Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://greenfo.hu/hir/elethosszabbito-mutetre-keszul-a-fokert-es-a-budapest-kozut-a-muzeum-koruton/
A Magyar Nemzeti Múzeumot meglátogatók szó szerint belebotlanak a Múzeum körúton a Múzeumkert előtti járdán egy platánfa dimbes-dombos gyökérzetébe. A fa az utóbbi időkben támasztógyökereivel megbontotta a járdát – így valamit tenni kell. A terveket Budapest főtájépítésze ismertette.
Ott, ahol egy méretes platánfa szorong a közúti szegély és a K-kővel kirakott díszburkolat között. Nem jó hely ez a szűk hely egy platánnak, amely akkor tud jól fejlődni, ha van számára 60 m2 élettér. Egy belvárosi fasorban ezt lehetetlen biztosítani, s az elmúlt évtizedek út-, villamos-, járda- és közműrekonstrukciói, de még a Múzeumkert rekonstrukciója is nyomot hagyott a fa egészségén- írta Bardóczi Sándor.
https://www.facebook.com/sandor.bardoczi/posts/pfbid02iBLPELuxH4gJYoUz8qbwF8qyQMZAnRcLEbPjTdSnAxaoLQttpn65idbaR5gLJ34vl
A Főkert munkatársai műszeres húzóvizsgálatot végeztek el rajta nyáron, ami egy olyan teszt, amiből kiderül, kidöntheti-e egy nagyobb szél a fát. A vizsgálatok azt mutatják, hogy biztonsági határérték közelében van a fa, éppen megfelel, ami azt jelenti, hogy a 100%-os biztonság felett van egy picivel (extrém viharokkal is számolni kell, ezért a Főkert jelentősen túlbiztosít). Ezt az értéket szeretnék feltornászni 200% fölé, mert ha itt dől a fa, akkor az veszélyeztet villamost, annak légvezetékeit, buszt, személygépkocsit, kerékpárost, gyalogost. Ez pedig megengedhetetlen. Ugyanakkor egy ekkora fát a belvárosban nehezen eresztünk el, kultúrtörténeti érték, a budapesti platán-korszak utolsó hírmondói közé tartozik.
Mi a megoldás?
A kidőlési kockázatot a gyökérterület növelésével és/vagy a korona redukciójával lehet csökkenteni. Itt gyökérterületet növelni a műemléki kerítés, a közművekkel teli járda alatti terület és a közművekkel teli útburkolat alatti terület átalakításával lehetne elméletben, ami a gyakorlatban járhatatlan út. Marad tehát a nagy szélvitorla, a korona visszametszése. A platán jól tolerálja ezt, viszont ez sem bonyodalom nélküli. Forgalomkorlátozás nélkül lehetetlen itt dolgozni, ezért éjszaka történik majd a lombkorona 40%-os csökkentése, amivel elérhető a kívánt biztonsági tényező elérése.
November 7-én hajnal 3-kor kezdenek a faápolók, s a tervek szerint reggel 7 órakor adják vissza a forgalomnak az útpályát. A félpályás útlezárás mellett a villamosközlekedés is akadozhat, de a pálya feszültségmentesítése nem szükséges.
|
|
M Imre írta 17 órája a(z) Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban blogbejegyzéshez:
Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési ...
M Imre írta 18 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Megrepedt a Keleti Pályaudvar felújított üvegfödéme | április...
M Imre írta 18 órája a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:
A Duna Aszfalt építheti meg nettó 294 milliárd forintért a ...
M Imre írta 19 órája a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja! 1743-an ...
M Imre új linket töltött fel: Dobray György: Ketten (dok.film, Down-szindróma)
M Imre írta 21 órája a(z) Bosnyák tér - Zugló Városközpont helyett kormányzati negyed képhez:
Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...
M Imre 21 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 21 órája a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:
Telex: magasvasutat építenének a kínaiak Ferihegy ...
M Imre írta 23 órája a(z) MKIF kísérlet - fedélzeti kamerákat szereltünk autóinkra (2023. augusztus 30.) képhez:
Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, ...
M Imre 23 órája új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!