Közlekedés: Rákóczi tér - Metro 4 (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Rákóczi tér - Metro 4

A kép forrása (Déri Miklós):
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10223396123553328&set=a.10217140957938097
___

Akár közlekedési eszközzel, akár gyalog haladunk el mellette a budapesti nagykörúton, biztosan megakad a szemünk a Rákóczi téri állomás látszóbeton kubusain. Bár elsőre talán öncélúnak tűnhet az épület, valójában minden részlet kialakítása gondos tervezői munka eredménye. Az építész alapvető szándéka szerint az állomás teljes mértékben utasközpontú lesz. Ennek érdekében a korábban elfogadott szabályozási és vasúthatósági engedélyezési tervet is módosíttatták.

A munka túlmutat a szűken értelmezett metróállomás-tervezésen, hiszen a felszíni tereprendezés keretében játszóteret, mesterséges tavat és kis sétálóutcát is kialakítottak.
https://www.epitesimegoldasok.hu/rakoczi-teri-metroallomas-feluszasveszely-es-mas-nehezsegek.html
___

Az állomás adatai
https://www.metro4.hu/hu/a-4-es-metro-nyomvonala/az-allomasok-bemutatasa/rakoczi-ter
___

A hajléktalanok kívül vannak és megtűrik őket. A csöveket nem kevés energiával és anyagi ráfordítással utólag rakták be, hogy kényelmetlen legyen és ne férjenek el, akik a hideg ellen oda húzódnának.

Látta 132 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Bolla Tibor: vannak tervek a metróhosszabbításra, és lenne rá utas is
A 3-as és a 4-es metró meghosszabbítása is indokolt lenne, de az ezekhez szükséges források még nem állnak rendelkezésre – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Budapesti Közlekedési Vállalat vezérigazgatója.
https://infostart.hu/audio/9D54D/9D54D1E8.mp3
Bolla Tibor beszélt a 3-as metróvonalon közlekedő szerelvények orosz gyártója, felújítója elleni perről is.
https://infostart.hu/belfold/2023/06/29/bolla-tibor-vannak-tervek-a-metrohosszabbitasra-es-lenne-ra-utas-is
___

Horváth Csaba: ha nem Mészáros építi a 4-es metró folytatását, akkor 200 milliárdból ki lehet hozni
Aktuálissá vált a 4-es metró meghosszabbításának kérdése, miután kiderült a kormányzati negyed Zuglóba költözik – mondta a Klikk TV Mélyvíz című műsorában Horváth Csaba, a XIV. kerület szocialista polgármestere. Ha van 244 milliárd forintja a kormánynak arra, hogy kijelöljék Zuglóban a kormányzati negyedet, akkor találjanak arra is fedezetet és lehetőséget, hogy a 4-es metró kimenjen a Bosnyák téren át Újpalotára – tette hozzá.
Nincs pontos árkalkuláció, hogy most mennyibe kerülne, mert attól függ, ki építené, ha Mészáros, akkor ütné a 244 milliárdot, de mással 200 milliárd alatt is meg lehetne építeni – fogalmazott a kerületvezető. Ez a projekt 2010 környékén még 110-130 milliárd forintba került volna, és most, miután leálltak az állami beruházások - az is, hogy az Örs vezér terén összekapcsolódjon a 2-es metró és a HÉV -, az a 300 milliárd forint fedezné ennek a költségét.
https://hirklikk.hu/klikktv/horvath-csaba-ha-nem-meszaros-epiti-a-4-es-metro-folytatasat-akkor-200-milliardbol-ki-lehet-hozni/1677

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Ezt a Veke írta a 4-es metró állomáshosszairól és azok sűrűségéről, 2006.11.30-án lett nyilvánossá téve:

„A rövid, néhol a legrövidebb villamos-megállóközökkel megegyező megállótávolságok (pl. Móricz Zsigmond körtér – Bocskai út: kb. 300m) és a 80 méteres, azaz a mai metróvonalakon járóknál rövidebb szerelvények a gerincvonali, gyorsvasúti színvonal biztosítását teszik nehézkessé, hiszen ez hosszabb menetidőt és kisebb kapacitást jelent. A nagyszámú állomás nem csupán lassúvá, de drágán kiépíthetővé is teszi a metróvonalat.
[...]
A jelenlegi nehézmetró-vonalakkal egy szinten lévő gerincvonali színvonal még így is viszonylag könnyen megvalósítható lehetne, amennyiben szakítana a tervezőiroda a rövid szerelvény és sok megálló tervével. Megfelelően hosszú (legalább 120m) szerelvények és kétkijáratos állomások alkalmazása esetén összevont állomásokkal kiváltva elhagyható a Bocskai úti, a Fővám téri és a Köztársaság téri állomás. Mindezt úgy lehet megtenni, hogy az utasok nem, vagy csak minimális mértékben kényszerülnek hosszabb gyaloglásra a metróig. Az említett, viszonylag kisforgalmú állomások elhagyásával a menetidő számottevően rövidül, a vonal maximális kapacitása pedig – a szerelvényhossz növelése révén – növekszik, ráadásul várhatóan a kivitelezés is olcsóbb lenne.”
http://veke.hu/2006/11/hamis-adatok-alapjan-szetfurt-varos-a-4-es-metro-valodi-erteke/
http://veke.hu/download/m4_tanulmany.pdf
http://veke.hu/download/m4_study.pdf

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Bozsó Tamás: Az előző bejegyzésemben írtam, a 4-es metró sokak által kritizált vonalvezetéséről, miért erre megy, és miért nem arra. Most arra a kérdésre válaszolok, miért vannak ilyen rövid állomástávolságok is, amelyet többen észrevételeztek mert az okát nem értik. Kérdés, miért vannak 300 méteres állomás távolságok?

A válasz rá, hogy a város meglévő szerkezete, építészeti szakkifejezéssel szövete határozta meg. Minden állomáshelynek van funkciója. Az utasok természetesen nem egy rövid állomásközt 300 m-t utaznak. Akik messzebbről jönnek, azoknak nem mindegy mennyit gyalogolnak a céljukhoz. A metró vonalat és állomásait a jövőnek,100 évre tervezik.

Az Újbuda központ és a Móricz Zsigmond körtéri állomások közelségét indokolja, hogy akkora nagy az Újbuda városrészközpont, a vásárcsarnok, a pláza és a tervezett ráhordó buszok, villamosok átszálló utasforgalma olyan nagy, hogy a szerelvények ún. kiürítési ideje nagyon hosszú lenne nem lehetne tartani a rövid követési időket, felborulna a menetrend. Így a két állomáson megoszlik a le és felszálló utasok száma.

A Szent Gellért téri és a Fővám téri állomások közelségét is lehet indokolni. Volt elképzelés és tanulmány a Duna alatti állomás építésére. Elvetették, mert építése nagyon kockázatos, nem lehet zárt homlokú pajzs védelmében építeni a nagy állomástereket, és a segédeljárások nagyon drágák. Másik indok üzemeltetési költség probléma lett volna, az állomásból csak folyamatos üzemű mozgójárdán lehetett volna a parti kijáratokat megépíteni. Katasztrófavédelmi szempontból is a mentés kockázatos. Egyébként előírás a Duna két partján állomás építése, amit az is indokol, hogy minkét oldalon nagy létszámú egyetem van, középületek, kulturális, idegenforgalmi és szabadidő központ, kereskedelmi központ, Nagyvásárcsarnok. A budai oldal a felszíni tömegközlekedés közép-budai egyik csomópontja. A pesti oldalon a fejlődő délpestről tervezett jövőbeli nagy utasforgalmat lebonyolító 2-es villamosnak itt van a metró kapcsolata.

A Kálvin tér állomás fontosságát nem kell magyarázni. A 3-as metró átszállóhelye, közintézményi kulturális, kereskedelmi, idegenforgalmi központ. A belváros egyik kapuja, a tervezett 5-ös metró vagy városi gyorsvasút ideiglenes végállomása majd egyik állomása lesz.

A II. János Pál pápa tér kulturális, és szabadidő funkcióival rendelkezik. Józsefváros belső lakónegyedeinek ad kulturált közlekedési kapcsolatot. Az állomás metrókapcsolatot biztosít a korábban tervbe vett, de jelenleg még meg nem épült kőbányai gyors villamosnak. Kőbányának még nincs megfelelő metró kapcsolata, a 2-es metró Örs Vezér téri, és a 3-as metró Ecseri úti állomásaihoz, csak körülményes utazással lehet eljutni. A metró tervezők a lehetőséget megadták.

A városi közlekedés tervezőknek, a metrót tervezőknek, és a városfejlesztőknek évtizedekkel előre kell gondolkozniuk.
https://fbshort.com/M4-bozsotamas

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Magyarországon csak Budapesten merült fel a dugódíj bevezetésének lehetősége – sőt kötelezettsége.

A 4-es metró uniós támogatásának feltétele volt a dugódíj bevezetése Budapesten. Bár a 4-es metró építésére az első komoly tervek még 1990 körül (!) születtek, a dugódíj csak 2017-től lehet aktuális. Mértékéről, a beszedés pontos mikéntjéről stb. semmit sem lehet tudni, de a hírek szerint a városnak kb. 40 milliárd forint kiadást jelent a BKK járműparkjának bővítése és P+R parkolók építése. Brüsszel 2017-ben fogja ellenőrizni a 4-es metró szerződésében foglaltak megvalósulását, tehát addigra a dugódíjrendszernek tökéletesen működnie kell.
https://dugódíj.hu/

Hazánkban már Demszky főpolgármestersége idején is pedzegették a dugódíjat, de ténylegesen csak az EU-s csatlakozás után kezdtek foglalkozni vele.

Már csak azért is terítéken volt huzamosabb ideig a budapesti dugódíj, mert az Európai Unió kötelezte rá Magyarországot: „2016-tól biztosan lesz dugódíj Budapesten, ellenkező esetben vissza kell fizetni az Európai Uniónak a 4-es metró építéséhez kapott 180 milliárdos támogatást.” – olvashatjuk az ujbuda.hu 2014-es cikkében.
https://xforest.hu/dugodij/

2012 előtt nem lesz dugódíj Budapesten
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/2012-elott-nem-lesz-dugodij-budapesten

2013-tól jöhet a dugódíj?
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/2013-tol-johet-a-dugodij

Arról sem volt szó régebben, hogy az M0-ás autópálya fizetős lesz. Most, aki választhat, inkább behajt Budapestre, mert ingyen van...

Dugódíj: muszáj bevezetni, de a város dönt a kereteiről - 2015.10.05. - tv2.hu/mokka
https://www.youtube.com/watch?v=L2NSGL-Fno4

Tehát, lehet visszamutogatni, de felettébb nem udvarias dolog. Ugyanis, például Tarlós István ezt sem vezette be. Az EU türelmes...
És a „ Budapest örökségei és jövője: a Fehér Könyv és a Zöld Könyv” cikkben található két videóban azt is kimondja, hogy a hajléktalanokkal mit szándékozik tenni: ami gyakorlatilag egyenlő a semmivel. Ugyanígy a kerékpáros közlekedéssel sem szimpatizált, de később civil szervezetek hatására mégis. Tehát, mindenkinek vannak, voltak hibás döntései... . A jelennel kell foglalkozni inkább, mint mutogatni visszafelé. Tenni valamit.

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Ui.: Klados Gusztáv az egyetlen hozzáértő szakértő a szerződések visszásságai miatt nem tudott igazán érvényesülni a projektben.
https://magyarnarancs.hu/belpol/kornyezetvaltozas_-_klados_gusztav_mernok_a_4-es_metro_vezeto_projektmenedzsere-68868

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Előzmények, habár, nem minden tiszta, azaz, minden városvezetésnek voltak bőven hibái, és az állam sem feltétlen az ügy mellé állt (Alstom, Metrowagonmas vásárlás, kivitelezés).

Budapest örökségei és jövője: a Fehér Könyv és a Zöld Könyv
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/budapest-oroksegei-es-jovoje-a-feher-konyv-es-a-zold-konyv

Ki a valódi felelős a BKV csődjéért?
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/ki_a_valodi_felelos_a_bkv_csodjeert

Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/ahova-vonat-jar-a-buszt-nem-tamogatja-majd-az-allam

Elutasította az NKH az Alstom fellebbezését
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/elutasitotta-az-nkh-az-alstom-fellebbezeset

Az Alstom cég a BKV ellen - francia pecsenye
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/az-alstom-ceg-a-bkv-ellen-francia-pecsenye

Az Alstom szerződés további furcsaságai
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/az-alstom-szerzodes-tovabbi-furcsasagai

Számos sebből vérzik az Alstom metrókocsi
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/szamos-sebbol-verzik-az-alstom-metrokocsi

Sokba kerülnek nekünk a metrókocsik
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/sokba-kerulnek-nekunk-a-metrokocsik

4-es metró: magyar "legóból" máglyatámfal
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/4-es-metro-magyar-legobol-maglyatamfal

Beszélgetés Klados Gusztáv projektigazgatóval, a világhíres metróguruval, aki most Pesten fúr + videó
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/beszelgetes-klados-gusztav-projektigazgatoval-a-vilaghires-metroguruval-aki-most-pesten-fur-video

4-es metró - hírek ma
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/4-es-metro-hirek-ma

Szigorúbb kontrollt gyakorolna a kormány a 4-es metró beruházása fölött
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/szigorubb-kontrollt-gyakorolna-a-kormany-a-4-es-metro-beruhazasa-folott

Hurrá - Szeptembertől közlekedik az új metrókocsi
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/kozlemeny-az-alstom-elvesztette-a-bankgarancia-pert-au-revoir-alstom

Közlemény: az Alstom elvesztette a bankgarancia-pert - Au revoir, Alstom!
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/kozlemeny-az-alstom-elvesztette-a-bankgarancia-pert-au-revoir-alstom

Metróvezetők elképesztő történetei: eltűnt minden kijelzés (Alstom)
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/metrovezetok-elkepeszto-tortenetei-eltunt-minden-kijelzes-alstom

Hogyan épül(t) metrónk, közösségi közlekedésünk (összefoglaló)
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/hogyan-epul-t-metronk-kozossegi-kozlekedesunk-osszefoglalo

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 2 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu