Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t31.0-8/p843x403/1978309_647059108664306_1060221901797169339_o.jpg
Magyar Közlekedési Klub
Ma jár utoljára a 17-es villamos.
A Bécsi úti, illetve egyáltalán az óbudai villamosközlekedés története viharos. A történet a Lajos utcai lóvasúttal indult 1868-ban, melyet aztán később villamosítottak, majd megépült a Bécsi úti szárnyvonal is. Eleinte a város számos pontjáról érkeztek ide viszonylatok: 1906-tól a BKVT kétirányú körjáratokat közlekedtetett ide (is), amelyek a Szabadság hídon és a Margit hídon át közlekedtek.
Ezek később ugyan megszűntek, de még 1930-ban is 6 viszonylat érintette a 17-es mai útvonalát (5, 7, 9, 51, 72, 73). A 60-as években a 18-as és a 17-es villamos által számos budai csomópont (János kórház, Kelenföld) elérhető volt, sőt még a körúti villamos is rendelkezett egy óbudai szárnyvonallal, amely a Nagyszombat utcánál fordult (66-os). Később aztán ezek a kapcsolatok szépen lassan elsorvadtak, s a 70-es évek végére a Pacsirtamező utcán járó 11-es és a mai formájában járó 17-es egyedül maradt Óbudán. Aztán 1981 januárjában megszűnt a 11-es is. A 17-es az egyre hosszabb és erősebb forgalmú buszjáratok (6, 86) között egyre gyérebb forgalommal rótta a köröket.
Azonban a 2000-es évek elején újra felvetődött a budai fonódó villamosközlekedés megteremtése, vagyis a korábban elbontott hálózati kapcsolatok visszaépítése. Az ötletet, ha nem is gyorsan, de tettek is követték: rövidesen megkezdődik a Bem rakparti villamospálya és a Török utcai összekötés újjáépítése, mely által a 17-es helyén újra hosszú, átszállásmentes kapcsolatokat biztosító viszonylatok jelennek majd meg (19, 41, 61).
Hosszú út volt. Reméljük, most már hamarosan a végére érünk.
|
|
M Imre írta 1 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Kvíz: Még a Velencei-tóról is ezt nézhetjük majd: mit tud maxi-...
M Imre írta 1 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Jogi rutinügylettel megtarthatta volna az arab üzletet a...
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 3 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
A kenyai KRESZ 1. szabálya https://www.facebook....
M Imre 4 órája új képet töltött fel:
M Imre 4 órája új képet töltött fel:
M Imre 4 órája új képet töltött fel:
M Imre 4 órája új képet töltött fel:
M Imre 4 órája új képet töltött fel:
M Imre 4 órája új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!