Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://www.facebook.com/ibikebudapest/posts/5361768850500443
Elkészült a Bajza és Bulcsú utca közti alagút, újra járható a Keleti és Duna közti útvonal! Világos lett és sima, a lehajtók meg külön menők.
Megújult a főváros első, sokáig horroralagútként emlegetett aluljárója
Az 1874-ben megnyitott átjáróra hosszú évtizedek óta ráfért már a teljes felújítás.
A tervek szerint a következő tizenkét évben gyökeresen átalakuló Nyugati pályaudvar a magyar vasúttörténet legfontosabb épülete, hiszen a harmincas években már Sportpalotává alakítani kívánt, idén száznegyvenöt éves Eiffel-csarnokban (1874-1877) megnyitása óta egy pillanatra sem állt le az élet.
Az épületet, illetve környékét azóta többször is átalakították, volt azonban egy olyan részlete, aminek arca ez idő alatt alig változott:
-- ez az ország első aluljárója, a VI. kerületi Bajza utca meghosszabbításaként a sínpárok alatt a XIII. kerületbe átfutó Tunnel.
Az 1874 ősze óta használatban lévő, egykor természetes fénnyel bevilágított Hosszú Luk kalandos történetét korábban hosszú cikkben mutattuk be, rámutatva arra, hogy annak átépítésére már a századfordulós is születtek tervek: előbb szélesíteni akarták, majd a csapadékelvezetését voltak képtelenek megoldani, a fejlesztések hiánya pedig megtette a magáét: a két világháború közt az átkelést nehezítő árusok mellett a tolvajok és fegyveres rablók is újra és újra feltűntek a szűk átjáróban, a helyzet pedig a Kádár-korra sem javult igazán, hiszen az eredeti bevilágítókat váltó lámpák folyton meghibásodtak, vagy széttörtek
https://24.hu/kultura/2022/03/27/felujitas-ismeretlen-budapest-alagut-tunel-horroralagut-bulcsu-bajza-podmaniczky-utca-nyugati-palyaudvar/
___
A Terézvárost Angyalfölddel összekötő, az egykori Marhahajtó és Bárány utcák találkozásánál – ma ez a Bajza és a Podmaniczky – induló, a Lőportorony és Antal – ma Bulcsú és Szabolcs – utcáknál újra felszínre törő járat – hosszú időn át a bűnözés melegágyának számító – útvonal története.
https://24.hu/kultura/2020/12/14/ismeretlen-budapest-aluljaro-terezvaros-angyalfold-felujitas-bajza-szabolcs-bulcsu-podmaniczky/
Helyszín:
https://www.openstreetmap.hu?zoom=19&type=way&id=128169318
|
|
M Imre 5 órája új képet töltött fel:
M Imre 5 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 5 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Európa egyik legnagyobb nyugdíjalapja Musk miatt...
M Imre írta 4 napja a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Magyar autódizájnerek | 2024.06. 01. Budapesten, a Moholy-...
M Imre új linket töltött fel: Pavlics Ferenc (gépészmérnök, kutató, tervező)
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!