Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A modern autók elterjedésével a gyűjtött és kezelendő adatok mennyisége robbanásszerűen megnőtt, azonban eddig nem volt tisztázott, kié is ez a sok információ. Egy rendelet pontot tett a dolgok végére.
Benz Patent No. 1., az első autó 1886-ból (forrás: Wikipédia)
A mai autókban a távoli elérés szinte már elvárt extra, de még ha nem is rendelkezünk ilyennel, elég egy beépített vészhívás funkció, hogy biztosak legyünk benne, járművünk adatokat gyűjt rólunk. Egy baleset során ugyanis az autó maga is kezdeményezhet segélyhívást, méghozzá többek között helyzetünk megosztásával, ilyen formában pedig akkor is folyamatosan monitorozza, merre járunk, amikor nem is használunk GPS-t.
Nemrég írtunk mi is arról, hogy a Hyundai akár az utcákat is megfigyelné autóival, így növelve a közbiztonságot. Azonban az éremnek két oldala van, ezekkel a folyamatosan gyűjtött adatokkal könnyű adatbázist készíteni és visszaélni.
Egyáltalán kihez tartozik az a sok információ, amit autóink vezetés közben gyűjtenek és eltárolnak? A Magyar Autóklub a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt támogatta egy olyan rendelet létrehozását, amely segíti a modern járművekben keletkező adatok elérhetőségét nemcsak a gyártók, hanem a felhasználók számára is.
Az Európai Unió Tanácsa végül elfogadta az elé került rendelkezést. Ezek alapján új adatmegosztási jogszabály (Data Act) lépett életbe ez év január 11-én, amely kimondja, az autóban keletkező adat annak tulajdonosáé.
Ezt ráadásul bármikor megoszthatja saját szervizével, biztosítójával, így a márkafüggetlen autójavítók is birtokába kerülhetnek a szükséges adatoknak, ami meggyorsíthatja, olcsóbbá teheti a különböző szervizelési folyamatokat. A méltányos adathozzáférésre és -felhasználásra vonatkozó rendelkezés egyúttal segíti az átláthatóságot, javítja az iparág versenyképességét is.
Persze, a gyári szervizek aligha örülnek az új regulának, ám a felhasználók rövid és hosszú távon is jól járhatnak a választási szabadság növekedésével és az árak normalizálódásával.
Forrás:
https://alapjarat.hu/hasznos-infok/kimondtak-kie-az-autokban-keletkezo-adat
|
|
M Imre 6 órája új képet töltött fel:
M Imre 6 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 6 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Európa egyik legnagyobb nyugdíjalapja Musk miatt...
M Imre írta 4 napja a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Magyar autódizájnerek | 2024.06. 01. Budapesten, a Moholy-...
M Imre új linket töltött fel: Pavlics Ferenc (gépészmérnök, kutató, tervező)
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Súlyos visszalépés a budapesti szmogriadó-rendeletben?
Mopedautók áprilistól már rendszámmal
Kiskedvencek a forró autóban
Vadveszélyes idők: az őzek párzási időszaka