyet a természetességnek a parképítésben eddig idehaza talán még nem tapasztalt mértéke hat át. Az volt a szándékunk, hogy a park elemei az ember és természet kapcsolatának újjáépítését, az évszakok váltakozásának markáns megjelenítését, az esztétika mellett az ökológiai hasznosságot is sugallják a használói felé. Nyilván egy park első évei még nem tudják azt az állapotot mutatni, amely a növények záródása után keletkezik, de a második évben már az új park mutatta a jeleit annak, amivé majd tíz év múltán válni fog.

Hogy a fenti szándékunk sikerült-e, és ha igen mennyire, annak megismerése még a szakmai elismerésnél is fontosabb számunkra. Ezért online felmérést indítottunk, hogy a parkfelújítás tartalmáról, minőségéről, sebességéről, illetve beruházást követően a fenntartás színvonaláról véleményt mondhassanak a budapesti és nem budapesti parklátogatók.

Kérjük segítse a felújítással, fenntartással kapcsolatos tapasztalatok megalkotását online kérdőívünk kitöltésével. November 15-ig várjuk a visszajelzéseket.
https://rdt.budapest.hu/dialogs/punkosdfurdo-okologikus-zoldfelulet-fejlesztese/questionnaire

A felmérés eredményét annak lezárultával elérhetővé tesszük a Radó Dezső Terv projektoldalán. Köszönjük előre is a kitöltéseket.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=7033928886650942&set=a.433720256671871

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 3 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 4 órája a(z) Beton helyett a kormány adja meg az Alaptörvény által garantált védelmét Magyarország nagy tavainak! blogbejegyzéshez:

Letölthető a Természetközeli Gazdálkodási Gyakorlatok ...

M Imre írta 6 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosrendező területének 85 hektáros része ma (2025.03...

M Imre írta 8 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Budapesti Klímaügynökség (BKÜ): mit tettek az elmúlt...

M Imre 12 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu