Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://greenfo.hu/hir/elethosszabbito-mutetre-keszul-a-fokert-es-a-budapest-kozut-a-muzeum-koruton/
A Magyar Nemzeti Múzeumot meglátogatók szó szerint belebotlanak a Múzeum körúton a Múzeumkert előtti járdán egy platánfa dimbes-dombos gyökérzetébe. A fa az utóbbi időkben támasztógyökereivel megbontotta a járdát – így valamit tenni kell. A terveket Budapest főtájépítésze ismertette.
Ott, ahol egy méretes platánfa szorong a közúti szegély és a K-kővel kirakott díszburkolat között. Nem jó hely ez a szűk hely egy platánnak, amely akkor tud jól fejlődni, ha van számára 60 m2 élettér. Egy belvárosi fasorban ezt lehetetlen biztosítani, s az elmúlt évtizedek út-, villamos-, járda- és közműrekonstrukciói, de még a Múzeumkert rekonstrukciója is nyomot hagyott a fa egészségén- írta Bardóczi Sándor.
https://www.facebook.com/sandor.bardoczi/posts/pfbid02iBLPELuxH4gJYoUz8qbwF8qyQMZAnRcLEbPjTdSnAxaoLQttpn65idbaR5gLJ34vl
A Főkert munkatársai műszeres húzóvizsgálatot végeztek el rajta nyáron, ami egy olyan teszt, amiből kiderül, kidöntheti-e egy nagyobb szél a fát. A vizsgálatok azt mutatják, hogy biztonsági határérték közelében van a fa, éppen megfelel, ami azt jelenti, hogy a 100%-os biztonság felett van egy picivel (extrém viharokkal is számolni kell, ezért a Főkert jelentősen túlbiztosít). Ezt az értéket szeretnék feltornászni 200% fölé, mert ha itt dől a fa, akkor az veszélyeztet villamost, annak légvezetékeit, buszt, személygépkocsit, kerékpárost, gyalogost. Ez pedig megengedhetetlen. Ugyanakkor egy ekkora fát a belvárosban nehezen eresztünk el, kultúrtörténeti érték, a budapesti platán-korszak utolsó hírmondói közé tartozik.
Mi a megoldás?
A kidőlési kockázatot a gyökérterület növelésével és/vagy a korona redukciójával lehet csökkenteni. Itt gyökérterületet növelni a műemléki kerítés, a közművekkel teli járda alatti terület és a közművekkel teli útburkolat alatti terület átalakításával lehetne elméletben, ami a gyakorlatban járhatatlan út. Marad tehát a nagy szélvitorla, a korona visszametszése. A platán jól tolerálja ezt, viszont ez sem bonyodalom nélküli. Forgalomkorlátozás nélkül lehetetlen itt dolgozni, ezért éjszaka történik majd a lombkorona 40%-os csökkentése, amivel elérhető a kívánt biztonsági tényező elérése.
November 7-én hajnal 3-kor kezdenek a faápolók, s a tervek szerint reggel 7 órakor adják vissza a forgalomnak az útpályát. A félpályás útlezárás mellett a villamosközlekedés is akadozhat, de a pálya feszültségmentesítése nem szükséges.
|
|
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 4 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Európa egyik legnagyobb nyugdíjalapja Musk miatt...
M Imre írta 4 napja a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Magyar autódizájnerek | 2024.06. 01. Budapesten, a Moholy-...
M Imre új linket töltött fel: Pavlics Ferenc (gépészmérnök, kutató, tervező)
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!