Közlekedés: Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK)

A kép forrása:
https://bkk.hu/hirek/azelet1/

A 30 harminc, az 50 ötven, a 70 hetven, az élet 1: nem véletlen a sebességhatárok meghatározása, azok betartása pedig „életbevágó”. A legkisebb sebességtúllépésnek is tragikus következményei lehetnek.

A legkisebb sebességhatár-átlépés is emberéletbe kerülhet, társadalmilag mégis elfogadott a megengedettnél gyorsabban hajtani Magyarországon. A azélet1 akció ezt a veszélyes "normát" kívánja megdönteni, arra is felhívva a figyelmet, hogy a megfelelő sebesség megválasztása, és így az élet védelme a közlekedés során egyéni döntés és felelősség kérdése.

Emberi döntések

A fővárosi közlekedés szervezőjeként számos eszközzel küzdünk a biztonságosabb közlekedésért. A Fővárosi Közgyűlés által nemrég elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia végrehajtásának részeként, az önmagát magyarázó infrastruktúra kialakítása és a sebességmérő-kamerarendszer támogatása mellett a közlekedés szereplőinek edukációját is kiemelt feladatként kezeli.
-- dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója

Jelenleg teljesen elfogadott 30 helyett 40-nel, 50 helyett 60-nal, 70 helyett 80-nal, vagy még többel menni. Szeretnénk, ha nem férnének bele a "csak felvettem a forgalom ritmusát", a "sebességmérő nem mér pontosan", a "csak el akartam érni a zöldet" típusú önfelmentések. A sebességhatárok okkal születnek. A sebességkorlátozás meghatározásánál minden esetben az utak és utcák fizikai kialakítása és az ezeket használó emberek viselkedése játssza a főszerepet.
-- Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója

Bárki csatlakozhat a kampányhoz

Bárki követe lehet a Azélet1 kampánynak, aki megosztja a mottót a közösségi médiában, és ezzel nyilvánosan vállalja a sebességhatárok betartását.
___

BKK: új közlekedésbiztonsági stratégia
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/bkk_uj_kozlekedesbiztonsagi_strategia
https://bkk.hu/magunkrol/strategia/kozlekedesbiztonsagi-strategia
___

Elég volt a közlekedési emberáldozatokból | Biztonságos utakat akarunk, mert a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/eleg-volt-a-kozlekedesi-emberaldozatokbol-biztonsagos-utakat-akarunk-mert-a-varosban-kerekparozoknak-es-gyalogosoknak-is-joguk-van-a-biztonsagos-kornyezethez-ahol-nem-feltik-az-eletuket
___

Dániában elkobozzák az ittas sofőrök gépkocsiját
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/daniaban-elkobozzak-az-ittas-soforok-gepkocsijat

Látta 174 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 napja

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves B. Dáviddal szemben, aki tavaly nyáron halálra gázolt a feltuningolt Mercedesével egy 26 éves biciklist az Árpád hídon – tudta meg a 24.hu. A versenyzésben részt vevő BMW sofőrjével szemben szintén vádat emeltek.

Rab Ferenc, a Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivője az üggyel kapcsolatos megkeresésünkre azt mondta, hogy a Mercedes vezetőjére letöltendő fogházbüntetést kértek halált okozó közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt azzal, hogy végleg tiltsák el a közúti járművezetéstől. Ez azt jelenti, hogy a kerékpáros halálát okozó férfi maximum öt évet kaphat.

-- A vele ütköző BMW-s ellen felfüggesztett fogházbüntetés és pénzbüntetés kiszabását indítványozta az ügyészség közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt azzal, hogy határozott időre tiltsák el a közúti járművezetéstől

– tette hozzá az ügyész.

Szabó József, a Fővárosi Törvényszék szóvivője az üggyel kapcsolatos megkeresésünkre azt közölte, hogy a halált okozó közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolt sofőrnek megszüntették a bűnügyi felügyeletét. A végzés végleges.

https://24.hu/belfold/2024/11/19/arpad-hidi-gazolas-vademeles-mercedes-sofor/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Már üzemelnek az új budapesti traffipaxok | 2024.09.30.

Az eddigi tesztüzem után szerdától, azaz október 30-tól már élesben figyelik a forgalmat. A berendezések radaros elven működnek, különböző forgalmi és fényviszonyok mellett 24 órás, folyamatos mérésre alkalmasak, az elhaladó járművekről minden napszakban jó minőségű felvételeket készítenek.

Az új traffipaxok a helyeken mérnek:

-- Árpád híd, Népfürdő utcai lehajtó (mindkét irány)
-- a III. kerületi Szentendrei úton a Raktár utcánál, valamint a Monostori útnál (mindkét irány)
-- a Rákóczi híd budai, illetve pesti hídfőjénél
-- a Petőfi híd budai lehajtójánál
-- a Bécsi úton a Zay utcánál (mindkét irány)
-- a Bajcsy-Zsilinszky úton az Alkotmány utcánál
-- az Üllői úton a Vágóhíd utcánál, valamint a Határ útnál
-- a XI., Bocskai úton a Tass vezér utcánál
-- a 6-os főút fővárosi szakaszán a Növény utcánál, a Duna utcánál (Savoya Park)
-- a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton a KÖKI-terminálnál (mindkét irányban)
-- a XI., Budaörsi úton a Rupphegyi útnál
-- a XI., Balatoni úton a Péterhegyi lejtőnél
-- a XIII., Váci úton a Lőportár utcánál

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/09/30/mar-mukodnek-de-meg-nem-buntetnek-az-uj-budapesti-traffpiaxok/
___


Íme a traffipaxok új listája: szerdán élesítik a sebességmérőket | 2024.10.28.

-- Szerdától 26 új traffipax összesen 47 sávban figyeli a gyorshajtókat.
-- Eddig tesztüzem volt, mostantól már - adott esetben - csekket is küldenek.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/10/28/elesitik-az-26-uj-traffipaxot-budapesten/

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Nem kaphat jóvátételt a Mercedes-sofőr, aki halálra gázolt egy biciklist az Árpád hídon | 2024. 10. 28.

Két BMW-s és egy Mercedest vezető, 34 éves férfi vett részt tavaly nyáron, az Árpád hídon abban a spontán kialakult versenyben, amelynek végén a Mercedes sofőrje halálra gázolt egy 26 éves biciklist. A kerékpárost elgázoló, feltuningolt sportautó felborult, és a kocsiba beleszállt az egyik BMW, amely ezzel nyolc napon túl gyógyuló, csonttöréses sérülést okozott a Mercedes vezetőjének. Továbbra is ez a két személy, vagyis az egyik BMW-nek és a Mercedesnek a sofőrje az ügy gyanúsítottja.

A bűnösségét beismerő BMW-sofőr azt szerette volna elérni, hogy közvetítői eljárásra bocsássák az ügyét és jóvátételt fizethessen a tragédiát okozó sofőrnek a sérülései miatt, de értesüléseink szerint ezt elutasították.

Rab Ferenc, a Fővárosi Főügyészség szóvivője az üggyel kapcsolatos megkeresésünkre azt mondta, hogy a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség elutasította az egyik gyanúsított által előterjesztett, közvetítői eljárás lefolytatására irányuló indítványt és megtagadta az eljárás felfüggesztését. Ezt az alábbiakkal indokolták:

a bűncselekmény jellegére, az elkövetés módjára, valamint a gyanúsított személyére tekintettel a közvetítői eljárás ellentétes a büntetés kiszabásának elveivel. A határozat ellen a védő panaszt jelentett be.

Az ügyész hozzátette, a panaszt a Fővárosi Főügyészség nem tartotta alaposnak, ezért ezt is elutasították.

A bűnösség foka, az elkövető személyében rejlő lehetséges veszély a közúti közlekedésre nem külön-külön, hanem együttesen értékelve eredményezik azt, hogy a büntetőeljárás további lefolytatása nem mellőzhető. A nyomozást befejező érdemi döntés meghozatala folyamatban van – magyarázta az ügyész.

Mindhárom a balesetben érintett jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt. A hajsza során a csaknem 700 lóerősre feltuningolt Mercedes sofőrje elvesztette uralmát a járműve fölött, és legalább 137 kilométeres sebességgel száguldva átszakította a szalagkorlátot, és elütötte a 26 éves biciklist.

Az elgázolt kerékpáros olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházban meghalt. A Mercedest vezető férfi beismerte a bűnösségét, de tagadta a versenyzést. Azt elismerte, hogy gyorsan ment, de állítása szerint csak azért taposott bele a gázba, mert túl közel ért hozzá a mögötte gyorsan érkező BMW.

A nyomozás során kiderült, hogy a Mercedest vezető sofőr nem akkor szerezte csonttöréses sérüléseit, amikor megpördült a kocsijával, hanem akkor, amikor összeütközött a BMW-ssel. Utóbbi beismerte a gyorshajtást, és azzal érvelt, hogy a balesetbe belejátszott az is, hogy megcsúszott a másik járműből kifolyó olajon.

A halálos baleset okozásával gyanúsított férfi jelenleg bűnügyi felügyeletben van, este nyolc és reggel hét óra között nem hagyhatja el az otthonát, így a mozgása csak napközben terjedhet ki Budapest területére.

https://24.hu/belfold/2024/10/28/arpad-hid-halalos-baleset-jereparos-jovatetel-kozvetitoi-eljaras/

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

... mert mindenkit hazavárnak!

https://www.facebook.com/watch/?v=176562183672737

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Hiába a halálos gázolás, a magyar autósok még most sem értik a stoptáblát | 2024. július 19.

Elszáradt gyászkoszorút ringat a szél az óbudai Serfőző utca és az Árpád fejedelem út kerékpáros átjárójának egyik oszlopán. Tavaly nyáron egy szabályosan közlekedő kerékpárost ütött el itt egy autós, majd a baleset vétlen résztvevője később belehalt sérüléseibe.

https://telex.hu/belfold/2023/07/10/kerekparos-klub-oromtekeres-helyett-tuntetes-baleset-gyilkossag-arpad-hid-gazolas

Bár hamarosan megemelték és piros színnel tették hangsúlyosabbá az átkelőt, valamint kétszer két, neonsárga háttérrel kiemelt stoptáblát is felszereltek a korábbi elsőbbségadás kötelező táblák helyére, a jelek szerint a koszorú jelentését csak a csomópontot üzemeltető Budapest Közút Zrt. vette komolyan, az autósok többsége nem.

Hiába látható „STOP” felirat az úttesten is, illetve hiába vannak kint eleve a kerékpáros átkelőre figyelmeztető táblák, a Járda a gyalogosoké blog múlt héten közzétett videója szerint százból kilencvenhat autós nem áll meg az áthajtás előtt, így az továbbra is balesetveszélyes a bringások számára.

https://ajardaagyalogosoke.hu/blog-bejegyzes/100-autosbol-96-nem-all-meg-a-stop-tablanal/

A videó üzenete egyértelmű, a címzettek zöme ezen a helyen sem kér a szabályokból, a magyar közlekedési kultúra logikája felülírja a KRESZ-t.

Egy-egy autós legfeljebb másodperceket veszít a Serfőző utcánál, ha teljesen állóra fékez, és csak akkor kanyarodik Óbuda, illetve a Margit híd irányába, ha egyik irányból sem érkezik bringás vagy rolleres, akit kötelező lenne átengednie. A helyszínen mi is megfigyeltük, mennyire veszik komolyan a megállást jelző táblákat a kereszteződéshez érkező sofőrök. Ottjártunkkor a többség legfeljebb az Árpád fejedelem útja keresztirányú forgalma miatt volt hajlandó megállni, illetve akkor, ha valóban felbukkant egy kerékpáros.


A közteresek sem álltak meg a stoptáblánál

A szabálytalanul átguruló járművek többsége civil autó, de akadt egy magáncéghez tartozó szemétszállító, az egyik autómegosztó Fiat 500-asa, több taxi, valamint egy elektromos roller is, amelynek vezetője talán nem tudta, hogy az úttesten közlekedve rá is vonatkozik a stoptábla jelzése. Némi lassítás után Óbuda-Békásmegyer Közterület Felügyeletének szolgálati furgonja szintén átgurult a Szentlélek tér irányába, két oktatóautó és a menetrend szerint közlekedő buszok viszont megálltak.

Felföldi Péter közlekedésmérnök, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem tanársegédje jelenleg a kerékpáros balesetekből készít kutatást, és már több mint ötezer esetet gyűjtött össze az elmúlt évtizedből. Az általa feltárt információk nemcsak az utak üzemeltetőit és tervezőit késztethetik stratégiaváltásra, de a rendőrséget és a jogalkotókat, sőt azokat is, akik a baleseti statisztikákat kezelik.

Felföldi szerint több hasonló kerékpáros baleseti gócpont is van Budapesten. Ilyen például a Reitter Ferenc utca külső végénél lévő átjáró, az Üllői út több pontja, de ilyen az Üllői és a Ferenc körút találkozása vagy éppen az Astoria is. A bringások kénytelenek tudomásul venni, hogy jobban teszik, ha nem a kölcsönös bizalmi elvből indulnak ki, mielőtt nekivágnak a sokszor agyontáblázott átjáróknak. Jobb, ha csak akkor vágnak neki a kalandnak, amikor biztosak benne, hogy megkapják az elsőbbséget ott, ahol nem nekik kell elsőbbséget adniuk.


Idén nem gyorshajtás miatt történt a legtöbb baleset Magyarországon

A rendőrség hivatalos baleseti statisztikája szerint már nem a gyorshajtások miatt történik a legtöbb személyi sérüléssel járó közlekedési baleset Magyarországon.

https://www.police.hu/sites/default/files/Kozlekedes%20Sk%202024_05.pdf

Az idei év első öt hónapjában történt 5452 eset 34 százalékát az elsőbbségi jog megsértése okozta, és csak az összes baleset 28 százaléka volt visszavezethető az abszolút vagy relatív gyorshajtásra. A statisztikából egyúttal az is kiderül, hogy utoljára 2019 azonos időszakában volt több baleset, mint idén május végéig.

A bringás balesetek egy része szintén az elsőbbségi szabályok megsértése miatt következik be. Az év első öt hónapjában az esetek 9 százalékát (505 baleset) okozták kerékpárosok, 67 százalékban az autósok felelősségét állapították meg – ám az eltérés megtévesztő lehet, mert legalább egy nagyságrenddel többen autóznak, mint ahányan kerékpároznak. Felföldi szerint a bringások felelőssége sem másodlagos, hiszen sokan tekernek át a piroson, járdáznak, esetleg annak ellenére választják az úttestet, hogy azzal párhuzamosan van védett kerékpárút is.

A szakember két olyan külvárosi helyet is talált a fővárosban, ahol a jelenlegi előírásoknak nem megfelelő vasút- illetve villamosvágány keresztezi az úttestet. Mivel az úgynevezett Lajosmizsei sorompónál található villamosátvezetésnél, illetve a Liget utca és a Gyöngyvirág utca használaton kívüli iparvágányánál lévő sínpárok tompaszöget zárnak be a forgalmi sávokkal, sokan egyszerűen elesnek ezeken.

Július 10-én szintén a szerencsétlenül magyaros közlekedési dinamika miatt érkezett mentőautó az Árpád híd közelében lévő Népfürdő utcai felhajtóhoz.

https://telex.hu/belfold/2024/07/14/budapest-omsz-mentoauto-felborult-baleset

Elütöttek egy, a Göncz Árpád városközpont irányából Buda irányába tartó bringást, mert az eddigi információk szerint nem adott neki elsőbbséget egy hídra igyekvő fekete Toyota vezetője. Az ötven év körüli kerékpárost súlyos sérülésekkel szállították kórházba.

Ebben az átjáróban sem rosszak a látási viszonyok, az autósoknak bőven van idejük észrevenni a balról vagy jobbról érkező kerékpárosokat. Stoptábla helyett itt csak elsőbbségadás kötelező tábla védi őket, ezért az autósoknak csak akkor kell megállniuk a vonal előtt, ha kerékpáros érkezik az átjáróba.

Az ügyben megkerestük a Budapest Közutat, mert kíváncsiak voltunk, hogy terveznek-e valamilyen átalakítást a Népfürdő utcai átjáróban, vagy sem. Mint a cég válaszából kiderült, a híd Népfürdő utcai felhajtójának forgalmi rendjét 2015-ben alakították ki. Azóta egy-egy sávon hajthatnak fel, illetve le az autósok, illetve ekkor szűnt meg a sokat vitatott közlekedési lámpa a hídon. Az erre járóknak bőven lett volna tehát idejük megszokni a helyi szabályokat, mert a felhajtót keresztező kerékpáros-átjáróban 2015 előtt is a bringásoknak volt elsőbbségük a hídra tartó vagy onnan érkező járművekkel szemben. Ebben az időszakban még fordított volt a kerékpáros átvezetés és a gyalogosátkelő sorrendje, amit a Róbert Károly körút felújítása során, 2017 elején alakítottak a mostani formára. Ezen a felhajtón is élénk színnel emelték ki a kerékpáros-átkelő jelzését, ami egyébként sehol nem kötelező, de a jelek szerint ez sem tökéletes megoldás.


Az útkezelő szerint nem volt itt korábban gázolás, de a statisztika mást mutat

A közelben térfigyelő kamera működik, amely rögzítette is a balesetet, derül ki a Budapest Közút kérdéseinkre adott válaszából. A cég folyamatosan vizsgálja, hogy hol lehetne fokozni a közlekedésbiztonságot a fővárosban, de nem tervezi a csomópont átalakítását. Ennél viszont aggasztóbb, hogy tudomásuk szerint korábban nem fordult elő a múlt szerdaihoz hasonló baleset a Népfürdő utcai átjáróban.

Ez az állítás ugyanis nem igaz. Felföldi Péter kérésünkre átvizsgálta saját baleseti kutatási anyagait, amelyek részben a Web-Bal nevű alkalmazásból származó információkra épülnek. Ez az az alkalmazás, amelynek segítségével a hozzáféréssel rendelkező hatóságok, köztük a Budapest Közút is tájékozódhatnak. Az adatbázisban szerencsétlen módon nem egyetlen helyként szerepel a Népfürdő utcai felhajtó, hanem számos közeli koordináta formájában, ami a jelek szerint félrevezette a fővárosi útkezelőt. Felföldi szerint

-- a múlt szerdai gázolással együtt valójában összesen tizennégy hasonló baleset történt ugyanebben az átjáróban 2014 óta.

A balesetekben kizárólag az autósok voltak felelősek, többségükben könnyű sérülést szenvedtek a kerékpárosok. A vétlen résztvevők közt volt egy rolleres is, és szinte az összes esetben a Göncz Árpád városközpont irányából érkeztek az átjáróba, jellemzően a munkaidő előtt vagy azután.

A Közszolgálati Egyetem tanársegédje szerint nehéz helyzetben van, aki pontos helymeghatározást is tartalmazó baleseti statisztikát szeretne készíteni a mostani adatbázis felhasználás alapján. Erre leginkább az ad esélyt, ha az erre jogosult rendőrségi munkatárs és az Országos Rendőr-főkapitányságtól erre vonatkozó kutatási engedéllyel rendelkező kutató közösen ellenőrzik a rendőrségi jegyzőkönyveket, majd az ezeken szereplő helyszíneket, illetve koordinátákat ellenőrzik a térképen is. Ellenkező esetben a Népfürdő utcaihoz hasonló, utcaszámmal nem ellátott helyekkel kapcsolatban pontatlanok lehetnek a következtetések.

Felföldi Péter szerint sok autós azért nem veszi figyelembe a stoptáblák, illetve az elsőbbségadásra figyelmeztető táblák jelzését, mert amikor üres az út, amire szeretnének felhajtani, nem érzik veszélyben magukat és az autót. Ez egyfajta evolúciós logika, amelyben a kerékpáros nem véletlenül számít a közlekedés legsérülékenyebb résztvevőjének.


Önmagukat magyarázó utak és alacsony bírságok

A hasonló szabálysértések sok esetben olyan helyeken ismétlődnek meg, ahol az út vonalvezetése sem késztet lassításra, illetve megállásra, ahogy például az íves kialakítású Serfőző utcai, illetve Népfürdő utcai felhajtók esetében sem. Aki ezekhez érkezik autóval, az a táblák és a szintemelés ellenére azt látja, hogy akár lendületesen is be tudja fejezni a manővert. Ilyen önmagukat félremagyarázó útszakaszokat egyébként az Újlipótvárosban is találunk, ahol legutóbbi cikkünk óta is rendszeresen rohannak egymásba az autók a stoptábla ellenére, mert az autósok egy része figyelmen kívül hagyja az elsőbbségadási kötelezettségét.

https://telex.hu/belfold/2022/09/23/ahol-a-stoptablan-at-rohannak-egymasba-az-autok

Herpy Miklós közlekedési ügyvéd szerint maximum 200 ezer forint pénzbüntetésre számíthat az, aki egy átjáróban koccanással vagy könnyű sérüléssel járó balesetet okoz egy elsőbbséggel rendelkező kerékpárosnak. A sofőr jogosítványát legfeljebb egy évre vonhatják be, de nem ezek a jellemző szankciók a gyakorlatban. Bűncselekmény elkövetésével gyanúsítják meg a baleset okozóját, ha a vétlen fél súlyosan megsérül, teljes beismerés esetén pedig közvetítői eljárásban vehet részt a baleset okozója, amelynek végén jelentős sérelemdíjat fizethet, tette hozzá Herpy.

Azokban az ügyekben, ahol egy ilyen ügy bíróság elé kerül, a baleset okozója akár egy csonttörés esetén is pénzbüntetésre számíthat az ügyvéd szerint. Amennyiben a balesetben vétlen kerékpáros tartós egészségkárosodást szenved, akkor az okozó autós vezetési jogosultságát már a gyanúsítás idejére felfüggesztik, az eljárás végén pedig hosszabb időre elveszik a jogosítványát, illetve pénzbüntetésre vagy felfüggesztett szabadságvesztésre számíthat. Aki nem ad elsőbbséget egy kerékpárosnak, majd halálra gázolja, az felfüggesztett, rosszabb esetben pedig letöltendő szabadságvesztést kaphat. Ha valakit korábban már elmarasztaltak valamilyen közlekedési baleseti ügyben, akkor a felsorolt esetekben súlyosabb szankciókra számíthat.

A problémán az sem enyhít, hogy a közlekedési szabálysértési bírságok augusztus elején várható emeléséig jellemzően mindössze 13 ezer forint helyszíni bírságot kap, aki nem áll meg a stoptáblánál, és ez az összeg 20 ezer forint, ha valóban elmulasztja az elsőbbségadást egy másik járműnek. A pénzbüntetésen kívül persze 6 előéleti pontra is számíthatnak a szabálytalankodók, ezért három ilyen stikli után bevonhatják a jogosítványukat. Felföldi szerint a hasonló szankcióknak csak akkor van visszatartó erejük, ha reális az esély, hogy a szabálysértést egy rendőr vagy egy bírságoláshoz használt kamera is látja, egyébként nem.

Bár augusztustól 32 500 forintra emelkedik az elsőbbségadási kötelezettség elmulasztásáért kapható bírság összege, a közlekedésmérnök szerint nem az a megoldás, ha minden stoptábla mellé rendőrt állítunk. Jobb lenne úgy átalakítani a hasonló csomópontokat, hogy azoknál mindenki kénytelen legyen lassítani vagy megállni, akinek kötelező, és ne lehessen lazán átgurulni rajtuk, ahogy a Serfőző utcánál jelenleg is. Hogy hol kellene sürgősen átépíteni a kerékpáros-autós csomópontokat Magyarországon? Ezt jelenleg talán csak a kutatók tudhatják, mert az ezzel kapcsolatos adatok ugyanolyan mélyre vannak temetve a központi adatbázisban, mint az, hogy valójában hány közlekedési balesetet is okoz az abszolút gyorshajtás.
https://telex.hu/belfold/2024/07/19/stoptabla-keresztezodes-autos-kerekparos-gazolas-buntetes-statisztika

... közlekedőként nem az a dolgunk, hogy saját kényelmünk és belátásunk szerint felülbíráljuk a szabályokat, hanem hogy betartsuk azokat!

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Lecsaptak a rendőrök az Árpád hídon – siralmas a mérleg – videó | 2024. július 31.

A budapesti rendőrök két hétig folyamatosan ellenőrizték az Árpád hidat, majd mérleget vontak – több mint 400 gyorshajtót csíptek el.

https://www.youtube.com/watch?v=UgHH_o-unvo

2023. július 1-jén éjjel egy spontán kialakult közúti gyorsulási verseny egy vétlen biciklis halálát okozta. Az eset nyomán a Budapesti Rendőr-főkapitányság zéró toleranciát hirdetett, a közlekedési rendőrök az elmúlt egy évben rendszeres forgalom ellenőrzéseket és sebességméréseket végeztek az Árpád hídon – olvasható a police.hu-n.

https://www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/az-arpad-hid-nem-versenypalya-0

Az ellenőrzések alkalmával összesen 2538 felvétel készült sebességtúllépésről, a rekorder gyorshajtó 161 km/h sebességgel közlekedett, és 19 esetben történt közel kétszeres sebességtúllépés a megengedett 70 km/h sebességhez képest. Az egy év statisztikája alapján a rendőrség megállapította, hogy az Árpád hídon elkövetett sebességtúllépések mennyisége és mértéke nem kirívóan magas más, hasonló adottságokkal rendelkező fővárosi útszakaszokhoz képest.

A 2024. július 15-étől július 28-áig tartó, két hetes fokozott akció eredményeként összesen 389 sebességtúllépést rögzítettek az objektív sebességmérők,

-- a leggyorsabb sofőr 147 km/h sebességgel közlekedett.

A mozgó járműből történő sebességmérés eredményeként pedig további 19 gyorshajtóval szemben intézkedtek, és összesen közel 850 ezer forint közigazgatási bírságot szabtak ki részükre. A rekorder 125 km/h sebességgel autózott, megállítása után 78 ezer forint közigazgatási bírságot kapott.

Az akcióban egy olyan sofőrt is kiszúrtak, aki részegen, eltiltás hatálya alatt vezetett; elfogták, és büntetőeljárás indult ellene, valamint az alkoholfogyasztás miatt 39 ezer forint közigazgatási bírság megfizetésére is kötelezték.

Az Árpád hídon továbbra is folyamatosan lehet számítani a fokozott rendőri ellenőrzésekre – olvasható.
https://infostart.hu/belfold/2024/07/31/lecsaptak-a-rendorok-az-arpad-hidon-siralmas-a-merleg-video

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Sebességmérések az Árpád hídon | 2024. 07. 20.

A BRFK aktívan végez sebességméréseket a fővárosban az Árpád hídon.

Fokozza a sebességellenőrzések gyakoriságát az Árpád hídon a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK). A beszámolójuk szerint az autósok a hét minden napján, bármikor számíthatnak sebességmérésre, akár rendőri jelzés nélküli gépkocsikból is. A BRFK közlekedésrendészeti főosztályának megbízott vezetője, Léránt Krisztián felidézte, hogy Budapest legforgalmasabb hídján tavaly nyáron egy spontán kialakult közlekedési versenyből lett baleset, amelyben egy vétlen kerékpáros meghalt. Az eset óta kiemelten figyelnek az Árpád hídra és annak közvetlen környezetére, mert a rendőrség nem tűri, hogy “az Árpád hidat versenypályának nézzék”, és határozottan fellépnek “a deviáns közúti magatartás ellen”.

Léránt Krisztián közölte, hogy az elmúlt egy évben a hídon 2538 sebességtúllépést mértek, többségében délután 6 és reggel 7 óra között: 19 esetben a hídon megengedett 70 km/óra sebesség dupláját mérték, 2200 esetben 86-95 km/órás sebességgel közlekedtek a rajtakapott autósok, a rekord 161 km/óra volt. Az elmúlt hetek történései alapján a rendőrség úgy döntött, hogy az ellenőrzéseket tovább szükséges fokozni, miután július 3-án a hídon egy lopott taxival okoztak balesetet, amely balesetben az elkövető mellett két vétlen ember is meghalt, pár napja pedig egy kanyarodó autós ütött el egy kerékpárost, aki súlyos sérüléseket szenvedett – mondta a főosztályvezető.

Ezért újabb sebességmérésre alkalmas helyszíneket jelöltek ki, civil jellegű rendőrautókat is bevetettek, valamint a mozgás közbeni sebességmérésre alkalmas készülékeket is használják – közölte Léránt Krisztián, megjegyezve, hogy a nyár miatt a főváros forgalma csökkent, de “nem a gyorshajtók mentek szabadságra”. Elmondta, hogy a héten, hétfőtől csütörtökig, négy napban összesen 103 gyorshajtót “füleltek le”, a rekorder 129 km/órás sebességgel hajtott. A főosztályvezető kitért arra is, hogy az Árpád hídon elkövetett sebességtúllépések mennyisége és mértéke nem kirívóan magas a főváros hasonló adottságokkal rendelkező többi útszakaszához képest. Léránt Krisztián végül felhívta a figyelmet arra, hogy “a közlekedés társasjáték”, ezért azt kérik, hogy egymásra figyelve, a KRESZ szabályait betartva közlekedjenek az emberek, mert “mindenkit hazavárnak”.
https://kreszvaltozas.hu/hir/sebessegmeresek-az-arpad-hidon/

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

A traffipaxok üzemeltetése drága – ez a mázlijuk a gyorshajtóknak és az ámokfutóknak | 2024.07.26.

A rendőrség pénztelensége is az oka annak, hogy még mindig nem lehet büntetni azoknak a kameráknak a felvétele alapján, amelyeknek a telepítését Karácsony Gergely főpolgármester csaknem egy éve jelentette be. Miután a traffipaxok megvásárlása és üzemeltetése is sokba kerül, a bírság pedig végső soron az államháztartást gazdagítja, így a szűkös költségvetésből gazdálkodó rendőrségnek és az önkormányzatoknak sem érdekük, hogy elkapkodják a telepítést és az abból fakadó költségnövekedést – hívták fel szakemberek a HVG figyelmét.

Tavaly július elsején az Árpád-hídon egy vétlen biciklis életét vesztette egy több mint 700 lóerősre tuningolt Mercedes ámokfutó, egy BMW-vel versenyző sofőrje miatt. Bár az eset után a Fővárosi Önkormányzat 45 új traffipax felállítását ígérte Budapesten, azok közül csak 26 került ki az utakra. Egy év múltán azonban még azok közül is csak egy, a Váci úti joghatályos, vagyis csak annak az egynek a felvételei alapján lehet már büntetni is.

Az új budapesti kamerák tehát valójában még működésbe sem léptek, amikor egy évvel később, most július 3-án ugyancsak az Árpád-hídon egy taxitolvaj ámokfutása miatt újabb három ember halt meg. Hogyan történhet meg, hogy egy sebességmérő szerkezet működésbe lépését ne lehessen megoldani egy év alatt?

A HVG-nek nyilatkozó szakértők ezt azzal magyarázták, hogy az önkormányzatok által igényelt traffipaxok üzemeltetése egy bonyolult szerződés alapján történik, hiszen az eszközöket ilyenkor az önkormányzat veszi meg, miközben a majdani üzemeltetés már a rendőrség feladata és költsége lesz.
https://m.hvg.hu/360/20240726_traffipaxok-uzemeltetes-draga-rendorseg-gyorshajtas-amokfutas
___

Karácsony Gergely lerántotta a leplet az új fővárosi traffipaxokról – térképen mutatjuk | 2024. július 4.

Posztjában Karácsony Gergely azt írta: tavaly próbaként a Váci úton, a Duna Plaza mellett a korábban eltérő műszaki megoldással kihelyezett, majd megrongált sebességmérő kamerák kiváltása történt meg. Az új eszközök már egy korábban kiépített infrastruktúrára épültek rá, és azóta is élesben üzemelnek - fűzte hozzá.

Közölte: az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében az eredetileg tervezett 45 - egy-egy sáv mérésére alkalmas - kamera helyett 26 olyan modernebb sebességmérő kamerát telepítettek, amelyek összesen 46 sáv forgalmát képesek figyelni.

A rendőrséggel folyamatosan egyeztetve, a balesetveszély mértékét és a rendelkezésre álló infrastruktúra adottságait figyelembe véve választották ki a telepítés helyszíneit az önkormányzat munkatársai - jelezte a főpolgármester. Bejegyzése szerint a

-- A sebességmérő kamerákat a mérésügyi hatóság hitelesítette, majd ezt követően helyezték üzembe a kamerákat, amelyek a rendőrségi KAFIR rendszer tesztkörnyezetében jelenleg is működnek.

A sikeres tesztüzemet és a fixen telepített sebességmérő kamerákat jelző közúti jelzőtáblák kiszerelését követően a következő hetekben valósul meg az, hogy éles üzemben immár bírságolja is a rendőrség a szabályszegő gépjárművek üzemben tartóit - közölte Karácsony Gergely, hozzátéve: "a bírságbevétel a rendőrség bevételét képezi", az üzemeltetés költségei a fővárosi önkormányzatot terhelik.
https://infostart.hu/belfold/2024/07/04/karacsony-gergely-lerantotta-a-leplet-az-uj-fovarosi-traffipaxokrol-terkepen-mutatjuk
___

Egy évvel az Árpád hídi tragédia után még mindig nem működnek a megígért traffipaxok | 2024. július 3.

..az egy éve megígért kamerák közül mindeddig csak egy működik élesben, a Váci úton. A főpolgármester-helyettes tájékoztatása szerint a többi eszköz hivatalosan csak az ORFK tesztelése után mérheti az autók sebességét. A Híradó érdeklődésére a rendőrség azt a választ adta kedden, hogy „a beruházó Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága a mai napon küldte el a fejlesztés jelenlegi állapotáról szóló tájékoztató levelét a rendőrségre”.
https://infostart.hu/belfold/2024/07/03/egy-evvel-az-arpad-hidi-tragedia-utan-meg-mindig-nem-mukodnek-a-megigert-traffipaxok

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Egy év alatt sem emeltek vádat a Mercedes vezetője ellen, aki elgázolt egy biciklist az Árpád hídon | 2024. július 01.

Napra pontosan egy évvel ezelőtt történt az a baleset, amelynek során egy 700 lóerősre tuningolt Mercedes letarolta a szalagkorlátot az Árpád hídon, és halálra gázolt egy szabályosan közlekedő kerékpárost – írja a 24.hu.

A Mercedes 34 éves sofőrjét nem sokkal később letartóztatták, de tavaly októberben kijöhetett a börtönből, és bűnügyi felügyeletbe került nyomkövetővel a lábán. A lap információi szerint a bíróság ezen is enyhített azóta, hiszen már csak kényszerintézkedés van érvényben a férfival szemben. Vagyis Budapesten belül nyomkövetővel a lábán ugyan, de teljesen szabadon mozoghat.

Az ügyben még folyik a nyomozás, tehát vádemelés nem történt. ...

A szakértői vizsgálat megállapította: műszaki hibája egyik autónak sem volt, de a Mercedesben ki volt kapcsolva a menetstabilizátor.

https://444.hu/2023/07/07/rendorseg-spontan-versenyzes-okozta-az-arpad-hidi-halalos-balesetet

-- A szakértő szerint a Mercedes a balesetet megelőzően legalább 137 km/órás sebességgel haladt, és az ütközés után még 70 métert sodródott az úton.

-- A kerékpáros kettős végtagvesztést szenvedett el, és a kórházba szállítása után meghalt.
https://444.hu/2024/07/01/egy-ev-alatt-sem-emeltek-vadat-a-mercedes-sofor-ellen-aki-elgazolt-egy-biciklist-az-arpad-hidon

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára | 2024-06-13

A jelenlegi technológiával teljesen megszüntethető lenne a gyorshajtás, mégis az ellenkező irányba megyünk. A jelentések szerint azonban a vezetők zöme részéről nagy igény van a gyorshajtás-ellenes technológiákra.

Az Insurance Institute for Highway Safety felmérése szerint az amerikai sofőrök több mint 60 százaléka elfogadhatónak tartaná, ha az autója hang- és vizuális jelzést adna, amikor átlépik az aktuális sebességhatárt.

Az IIHS az intelligens sebességtámogató rendszerek (ISA) kapcsán végzett felmérést, mindez pedig azért fontos, mert csak az USA-ban a halálos közúti balesetek több mint negyedében a gyorshajtás az egyik fő ok. Ez 2022-ben több mint 12 ezer halálesetet jelentett az IIHS szerint.

-- Ennek ellenére a vezetők fele beismeri, hogy legalább 15 mérföld per órával túllépte a sebességhatárokat az elmúlt hónapban is – áll a jelentésben.

A jövő hónaptól az EU-ban minden új járművet ISA rendszerrel kell felszerelni, ami képes kamera alapján felismerni a sebességkorlátozó táblákat és/vagy GPS-hez kapcsolt sebességkorlátozási adat alapján jelezni a sofőrnek a limitekről, majd figyelmeztetni, ha túllépi azt.
https://itcafe.hu/hir/gyorshajtas_van_tech_de_nem_teszunk_semmit.html

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 15 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu