Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
Boldog születésnapot, „villanyrendőr”!
http://iho.hu/hir/boldog-szuletesnapot-villanyrendor-140813
iho
2014.8.13.
Clevelandben szerelték fel az első közlekedési lámpát, 1914-ben egy rendőr működtette egy kis bódéból.
A Siemens tíz évvel később lépett erre az üzleti területre, amikor az első közlekedésilámpa-tornyot felállították a berlini Potsdamer Platz-on. A cég minden évben mintegy 22 ezer közlekedési lámpát és 2000 vezérlőt gyárt.
2010 óta a Siemens csak LED-es jelzőberendezéseket állít elő. Ezek akár kilencven százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, és hosszabb élettartamúak, mint a hagyományos izzólámpák. Egy város például, amelyben 700 kereszteződésben van közlekedési lámpa, több mint 1 millió eurónyi energiaköltséget takaríthat meg azzal, hogy a lámpákat LED technológiára állítják át. A LED-eket tíz évenként kell cserélni, míg az izzólámpákat fél évenként. Emellett a LED-fények sokkal jobban láthatók direkt napsütésben, ami növeli a forgalom biztonságát.
Az első ilyen lámpát 1914-ben, Clevelandben egy rendőr működtette egy kis bódéból, és a jelzés megváltozását egy csengővel jelezte a forgalom részvevőinek. Ez a rendszer állandó kapcsolatban volt a tűzoltósággal és a rendőrséggel, és képes volt szabad utat biztosítani a bevetési járműveknek. A mai jelzőrendszerek valóságos kis csodák, amelyek korlátlan mennyiségű jel valós idejű kiértékelésére képesek. A modern forgalomirányítás számításba veszi a pillanatnyi forgalmi helyzetet, és optimalizálja a forgalom áramlását, például zöldhullám beállításával, vagy a mentők, rendőrök, tűzoltók, buszok és villamosok számára biztosít elsőbbséget.
2014 márciusa óta a forgalmi lámpák már online működnek. Egy új vezérlő berendezésének köszönhetően, a városok egy magán-„felhőből” kezelhetik közlekedési lámpáikat, és kikapcsolásuk nélkül háríthatják el az esetleges problémákat – mégpedig a világ bármely pontjáról, okostelefonról, táblagépről vagy számítógépről. Az új technológia a távkarbantartást is lehetővé teszi. A müncheni Siemens Support Center már 255 várost támogat világszerte Abu Dhabi-tól Würzburgig, ha valamilyen problémájuk akad egy forgalomvezérlő számítógéppel vagy közlekedési lámpával. A jövőben a müncheni szakértők távolról fogják tudni ellátni a közlekedésilámpa-rendszerek teljes szervizét, garantálva a biztonságos és problémamentes működést.
A következő nagy innováció az emberek, az infrastruktúra és mindenfajta jármű közötti összekapcsolt kommunikáció lesz. Ha forgalmi dugó alakul ki a városközpontban, az okostelefon az autó helyett vonat használatát fogja ajánlani, hogy az utas a leggyorsabban elérhessen a célállomáshoz. Sőt, a közlekedési lámpa nemcsak aktív szerepet fog játszani ebben a kommunikációban, hanem az egyik legfontosabb része lesz annak. Hamarosan okostelefonunk fogja tudatni, hogy milyen sebességgel hajtsunk ahhoz, hogy becsatlakozhassunk a zöldhullámba. A közlekedési lámpa az egyéni úthasználóknak figyelmeztetést is adhat lehetséges kockázatokról.
|
|
M Imre 5 órája új képet töltött fel:
M Imre 5 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 5 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Európa egyik legnagyobb nyugdíjalapja Musk miatt...
M Imre írta 4 napja a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Magyar autódizájnerek | 2024.06. 01. Budapesten, a Moholy-...
M Imre új linket töltött fel: Pavlics Ferenc (gépészmérnök, kutató, tervező)
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!