Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Valószínűleg senkinek nem mondunk azzal sok újat, hogy a magyarországi kerékpáros infrastruktúrák színvonala hagy némi kívánnivalót. De vajon mi az oka annak, hogy még mostanában is annyi használhatatlan kerékpárút épül?
Nagy valószínűséggel nem a pénzen múlik, hiszen a hibás megoldások is jelentős anyagi befektetéseket kívánnak, sőt, sokszor a rossz megoldás kerül sokkal többe. Sokkal inkább valószínű, hogy a helyes szakmai szemléletmód hiányában keresendő a probléma forrása.
A magyar egyetemi oktatásban a kerékpáros infrastruktúrák tervezésének nincs nagy hagyománya, nem fektetnek rá kellő hangsúlyt, és maga a tananyag és az oktatók hozzáállása is sok esetben egy régen idejétmúlt szemléletet tükröz. Pedig lennének jó összefoglaló anyagok, amik mind az egyetemisták, mind pedig a tervezők számára igen hasznos lehet.
Elkészült például a Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése (ÚT 2-1.203:2010) nevű műszaki előírás, mely azt a szabály - és szabványrendszert tartalmazza, aminek egy kerékpáros infrastruktúrának illene megfelelnie. Azért csak „illene”, mert használata sajnos nem minden esetben kötelező, a legtöbb esetben csak ajánlás. Európai Uniós forrásokból megvalósítani kívánt kerékpáros létesítményeknél – melyből az elmúlt évben sok épült – szerencsére kötelező.
A Kerékpárosklub közlekedési munkacsoportja aktívan részt vett az előírások elkészítésében. Sajnos ezeket az előírásokat nem lehet online böngészni, ha valaki el szeretné olvasni, használni, 25.000 Ft-ért juthat hozzá, megrendelve azt a MAÚT oldalán. Pedig a cél az lenne, hogy az ilyen hasznos dokumentumok minél szélesebb körben terjedjenek el, egy ingyenes online verzió ezen sokat segíthetne. A szabálygyűjteményhez készül egy tervezési segédlet is, mely a tervezők és döntéshozók munkáját segítheti, „természetesen” ismét csak pénzért hozzáférhető módon. Persze külföldön is előfordul, hogy nem szabadon hozzáférhetőek ezek az információk, de azért van bőven erre is jó példa.
Így néz ki az írországi tervezési segédlet egyik illusztrációja: igényes, színvonalas, könnyen érthető.
A hazai gyakorlattal ellentétesen, például Írországban a tervezési útmutató elérhető online formában. Számos jól illusztrált megoldás található az anyagban, melyek többsége – a közlekedési irány megfordítása után – hazánkban is alkalmazható. Az anyagban találhatóak igényesen megrajzolt háromdimenziós ábrák, de tartalmaz méretezett műszaki rajzokat is. Az online rendszernek köszönhetően rendkívül egyszerű a keresés.
Újabb példa az írországi tervezési segédletből: javasolt megoldás egyriányú utcában ellenirányú kerékpáros forgalom vezetésére
A Kerékpárosklub sokat dolgozik azon, hogy minél több tervezővel és döntéshozóval megismertesse a valóban kerékpárosbarát tervezés szempontjait, valamint szorgalmazzuk, hogy a fent említett előírások kötelezővé váljanak. Addig is aktívan lobbizunk és teszünk azért, hogy minél jobb kerékpáros infrák létesüljenek. Azt már elértük, hogy bizonyos pályázatoknál támogatásunk plusz pontot ér, és a fentiek szellemében csak az ÚT 2-1.203:2010-nak megfelelő terveket támogatunk. Sokszor tervbírálatokon is részt veszünk, ahol szintén képviseljük ezeket az elveket.
Tagjaink támogatása nélkül mindezt persze nem tudnánk csinálni, így ha egyetértesz céljainkkal, támogasd munkánkat, lépj be Te is Kerékpárosklubba!
Kerék-Pár a várospolitikában: Összefoglaló
2010, november 19 - 12:51
Önkormányzatok és civil szervezetek együtt a kerékpározásért
Múlt csütörtökön, 2010. november 18-án "Kerék-Pár a várospolitikában" címmel közös konferenciát tartottunk Győr városával. Jó volt látni, hogy a kerékpározás és az élhetobb városok ügye egyre több városvezető és szakember számára válik fontossá! Úgy tűnt, olyan témákat sikerült összeválogatnunk, amire valódi igény és érdeklődés van. Továbbra is szeretnék összekötok lenni ebben témában, hogy egymástól kérdezhessenek a kerékpáros fejlesztések irányában elkötelezett városvezetok.
A délelotti konferencián 80-an vettek részt, a közös kerékpározás után a délutáni közösségi játékon is több mint 30-an vettek részt.
Az összefoglaló tartalma:
Elhangzott előadások (letölthetőek)
Program: Kerék-Pár a várospolitikában | Önkormányzatok és civil szervezetek együtt a kerékpározásért
Sajtótájékoztató: "Ahol kerékpározni jó, ott élni is jó!" Kerékpáros fejlesztések az élhetobb városokért (sajtóanyag 2011. nov. 19.)
