Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t31.0-8/p843x403/1978309_647059108664306_1060221901797169339_o.jpg
Magyar Közlekedési Klub
Ma jár utoljára a 17-es villamos.
A Bécsi úti, illetve egyáltalán az óbudai villamosközlekedés története viharos. A történet a Lajos utcai lóvasúttal indult 1868-ban, melyet aztán később villamosítottak, majd megépült a Bécsi úti szárnyvonal is. Eleinte a város számos pontjáról érkeztek ide viszonylatok: 1906-tól a BKVT kétirányú körjáratokat közlekedtetett ide (is), amelyek a Szabadság hídon és a Margit hídon át közlekedtek.
Ezek később ugyan megszűntek, de még 1930-ban is 6 viszonylat érintette a 17-es mai útvonalát (5, 7, 9, 51, 72, 73). A 60-as években a 18-as és a 17-es villamos által számos budai csomópont (János kórház, Kelenföld) elérhető volt, sőt még a körúti villamos is rendelkezett egy óbudai szárnyvonallal, amely a Nagyszombat utcánál fordult (66-os). Később aztán ezek a kapcsolatok szépen lassan elsorvadtak, s a 70-es évek végére a Pacsirtamező utcán járó 11-es és a mai formájában járó 17-es egyedül maradt Óbudán. Aztán 1981 januárjában megszűnt a 11-es is. A 17-es az egyre hosszabb és erősebb forgalmú buszjáratok (6, 86) között egyre gyérebb forgalommal rótta a köröket.
Azonban a 2000-es évek elején újra felvetődött a budai fonódó villamosközlekedés megteremtése, vagyis a korábban elbontott hálózati kapcsolatok visszaépítése. Az ötletet, ha nem is gyorsan, de tettek is követték: rövidesen megkezdődik a Bem rakparti villamospálya és a Török utcai összekötés újjáépítése, mely által a 17-es helyén újra hosszú, átszállásmentes kapcsolatokat biztosító viszonylatok jelennek majd meg (19, 41, 61).
Hosszú út volt. Reméljük, most már hamarosan a végére érünk.
|
|
M Imre 13 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:
Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...
M Imre írta 1 napja a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:
WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...
M Imre írta 2 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 2 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 2 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 2 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!