Közlekedés: Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3061 db
  • Videók - 1982 db
  • Blogbejegyzések - 1006 db
  • Fórumtémák - 29 db
  • Linkek - 814 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Valószínűleg senkinek nem mondunk azzal sok újat, hogy a magyarországi kerékpáros infrastruktúrák színvonala hagy némi kívánnivalót. De vajon mi az oka annak, hogy még mostanában is annyi használhatatlan kerékpárút épül?

Nagy valószínűséggel nem a pénzen múlik, hiszen a hibás megoldások is jelentős anyagi befektetéseket kívánnak, sőt, sokszor a rossz megoldás kerül sokkal többe. Sokkal inkább valószínű, hogy a helyes szakmai szemléletmód hiányában keresendő a probléma forrása.

A magyar egyetemi oktatásban a kerékpáros infrastruktúrák tervezésének nincs nagy hagyománya, nem fektetnek rá kellő hangsúlyt, és maga a tananyag és az oktatók hozzáállása is sok esetben egy régen idejétmúlt szemléletet tükröz. Pedig lennének jó összefoglaló anyagok, amik mind az egyetemisták, mind pedig a tervezők számára igen hasznos lehet.

Elkészült például a Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése (ÚT 2-1.203:2010) nevű műszaki előírás, mely azt a szabály - és szabványrendszert tartalmazza, aminek egy kerékpáros infrastruktúrának illene megfelelnie. Azért csak „illene”, mert használata sajnos nem minden esetben kötelező, a legtöbb esetben csak ajánlás. Európai Uniós forrásokból megvalósítani kívánt kerékpáros létesítményeknél – melyből az elmúlt évben sok épült – szerencsére kötelező.

A Kerékpárosklub közlekedési munkacsoportja aktívan részt vett az előírások elkészítésében. Sajnos ezeket  az előírásokat nem lehet online böngészni, ha valaki el szeretné olvasni, használni, 25.000 Ft-ért juthat hozzá, megrendelve azt a MAÚT oldalán. Pedig a cél az lenne, hogy az ilyen hasznos dokumentumok minél szélesebb körben terjedjenek el, egy ingyenes online verzió ezen sokat segíthetne. A szabálygyűjteményhez készül egy tervezési segédlet is, mely a tervezők és döntéshozók munkáját segítheti, „természetesen” ismét csak pénzért hozzáférhető  módon. Persze külföldön is előfordul,  hogy nem szabadon hozzáférhetőek ezek az információk, de azért van bőven erre is jó példa.


network.hu



Így néz ki az írországi tervezési segédlet egyik illusztrációja: igényes, színvonalas, könnyen érthető.

A hazai gyakorlattal ellentétesen, például Írországban a tervezési útmutató elérhető online formában. Számos jól illusztrált megoldás található az anyagban, melyek többsége – a közlekedési irány megfordítása után – hazánkban is alkalmazható. Az anyagban találhatóak igényesen megrajzolt háromdimenziós ábrák, de tartalmaz méretezett műszaki rajzokat is. Az online rendszernek köszönhetően rendkívül egyszerű a keresés.


network.hu



Újabb példa az írországi tervezési segédletből:  javasolt megoldás egyriányú utcában ellenirányú kerékpáros forgalom vezetésére

A Kerékpárosklub sokat dolgozik azon, hogy minél több tervezővel és döntéshozóval megismertesse a valóban kerékpárosbarát tervezés szempontjait, valamint szorgalmazzuk, hogy a fent említett előírások kötelezővé váljanak. Addig is aktívan lobbizunk és teszünk azért, hogy minél jobb kerékpáros infrák létesüljenek. Azt már elértük, hogy bizonyos pályázatoknál támogatásunk plusz pontot ér,  és a fentiek szellemében csak az  ÚT 2-1.203:2010-nak megfelelő terveket támogatunk. Sokszor tervbírálatokon is részt veszünk, ahol szintén képviseljük ezeket az elveket.


Tagjaink támogatása nélkül mindezt persze nem tudnánk csinálni, így ha egyetértesz céljainkkal, támogasd munkánkat, lépj be Te is Kerékpárosklubba!



Kerék-Pár a várospolitikában: Összefoglaló

2010, november 19 - 12:51

 

Önkormányzatok és civil szervezetek együtt a kerékpározásért

Múlt csütörtökön, 2010. november 18-án "Kerék-Pár a várospolitikában" címmel közös konferenciát tartottunk Győr városával. Jó volt látni, hogy a kerékpározás és az élhetobb városok ügye egyre több városvezető és szakember számára válik fontossá! Úgy tűnt, olyan témákat sikerült összeválogatnunk, amire valódi igény és érdeklődés van. Továbbra is szeretnék összekötok lenni ebben témában, hogy egymástól kérdezhessenek a kerékpáros fejlesztések irányában elkötelezett városvezetok.

 

A délelotti konferencián 80-an vettek részt, a közös kerékpározás után a délutáni közösségi játékon is több mint 30-an vettek részt.


 

Az összefoglaló tartalma:


  • Elhangzott eloadások
  • Városok bemutatkozása
  • Szakmai partnereink
  • Fotók
  • A városfejlesztési szerepjátékról
  • Kerékpáros városnézés
  • Sajtó összefoglaló
  • Résztvevok
  • Visszajelzések
  • Partnerség


Elhangzott előadások (letölthetőek)


Program: Kerék-Pár a várospolitikában | Önkormányzatok és civil szervezetek együtt a kerékpározásért

Sajtótájékoztató: "Ahol kerékpározni jó, ott élni is jó!" Kerékpáros fejlesztések az élhetobb városokért (sajtóanyag 2011. nov. 19.)

 

Szakmai partnereink kiadványai

TÁMOGATÓK>>

 

Városok bemutatkozása

Poszterek képként megtekinthetok itt>>

KIÁLLÍTÓK>>

 

Kisfilmek:
Kisfilm a Kobányai Bringasuliról>>
Bringázz Rákosmente! rendezvényösszefoglaló filmje>>
Rákospatak menti kerékpárút átadása>>

 

Fotók

MK fotóalbumja a konferenciáról>>
Nyugatmagyar.hu fotóalbum >>
Konkam fotói>>

 

 

A városfejlesztési szerepjátékról

Délután három 10-12 fos csapat alakított egy kisvárosi válságstábot. Olyan döntéseket kellett közösen meghozni a szerepjáték során, hogy visszacsábítsák az városlakókat. Minderre 1 év és 70 millió forint állt rendelkezésre. A játék végén a "polgármesterek" adták elo a stratégiai tervet.





A játék alaptérképe, problémakártyák, stratégiai célok, és megoldáskártyák itt letölthetők.

 

Kerékpáros városnézés

A sajtótájékoztató után Simon Róbert alpolgármester úrral együtt került sor Gyor kerékpáros bejárására. A résztvevok az önkormányzat 15 db szolgálati kerékpárját és a Schwinn-Csepel által rendelkezésünkre bocsátott kerékpárokat próbálhatták ki.

 

network.hu


network.hu

 

 

Sajtó összefoglaló

Konferencia a kerékpáros közlekedésrol (2010.nov. 15.) [gyor.hu]
Konferencia a kerékpáros közlekedésrol (2010.nov. 15.) [o2gyor.hu]
Kerék-Pár: konferencia a kerékpáros közlekedésrol (2010.nov. 15.) [Kék Duna rádió]
A kerékpárosok legjobb barátja – Biciklis konferenciák a Városházán (2010.nov. 16.) [gyorinap.hu]
Kerékpáros konferencia Gyorben (2010.nov. 17.) [kisalfold.hu]
Ahol kerékpározni jó, ott élni is jó! (2010.nov. 18.) [kisalfold.hu]

Trendivé vált itthon is a bicikli használata (2010.nov. 19.) [magyarhirlap.hu]
Kerékpáros fejlesztések az élhetobb városokért (2010.nov. 19.) [bikemag.hu]
Kerékpáros Ismét divat lett Magyarországon a kerékpározás (2010.nov. 19.) [travelline.hu]
Kerékpáros fejlesztések az élhetobb városokért (2010.nov. 19.) [alternativenergia.hu]
Helyi hírek / Kerékpáros fejlesztések az élhetobb városokért (2010.nov. 19.) [infogyor.hu]

 

Résztvevok

A csaknem 80 résztvevo 22 település önkormányzat valamint 24 szakmai és civil szervezet képviselojébol került ki.

A konferencia résztvevoi a jelenléti ív szerint a következo szervezetetek képviseloi voltak.>>

 

Visszajelzések

Email-en illetve itt a kommentekben várjuk a konferencia résztvevoinek visszajelzéseit.

  • Mi a véleménye az elhangzottakról? Mit tudnak hasznosítani belőle?
  • Milyen kérdésekre kapott választ? vagy milyen további kérdések fogalmazódtak meg?
  • Tudott-e kapcsolatokat építeni? Hasznos volt-e a szerepjáték?
  • Milyen elhatározások születtek Önben? Milyen további együttmuködésnek, találkozónak örülne?

 

Ajánlatunk a partnerség következő lépésére:

  • Annak érdekében, hogy folyamatosan értesüljön szakmai híreinkrol és a kerékpáros közlekedést érinto rendezvényekrol, regisztráljon havonta megjeleno HÍRLEVELÜNKre, melyet email-en küldünk el Önnek rendszeresen.
    Hírlevél archívum>>
  • Csatlakozzon a Kerékpáros Tervezoi Fórum szakmai levelezo listához. Itt szakmai tapasztalatokat osztunk meg egymással. Tervezok, hatóságok, önkormányzatok, döntéshozók közvetlenül, de nyílt formában tehetnek fel kérdéseket, és kulturált szakmai vitát folytathatunk.
    Feliratkozás a(z) Kerékpáros Tervezői Fórum csoportra
    Csoport meglátogatása
  • Keressen meg minket közvetlenül javaslatával, kérésével, kérdésével: info[kukac]kerekparosklub.hu címen, vagy telefonon +36-1-789-5808

Rendezvényünk a Norvég Civil Támogatási Alap, és az Intelligent Energy Europe támogatásával valósult meg.



A közlekedési munkacsoportról
 
Jövőképünk

A kerékpár a város meghatározó közlekedési módja, ezáltal nagyban hozzájárul a jó hangulatú, élhető, mobil, és gazdaságilag virágzó település kialakulásához. A kerékpározás általánosan elfogadott, biztonságos, és támogatott közlekedési fajta. A közösségi közlekedéssel, gyaloglással és egyéb fenntartható közlekedési eszközökkel megvalósuló természetes együttműködés eredménye a gépjármű-használat jelentős mértékű kiváltása, levegőt, teret, és lehetőséget teremtve a fenntartható és szerethető város kultúrájának kiformálódására.

  • Jövőképünk szerint minden úticél elérhető kerékpárral is: gyorsan, akadálymentesen, biztonságosan.
  • A városi közlekedési problémák megoldásának kulcsát abban látjuk, hogy a kerékpározás valódi alternatíva lehessen a közlekedési mód megválasztásakor az egyéni gépjármű használat és a tömegközelkedés, gyaloglás mellett, és egyre több ember válassza ezt a lehetőséget!
  • A jövőben azt szeretnénk, hogy az alkalmazott, kerékpározást segítő forgalomtechnikai megoldások tárháza bővüljön, és mindenütt a legmegfelelőbbet alkalmazzák.
  • Reményeink szerint a jövőben nem a kerékpárutak hossza, hanem a kerékpárosbarát terület nagysága mutatja meg, hogy egy település mennyit tesz a fenntartható közlekedésért.
  • Nagyon légyegesnek tartjuk az infrastruktúra mellett a kiegészítő szolgáltatások megteremtését (pl. kerékpártárolók).
  • Célunk a kerékpáros közlekedés részarányának növelése. Melyet nem a közösségi közlekedés hanem a gérpjárművel megtett utazások terhére célszerű növelni.


A cél ambiciózus, azonban elérhető. Elérhető abban az esetben, ha minden érintett együttműködik megvalósításában, közösen hozzátéve a saját tudását.

A Magyar Kerékpárosklub független státusza, kiterjedt hálózata, elkötelezett fizetett és önkéntes munkatársai lehetőséget teremtenek arra, hogy nemzetközileg elfogadott elvek alapján a legtöbb hozzáadott értékkel járuljon hozzá a városfejlesztési munkához.
Kiemelt célunk segíteni a települések kerékpárosbarát fejlesztéseit.

 
Az Együttműködés területei

1. Önkormányzatokkal való együttműködés

  • Civil egyeztetés
  • Pályázatokhoz szakmai vélemény és támogatás nyújtása
  • Kerékpárosközlekedési Szakmai Nap
  • Kerékpárosbarát település fejlesztéshez tanácsadás
  • Eseti megbízás konkrét intézkedés kidolgozására
  • Folyamatos együttműködés éves keretszerződéssel


2. Tervezők és hatóságok

  • Tanácsadás: Koncepciótervek és engedélyezési tervek egyeztetése, véleményezése
  • Tudástár: tapasztalatcsere, magyar és külföldi példák megosztása
  • Kerékpárosbarát Tervezői Klub


3. Cégek

  • Céges kerékpárosbarát fejlesztésekhez tanácsadás (pl. tároló kihelyezés, közlekedési terv stb.)
  • Segítségnyújtás projektjeinkben való közvetlen részvételhez


 
A KMCS tagjai

  • túlnyomórészt mérnökök, vagy közlekedési szakterületen dolgoznak illetve tanulnak;
  • a hazai és külföldi kerékpáros fejlesztések terén jártasak, illetve folyamatosan tanulják, tanulmányozzák azokat
  • önkéntes munkájukkal támogatják a kerékpáros közlekedés fejlesztését.
  • leggyakrabban kerékpárral közlekednek.


 
A KMCS tevékenysége

  • A kerékpárral (jelenleg és a jövőben potenciálisan) közlekedők érdekeinek képviselete, a kerékpározás népszerűsítése
  • Az infrastruktúra-fejlesztések során annak érdekében dolgozunk, hogy mindenhová el lehessen jutni kerékpárral is gyorsan, akadálymentesen és biztonságosan.
    Útvonalak kerékpárosbaráttá tételének eszközeiről bővebben >>
  • Együttműködés az MK területi csoportjaival (akik általában nagyobb helyismerettel és személyes kapcsolatokkal rendelkeznek). Minden tervezés során igyekszünk érvényre juttatni a helyi bringások szempontjait!
  • „Kerékpárosbarát település”-ek városfejlesztési szempontrendszerének kidolgozása az önkormányzatokkal együttműködve
    Kerékpáros Budapest Program >>
  • Hazai és külföldi kerékpáros szakmai szervezetekkel való együttműködés, külföldi példák közreadása, magyarországi alkalmazásuk vizsgálata
  • A döntéshozók, tervezők és felhasználók közti kommunikáció (oktatás, reklám, szakmai fórum stb.) elősegítése és támogatása a kerékpározás népszerűségének, elfogadottságának és biztonságának növelése érdekében.


 
MIért érdemes felvenni velünk a kapcsolatot?

  • Iroda, fizetett alkalmazottak (Irodánkban immár hat szakmáját tekintve is hozzáértő ember dolgozik, ez biztosítja a megfelelő szakmai hátteret, és naprakész tudás. Nemzetközi konferenciákon szerzett tapasztalatok, külföldi és belföldi szakemberekkel való folyamatos kapcsolattartás és a hazai projektek ismerete teszi lehetővé, hogy a leghatékonyabban segítsük a településeken kerékpározás részarányának növekedését.
    Munkatársak>>
  • Önkéntesekből álló munkacsoportjaink foglalkoznak marketing, oktatási és közlekedési témákkal. Minden esetben olyan emberek végeznek aktív munkát a munkacsoportokat, akinek ez a szakmájuk, és a kerékpározás iránti elköteleződésből dolgoznak közös céljainkért a szabadidejükben.
    Szakmai munkacsoportok>>
  • Értékes helyismeretre a területi szervezeteinken keresztül teszünk szert. Tizenöt helyen működik a helybéli, naponta bringával közlekedők baráti társasága. Az ő tapasztalataik és javaslataik nagyon hasznosak lehetnek mind az önkormányzat mind a tervezők, beruházók számára. Észrevételeiket, kéréseiket, tapasztalataikat szívesen megosztják a döntéshozókkal
    Területi szervezetek>>

Címkék: bicikli bringa civil döntéshozók európai unió.magyarország hazai gyakorlat kerékpárforgalmi létesítmények kerékpáros infrastruktúra kerékpáros közlekedés kerékpárosbarát kerékpárút koncepció környezetbarát közlekedési munkacsoport külföldi gyakorlat magyar kerékpárosklub maút mkk oktatás szabvány szakmai szemléletmód takanyag természetvédelem tervezés városfejlesztés várospolitika élhető város

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Kapcsolódik

Folytatjuk a főváros kerékpáros közlekedésének fejlesztését – Egyre több egyirányú utcában tesszük lehetővé a kétirányú kerékpározást (BKK)
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/folytatjuk-a-fovaros-kerekparos-kozlekedesenek-fejleszteset-egyre-tobb-egyiranyu-utcaban-tesszuk-lehetove-a-ketiranyu-kerekparozast-bkk

KRESZ Kisokos 2010 - Általános iskolai tanulók tájékoztatója a gyalogos és a kerékpáros közlekedés szabályainak a változásáról 2010. január 1-jétől.
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/kresz-kisokos-2010-altalanos-iskolai-tanulok-tajekoztatoja-a-gyalogos-es-a-kerekparos-kozlekedes-szabalyainak-a-valtozasarol-2010-januar-1-jetol

Közlekedő kisokost kapnak az iskolás gyerekek
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/kozlekedo-kisokost-kapnak-az-iskolas-gyerekek

Új szemléletű, a városi kerékpározást segítő térképet és útvonaltervezőt jelentetett meg a Budapesti Közlekedési Központ
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/uj-szemleletu-a-varosi-kerekparozast-segito-terkepet-es-utvonaltervezot-jelentetett-meg-a-budapesti-kozlekedesi-kozpont

Módosítják a KRESZ-t: jöhet a kerékpárosokat védő előzési oldaltávolság előírása
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/modositjak_a_kreszt_johet_a_kerekparosokat_vedo_elozesi_oldaltavolsag_eloirasa

Tulokvadászati kézikönyv - magwas blog
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/tulokvadaszati-kezikonyv-magwas-blog

Kormányhatározat a kerékpározás fejlesztéséről, és a folytatás
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/kormanyhatarozat-a-kerekparozas-fejleszteserol-es-a-folytatas

A járda a gyalogosoké!? - szakmai álláspont
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-jarda-a-gyalogosoke-szakmai-allaspont

Bringázz inkább te is!
http://autovezetes.network.hu/video/kozlekedesi_kampanyfilmek/bringazz_inkabb_te_is

EDWARD program: egy nap halálos közúti áldozatok nélkül Európa útjain
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/edward-program-egy-nap-halalos-kozuti-aldozatok-nelkul-europa-utjain

Miért lett hullámos a bicikliút Körmenden? ...200-300 méter San Francisco (2015.12.)
http://autovezetes.network.hu/kepek/ket_kereken__motorkerekparok_mopedek_kerekparok/miert_lett_hullamos_a_bicikliut_kormenden_200300_meter_san_francisco_201512

Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/tur_de_rakosrendezo__tekerj_velunk_egy_bringautert_2015_majus_9_szombat_1500

A gyermekek kerékpáros közlekedése - Állj, ha Piros, várj, ha sárga, mehetsz, ha már zöld a lámpa! (Útravaló 149.adás /2014.03.20., m1)
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/a_gyermekek_kerekparos_kozlekedese__allj_ha_piros_varj_ha_sarga_mehetsz_ha_mar_zold_a_lampa_utravalo_149adas_20140320_m1

László János (MK) előadása a Nemzeti Közlekedési Napokon - 2014.10.29.
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/laszlo_janos_mk_eloadasa_a_nemzeti_kozlekedesi_napokon__20141029

Kerékpárút:
http://autovezetes.network.hu/kereses/q/ker%C3%A9kp%C3%A1r%C3%BAt/picture/1/picture_gallery/1/video/1/video_gallery/1/forum_topic/1/forum_vote/1/blog/1/tip/1/calendar/1/in_club/1?page=1

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Lehet fokozni: Pakson 660 millióba került 2,5 kilométer kerékpárút | 2021.08.06.

A csoda nem csak Nógrádban vagy Tolnában történik meg, Szentendrén is 250 millió forintba került a bicikliút egy kilométerének. Ugyanakkor hatalmas a szórás az újonnan épülő kerékpárutak kilométerára között.

Pár hete írtuk meg, hogy a Nógrád megyei Szendehelyen 1,1 kilométer kerékpárutat közel 200 millió forint uniós támogatásból építettek meg még 2015-ben. A beruházásra egy helyi forrásunk hívta fel a figyelmet, aki panaszkodott az út egyik 146 folyóméter hosszúságú szakaszára, ami egy kereszteződésen áthaladva húzódik úgy, hogy se előtte, se utána nem kapcsolódik további kiépített kerékpáros infrastruktúrához. Hogy megtudjuk, mennyire volt indokolt ezt a szakaszt ennyire kiépíteni a falusias környezetben, és a magas költség mivel magyarázható, elküldtük kérdéseinket a község önkormányzatának, ahonnan azóta sem kaptunk választ.

Cikkünk megjelenése után viszont több észrevétel is érkezett a lapunkhoz, melyek szerint a 200 millió forintos kilométerár nem egyedi eset. Nemrég adták át például a Dunakeszi és Budapest közötti 5,8 kilométeres kerékpárút szakaszt, amihez az állam 1,114 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosított, ami azt jelenti, hogy

-- kilométerenként körülbelül 200 millió forintba került a beruházás.

Ennél jóval drágábban épült meg a Paks és Dunakömlőd közötti 2,5 kilométer hosszú szakasz, ugyanis Paks Város Önkormányzata a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretén belül nyert 540 millió forint vissza nem térítendő támogatást, amit a város még kitoldott 123 millió forinttal, így jön ki a 663 millió forintos bekerülési költség.

-- Magyarán egyetlen kilométer több mint 260 millió forintba került.


Kíváncsiak voltunk, hogy mennyire kirívó az említett három eset, ezért megnéztük, hogy a kerékpáros fejlesztésekért felelős hivatal, az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosi Iroda milyen beruházásokról számolt be a közelmúltban.

-- Június végén adták át a Fejér megyében található Soponya ökoturisztikai kerékpáros útvonalának 2,4 kilométeres harmadik szakaszát, valamint egy ökocentrum tetőtéri turistaszállását, a két beruházás összköltsége pedig 250 millió forint volt.

-- Szob és Ipolydamásd között 4,1 kilométer kerékpárutat adtak át, ami közel 400 millió forintba, tehát kilométerenként durván 100 millióba került.

-- Szeptemberben készült el a Budapest és Szentendre közötti futó 5,6 kilométer hosszú szakasz, amire közel 1,4 milliárd forintot fordítottak, tehát kilométere nagyjából 250 millió forintból épült meg.

-- Egy hónappal korábban újították fel a Fertőd és az országhatár között futó, 6,4 kilométer hosszú szakaszt, ami 293 millió forintból valósult meg, azaz egy kilométer csupán 45 millió forintba került (igaz, itt felújításról volt csak szó).

-- Szintén tavaly, júniusban készült el az Eger-Egerszalók-Hőforrás közötti 5 kilométeres kerékpárút, amit 432 millió forintból építettek meg, így kilométere 84 millió forintba került.

Ennek a beruházásnak a vizsgálatából is kiderül, hogy óriási különbségek vannak a bekerülési költségek között. Nyilván a kerékpárutak megépítése között lehetnek komoly különbségek a műszaki tartalom miatt, és az építőipari árak is gyorsan változhatnak, de így is óriási a különbség.

Múlt héten megkerestük az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosi Irodát, hogy mi a magyarázat ezekre az ingadozásokra. Egyelőre csak annyit jeleztek vissza, hogy válaszolni fognak, ám ez eddig nem érkezett meg. Amint megtörténik, beszámolunk róla.

https://magyarnarancs.hu/belpol/lehet-fokozni-pakson-660-millioba-kerult-25-kilometer-kerekparut-240635

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 5 perce új videót töltött fel:

M Imre 11 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Évi több millió új autóba kerül magyar önvezető technológia...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Lausanne-i Svájci Szövetségi Technológiai Intézet (EPFL) ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Közlekedési Múzeum: Egy új lakó megérkezett! https://www....

M Imre írta 3 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:

Ismétlődő tilosban parkolásért is elvehetik a jogsit ...

M Imre írta 4 napja a(z) A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól képhez:

A_legfontosabb_valtozasok_az_m3as_metro_kozlekedesben_2022_majus_14tol_szombattol_2167017_3792_s

Januártól újabb két állomáson állnak meg a 3-as metró ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A MOL Bubi közbringa- szolgáltatás felhasználóinak ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Mást állít a MÁV a gyulai vasútállomás felújításáról,...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jelentős mennyiségű kőolajat talált a Mol Vecsés határában, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu