Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
Néhány nappal karácsony előtt, december 20-án jeles évfordulóhoz ér a fővárosi buszközlekedés: ötven éve róják a budapesti utakat az Ikarus 260-as és 280-as autóbuszok. Természetesen a máig megmaradt buszok nem ennyire idősek, de így sem fiatal járművekről van szó.
1971. december 20-án mutatkozott be a BKV-nál az Ikarus 260-as és csuklós változata, a 280-as. Ezek akkor még a prototípusok voltak, melyek egy év próbára érkeztek a fővárosba. A buszok beváltak, ami nem csoda: az Ikarus számára messze a 200-as széria hozta a legtöbb sikert. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy ennek a típuscsaládnak köszönhetően vált az egész világon ismertté vált a magyar buszgyártó. Magyarországon is évtizedekig ezek a buszok határozták meg az utcaképet - vidéken és Budapesten egyaránt. A BKV 1972-ben vásárolta az első húsz Ikarus 260-asát, az első széria 280-asok 1973-ban követték szóló társaikat.
A BKV-nál olyannyira meghatározó sorozatról van szó, hogy 1980 és 1987 között – egy-egy tesztbuszt leszámítva – csak Ikarus 200-asokból állt a fővárosi közlekedési vállalat állománya, azon belül is túlnyomó többségben 260-asok és 280-asok közlekedtek Budapesten. A két típus jelentőségét mutatja, hogy Ikarus 260-asból 2393 darab, 280-asból pedig 1697 közlekedett a fővárosban, a két modellből összesen tehát négyezernél is több fordult meg a BKV-nál.
https://autopro.hu/szolgaltatok/otven-eve-jarjak-budapest-utjait-az-ikarus-200-asok/603946
|
|
M Imre 13 perce új videót töltött fel:
M Imre 23 perce új videót töltött fel:
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 2 órája a(z) BP Fatár: a főváros ingyenesen letölthető nyilvános fa- és parkkataszter applikációja blogbejegyzéshez:
Milyen módon támadja a gomba a fákat? Szabó József ...
M Imre 13 órája új videót töltött fel:
M Imre 15 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 15 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Kapu Tibor visszafelé Robi Tupak. Véletlen? Aligha. Két ...
M Imre írta 15 órája a(z) A Citadell és az Ikarus újdonságai más buszokkal is összevetve (+ VEKE összeállítás) blogbejegyzéshez:
A BKV 2025. július 11-én törli állományából az alábbi ...
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!