Közlekedés: CSAT(T)LAKOZZ! kampány - a biztonsági öv és a gyermekülés megkérdőjelezhetetlen fontossága (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

CSAT(T)LAKOZZ! kampány - a biztonsági öv és a gyermekülés megkérdőjelezhetetlen fontossága

A kép forrása:
https://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/baleset-megelozes/kampanyok/osszefogas-az-eletert

A Magyar Rendőrség CSAT(T)LAKOZZ! elnevezéssel országos kampányt indított, amelyben felhívja a figyelmet a biztonsági öv és a gyermekülés helyes használatára, azok megkérdőjelezhetetlen fontosságára. A kampányhoz a gyermekbaleseti- és sürgősségi ellátás fejlesztése kiemelt kormányzati programot vezető Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet is csatlakozott, hiszen közös cél az emberi élet, a testi épség és az egészség megóvása.

Látta 92 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 11 hónapja

Lenyúlt magyar szabadalmak nyomában: a motoros légzsák kálváriája

Straub Tamás közgazdász Rubik Ernő kortársának tekinthető. Korábban megírta blogunk, hogy Rubik Ernő sem szabadalma miatt lett sikeres, sőt szabadalmaztatása nem sikerült jól.

Straub találmányánál a légzsák nem más, mint egy kettős falú kabát. Valójában egy légzsákos ruha. A vezető motorról vagy lóról való leesésekor egy széndioxid vagy sűrített levegő patron tizedmásodpercek alatt keményre fújja a dzsekit, sőt a felfújt nyakrész a hátracsapódó bukósisakot is megfogja. „Ilyen egyszerű? Kár, hogy nem nekem jutott eszembe!” - gondolhatná bármelyik motoros.

Egy interjúban legjobban talán azt fájlalja a feltaláló, hogy ha már pénzt nem látott az amúgy sikeres találmánya után, a világ az erkölcsi sikert is másnak juttatta. Valójában elsősorban egy japán urat emlegetnek feltalálóként, aki 1998-ban Japánban szabadalmat kapott ötletére, milliomossá vált, valamint számos szabadalmi díjat is bezsebelt sikeres „találmánya” után.

Ma már szerencsére a Wikipédiától kezdve több más forrásig - elismerik, hogy Straub Tamás találta fel „először” a légzsákos ruhát. Ezt a találmányt már nem lehet megmenteni, de sok leendő találmány sorsa még jobbá fordulhat. Ehhez azonban egy kicsit át kellene alakítani az innováció eddig rendszerét.

Straub-légzsák nélkül talán London is gyászolna...
https://szabadalom.blog.hu/2014/04/29/lenyult_magyar_szabadalmak_nyomaban_a_motoros_legzsak_kalvariaja
___

A biztonsági öv fél évszázada - történelem
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-biztonsagi-ov-fel-evszazada-tortenelem

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Budapesten többen is CSAT(T)LAKOZTAK, becsapódási sebesség a szimulátorral: 10-15 km/h
https://fbshort.com/Mzbk

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A Volánbusz is részt vesz az ORFK-OBB „CSAT(T)LAKOZZ!” közlekedésbiztonsági kampányában.

Kategóriától és évjárattól függően eltérő rendelkezések vonatkoznak a biztonsági öv felszerelésére vonatkozóan, minden autóbuszuk megfelel az előírásoknak. (A 6/1990 (IV.12) KöHÉM rendelet szerint: minden menetirányba néző utasülést el kell látni az alábbi utasvédő berendezések valamelyikével: biztonsági öv, vagy kellő szilárdságú, ugyancsak előre néző ülés megfelelő kialakítású támlája, vagy megfelelő szilárdságú és kialakítású védőfal, illetőleg védőkorlát.) Az autóbuszok utólag nem szerelhetők fel biztonsági övvel, ha ennek rögzítési pontjait gyártáskor nem alakították ki. Az országos besorolású (távolsági) járatok jelentős részének utasülései biztonsági övvel rendelkeznek. Számos járműtípuson speciális biztonsági öv rögzíti a kerekesszékekkel utazókat is.

A Volánbusz üzletszabályzata szerint azokon az autóbuszokon, amelyeken állva nem, csak az ülőhelyeket elfoglalva szabad utazni (TEMPO 100 vizsgával rendelkeznek), és az autóbusz-ülések biztonsági övvel fel vannak szerelve, annak használata (becsatolása és becsatolt állapotban tartása) az utazás megkezdésétől a befejezéséig – kivéve az autóbusz-állomásokon és más pihenőhelyeken való tartózkodás idejét – kötelező. Az érintett járművek utastérben figyelmeztető feliratok hívják fel a figyelmet az öv kötelező használatára.

A KRESZ rendelkezései szerint nem kell becsatolni a biztonsági övet:

-- lakott területen a menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban;

-- a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítás végző autóbuszban, ha álló utasokat is szállíthat;

-- az autóbuszban szállított 3. életévét még be nem töltött gyermeknek;

-- annak, aki külön jogszabályban meghatározott orvos által kiállított igazolással rendelkezik.

A biztonsági öv használata minden utasnak a saját felelőssége. Biztonsági övvel ellátott, csak ülő utast szállító autóbuszokon autóbusz-vezetőink a felszálló utasokat szóban is tájékoztatják a biztonsági öv kötelező használatáról, amelyet piktogram is jelez a járműveken. A KRESZ rendelkezéseinek megsértése esetén hatósági ellenőrzés során szabálysértési bírságra is számíthatnak az utasok.
https://kreszvaltozas.hu/hir/a-volanbusz-is-beszallt-a-korbe/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Baleset-megelőzési kisfilm a biztonsági öv használatának fontosságáról
https://www.youtube.com/watch?v=vZdaYW7_ssM

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Összefogás az életért

Az Országos Rendőr-főkapitányság, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet, és az Országos Kórházi Főigazgatóság közös sajtótájékoztatót tartott Budapesten az intézet egyik vizsgálójában, a biztonsági öv és a gyermekülés használatának fontosságáról.

A tájékoztatón Óberling József r. ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője elmondta, hogy a biztonsági öv a mai napig az autók legelterjedtebb és legfontosabb biztonsági, utasvédelmi berendezése, és minden más – a jármű utasterében alkalmazott – passzív biztonsági megoldás alapja (mint pl. a légzsák, övfeszítő, gyermekbiztonsági rendszer). A biztonsági öv használati arányának felmérése – az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság megbízásából – a közelmúltban fejeződött be, és az adatok alapján a helyzet aggasztó. Magyarországon az övhasználati hajlandóság aránya jelentősen elmarad a legfejlettebb közúti közlekedésbiztonsággal rendelkező európai országokban tapasztalható állapotoktól. A felmérés alapján az övhasználati hajlandóság az elmúlt években nem javult, az első ülésen ülők 88 %-a, a hátsó utasok 57 %-a használja a biztonsági övet, mely mellett az is aggasztó, hogy a gépjárműben utazó gyermekek közül 10-ből átlagosan 4, megfelelő védelem nélkül vesz részt a közlekedésben.

Magyarországon 1976. január 1-je óta kötelező a biztonsági öv használata a gépjárművekben, 1994 óta pedig a hátsó ülésen ülőknek is kötelező övet csatolni lakott területen kívül és belül is egyaránt. A tapasztalat azt mutatja, hogy a fentiekkel a közlekedők többsége tisztában van, azonban mégsem használják ezeket a passzív biztonsági eszközöket.

A 2021-es statisztikai adatok azt is kimutatták, ha a gépjárműben utazók közül 10%-kal többen kötötték volna be magukat, akkor 65 ember nem halt volna meg közlekedési baleset során, ennyien hazatérhettek volna a családjukhoz.

A biztonsági öv – egy balesetben játszott – életmentő szerepét számtalan tanulmány és a statisztikák is igazolják. Egy közlekedési balesetben a biztonsági övet használók túlélési esélye nagyságrenddel magasabb az öv becsatolását mellőző közlekedőkhöz képest. Övet használva a sérülések súlyossága is alacsonyabb, sőt egyes esetekben a sérülés akár el is kerülhető.

Az idei évben már két alkalommal tartott a rendőrség Magyarország egész területén a passzív biztonsági eszközök – a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszerek és a bukósisak – szabályszerű használatára irányuló közúti ellenőrzés-sorozatot. Első alkalommal 2023. február 13. és 19. között, amelynek során a rendőrök 13 973 alkalommal tapasztalták a biztonsági öv használatának elmulasztását, túlnyomórészt – 10 971 esetben – a járművezető nem kapcsolta be a biztonsági övét. A gyermekbiztonsági rendszert 228 esetben nem használták, míg 30 motorkerékpáros/segédmotoros kerékpáros bukósisak nélkül közlekedett. Második alkalommal 2023. március 6. és 12. között, amelynek során sajnálatos módon emelkedett a jogsértést elkövetők száma. Ezalatt az egy hét alatt 20 378 esetben tapasztalták azt a rendőrök, hogy valaki biztonsági öv nélkül közlekedett, amelyből ismételten a járművezetők voltak a legtöbben (15 974 fő). Az egyéb jogsértések száma is emelkedett, a gyermekbiztonsági rendszert 296 esetben nem használták, míg 79 motorkerékpáros /segédmotoros kerékpáros közlekedett bukósisak nélkül.

Dr. Nagy Anikó, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet főigazgató főorvosa elmondta, hogy az intézet egy azon kiemelt intézetek és gyermekellátók között, akik az országban a legmagasabb szinten fogadják és gyógyítják a balesetekben súlyosan sérült gyermekeket. A figyelemfelhívó kampánynak aktív részesei kívánnak lenni, mert naponta szembesülnek azzal, hogy milyen állapotban kerülnek be hozzájuk a gyermekek, akik egyáltalán túlélik a baleseteket. Szomorúnak tartotta azt a tényt, hogy ma, a 21. században, a modern autók és gyermekülések számtalan, és életkorhoz igazodó lehetőségének ellenére még mindig életüket vesztik a gyermekek, vagy élethosszig tartó nyomát viselik a testükön a közlekedési balesetnek. Az orvosok, ápolók mindent megtesznek azért, hogy megmentsenek mindenkit, de sajnos a legmodernebb orvosi technika és tudás sem tud mindig segíteni… pedig a biztonsági övet csak pár másodperc bekapcsolni.

Az intézet Módszertani Igazgatósága által készített elemzések azt mutatják, hogy a közlekedési balesetek következtében történő halálozás döntően a 15-19 éves középiskolások körében következik be és elsősorban fiúk érintettek. Egy éves kor alatt majdnem annyi gyermeket veszítenek el, mint 1-14 éves kor közöttieket összesen. Ez azért is ilyen kirívó, mert sok szülő a hátsó ülésen kézben tartva utazik a gyermekével, nem rögzítik magát a biztonsági ülést sem, a babahordozókat csak úgy beteszik a hátsó ülésre, vagy az első ülésre, ahol a légzsák menthetetlen állapotot okoz a baleset következtében.

A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet főigazgatójaként, valamint az országos gyermekbaleseti- és sürgősségi ellátó kórházak nevében minden szülőt arra kért, hogy óvják gyermekeik életét, minden utazás alkalmával használjanak és megfelelően rögzítsék az autós biztonsági gyermeküléseket, hogy a sérülések és halálesetek elkerülhetőek legyenek.

Külön kéréssel fordult a fiatal generációhoz is, és azt kérte vigyázzanak magukra, kössék be az övet minden utazás alkalmával és figyeljenek testvéreikre is, ha ezt a szülők nem teszik meg. Akkor se csatolják ki magukat, amikor már csak pár méterre vannak az otthonuktól.

Kiemelte, „ha vigyázunk egymásra és figyelünk önmagunkra, akkor családok, és generációk jövőjét tudjuk szebbé, boldogabbá és teljessé tenni. "CSAT(T)LAKOZZ!"-atok hozzánk, és mentsünk meg együtt minden gyermeket!”

Jenei Zoltán, az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) vezetője kihangsúlyozta, hogy egyszerre fájdalmas és elgondolkoztató olyan gyermekeket ellátni a kórházainkban, akik felelőtlen magatartás miatt szenvedtek megelőzhető, súlyos sérüléseket. Az ilyen balesetek a gyermekek későbbi életére nézve beláthatatlan következményekkel járnak és a környezetük is egy életen át viseli ennek terheit. Éppen ezért az OKFŐ nemcsak támogatja a most induló kezdeményezést, hanem felkéri az általa irányított megyei és országos intézményeket, hogy csatlakozzanak ehhez az együttműködéshez.

Kép galéria:
https://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/baleset-megelozes/kampanyok/osszefogas-az-eletert#

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 12 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Az időseknek fájhat leginkább Lázárék balatoni ...

M Imre írta 14 órája a(z) Hatvanéves a gyermekvasút (történet) blogbejegyzéshez:

Kemencei Erdei Múzeumvasút: Május 1-jén menetrendi ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Kemencei Erdei Múzeumvasút: vasárnap, anyák napja alkalmából kedvezményes utazást kínálunk a 14 éves kor alatti gyermekeikkel érkező édesanyáknak. A szokásos teljes árú jegy helyett kedvezményes jegyet válthatnak | Csarnavölgyi út 45., Kemence 2024.05.05.

M Imre írta 1 napja a(z) Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban blogbejegyzéshez:

Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Megrepedt a Keleti Pályaudvar felújított üvegfödéme | április...

M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

A Duna Aszfalt építheti meg nettó 294 milliárd forintért a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja! 1743-an ...

M Imre írta 1 napja a(z) Bosnyák tér - Zugló Városközpont helyett kormányzati negyed képhez:

Bosnyak_ter__zuglo_varoskozpont_helyett_kormanyzati_negyed_2190951_2408_s

Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu