Közlekedés: Utasszám csökkenés a 2023. augusztusban bezárt vasúti mellékvonalakon (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Utasszám csökkenés a 2023. augusztusban bezárt vasúti mellékvonalakon

A kép forrása:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=739007838267974&set=a.463832869118807

Látta 95 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Magyar Közlekedési Klub: Teljes bukás a vonathelyettesítés - az utasok nem kérnek a buszgyártói marketingbe ágyazott szolgáltatáscsökkentésből!

Mint ismeretes, augusztus elején Lázár János egyik napról a másikra bejelentette, hogy 10 vasútvonalon lelövik a vonatokat, és buszok jönnek. A hivatkozási alap az utasok biztonsága volt, plusz próbálták a dolgot fényezni a Credo Econell buszok kínos marketizálásával, holott nyilvánvaló volt, hogy a valós ok a járműhiány, mert a Bz-k és Usgyi-k fenntartása meghaladta a MÁV-START képességeit. Fokozta a bajt, hogy több esetben a pótlóbuszok jóval hosszabb menetidővel tudnak csak közlekedni, miáltal pont a legforgalmasabb járatok (Komló, Tiszaújváros) szenvedtek el 15-25 perces menetidő-veszteséget. A felmerült egyéb bajokra pedig rendszeridegen, bronírt megoldások születtek, mint pl. a csak kp-ért megváltható, 400 Ft-os vonathelyettesítő jegy.
Az eredmények pedig katasztrofálisak. Az utasszám általában 40-50%-kal csökkent, de van olyan vonal is, ahol az utasok kétharmada eltűnt. Különösen tanulságos, hogy ott is nagy a csökkenés, ahol a vasúti szolgáltatás a leállás előtt is béna volt: itt valószínűleg ugyanis azok választották a vonatot, akiknek valamiért tényleg csak arra volt szükségük. Persze az egészben megint semmi meglepő nincs. Radikálisan nagyobb menetidőkkel, a vasút által nyújtott komfortszolgáltatások nélkül pontosan erre lehetett számítani. Számos helyen pedig az is nyilvánvaló volt, hogy nem a járat vonat-, vagy buszságával van baj, hanem a menetrend és a közlekedés viszonylata (honnan hova megy a vonat) rossz. Abaújszántóról mehetünk Hidasnémetibe akár drónnal is napi kétszer, amíg nem Kassára megyünk, nem lesznek rajta többen.

Érdemes feleleveníteni, hogy hány és hány alkalommal próbálkozott már a gyenge felkészültségű politikusokat rendre megetető baráti kör ugyanezzel a műsorral, és mi lett az eredménye:

2007. : Ekkor a Kóka-féle közlekedéspolitika 14 vasútvonalat zárt be, a vonatok helyett pótlóbuszok indultak, amelyek normál Volán-járatként közlekedtek. A durván megnőtt menetidők, csatlakozásmulasztások és egyebek miatt a vasúti utasok hetek alatt eltűntek, így egy éven belül szinte az összes pótlóbusz kikerült a menetrendből.

2009. : Bár az első felvonás tapasztalatai önmagukért beszéltek, mégis jó ötletnek látta Bajnai Gordon kormánya, hogy ugyanazzal próbálkozzon. Ezúttal 38 vasútvonal került fel a listára, köztük olyanok is, mint a Székesfehérvár-Komárom vasútvonal, amely azóta sikertörténetté vált. Az eredmény persze ugyanaz lett: csökkenő utasszámok, nagyobb buszos menetidő, zéró költségmegtakarítás.

2012. : A Völner-féle ámokfutás során ugye az volt kiadva, hogy nem lehet bezárni vonalat, ezért "csak" használhatatlanná ritkították a közlekedést. Az utasszámok követték is a kínálatot, a 80-90%-os ritkításnak 80-90%-os utasszámcsökkenés lett a vége. Kár, hogy a költségek szinte ugyanazok maradtak.

2020.: Ezúttal a srácok a Covid-ba csomagolva próbálták ugyanazt megjátszani. Járványra hivatkozva napi 1-2 vonatokat hagytak meg a vasútvonalakon, a többit busszal pótolták. A szokásos problémák mellett tehát még teljes közlekedési káoszt is sikerült teremteni, arról nem is beszélve, hogy ezúttal bizonyíthatóan növekedtek a rendszer összköltségei.

Hány eset kell még, hogy bebizonyosodjon ugyanaz? A regionális vonalak szétverése rontja a vidék közlekedését, érdemben pénzt rajta megfogni nem tudnak, fejleszteni viszont kis pénzből nagyot lehet. De a lényeg: az utasok, polgármesterek, képviselők ezerszer és ezerszer elmondták, hogy mit akarnak, és mit nem. Elképesztő pofátlanság és a demokrácia megcsúfolása azt várni, hogy újra és újra elküldjék a kis leveleiket, szervezzenek tüntetést, aláírásgyűjtést: vannak települések, amelyek már negyedjére-ötödjére csinálják végig a tortúrát. A miértek persze nyilvánvalók: a MÁV és az aktuális minisztérium vezetőinek egész egyszerűen nem érdeke megoldani a regionális vasutak problémáját, mert kell nekik egy gumicsont, egy bűnbak, amire folyamatosan mutogatni lehet, amivel állandóan el lehet terelni a szót a szervezetbűnözésről, eltékozolt EU-milliárdokról, IC+ programról és egyebekről.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 2 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu