Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A modern autók elterjedésével a gyűjtött és kezelendő adatok mennyisége robbanásszerűen megnőtt, azonban eddig nem volt tisztázott, kié is ez a sok információ. Egy rendelet pontot tett a dolgok végére.
Benz Patent No. 1., az első autó 1886-ból (forrás: Wikipédia)
A mai autókban a távoli elérés szinte már elvárt extra, de még ha nem is rendelkezünk ilyennel, elég egy beépített vészhívás funkció, hogy biztosak legyünk benne, járművünk adatokat gyűjt rólunk. Egy baleset során ugyanis az autó maga is kezdeményezhet segélyhívást, méghozzá többek között helyzetünk megosztásával, ilyen formában pedig akkor is folyamatosan monitorozza, merre járunk, amikor nem is használunk GPS-t.
Nemrég írtunk mi is arról, hogy a Hyundai akár az utcákat is megfigyelné autóival, így növelve a közbiztonságot. Azonban az éremnek két oldala van, ezekkel a folyamatosan gyűjtött adatokkal könnyű adatbázist készíteni és visszaélni.
Egyáltalán kihez tartozik az a sok információ, amit autóink vezetés közben gyűjtenek és eltárolnak? A Magyar Autóklub a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt támogatta egy olyan rendelet létrehozását, amely segíti a modern járművekben keletkező adatok elérhetőségét nemcsak a gyártók, hanem a felhasználók számára is.
Az Európai Unió Tanácsa végül elfogadta az elé került rendelkezést. Ezek alapján új adatmegosztási jogszabály (Data Act) lépett életbe ez év január 11-én, amely kimondja, az autóban keletkező adat annak tulajdonosáé.
Ezt ráadásul bármikor megoszthatja saját szervizével, biztosítójával, így a márkafüggetlen autójavítók is birtokába kerülhetnek a szükséges adatoknak, ami meggyorsíthatja, olcsóbbá teheti a különböző szervizelési folyamatokat. A méltányos adathozzáférésre és -felhasználásra vonatkozó rendelkezés egyúttal segíti az átláthatóságot, javítja az iparág versenyképességét is.
Persze, a gyári szervizek aligha örülnek az új regulának, ám a felhasználók rövid és hosszú távon is jól járhatnak a választási szabadság növekedésével és az árak normalizálódásával.
Forrás:
https://alapjarat.hu/hasznos-infok/kimondtak-kie-az-autokban-keletkezo-adat
|
|
M Imre írta 19 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
MÁV Vonatinfó térkép: Hol van most a vonat? Valós időben ...
M Imre írta 19 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Nincs még veszve minden azoknak, akik a vonatok ...
M Imre írta 19 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Bár a MÁV mindent megtett, hogy ne lehessen követni a ...
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 23 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Három évtized a Magyar Bányászatért emlékérmet...
M Imre írta 23 órája a(z) Metróbusz Káposztásmegyer (BKK) képhez:
Nem kell tovább várni a metróbuszokra, mert nem ...
M Imre írta 23 órája a(z) Nem fűmaggal lesz beszórva...: a pesti alsó rakpart sétánnyá alakítása képhez:
Hétvégétől csaknem két hónapra teljes szélességében...
M Imre írta 23 órája a(z) JaMese - Tisztítótűz videóhoz:
Képzeld a legfrissebb animációs klipünk, a...
M Imre írta 1 napja a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:
2025. június 21-től július 27-ig Rákosrendező állomást teljes ...
M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Locsolólakoma – Nehru Parti Party | 2025.06.22., ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Súlyos visszalépés a budapesti szmogriadó-rendeletben?
Mopedautók áprilistól már rendszámmal
Kiskedvencek a forró autóban
Vadveszélyes idők: az őzek párzási időszaka