Közlekedés: Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK)

A kép forrása:
https://bkk.hu/hirek/azelet1/

A 30 harminc, az 50 ötven, a 70 hetven, az élet 1: nem véletlen a sebességhatárok meghatározása, azok betartása pedig „életbevágó”. A legkisebb sebességtúllépésnek is tragikus következményei lehetnek.

A legkisebb sebességhatár-átlépés is emberéletbe kerülhet, társadalmilag mégis elfogadott a megengedettnél gyorsabban hajtani Magyarországon. A azélet1 akció ezt a veszélyes "normát" kívánja megdönteni, arra is felhívva a figyelmet, hogy a megfelelő sebesség megválasztása, és így az élet védelme a közlekedés során egyéni döntés és felelősség kérdése.

Emberi döntések

A fővárosi közlekedés szervezőjeként számos eszközzel küzdünk a biztonságosabb közlekedésért. A Fővárosi Közgyűlés által nemrég elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia végrehajtásának részeként, az önmagát magyarázó infrastruktúra kialakítása és a sebességmérő-kamerarendszer támogatása mellett a közlekedés szereplőinek edukációját is kiemelt feladatként kezeli.
-- dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója

Jelenleg teljesen elfogadott 30 helyett 40-nel, 50 helyett 60-nal, 70 helyett 80-nal, vagy még többel menni. