Közlekedés: Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3163 db
  • Videók - 2468 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 861 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3163 db
  • Videók - 2468 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 861 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3163 db
  • Videók - 2468 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 861 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3163 db
  • Videók - 2468 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 861 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Németország hatalmasat lép az ingyenes tömegközlekedés felé, és ebből egész Európa tanulhat

network.hu

 

A pesti lóvasút megindulása, balra a lóvasúti állomásépület ("Bagolyvár" vagy "Vadászkastély") a mai napig megvan | 1866. július 30. (forrás: Wikipédia / HamPage)

 

Képzeljünk el egy bérletet, ami 7000 forintba kerül, és Magyarországon belül minden tömegközlekedésre érvényes. Na jó, a repülőre és az intercity vonatokra nem, de az ország minden villamosára, a buszra, a vonatra és a metróra is.


Ez azt jelentené, hogy ha valaki Budapesten él, és kirándulni szeretne, akkor kilép az ajtón, metróval elmegy Kelenföldre, onnan vonattal Tatabányára, onnan pedig volánbusszal ki a Vértesbe, és egyszer sem kell jegyet váltania. El lehet felejteni nemcsak a jegy árát, de az automatákat a sorállással, a háromféle díjszámítást, és a szörnyű MÁV-applikációt is.


Utópiának hangzik? Máshol nem az. Németországban ugyanis jövő év elejétől bevezetik a havonta 49 euróba (körülbelül 20 ezer forint) kerülő Deutschlandticketet, amely minden helyközi és regionális tömegközlekedésre érvényes lesz. Ugyanazzal a jeggyel tehát simán lehet majd egyik héten a berlini, másik héten a müncheni, harmadik héten pedig a frankfurti metrót használni, és (ugyan elég lassan), de az ország egyik végéből a másikba is el lehet majd jutni vele.


Bár Magyarországról soknak tűnhet a 20 ezer forint egy havibérletért, a német átlagfizetés nominálisan körülbelül háromszorosa a magyarnak, de még vásárlóerő-paritáson is majdnem kétszerese. A fizetésekhez mérve tehát körülbelül hétezer forintnak feleltethető meg az összeg, ami jóval kevesebb, mint ma egy Budapest-bérlet ára.


Beutazni 9 euróból Németországot


A történet előzménye a 9 eurós, egész Németországra érvényes tömegközlekedési bérlet, amivel idén június és augusztus között lehetett utazni. Ennek bevezetéséről még májusban döntött a német parlament, a könnyítés pedig elsősorban arról szólt, hogy az egekben lévő kőolajárak mellett minél többen álljanak át az autóhasználatról a tömegközlekedésre.


A bérlet bevezetése először okozott néhány vicces és kellemetlen pillanatot, ilyen volt, amikor június elején punkok lepték el a patináns üdülőhelynek számító Sylt szigetét. De augusztusban mi is megpróbáltuk beutazni 9 euróból Németországot, és bár ez sikerült, a Deutsche Bahn késései még a MÁV-hoz szokva is megleptek minket.


A 9 eurós, egész országra érvényes jegyet persze nem erre találták ki, fő funkciója az ingázó németek megvédése volt az egekbe kilövő energiaáraktól. Így pedig egyszerre szolgált egy válság közepén bevezetett jóléti intézkedésként, és egy kísérletként a tömegközlekedés (szinte) ingyenessé tételéről.


Társadalmi kísérlet 83 millió emberen


A 9 eurós havi bérlet a német fizetésekhez képest gyakorlatilag ingyenesnek mondható, a legtöbb német nagyvárosban a városi napijegy kerül körülbelül ennyibe. A tömegközlekedés árának ilyen drasztikus csökkentése pedig érthetően rengeteg embert érintett, több millió német utazási szokásait megváltoztatva.


Bár a bevezetés utáni első felmérések közül több is feltűnően kis eredményeket tulajdonított a bérletnek, később más tanulmányok egyértelműen sikeresnek értékelték a kísérletet. A legnagyobb felmérést a Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége (VDV) és a Deutsche Bahn (DB) két nagy német közvélemény-kutató segítségével végezte, minden héten 6000 utast megkérdezve. Az eredményeik szerint:


  • 3 hónap alatt 52 millió 9 eurós bérletet adtak el, ehhez jön még körülbelül 10 millió fő, aki a teljes három hónapra megvette azt;
  • a bérletet kiváltók 17 százaléka másik közlekedési módról váltott tömegközlekedésre;
  • a használók 10 százaléka legalább napi egy autóutat megspórolt így;
  • minden ötödik vásárló új utas, azaz olyan, akik korábban soha nem használta a tömegközlekedést;
  • a megkérdezettek 88 százaléka elégedett volt a 9 eurós jeggyel;
  • és az egész projekt havonta 600 ezer tonna széndioxid-kibocsátást spórolt meg.


Természetesen azok az intézkedések, amikkel valaminek csökkentik az árát, vagy (szinte) ingyenessé teszik, mindig népszerűek. Itt viszont az olcsóság mellett volt egy másik indok is, amiért rengetegen imádták a 9 eurós bérletet. Ez pedig a flexibilitás.


A tömegközlekedés egyik legkényelmetlenebb része ugyanis (Magyarországhoz hasonlóan) sokak szerint Németországban is a jegyvásárlás és a különböző tarifarendszerek bonyolultsága. A vidékről városokba ingázóknak – akik az autós forgalom jelentős részét kiteszik – sok esetben máig két-három cég különböző árazású és különböző rendszerben elérhető jegyeit vagy bérleteit kell megvásárolni, hogy eljussanak céljukhoz. Ez pedig már a bonyolultságával sokakat elriaszt a használattól.


A német példából ötletet merítve Magyarországon az LMP javasolta egy 5000 forintos, mindenre érvényes havibérlet bevezetését, a javaslatukat a kormánypártok azonban elutasították. Vitézy Dávid ezzel egy időben arra utalt: nálunk hatósági ársapka van az üzemanyagra, ezért nincs szükség ilyen bérletre, de azért figyelemmel kísérik a német kísérlet hatásait.


9 helyett 49 euró


A 9 eurós bérlet kezdeti sikere után elindult a társadalmi vita Németországban arról, milyen formában kellene azt megtartani. Bár szóba jött az is, hogy eredeti formájában, 9 eurós áron maradna a kedvezmény, ezt végül elvetették, és a körülbelül 20 ezer forintnak megfelelő 49 eurós összegben egyeztek meg a koalíciós pártok.


A 49 euró Németországban ráadásul annyira kevésnek számít, hogy alacsonyabb összeg, mint a legtöbb város helyi havibérlete, ami Münchenben például 59 euró, Frankfurtban pedig 97 euró. Nagyobb változást azonban nem a városon belül közlekedőknek fog jelenteni (nekik egyszerűen olcsóbb lesz a bérlet), hanem az ingázóknak és a rendszeresen a városok között utazóknak.


Országos bérlet


A fejlett világ legtöbb városában lehet kapni havi bérletet, ennek árát pedig annyira alacsonyan határozzák meg, hogy az abból folyó bevételek nem fedezik a tömegközlekedési vállalatok kiadásait. A törvényhozók általában ugyanis egyetértenek abban, hogy mindenkinek, még a szegényeknek is szüksége van arra, hogy tömegközlekedéssel eljuthassanak a munkahelyükre egy városon belül.


Az országos közlekedésre azonban a legtöbb helyen nem gondolnak így, a közmegegyezés szerint nem jár automatikusan senkinek, hogy ezt rendszeresen, állami támogatással igénybe vegye. Ezért van az Magyarországon is, hogy míg a MÁV az utazás hossza alapján, kilométerenként számolja ki a belföldi vonatjegyekért fizetendő árat, egy Budapest-bérlettel egy hónapon belül bárhányszor utazhatok akármelyik budapesti járaton 9500 forintért.


Ezen, a jegyek és a bérletek elkülönítésén változtatnak most a németek a 49 eurós bérlet bevezetésével, gyakorlatilag egy közlekedési zónává egyesítve egész Németországot.


Tömegközlekedés másképp


Az ötlet nem új, Ausztria szintén idén vezette be az éves, teljes tömegközlekedésre érvényes bérletét KlimaTicket Ö néven, első körben 1095 euróért. A tömegközlekedés teljes ingyenessé tétele pedig szintén több helyen működik, Európa legalább 50 városa (például Hódmezővásárhely), valamint Luxemburg teljes országként bevezették már ezt.


A 49 eurós jeggyel pedig most az EU legnépesebb országa egy gigantikus lépést tesz efelé. Azzal, hogy a teljes országos tömegközlekedést elérhetővé teszik olcsóbban, mint amennyibe eddig egy városi bérlet került, gyakorlatilag kijelentik: a teljes tömegközlekedés egy olyan szolgáltatás, ami mostantól egy rögzített, kis összegért mindenkinek jár.


Ezzel a döntéshozók azt is felvállalják, hogy szerintük az állam feladata finanszírozni a lakosság utazásait nemcsak a lakóhelyük környékén, de a városok közötti utakon, sőt a belföldi nyaralásokon is. Az tehát, hogy az emberek az autózás helyett a lehető legtöbb útjukon a közösségi közlekedést használják, az új rendszerrel a mostaninál sokkal jobban támogatott közcéllá válik.


Gigantikus lépés az ingyenes tömegközlekedés felé


Az ingyenes, vagy szimbolikus összegért elérhető tömegközlekedés mellett számos érv szól, ezek közül a legfontosabbak:


  • motiválja az embereket, hogy ne autózzanak, ezzel csökkenti a széndioxid-kibocsátást,
  • lehetővé teszi, hogy a szegények is utazhassanak, ezzel növeli az életszínvonalat és a gazdaságot is segíti,
  • valamint motiválja a belföldi turizmust, ami szintén környezetbarát és jó a gazdaságnak.


Ezen kívül szintén fontos szempont az adminisztráció leegyszerűsödése. Az közlekedőknek is jó, ha nem kell minden utazás előtt jegyet venni/lyukasztani, és a tömegközlekedési vállalatok is spórolnak, ha nem kell annyi ellenőrt alkalmazni. Az energiaválság és a magas gázolajárak idején pedig az sem elhanyagolható szempont, hogy minden ország jól jár, ha kevesebb drága dízelt kell importálnia, ezzel pedig javul a külkereskedelmi egyenlege.


Paradigmaváltás a tömegközlekedésben


A 49 eurós jegy persze még mindig messze van az ingyenességtől, de egy óriási paradigmaváltás megvalósul vele. A bevezetésével a német döntéshozók végleg szakítottak azzal a megközelítéssel, hogy a tömegközlekedésnek el kell kérni az árát, és belátták, hogy ezt egy olyan szolgáltatásként kell nyújtani, ami, ha valamennyi pénzért is, de mindenkinek jár.


A 49 eurós jegy bevezetésének költségeiről nincsenek még pontos számítások, de a német kormány és a tartományok vezetése abban egyezett meg, hogy mindkét fél vállal 1,5 milliárd euró belefizetést. Az összesen 3 milliárd euró pedig ugyan tűnhet soknak, de a németek éppen nemrég döntöttek arról, hogy 100 milliárd eurót fognak költeni a hadseregükre, és 200 milliárd eurót rezsicsökkentésre.


Az új bérletrendszer hosszú távú hatásait csak bevezetése után lehet majd látni, de az már most világos, hogy a kereslet növekedéséhez első körben a szolgáltatást is hozzá kell majd bővíteni. Ha viszont ez sikerül, és a Deutsche Bahn legendás késésein is sikerül faragni, akkor néhány éven belül egész Európa példaként tekinthet majd már arra, ahogy a németek a tömegközlekedés újragondolásával egyszerre léptek egy nagyot az energiaválság és a klímaváltozás kezelésében.


Forrás:

https://telex.hu/gazdasag/2022/11/05/nemetorszag-9-euro-49-euro-ingyenes-tomegkozlekedes-egyseges-berlet

Címkék: adminisztráció leegyszerűsödése budapest-bérlet deutschlandticket havibérlet helyi havibérlet ingyenes tömegközlekedés ingázók jóléti intézkedés klimaticket Ö németország paradigmaváltás tömegközlekedés teljes ingyenessé tétele tömegközlekedési bérlet utazási szokás városok között utazók új bérletrendszer

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hónapja

Óriási fordulat történt a pécsi Volvo botrányban

A másodfokú bíróság teljes egészében megsemmisítette az elsőfokú bíróság felmentő ítéletét és így Bánki Erik fideszes képviselő akár ismét kezdhet félni. A megsemmisítő döntésnél még fontosabb, hogy a bíró órákon keresztül sorolta, hogy a kaposvárí bíró előzőleg hogyan igyekezett elfelejteni - amúgy a Fideszhez vezető- szálakat és hogyan "felejtett el" tisztázni alapvető dolgokat A Szabadpécs cikke itt:
https://szabadpecs.hu/2024/04/dobbenetes-korrupcios-ugy-lehetett-valojaban-a-hollandiai-volvo-buszok-beszerzese-a-pecsi-itelotabla-indokolasat-hallgatva/

Az ügyről -az elsőfokú lezárás idején- itt készítettünk egy összefoglalót a SzabadPécs újságírójával, Babos Attilával:
https://www.facebook.com/share/v/rd9xsTqbouc6isZc/
Döbbenetes korrupciós ügy lehetett valójában a hollandiai Volvo-buszok beszerzése a Pécsi Ítélőtábla indokolását hallgatva

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Óriási fordulat történt a pécsi Volvo botrányban

A másodfokú bíróság teljes egészében megsemmisítette az elsőfokú bíróság felmentő ítéletét és így Bánki Erik fideszes képviselő akár ismét kezdhet félni. A megsemmisítő döntésnél még fontosabb, hogy a bíró órákon keresztül sorolta, hogy a kaposvárí bíró előzőleg hogyan igyekezett elfelejteni - amúgy a Fideszhez vezető- szálakat és hogyan "felejtett el" tisztázni alapvető dolgokat A Szabadpécs cikke itt:
https://szabadpecs.hu/2024/04/dobbenetes-korrupcios-ugy-lehetett-valojaban-a-hollandiai-volvo-buszok-beszerzese-a-pecsi-itelotabla-indokolasat-hallgatva/

Az ügyről -az elsőfokú lezárás idején- itt készítettünk egy összefoglalót a SzabadPécs újságírójával, Babos Attilával:
https://www.facebook.com/share/v/rd9xsTqbouc6isZc/?mibextid=WC7FNe
Döbbenetes korrupciós ügy lehetett valójában a hollandiai Volvo-buszok beszerzése a Pécsi Ítélőtábla indokolását hallgatva

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Az időseknek fájhat leginkább Lázárék balatoni buszjáratritkítása | 2024. 04. 28.

A Volánbusz azt javasolja, hogy május 1-jétől vonatozzunk a főváros és a Balaton északi parti települései között.

Komoly felháborodást okozott több balatoni Facebook-csoportban is, hogy a Volánbusz egy közleményben jelentette be: változások lesznek a buszközlekedésben Budapest és a Balaton északi partja között. A felzúdulás egy része jogosnak tűnik, de például a Hévízre tartó turistákat nem érinti majd érzékenyen Lázár János minisztériumának menetrend-módosítása.

Több északi parti településre nem lehet majd közvetlenül eljutni busszal

-- A főváros és a Balaton északi parti települései közötti eljutáshoz ezentúl a vasút igénybevételét javasoljuk

– írják a MÁV oldalán, majd rátérnek a módosításokra...
https://24.hu/belfold/2024/04/28/volanbusz-balaton-eszaki-part-jaratritkitas/
___

Menetrendi változás május 1-jétől Budapest és a Balaton északi partja között | 2024. április 18.
https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42337

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Közösségi közlekedés fejlesztése Kaposvár II. ütem, elektromos buszok beszerzése előkészítése

Félmilliárdnál is több, 510 millió forint támogatást nyert a Kaposvári Közlekedési Zrt. 2021. végén „Közösségi közlekedés fejlesztése Kaposvár II. ütem, elektromos buszok beszerzése előkészítése” projektcímen, 2023. október 30-i projektzárással. A kaposvári viszonylatban jelentősnek nevezhető összeggel szemben álló vállalások megfogalmazása – ahogy látni fogják – igencsak slendriánra, ködös-zavarosra sikeredett, így szinte felkínálta magát arra, hogy megpróbáljunk utána járni, mit is takarnak az egyes pontok. Teljes egészében közöljük a Gelencsér Gyula vezérigazgató megbízásából született választ (a kérdéseinkkel együtt persze), talán olvasóink jobban meg tudják ítélni, mennyi ment ténylegesen az európai adófizetők pénzéből a kaposvári tömegközlekedés fejlesztésére, és mennyi netán „egyéb, nemes” célra.

Összefoglalnánk: született tehát egy „tanulmány”, amely „a jelenleg alkalmazott

-- utastájékoztató rendszer fejlesztési lehetőségeit mutatja be”,

más szóval milyen csilli-villi f@szaságokat lehet megvenni a piacon sok pénzért, plusz egy másik (?), amely elmondja, hogyan lehet nagyméretű LED-kijelzőkre lecserélni a mostaniakat (hát még több pénzér’, b@szod), és összekötni az egyelőre nem létező e-jegyrendszerrel. Sikerült továbbá „előkészíteni az új smart megállóhelyek kijelölését” – nem a megállóhelyeket, héló, csak „előkészíteni a kijelölést”. Hogy ez a munka miféle

-- heroikus erőfeszítéseket jelentett, abba bele sem merünk gondolni.

A következő két kérdésre egyszerűen az a válasz született, hogy „majd a következő IKOP-pályázat keretében megvalósul”. Akkor mit csináltak a mostani ötszáz millióból? Megtervezték? Ja, azt azért nem. Jutott viszont bőven az igazán fontos dolgokra: a Zselici Forrás Kft., benne a Kaposvár Mosttal, a Kapos Extrával és a rádióval, Szita Károly személyes, külön bejáratú, csak neki szolgáló gennymédiája nettó

-- harmincmillió magyar forintot nyalhatott fel „kommunikációs feladatok ellátására”.

Busásan meg lehet(ett) belőle jutalmazni a hatalom sötét, áporodott testhajlataiból kaffogó, nyomorult kommunista spicliket, tolvajokat, erkölcsi hulladékokat magasztaló, gazdáik erkölcsi nívóján vegetáló senkiket. Másra úgysem volt jó mindez.
https://www.kapost.hu/otszazmillio-kkzrt-tanulmany/

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Ne felejtsd el regisztrálni február 28. és április 30. között vásárolt diákbérletedet weboldalunkon, hiszen a BudapestGO-ban váltott bérleteddel most kedvezményesen -30 percig díjmentesen- bubizhatsz!
További információk:
https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/ajanlatok/diakberlet/

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

10-13 milliárd lehet Lázárék tarifareformjának éves többletköltsége | 2024. március 4.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium látványosan fals számot közölt. Pedig jól hangzott az az 1 milliárd.

Március 1-gyel elindult a tarifareform, melyről a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium azt állította, hogy csak évi 1 milliárd forint többletköltséget jelent a költségvetésnek.

-- A G7 számításai szerint viszont akár több mint tízszeresébe is kerülhet a nagy ötlet.
https://g7.hu/kozelet/20240304/lazar-janosek-tizmilliard-forinttal-is-tobbel-szamolhattak-el-a-tarifareform-tobbletkoltsegeit/

És bár a tarifareform kedvezményeit az utasok már igénybe vehetik is a MÁV vagy a Volánbusz járatain, viszont a módosításokat tartalmazó törvénytervezetek továbbra is csak tervezetek, nem hirdették még ki őket – ezek szociálpolitikai menetdíjkedvezményekről, utazási kedvezményekről és a határon túli magyarok hazai utazási kedvezményeiről szólnak.

A minisztérium a G7 szerint elég véleményesen számolta ki az intézkedések anyagi terheit. A határon túliak eddigi 90 százalékos kedvezménye 100 százalékosra nő. A legutóbbi népszámlás alapján az 1,8 milliónyi, a szomszédos országokban élő magyar honfitársunk körülbelül fele élne a kedvezménnyel. Lázárék szerint a 900 ezer határon túli magyarnak ingyenessé tett közlekedési kedvezménynek semmilyen költségvetési hatása nem lesz.

A szociálpolitikai és üzletpolitikai kedvezményeknél a Építési és Közlekedési Minisztérium azzal számol, hogy 2,3 millió embernek teszik ingyenessé vagy olcsóbbá az utazását. Szerintük ez csak évi 1 milliárd forintjába kerül majd a költségvetésnek.

A lap emlékeztet jelenleg hatályos kormányrendelet szerint az ingyenes utazások után úgy kompenzálja az állam a helyközi szolgáltatókat, hogy a teljes bruttó menetdíjbevételük egy meghatározott százalékát adja át nekik.

-- a buszos közlekedésnél az eddig teljes bevétel 20 százalékáról 53,5 százalékra nő,
-- a vonatos közlekedésnél pedig az eddig teljes bevétel 30 százalékáról 53,5 százalékra.

A MÁV-START és a Volánbusz így 25 milliárd helyett 54 milliárd forintot kapna. Így elég egyszerű belátni, hogy sehogy sem jö ki a Lázárék-féle matek.

A G7 becslése szerint összességében

-- az új tarifareform kiterjesztett ingyenes kedvezményei valójában 10-13 milliárd forint többletköltséget jelentenek majd a kormányzatnak évente
https://magyarnarancs.hu/belpol/10-13-milliard-lehet-lazarek-tarifareformjanak-eves-tobbletkoltsege-266160

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Itt a Kutya országbérlet: 1890 forintért vonatozhatnak a kutyák

Március elsejétől a kerékpárokat és a kutyákat is egységes 500 forintos fix áras viszonylati jeggyel lehet utaztatni vonaton függetlenül a megtett távolságtól.
https://www.mavcsoport.hu/node/136609

A Kerékpár országbérlettel – melynek ára 4950 Ft – a MÁV-START (ide értve a TramTrain-t is) és GYSEV hálózatán, valamint a HÉV-ek teljes hosszán biztosítja a MÁV a kerékpárszállítást.

-- A Kerékpár országbérlet a BKK meghatározott járatain is érvényes.

A Fertő-tavi és Tisza-tavi kerékpáros túrajegy megszűnik, azonban az elővételben megváltottakat – mint minden más jegyet is – érvényességi idejükön belül fel lehet használni.

-- A kutyásoknak Kutya országbérletet kínálnak 1890 forintért,

ami a MÁV-START (ide értve a TramTrain-t is) és GYSEV hálózatán, a HÉV-ek teljes hosszán valamint a VOLÁNBUSZ járatokon teszi lehetővé a kutyák szállítását az adott szolgáltató mindenkor érvényes szabályai szerint. Havi négy utazás esetén már megéri bérletet váltani nekik.
https://telex.hu/belfold/2024/02/29/kutyaberlet-mav-kerekpar-kutya-orszagberletet

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

MÁV-HÉV Zrt.: Kedves Utasaink! Holnaptól új tarifarendszer teszi egyszerűbbé, olcsóbbá a közösségi közlekedést. Fontos, hogy az új díjtermékek bevezetése miatt a jegyértékesítési rendszerünkben éjjel néhány órán keresztül technikai átállást végzünk, ezért ma 22 órától másnap 3 óráig szünetel a jegyértékesítés a pénztáraknál, az automatáknál, a vonatok fedélzetén és online az ELVIRÁ-ban, valamint a MÁV appban is. A korábban megvásárolt díjtermékek bemutathatók maradnak ebben az időszakban is. A mobilalkalmazásunkat az új díjtermékekkel való utazás megtekintéséhez, vásárlásához feltétlenül frissíteni kell március 1-jén vagy azt követően.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=788527116630451&set=a.460159556133877

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke, a tegnapi Millásreggeli műsor vendége volt. Az új vasúti kerékpárjegy- és bérletárakról beszélgettek a műsorvezetőkkel. Hallgassátok meg, 28:00-tól.
https://open.spotify.com/episode/5JRXQe73RvHWFTLPj5JofS

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Magyar Kerékpárosklub: Reagált a MÁV Start a levelünkre: ma reggel nem sokkal 6 óra után kaptuk a választ, amiben azt írják:

-- "A felmerült aggályok miatt nyitottak vagyunk a kerékpáros országbérlet árának módosítására 4950 Ft-ra, azt március 1-jétől a Megrendelő ÉKM-mel egyeztetve így alkalmazzuk."

Viszont nem lesz kerékpáros vármegyebérlet, ahogy kértük:

"A bérletek tekintetében fontosnak tartjuk, hogy a kerékpárbérletek árazása a kerékpárjegyekhez logikailag illeszkedjen, mivel a kerékpárjegyek viszonylattól független árazásúak, ezért a bérletek tekintetében is szükségesnek tarjuk, hogy viszonylattól függetlenül egységes áron legyenek elérhetők. Ezt csak országos termékkel tudjuk biztosítani."

A megbeszéléseken az 500 forintos helyett maximum 400 forintos kerékpárjegyet javasoltunk, ezt azonban elvetették.

Továbbra is kérjük, hogy,hogy azonnal induljon a kerékpárosbarát állomások kialakítása: legyenek normális mennyiségű és minőségű kerékpártárolók a vasútállomásokon, és kerékpáros tolósín a peronokhoz vezető lépcsőkön!

A jó hír, hogy a Kerékpárosklub tagjai számára megmarad a 25%-os kedvezmény a kerékpárjegyek árából, ami - mint látjuk - egyre nagyobb érték! Legyél te is klubtag, és használd tagsággal járó a kedvezményeket!

Kértük, hogy a Kerékpárosklub kedvezmény legyen érvényes bérletekre is, azonban ezt még nem sikerült elérnünk, de dolgozunk az ügyön!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=788344836668516&set=a.475695607933442

Előzmények:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=787866093383057&set=a.475695617933441
___

Magyar Kerékpárosklub: Régi álmunk vált valóra 2023-ban! Te tudod, melyik az?

Összegyűjtöttük, hogy mi mindent tettünk a bringás fejlődésért 2023-ban:

-- DUGÓMENTES, BRINGÁZHATÓ A LÁNCHÍD!

-- I bike Budapest bringás felvonuláson, a területi szervezeteink által szervezett csillagtúrának is köszönhetően: több mint 15.000 kerékpározóval tekertünk a bringázhatóbb Budapestért, egy élhetőbb országért.

-- A közösségi költségvetésen nyertes ötletünk a Szent István körúti bringasáv is létrejött, így a pesti oldalon végig ér a nagykörúti kerékpársáv.

-- A 2023-as közösségi költségvetésen pedig mindent vittek a bringás ötletek! 

-- Elkészültek Budapest első védett kerékpársávjai is: az Üllői- és a Váci úton!

-- Két új területi szervezettel is bővült az országos hálózatunk, csatlakozott hozzánk a törökbálinti és a velencei csapat, akik rövid idő alatt elkezdték felpezsdíteni környékük kerékpáros életét különböző eseményekkel, programokkal, és az érdekképviseleti munkában sem lazsálnak.

-- Tiltakoztunk a szegedi 3. híd és a belvárosi autópálya kialakítása ellen.

-- Követeltük a KRESZ-módosítást, szeretnénk minél több ember számára vonzóvá tenni a kerékpározást, ennek kiemelten fontos eleme, hogy a jogszabályok is a védtelen közlekedőket védjék.

-- Bekerültünk az IKOP- és a TOP Plusz monitoring bizottságába, ahol lehetőségünk van részt venni a nyertes pályázók kiválasztásához szükséges kritériumrendszer véglegesítésében, és adott esetben módosításokkal korrigálni az eddigi gyakorlatot.

-- Elkészült a Bringázz a munkába applikációnk, az első kihívásokhoz több ezren csatlakoztak, már 6 településen indultak a Bicibusz menetek, idén tavasszal újra visszatérnek!

-- Megújult a Kisokos kiadványunk, amellyel segíteni szeretnénk abban, hogy mindenki számára biztonságos és örömteli legyen a kerékpározás.

-- A lista hosszú, és sokszor nem volt könnyű dolgunk, de amikor először bringáztunk végig az autómentes Lánchídon, amikor először tekertünk az Üllői úton úgy, hogy nem az életünket féltettük, amikor látjuk, hogy egyre többen kerékpároznak a városokban fiatalok, idősek, szülők a gyerekeikkel, és azt mondjátok, hogy már ti is BÁTRAN MERTEK BRINGÁZNI - olyankor érezzük, hogy minden munkával töltött percet megért!
https://www.facebook.com/photo/?fbid=790671653102501&set=a.475695617933441

Ezeken dolgoztunk 2023-ban:
https://kerekparosklub.hu/ezeken-dolgozunk

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 7 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

A szőke nőnek ég a háza, telefonál a tűzoltóknak. – Itt a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK) blogbejegyzéshez:

50 csuklós autóbusszal újul meg a budapesti flotta | 2024. ...

M Imre írta 1 napja a(z) Nem fűmaggal lesz beszórva...: a pesti alsó rakpart sétánnyá alakítása képhez:

Nem_fumaggal_lesz_beszorva_a_pesti_also_rakpart_setannya_alakitasa_2168632_5566_s

Június 22-én újra megnyit a Jane Haning rakparton a Valyo...

M Imre írta 1 napja a(z) A világ nagy vasútjai képhez:

A_vilag_nagy_vasutjai_831523_66389_s

Élményutat építenek a Gerecse régi bányavasútjából, a Dorogi...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A harmadfokú hőségriasztás ideje alatt a MÁV-Start naponta...

M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

... Karácsony Gergely nem a saját pályáján fut. A Fidesz ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

Egy Citroën kisteherautóval ütközött egy Suzuki Swift fél ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Szombattól július 11-ig karbantartás miatt a Boráros...

M Imre írta 1 napja a(z) „A piros az tilos, a zöld az szabad...” | megtanulták a regulát és slágerként énekelték az óvodások videóhoz:

Hiába volt piros, a húszfős iskolás csoport mégis ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu