Közlekedés: A BKV duplacsuklós Ikarusa (293 replika) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

A BKV duplacsuklós Ikarusa (293 replika)

A kép forrása:
https://magyarbusz.info/2022/05/10/bemutatkozott-a-bkv-duplacsuklos-ikarusa/

A közel 22,7 méter hosszú, magyar szempontból jelentős ipartörténeti értéket képviselő Ikarus 293-as modell replikáját két, 1988-as évjáratú Ikarus 280-as donorbusz felhasználásával a Budapesti Közlekedési Zrt. lelkes munkatársai építették meg szabadidejükben. A járművön 2019-óta dolgoztak, s elviekben az eredetitől némileg rövidebb, körülbelül 22 méteres, 18 000 kg saját tömegű autóbusz akár kétszáznál is több utast is képes lenne szállítani egyszerre. A replika a BKV közlése szerint megjelenését illetően 95-98%-os mértékben megfelel az eredetinek.

Látta 122 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Az Ikarus 293-as típus első és egyetlen példánya 1988-ban készült el az Ikarus mátyásföldi üzemében, amelyet a gyár mérnökei eredetileg a Szovjetunió számára terveztek, de ez az üzlet végül meghiúsult. Az Ikarus elsősorban ráhordó vonalakra (elővárosi, metró stb.), illetve széles utakkal ellátott nagyvárosokba ajánlotta a nagy szállítókapacitású (akár 229 fő) autóbuszt, melyet a korabeli beszámolók találóan “járművonatnak” neveztek. Az eredeti busz hossza pontosan 22 680 mm, amivel a valaha épített leghosszabb magyar autóbusz cím büszke birtokosa.

A járművet a budapesti és pécsi próbafutásait követően a 90-es évek elején félreállították az Ikarus mátyásföldi telephelyén, ahol egészen 1991-ig várta sorsa jobbra fordulását. Ekkor egy iráni üzlet reményében komolyabb átalakításokat eszközöltek rajta. Az eredetileg használt 250 lóerős (184 kW) Rába D2156 MTU motort egy ugyancsak hathengeres, de már 280 lóerős (206 kW) MAN D2866 típusú erőforrásra cserélték; ezzel szemben a Voith gyártmányú sebességváltó maradt az eredeti. Az új aggregát nagyobb helyigénye miatt a második ajtót előrébb helyezték, közvetlenül az A-tengely mögé (akárcsak egyes MAN motorral szerelt, jellemzően szintén iráni rendeltetésű Ikarus 280-asokon). Az eredetileg BKV-színekre fényezett autóbusz új, élénk színekkel operáló festést kapott. Az átalakítás a busz utasterét is érintette, melynek során a belső elrendezést a leendő teheráni üzemeltető igényeihez igazították.

Az autóbusz 1992. január 8-án indult útnak Iránba közúton, mivel azt rendhagyó méret miatt nem lehetett bevagonírozni. Az egyedi kivitelezésű jármű ezután egy hét kilométer hosszú zárt pályás útvonalon szállította az utasokat fél éven át napi hét órán keresztül, körülbelül háromezer utast szolgálva ki naponta. Az irániak a próbafutást követően meg is vásárolták a 293-ast, de a várt nagyobb megrendelést elmaradt, olyannyira, hogy végül 1992 után nem érkezett egyetlen megbízás sem a közel-keleti országból. A különleges járművet 2009-ben vonták ki a forgalomból, a korábbi hírek pedig egyértelműen arról szóltak, hogy a kocsit selejtezését követően szétvágták, azonban a kocsi 2018-ban újra életjelet adott magáról, s mint kiderült jelenleg is gondosan őrzik több Ikarus jármű különlegesség társaságában egy buszjavítással foglalkozó teheráni cég telephelyén.

Mivel hosszú éveken át tartotta magát a híresztelés, miszerint az egyetlen “igazi” Ikarus 293-as a selejtezése után menthetetlenül az enyészeté lett, a BKV-nál már korábban, 2017 elején szóba került egy utólagos replika építése. A BKV saját 293-asa 3 év alatt készült el, s csupán néhány dologban különbözik az eredeti modelltől; ilyen például az erősebb, turbófeltöltős Rába D10-es motor, a ZF automata váltó, vagy éppen a elől és hátul is hagyományos, királycsapos szerkezetű csuklószerkezet (az eredeti 293-asnak két eltérő típusú csuklószerkezete volt, az első golyókoszorús, becsuklásgátlóval ellátott, a második pedig hagyományos királycsapos). A kocsi megépítéséhez a két donor 280 egyikének a gépes részét teljes egészében felhasználták, a másikat pedig közvetlenül a második ajtó előtt vágták el.

A túlméretes autóbusz hagyományos értelemben rendszámot nem kaphat és utasokat sem szállíthat, nyílt napokon és egyéb rendezvényeken találkozhatnak majd vele az érdeklődők, legközelebb május 28-án a Hungária kocsiszín nyílt napján, majd szeptemberben az Andrássy úton, az Autómentes Napon.
https://magyarbusz.info/2022/05/10/bemutatkozott-a-bkv-duplacsuklos-ikarusa/
Címlapkép: BKV Zrt., fotók: MTI/Máthé Zoltán

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: "Mit várunk egy új KRESZ jogszabálytól?" konferencia | 2024. május 16. (csütörtök) 13:00-16:00, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Oktatási Központ (1082 Budapest Üllői út 82.) Földszint I. előadó 2024.05.16.

M Imre 8 órája új videót töltött fel:

M Imre 8 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 9 órája a(z) Mától Magyarországon is könnyen kikerülheted a dugókat a Google Térkép szolgáltatásával blogbejegyzéshez:

Jövő héten elindulnak a Google autói Magyarországon: itt a...

M Imre írta 11 órája a(z) Taxi! Gyalogos! képhez:

Taxi_gyalogos_2181145_9893_s

Extra juttatást, sok pénzt ad a hazánkba hamarosan...

M Imre 13 órája új képet töltött fel:

Uj_gyalogosatkelohely__astoria_rakoczi_ut_2190877_4671_s

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...

M Imre írta 2 napja a(z) A kisföldalatti története videóhoz:

Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...

M Imre írta 3 napja a(z) A kerékpározás előnyei :) képhez:

A_kerekparozas_elonyei__1355616_5420_s

Tegyük láthatóvá a sötétben bujkáló karókat! | "LÁSS ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu