Közlekedés: Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ajánlásai az e-rollerek közös szabályaira (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ajánlásai az e-rollerek közös szabályaira

Forrás, és bővebben az első hozzászólásban:
https://europapont.blog.hu/2023/10/04/e-roller_europai_szabalyozas_johet

E-roller: átok vagy áldás? Közös európai szabályozást szeretnének a járművekre

Amikor az elmúlt években megjelentek az első e-rollerek Európa nagyvárosaiban és itthon is, sokan nagyon örültek: végre a mikromobilitásban prímán alkalmazható eszköz, amely a városokban valódi és zöldebb alternatívája lehet az autóknak. Ugyanakkor az e-rollerek olyan hirtelen, rövid idő alatt terjedtek el mindenhol a kontinensen, hogy sokan hamar meg is utálták, amihez az utcaképet rontó, szanaszét hagyott eszközök és a használatával kapcsolatos biztonsági problémák is hozzájárultak. Most az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) közös, európai szintű szabályokat kezdeményezett a kérdés rendezésére.

Ahány ország, annyi szabályozás és gyakorlat...
___

Kerekes sporteszközök: elektromos roller, segway, hoverboard és elektromos gördeszka ..., jöhet az új KRESZ-csomag
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/kerekes-sporteszkozok-elektromos-roller-segway-hoverboard-es-elektromos-gordeszka-johet-az-uj-kresz-csomag
___

Ittasan e-rollert sem szabad vezetni (Jogodban áll tudni!)
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/ittasan_erollert_sem_szabad_vezetni_jogodban_all_tudni

Látta 30 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hónapja

E-roller: átok vagy áldás? Közös európai szabályozást szeretnének a járművekre

Amikor az elmúlt években megjelentek az első e-rollerek Európa nagyvárosaiban és itthon is, sokan nagyon örültek: végre a mikromobilitásban prímán alkalmazható eszköz, amely a városokban valódi és zöldebb alternatívája lehet az autóknak. Ugyanakkor az e-rollerek olyan hirtelen, rövid idő alatt terjedtek el mindenhol a kontinensen, hogy sokan hamar meg is utálták, amihez az utcaképet rontó, szanaszét hagyott eszközök és a használatával kapcsolatos biztonsági problémák is hozzájárultak. Most az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) közös, európai szintű szabályokat kezdeményezett a kérdés rendezésére.

Ahány ország, annyi szabályozás és gyakorlat

Jelenleg országonként változik, hogy városi forgalomban pontosan milyen feltételekkel lehet használni az e-rollereket.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/14oxJ4KOWbrTsRFYeNGQb65GHtTniQ0Ob1d5QqC4SKT8/

Van, ahol kötelező a bukósisak, van, ahol 20 vagy 25 km/óra a megengedett maximális sebesség, egyes helyeken használhatják a járdát az e-rolleresek, máshol inkább robogóként tekintenek rá. Európában változatos a szabályozási kép, de országon, sőt sokszor városokon belül is külön gyakorlatok léteznek. Magyarországon a hatályos jogszabályok alapján az elektromos roller továbbra sem kategorizálható, használatára egyelőre nem dolgoztak ki egységes szabályozást, jelenleg nincs tételesen besorolva a KRESZ hatálya alá.

A magyar kormány most őszre ígérte a kapcsolódó szabályozás ismertetését.

https://infostart.hu/belfold/2023/08/02/oszre-igerik-az-e-rollerek-kresz-be-emeleset-itt-vannak-a-sarokkovek

Sok használó – aki például a BuBihoz hasonló, „megosztós” rendszerben elérhető e-rollereket hajtja időnként – nincs is feltétlenül tisztában a rá vonatkozó szabályokkal, csak elindul vele, közlekedik, ahogy jónak gondolja és utazása végeztével lerakja valahol a városban. Ebből aztán nemcsak potenciálisan másokat veszélyeztető utazás, de hihetetlenül rendezetlen látkép is kerekedik a legváltozatosabb, sokszor teljesen oda nem illő helyen, esetleg egymás hegyén-hátán felejtett rollerekből.

Többek között ebből az utcakép-rombolásból és rolleres száguldozásból - nem beszélve a halálos balesetekről - lett elege a párizsiaknak, akik nemrégiben helyi népszavazáson döntöttek arról, hogy városukban simán betiltják az eszközök használatát. Ez lenne a jó megoldás? Nem biztos – mindenesetre felhívja a figyelmet arra, hogy az e-rollerek használatát mielőbb, minél egyértelműbben tisztázni kellene, első sorban a biztonságos használat miatt, illetve a működtetésére vonatkozó egyéb szempontokból is.

Európai szabályokat az e-rollerekre!

Ezt a gondolatot követte az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács is, amely nemrégiben uniós harmonizációt kezdeményezett. Javaslatukhoz a jelenleg érvényes nemzeti szabályokon túl megvizsgálták az egyes országok baleseti tapasztalatait, áttekintették a területen az elmúlt pár évben végzett kísérleteket, kutatásokat például a stabilitás vagy a rollerrel esés szempontjából. Mindezekre építve az alábbi ajánláscsomaggal felkérték az Európai Bizottságot, hogy tegyen lépéseket néhány alapvető úthasználati szabály harmonizálása érdekében, lehetőleg bizottsági ajánlásként

https://european-union.europa.eu/institutions-law-budget/law/types-legislation_hu

– ahogyan jelenleg is történik a gépjárművezetők véralkohol-határértékeivel kapcsolatban.

*** Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ajánlásai az e-rollerek közös szabályaira:

- maximum 20 km/órás sebesség (gyárilag)

- az e-rollerek névleges teljesítménye legfeljebb 250 watt legyen

- a magántulajdonban lévő e-rollereknél gyárilag, a megosztott e-rollerek esetében pedig az üzemeltető által alkalmazott manipulációgátló mechanizmusokat kell beépíteni (tehát hogy ne lehessen házilag felülírni a gyári korlátozást), a manipulációt törvényileg büntetni kell

- legalább 30,5 cm-es (12 hüvelykes) kerékméret

- független első és hátsó kerékfékberendezés

- független első és hátsó világítás

- minden magán- és közös használatú e-rollerre hangjelző készüléket kell felszerelni (a jelenlegi teljesen hangtalan, ezért potenciálisan veszélyes közlekedés kiküszöbölésére)

- kötelező bukósisakhasználat

- tilos a járdán e-rollerrel közlekedni

- tilos utast szállítani az e-rollerrel

- a minimális életkor az e-roller használatához 16 év (vagy ha az alacsonyabb, akkor a robogóra vonatkozó életkor)

- tilos alkohol vagy kábítószer hatása alatt vezetni

- tilos a mobiltelefont kézben tartani vezetés közben

- ajánlott az e-roller vezetők képzése

- és meg kell fontolni az összes úthasználó oktatását az e-rollerekkel és más mikromobilitású járművekkel kapcsolatos kockázatok tudatosítására.

A javaslatot még tavasszal ismertették az Európai Bizottsággal, most rajtuk áll, hogyan kezelik a kérdést (a mikromobilitás, illetve az azzal kapcsolatos tudás fontos eleme lehet az új, harmonizált európai jogosítványoknak is).

https://transport.ec.europa.eu/news-events/news/european-commission-proposes-updated-requirements-driving-licences-and-better-cross-border-2023-03-01_hu

Te mit gondolsz a javaslatokról? Használsz városi közlekedésben e-rollert? Mi kellene szerinted ahhoz, hogy mindenki elfogadja a nagyvárosi közlekedési mix egyik fontos tényezőjeként az e-rollereket?

---
Az Európa Pont az Európai Bizottság és Európai Parlament információs és kulturális központja a budapesti Millenáris Parkban. Az európai kultúra házaként tájékoztat, szórakoztat, közösségi térként beszélgetéseknek ad teret, embereket hoz össze európai témákhoz és kultúrákhoz kapcsolódóan.
https://europapont.blog.hu/2023/10/04/e-roller_europai_szabalyozas_johet

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 16 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Az időseknek fájhat leginkább Lázárék balatoni ...

M Imre írta 18 órája a(z) Hatvanéves a gyermekvasút (történet) blogbejegyzéshez:

Kemencei Erdei Múzeumvasút: Május 1-jén menetrendi ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Kemencei Erdei Múzeumvasút: vasárnap, anyák napja alkalmából kedvezményes utazást kínálunk a 14 éves kor alatti gyermekeikkel érkező édesanyáknak. A szokásos teljes árú jegy helyett kedvezményes jegyet válthatnak | Csarnavölgyi út 45., Kemence 2024.05.05.

M Imre írta 1 napja a(z) Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban blogbejegyzéshez:

Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Megrepedt a Keleti Pályaudvar felújított üvegfödéme | április...

M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

A Duna Aszfalt építheti meg nettó 294 milliárd forintért a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja! 1743-an ...

M Imre írta 1 napja a(z) Bosnyák tér - Zugló Városközpont helyett kormányzati negyed képhez:

Bosnyak_ter__zuglo_varoskozpont_helyett_kormanyzati_negyed_2190951_2408_s

Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu