Közlekedés: Boldog születésnapot, villanyrendőr - 1914. augusztus 5., Cleveland (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Boldog születésnapot, villanyrendőr - 1914. augusztus 5., Cleveland

Boldog születésnapot, „villanyrendőr”!
http://iho.hu/hir/boldog-szuletesnapot-villanyrendor-140813
iho
2014.8.13.

Clevelandben szerelték fel az első közlekedési lámpát, 1914-ben egy rendőr működtette egy kis bódéból.

A Siemens tíz évvel később lépett erre az üzleti területre, amikor az első közlekedésilámpa-tornyot felállították a berlini Potsdamer Platz-on. A cég minden évben mintegy 22 ezer közlekedési lámpát és 2000 vezérlőt gyárt.

2010 óta a Siemens csak LED-es jelzőberendezéseket állít elő. Ezek akár kilencven százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, és hosszabb élettartamúak, mint a hagyományos izzólámpák. Egy város például, amelyben 700 kereszteződésben van közlekedési lámpa, több mint 1 millió eurónyi energiaköltséget takaríthat meg azzal, hogy a lámpákat LED technológiára állítják át. A LED-eket tíz évenként kell cserélni, míg az izzólámpákat fél évenként. Emellett a LED-fények sokkal jobban láthatók direkt napsütésben, ami növeli a forgalom biztonságát.

Az első ilyen lámpát 1914-ben, Clevelandben egy rendőr működtette egy kis bódéból, és a jelzés megváltozását egy csengővel jelezte a forgalom részvevőinek. Ez a rendszer állandó kapcsolatban volt a tűzoltósággal és a rendőrséggel, és képes volt szabad utat biztosítani a bevetési járműveknek. A mai jelzőrendszerek valóságos kis csodák, amelyek korlátlan mennyiségű jel valós idejű kiértékelésére képesek. A modern forgalomirányítás számításba veszi a pillanatnyi forgalmi helyzetet, és optimalizálja a forgalom áramlását, például zöldhullám beállításával, vagy a mentők, rendőrök, tűzoltók, buszok és villamosok számára biztosít elsőbbséget.

2014 márciusa óta a forgalmi lámpák már online működnek. Egy új vezérlő berendezésének köszönhetően, a városok egy magán-„felhőből” kezelhetik közlekedési lámpáikat, és kikapcsolásuk nélkül háríthatják el az esetleges problémákat – mégpedig a világ bármely pontjáról, okostelefonról, táblagépről vagy számítógépről. Az új technológia a távkarbantartást is lehetővé teszi. A müncheni Siemens Support Center már 255 várost támogat világszerte Abu Dhabi-tól Würzburgig, ha valamilyen problémájuk akad egy forgalomvezérlő számítógéppel vagy közlekedési lámpával. A jövőben a müncheni szakértők távolról fogják tudni ellátni a közlekedésilámpa-rendszerek teljes szervizét, garantálva a biztonságos és problémamentes működést.

A következő nagy innováció az emberek, az infrastruktúra és mindenfajta jármű közötti összekapcsolt kommunikáció lesz. Ha forgalmi dugó alakul ki a városközpontban, az okostelefon az autó helyett vonat használatát fogja ajánlani, hogy az utas a leggyorsabban elérhessen a célállomáshoz. Sőt, a közlekedési lámpa nemcsak aktív szerepet fog játszani ebben a kommunikációban, hanem az egyik legfontosabb része lesz annak. Hamarosan okostelefonunk fogja tudatni, hogy milyen sebességgel hajtsunk ahhoz, hogy becsatlakozhassunk a zöldhullámba. A közlekedési lámpa az egyéni úthasználóknak figyelmeztetést is adhat lehetséges kockázatokról.

Látta 627 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 7 hónapja

A jövő közlekedési lámpái

Egy negyedik szín a közlekedési lámpán mind a járművek, mind a gyalogosok számára pozitív hatású lehetne.

Az Észak-Karolinai Egyetem kutatói évek óta foglalkoznak a közlekedés javításán, ennek köszönhetően merült fel, hogy mi történne, ha egy negyedik színt is kapnának a közlekedési lámpák. A kutatók által fehér fázisnak hívott jel elsődlegesen az önvezető járművek lehetőségeit aknázná ki, ám korábban azt nem mérték fel, hogy a gyalogosok számára mivel járna.

„Most kiterjesztettük a modellünket a gyalogos közlekedésre is, és az eredményeink rendkívül ígéretesek mind a járművek, mind a járókelők számára” – mondta el Ali Hajbabaie, a kutatás vezetője.

A fehér fázis elsőre fura ötletnek tűnik: a kereszteződést megközelítő önvezető autók mind egymással, mind a villanyrendőrt irányító számítógéppel kommunikálva optimalizálhatnák az átkelést. A három már jól ismert lámpaszín mellett ez azt jelentené az ember által vezetett járművek számára, hogy ilyenkor az előttük haladó járművet kell követniük. Gyakorlatilag a fehér fázisban az önvezető járművek fedélzeti számítógépei koordinálnák a forgalmat.

„A korábbi kutatásainkból feltárult, hogy minél több az önvezető jármű az úton, annál hatékonyabb a közlekedés. Ez azt jelenti, hogy rövidül az úton töltött idő, hatékonyabb az üzemanyag felhasználás, minden jármű számára, nemcsak az önvezetőknek” – tette hozzá Hajbabaie. A gyalogosok hozzáadásával újraszámolt modell ismét azt eredményezte, hogy minden közlekedő fél számára jobb lenne a fehér fázis bevezetésével a közlekedés. „Valamikor a jövőben szinte minden jármű önvezető lesz, a modellünk azt jelzi, hogy ezzel a negyedével csökken majd a kereszteződéseknél töltött idő. De még ha realisztikusabb jövőt képzelünk is el, ahol a járművek kisebb része áll egymással vezeték nélküli kapcsolatban, akkor is jelentős a javulás.”

Az természetesen világos a kutatók számára, hogy nem fogják bevezetni egyhamar ezeket az új módszereket, de arra mindenképp megfelelő, hogy egy-egy tesztprogramban biztonságos legyen a használatuk. A kutatók már építik azt a valós tesztkörnyezetet, ahol igazi járművekkel lehet majd kísérletezni, nem csupán modellszámításokkal. Bár a tesztkörnyezetben használható járművek száma kevés lesz, ez arra tökéletes, hogy a felmerülő biztonsági kérdéseket felismerjék és megnyugtató válaszokat keressenek rájuk a kutatók.
https://ng.24.hu/tudomany/2024/03/22/a-jovo-kozlekedesi-lampai/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 2 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu