Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
- Wired nyomán -
Több mint száz gépkocsit tett használhatatlanná távolról egy kirúgott alkalmazott.
Omar Ramos-Lopezt a múlt hónapban a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva bocsátotta el a Texas Auto Center
lízingcég - ez az austini vállalkozás arra specializálódott, hogy a
bankok által kevésbé hitelképesnek tartott, vagy kétes megbízhatóságú
amerikai ügyfelek autóvásárlásait intézi.
A szolgáltatást egy csúcstechnológiájú rendszer teszi
jövedelmezővé, amely olcsóbb alternatívát kínál a felszívódó ügyfelek
járműveinek költséges felkutatása és elszállítása helyett. A
részletfizetések elmaradása ellen a cég úgy védekezik, hogy a
járműveket felszerelik egy, az elektronikus motorvezérlésre kapcsolt
fekete dobozzal, amely távolról, személyhívó üzenetekkel vezérelhető.
A WebTech Plus elnevezésű rendszer képes a parkoló autók gyújtásának letiltására
- menet közben ezt baleset-megelőzési okokból nem alkalmazzák, ilyen
esetben csak a kürtöt hozzák távolról működésbe. A Cleveland Pay
Technologies megoldása ügyfélbarát képességekkel is rendelkezik: a
részletfizetés esedékességére rövid hangjelzéssel hívja fel a feledékeny autósok figyelmét.
Sokakra ráhozta a frászt
A központi jármű-letiltó adatbázist egy webfelület segítségével kezelik
a TAC munkatársai - elbocsátásáig Omar is ezen a területen dolgozott.
Amikor kiléptették, biztonsági okokból természetesen letiltották a
felhasználónevét - a férfi azonban korábban megtudta egy kollégája hozzáférési jelszavát és azzal visszaélve állt bosszút volt munkaadóján és közvetve sok egyszerű autóson.
Omar a saját otthoni AT&T netelérését használva bejelentkezett a
TAC rendszerébe, ahol az általa ismert ügyfelek nevére keresve sorban letiltotta az általuk lízingelt autókat. A férfi hamarosan rájött, hogy képes ABC-sorrendben mind az 1,100 autóbérlőt kilistázni az adatbázisból, ami lehetővé tette számára a járművek tömeges megbénítását.
A bosszúszomjas alkalmazott öt napig tartó ámokfutása alatt volt, hogy
egy időben száz gépkocsit tartott megszállva. Az üzembentartók közül
sokan kénytelenek voltak lekötni az akkumulátort, amikor autóik az éjszaka közepén
dudálni kezdtek - az immobilizáló rendszert azonban így sem lehet
hatástalanítani, ezért a kocsikat trélerre kellett rakni a szállításhoz.
A Texas Auto Center ügyfélszolgálata kezdetben műszaki hibára
gyanakodott, mert a távoli dudaszó használatát hivatalosan csak reggel
kilenctől este kilencig engedélyezi a rendszer. A panaszok azonban
sűrűsödtek, február utolsó hetében sorra jelentkeztek a röghöz kötött
kocsijaik miatt munkából elkéső ügyfelek - megoldást végül az hozott,
hogy a Webtech rendszer összes jelszavát megváltoztatták.
Érthetetlen a távoli hozzáférés engedélyezése
A tettest a gyújtás-letiltó rendszer gyártójának segítségével sikerült
elfogni: átnézték a hozzáférési naplókat és a rendőrség az abban talált
ismeretlen IP-cím
alapján eljutott Omar Ramos-Lopez lakására. A férfiről kiderült, hogy
meglehetősen jól ért a számítógépekhez. Egyelőre vádat is csak számítógépes betörés
miatt emeltek ellene - bár később akár személyes szabadság jogtalan
korlátozása is felmerülhet az autóikkal út szélén maradt áldozatokra
tekintettel.
Jim Krueger, a gyártó Pay Technologies cég társtulajdonosa azt állítja, hogy ez az eset volt az első súlyos visszaélés
a jármű-birtokló rendszerek majdnem tíz éves történetében - ráadásul
itt sem valódi hackelés, hanem belsős visszaélés történt. A
lízing-védelmi rendszerrel kapcsolatos vita várhatóan mégis fel fog
éledni, mert a késve fizetőket az útról "ledudáló" megoldást sokan
megalázónak tartják - illetve azzal érvelnek, hogy vészhelyzetben egy
nem induló jármű miatt az élet- és vagyonbiztonság is veszélybe
kerülhet.
Sok amerikai polgár azonban annyira el van adósodva, hogy a gazdasági válság
miatt esélye sem lenne hagyományos bankhitelből nem korlátozott
gépkocsit vásárolni. A nagy távolságok és a tömegközlekedési hálózat
hiánya miatt viszont az autómentes élet az USA-ban szinte
elképzelhetetlen - sőt, általában a majdnem mindenki által birtokolt
jogosítvány számít a fő személyi azonosító okmánynak.
Talán nem elég biztosíték maga a gépkocsi a hitelező cégnek?
(forrás: virushirado.hu
|
|
M Imre írta 8 órája a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...
M Imre írta 10 órája a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:
Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...
M Imre írta 10 órája a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...
M Imre írta 10 órája a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:
WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...
M Imre írta 1 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 1 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 1 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 1 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
M Imre írta 1 napja a(z) Kiss László, csillagász-fizikus: Egyedül vagyunk az univerzumban? (InfoRádió) videóhoz:
„Végleg elbuktuk” – mondja Kiss László csillagász, az...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Adatmegosztási jogszabály (Data Act) | 2024. 01. 11.
Kiskedvencek a forró autóban
Vadveszélyes idők: az őzek párzási időszaka
Egykori autós bosszúságok