Közlekedés: AQUADUX-X 4000, RÁBA-HEROS - Bemutatták az új magyar gyártású tűzoltóautó prototípusát, melynek kivitelezésében a Rába, a Renault és a Katasztrófavédelem is részt vett (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

AQUADUX-X 4000, RÁBA-HEROS - Bemutatták az új magyar gyártású tűzoltóautó prototípusát, melynek kivitelezésében a Rába, a Renault és a Katasztrófavédelem is részt vett

A kép forrása:
http://galeria.vezess.hu/files/384/070/000/70384/70384_571933_784x523.jpg


Már nemzeti tűzoltóautónk is van
Rába-Heros
2014.04.01.
http://www.vezess.hu/haszonjarmu/mar_nemzeti_tuzoltoautonk_is_van/51094/
írja a vezess.hu, MTI forrás alapján

A jármű kifejlesztéséről azt követően döntöttek, hogy felismerték, mennyire eltérő műszaki színvonalon működnek az ország tűzoltóságai, ami jelentősen befolyásolja beavatkozó képességüket. A jobb technikával felszerelt, gazdagabb laktanyák hatékonyabb oltást tudnak biztosítani, mint a szegényebb településeken lévők. Van, ahol több mint 34 éves tűzoltóautókat használnak, sőt több jármű kora is elérte a 30 évet, ami már nem felel meg a kor követelményeinek.

A munka kivitelezésében döntő szerepet szántak a Rábának, mely kisebb-nagyobb megszakításokkal 1920 óta gyárt ilyen jellegű járműveket. Az új tűzoltóautó a jelenlegi 15 éves átlagéletkorú, 43 típusból álló járműállományt hivatott kiváltani. Ha beválik, akkor a járműállomány egységesítése révén hatékonyabbá és olcsóbbá válik a flották fenntartása és a szervizelése. A jövőben ugyanakkor nem csak a tűzoltóautók cseréje történik meg, hanem számos új eszközzel látják el a laktanyákat, többek között konténerszállítóval, mini helikopterrel és mobil laboratóriumokkal.

Az AQUADUX-X 4000 típusú járművet egy összkerékhajtású Rába-alvázra építette a katasztrófavédelem irányítása alatt álló BM HEROS, amely egy évtizede gyárt tűzoltóautó-felépítményeket a magyar tűzoltóság számára. Eddig kizárólag külföldi gyártók alvázait használták. Az új, négyezer literes víztartállyal rendelkező modell prototípusához a Rába a Renault-val közösen tervezte meg az alvázat. A sorozatgyártás a tervek szerint 2015 első negyedévében kezdődhet meg.

Forrás: MTI

Látta 1299 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 9 éve

A Renault-motoros és -fülkés Rába-Heros fecskendő bemutatóját 2015-ben követheti sorozatgyártás. Képgaléria az alábbi linken:
http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/gdisplay?xml=/1403/T_zol201433118946/gallery.xml&rovat=auto


A Rába újra ott van a szeren
2014. 03. 31. 20:26
http://www.origo.hu/auto/20140331-a-raba-ujra-ott-van-a-szeren-ujraindul-a-magyar-tuzoltoauto-gyartas.html
írja az origo.hu

Hosszú szünet után ismét hazai gyártmányú szerkocsik vehetik fel a harcot a lángokkal. Megnéztük annak a 4000 liter vizet cipelő, összkerékhajtású tűzoltóautónak a prototípusát, amely végre nyugdíjba küldi az IFA-kat.

Magyar tüzet magyar jármű oltson - így foglalható össze röviden Nemzeti Tűzoltó Gépjármű Program, mit a gazdasági- és a belügyminisztérium is támogat. Csakhogy a műfaj specialistájának számító Csepel Autógyár már 18 éve csődbe ment, a porondon pedig nem maradt más, mint a Rába. Győrben az utóbbi években főleg részegységeket (alvázakat, hidakat és présgépeket) készítenek, komplett járműveket kizárólag a honvédség számára adnak el. Volt ugyan egy tűzoltóautó kísérletük 1997-ben, de elbukták az akkori beszerzési tendert, amikor a német MAN-gépészettel és osztrák Rosenbauer felépítménnyel készült, így a szerkocsi végül prototípus maradt.

Most egy második, eléggé komoly esélyt kap a Rába. Új együttműködő partnere a BM Heros Javító, Gyártó, Szolgáltató és Kereskedelmi Zrt., amely 1990-ben tűzoltóautók szervizelésére alakult (korábban Központi Javítóüzemként működött), ma pedig teljes felújításokkal és felépítmények készítésével foglalkozik. Ma is számtalan fecskendő szerepel a kínálatukban, amit jobb híján elsősorban Mercedes és Renault teherautókra építenek fel, a jövőben azonban a hatalmas puttonyok Rábákra kerülnek. Vajon ez garancia lesz az eladásokra? Alighanem igen, hiszen a Heros az egyik fő megrendelő Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság fennhatósága alatt működik.

Rozsdamentes acélból készült a felépítmény, a legtöbb speciális felszerelés Magyarországon készült. A tető csúszásgátló bevonatot és világítást kapott.

Az állami többségi tulajdonú Rába az utóbbi időkben azzal került a kritikák kereszttüzébe, hogy a busztendereken külföldi gyártású, átcímkézett Rába-Volvo buszokkal nyert, bár a gyár hangsúlyozza, hogy idővel a hazai munka és részegységek aránya is folyamatosan nő. Vajon a Rába-Heros tűzoltóautó is álmagyar? Bár a sajtótájékoztatón nem hangzott el pontos szám a hazai alkatrészek arányáról, úgy tűnik, itt jobbak az arányok. A Heros Aquadux felépítmény 43 beszállítójából 40 magyar, a Rába viszont nem tudott egy komplett teherautót előhúzni a bűvészkalapból, így ezúttal a Renault Truck Defense-t választotta partnerül, ami amúgy szintén a Volvo tulajdona.

Nemcsak lángoló házakhoz, hanem rengeteg közúti balesethez is hívják a tűzoltókat, így a Rába-Herosba is kerül feszítővágó.

A bemutatott járművön Renault Midlum eredetű a hathengeres, 290 lóerős dízelmotor és a négyajtós, hátul egybefüggő üléspados fülke, beleértve a fő elemeket (üvegek, lámpák, műszerfal) is. Győrben alakították át tűzoltósági igényekhez és gyártják a speciális alvázat, emellett teljesen saját konstrukció az első és a hátsó híd, a fékrendszer, illetve a tank. Ebben az úgynevezett félnehéz fecskendő kategóriában fontos a jó terepjáró-képesség, ezért a Rába-Heros is összkerékhajtású. Ahogy a többi hasonló óriásnál, ennél is 85 km/h-ban limitálták a végsebességet, de a kék fényt bekapcsolva kikapcsol a limiter - ilyenkor a Rába mérései szerint 111 km/h-val is roboghat.

Ha riasztás van, 100 km/h felett is roboghat a szerkocsi. A berendezés is részben Renault, a ZF Servoshift váltó hatfokozatú.

Közelebbről szemlélve mindig lenyűgöző egy ilyen fecskendő sokoldalúsága (lásd bővebben a videóban). Hátul, a felépítmény közepébe épített tartályban cipeli az oltáshoz szükséges 4000 liter vizet és habot, körötte alakították ki a málhateret, ahol a tűzoltók légzőkészülékei mellett kézi porral oltó, motoros fűrész és feszítővágó is megtalálható, így természeti katasztrófánál vagy karambolnál is be lehet vetni. Külön érdekesség a fényárboc, amit pneumatikusan lehet kitolni a felépítmény tetejéből, és négy reflektorral világítja be a mentés helyszínét. A vezetőfülkében úgy alakították ki az ülések háttámláját, hogy az itthon használt minden légzőpalack-típust rögzíteni lehessen, az oltórendszer pedig számítógépes vezérlésű.

Szerkocsinál elengedhetetlen a dupla fülke, ami átjárható. Költségtakarékosságból hátra is ugyanolyan ajtók kerülnek, mint előre.

Túl azon, hogy munkahelyeket teremt, a helyi igényekhez szabhatóság és az állandó szervizháttér a hazai gyártású jármű nagy előnye, de a mostani bemutató még nem jelenti azt, hogy a Rába-Heros azonnal ellepné az utakat. Két év fejlesztés után tavaly év végén kezdték el építeni a prototípust, most pedig megkezdődnek a vizsgálatok, csapatpróbák és véglegesítési folyamatok, a sorozatgyártás pedig 2015 első negyedévében indul meg. Eleinte 20 darab elkészítése reális, de mint Pethő István Ferenc tűzoltó alezredes, a BM Heros vezérigazgatója kérdésünkre elmondta, évi 50 darab elkészítése a távlati cél. Ezt olyannyira komolyan gondolja a cég, hogy már ki is nézett magának a telephellyel szomszédos utcában egy telket, ahol új gyártóüzemet húzhatnak fel.

Exportra gondolni Pethő úr szerint csak az után lehet, hogy befejeződött a magyar járműpark megújítása, ami akár öt évig is eltarthat. Ez nem jelenti azt, hogy minden járművet leselejteznek (az állomány átlagéletkora 13 év), a kevéssé korosakat inkább felújítják, ami 40 millió forintos összeg. A közel 100 millió forintos Rába-Heros főleg az aggastyán járműveket váltja ki, például az tűzoltóságoknál és az OKF-nél máig előforduló IFA szerkocsikat vagy Steyr és Csepel járműveket. Jó kérdés persze, hogy a kisebb tűzoltóságoknak és az önkéntes egyesületeknek
http://www.origo.hu/auto/20130619-kiprobaltuk-a-zsambeki-onkentes-tuzoltok-fecskendojet-vagy-szeret.html
mikor lesz pénzük rá, hiszen sok településen máig veteránkorú járművel indulnak bevetésre a lángok ellen.


Előzmény
Tűzoltóautókat gyártatna a kormány a Rábával
2011. november 08.
http://hvg.hu/gazdasag/20111108_raba_fonagy_mnv
írja a hvg.hu

Nemzetgazdasági, munkahely-teremtési céllal és a külpiaci érdekeltségek erősítése miatt szeretne 100 százalékos tulajdont szerezni a Rábában az állam, hangzott el egy keddi sajtótájékoztatón. A pénz már megvan rá, már csak az a kérdés, hogy hány befektetőt érdekel az ajánlat.

A kormány lezártnak tekinti a tömeges privatizáció korszakát, jelentette ki Giró-Szász András kormányszóvivő. A jelenlegi kormány felelősen kívánja kezelni a nemzeti vagyont, sőt gyarapítani is szeretné. A nemzeti vagyon megléte azért fontos, mert abból lehet új munkahelyeket létrehozni és ebből lehet fejleszteni a nemzeti ipart is, hangsúlyozta a szóvivő. Elhangzott, hogy a kormány nem csak a nemzetgazdaságot, hanem Győr városát is szeretné erősíteni, ezért tesz ajánlatot a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) az összes részvényre.

Erősíteni kívánják az állami szerepvállalást a magyar gazdaság számára fontos, kulcsszereppel bíró járműipari ágazatban, mondta el Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára. A minél nagyobb arányú állami szerepvállalás elősegítheti a felelősségi viszonyok tisztázását és a visszaélések felderítését, de ez a lépés közpolitikai és üzleti szempontból is indokolt.

Geopolitikai szempontok és tűzoltóautók

A növekedő állami szerepvállalás biztosíték arra, hogy hosszú távú stratégiát hajtsanak végre és így nemzetgazdasági, geopolitikai szempontok érvényesüljenek. A kormány fontosnak tartja a külpiaci érdekeltségek megerősítését és a versenyképes tudásháttér meglétét is.

Az egyik stratégiai cél a speciális járművek, például tűzoltóautók gyártása, hazai egységekből történő összeszerelése lehetne, válaszolta újságírói kérdésre Fónagy. Másrészt a Rába állami felkarolásával szeretnék stabilizálni a munkaerőpiacot és megerősíteni a kis- és középvállalkozói szektort. Arra is lehetőséget látnak, hogy a Rába részegységeire alapozva a már meglévő hazai autóbuszgyártókkal együtt egy készre szerelő üzemet működtessenek, vagy lássanak el alkatrészekkel.

Akkor kell venni, amikor olcsó

Ha az összes befektető hajlandó lesz eladni a részvényét, akkor az kb. 10 milliárd forintba fog kerülni, a saját részvények nélkül, tájékoztatta az újságírókat Polacsek Csaba, az MNV társasági portfólióért felelős főigazgatója. Ebből 1,7 milliárd forintot közvetlenül az adósságmentő alapba csoportosítanak át, így kb. 8,5 milliárd forint kerül ki az államháztartásból. Hogy pontosan mennyi, az azon múlik, hogy hány részvényes fogadja el a 815 forintos, részvényenkénti vételi ajánlatot.

A kormány egyébként még (2011) júliusban döntött úgy,
http://hvg.hu/gazdasag/20110728_milliard_mnv_allam
hogy 13,2 milliárd forintot csoportosítsanak át az MNV kasszájába, hogy legyen miből finanszíroznia a tulajdonosi terjeszkedését. Vagyis újabb utalásra nincs szükség: ezt a pénzt a Miniszterelnökség fejezetéből a Rendkívüli kormányzati intézkedések tartalékából adta oda a kormány. Ugyanakkor azt mérlegre kell tenni, hogy a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapból 95 milliárd forint kerül címkézetlenül a költségvetésbe és a miniszterelnökség tartaléka a 2010-es költségvetés szerint 90 milliárd forint. Másrészt pedig, ha a kormány nem akarja a deficitet növelni és minden plusz kiadással az államadósságot emelni, akkor arra a nyugdíjpénzek szolgálnak csak fedezetként.

Akkor kell vásárolni, amikor olcsó, és akkor kell eladni, amikor drága, indokolta meg az államtitkár azt, hogy miért pont most vásárol az állam részesedést a Rábában. A magyar autóipar 90 százalékban exportra termel, ezért erősen befolyásolják a külföldi viszonyok. Az exportpiacok nyomottsága miatt most érdemes részvényeket vásárolni, mivel Fónagy szerint hamarosan fellendül szektor.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 órája a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 1 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 2 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 2 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu