Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://24.hu/kultura/2020/12/14/ismeretlen-budapest-aluljaro-terezvaros-angyalfold-felujitas-bajza-szabolcs-bulcsu-podmaniczky/
Elkészült a Bajza és Bulcsú utca közti alagút, újra járható a Keleti és Duna közti útvonal! Világos lett és sima, a lehajtók meg külön menők.
Megújult a főváros első, sokáig horroralagútként emlegetett aluljárója
Az 1874-ben megnyitott átjáróra hosszú évtizedek óta ráfért már a teljes felújítás.
A tervek szerint a következő tizenkét évben gyökeresen átalakuló Nyugati pályaudvar a magyar vasúttörténet legfontosabb épülete, hiszen a harmincas években már Sportpalotává alakítani kívánt, idén száznegyvenöt éves Eiffel-csarnokban (1874-1877) megnyitása óta egy pillanatra sem állt le az élet.
Az épületet, illetve környékét azóta többször is átalakították, volt azonban egy olyan részlete, aminek arca ez idő alatt alig változott:
-- ez az ország első aluljárója, a VI. kerületi Bajza utca meghosszabbításaként a sínpárok alatt a XIII. kerületbe átfutó Tunnel.
Az 1874 ősze óta használatban lévő, egykor természetes fénnyel bevilágított Hosszú Luk kalandos történetét korábban hosszú cikkben mutattuk be, rámutatva arra, hogy annak átépítésére már a századfordulós is születtek tervek: előbb szélesíteni akarták, majd a csapadékelvezetését voltak képtelenek megoldani, a fejlesztések hiánya pedig megtette a magáét: a két világháború közt az átkelést nehezítő árusok mellett a tolvajok és fegyveres rablók is újra és újra feltűntek a szűk átjáróban, a helyzet pedig a Kádár-korra sem javult igazán, hiszen az eredeti bevilágítókat váltó lámpák folyton meghibásodtak, vagy széttörtek
https://24.hu/kultura/2022/03/27/felujitas-ismeretlen-budapest-alagut-tunel-horroralagut-bulcsu-bajza-podmaniczky-utca-nyugati-palyaudvar/
___
A Terézvárost Angyalfölddel összekötő, az egykori Marhahajtó és Bárány utcák találkozásánál – ma ez a Bajza és a Podmaniczky – induló, a Lőportorony és Antal – ma Bulcsú és Szabolcs – utcáknál újra felszínre törő járat – hosszú időn át a bűnözés melegágyának számító – útvonal története.
https://24.hu/kultura/2020/12/14/ismeretlen-budapest-aluljaro-terezvaros-angyalfold-felujitas-bajza-szabolcs-bulcsu-podmaniczky/
Helyszín:
https://www.openstreetmap.hu?zoom=19&type=way&id=128169318
|
|
M Imre 21 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:
Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...
M Imre írta 1 napja a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:
WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...
M Imre írta 3 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 3 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 3 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 3 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 3 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!