Szakmai partnereink kiadványai
Városok bemutatkozása
Poszterek képként megtekinthetok itt>>
Kisfilmek:
Kisfilm a Kobányai Bringasuliról>>
Bringázz Rákosmente! rendezvényösszefoglaló filmje>>
Rákospatak menti kerékpárút átadása>>
Fotók
MK fotóalbumja a konferenciáról>>
Nyugatmagyar.hu fotóalbum >>
Konkam fotói>>
A városfejlesztési szerepjátékról
Délután három 10-12 fos csapat alakított egy kisvárosi válságstábot. Olyan döntéseket kellett közösen meghozni a szerepjáték során, hogy visszacsábítsák az városlakókat. Minderre 1 év és 70 millió forint állt rendelkezésre. A játék végén a "polgármesterek" adták elo a stratégiai tervet.
A játék alaptérképe, problémakártyák, stratégiai célok, és megoldáskártyák itt letölthetők.
Kerékpáros városnézés
A sajtótájékoztató után Simon Róbert alpolgármester úrral együtt került sor Gyor kerékpáros bejárására. A résztvevok az önkormányzat 15 db szolgálati kerékpárját és a Schwinn-Csepel által rendelkezésünkre bocsátott kerékpárokat próbálhatták ki.
Sajtó összefoglaló
Konferencia a kerékpáros közlekedésrol (2010.nov. 15.) [gyor.hu]
Konferencia a kerékpáros közlekedésrol (2010.nov. 15.)
[o2gyor.hu]
Kerék-Pár: konferencia a kerékpáros közlekedésrol (2010.nov. 15.)
[Kék Duna rádió]
A kerékpárosok legjobb barátja – Biciklis konferenciák a Városházán (2010.nov. 16.)
[gyorinap.hu]
Kerékpáros konferencia Gyorben (2010.nov. 17.)
[kisalfold.hu]
Ahol kerékpározni jó, ott élni is jó! (2010.nov. 18.)
[kisalfold.hu]
Trendivé vált itthon is a bicikli használata (2010.nov. 19.) [magyarhirlap.hu]
Kerékpáros fejlesztések az élhetobb városokért (2010.nov. 19.)
[bikemag.hu]
Kerékpáros Ismét divat lett Magyarországon a kerékpározás (2010.nov. 19.)
[travelline.hu]
Kerékpáros fejlesztések az élhetobb városokért (2010.nov. 19.)
[alternativenergia.hu]
Helyi hírek / Kerékpáros fejlesztések az élhetobb városokért (2010.nov. 19.)
[infogyor.hu]
Résztvevok
A csaknem 80 résztvevo 22 település önkormányzat valamint 24 szakmai és civil szervezet képviselojébol került ki.
A konferencia résztvevoi a jelenléti ív szerint a következo szervezetetek képviseloi voltak.>>
Visszajelzések
Email-en illetve itt a kommentekben várjuk a konferencia résztvevoinek visszajelzéseit.
Ajánlatunk a partnerség következő lépésére:
Rendezvényünk a Norvég Civil Támogatási Alap, és az Intelligent Energy Europe támogatásával valósult meg.
A közlekedési munkacsoportról
Jövőképünk
A kerékpár a város meghatározó közlekedési módja, ezáltal nagyban hozzájárul a jó hangulatú, élhető, mobil, és gazdaságilag virágzó település kialakulásához. A kerékpározás általánosan elfogadott, biztonságos, és támogatott közlekedési fajta. A közösségi közlekedéssel, gyaloglással és egyéb fenntartható közlekedési eszközökkel megvalósuló természetes együttműködés eredménye a gépjármű-használat jelentős mértékű kiváltása, levegőt, teret, és lehetőséget teremtve a fenntartható és szerethető város kultúrájának kiformálódására.
A cél ambiciózus, azonban elérhető. Elérhető abban az esetben, ha minden érintett együttműködik megvalósításában, közösen hozzátéve a saját tudását.
A Magyar Kerékpárosklub független státusza, kiterjedt hálózata, elkötelezett fizetett és önkéntes munkatársai lehetőséget teremtenek arra, hogy nemzetközileg elfogadott elvek alapján a legtöbb hozzáadott értékkel járuljon hozzá a városfejlesztési munkához.
Kiemelt célunk segíteni a települések kerékpárosbarát fejlesztéseit.
Az Együttműködés területei
1. Önkormányzatokkal való együttműködés
2. Tervezők és hatóságok
3. Cégek
A KMCS tagjai
A KMCS tevékenysége
MIért érdemes felvenni velünk a kapcsolatot?
|
|
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 7 órája a(z) Avalanche Kaito - Dabalomuni (Cave 12, Geneva, 2021.) videóhoz:
Rendkívül változatos lett a Talitakum album (2024.), ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Nos, végülis bárkivel előfordulhat olyan vis maior, ...
M Imre írta 3 napja a(z) A biztonsági öv fél évszázada - történelem blogbejegyzéshez:
Kicsit korlátoz a mozgásodban, de még mindig nem annyira, ...
M Imre írta 3 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:
Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...
M Imre írta 4 napja a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:
Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...
M Imre új linket töltött fel: Erdei Vasútért Egyesület
M Imre írta 4 napja a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:
Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...
M Imre írta 6 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...
M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megnyílt a Cyclonomia bicikliműhely
Ajándék Critical Mass póló minden új Kerékpárosklub tagnak
Folytatjuk a főváros kerékpáros közlekedésének fejlesztését – Egyre több egyirányú utcában tesszük lehetővé a kétirányú kerékpározást (BKK)
Kürti Gábor: A bringások már ott vannak az úton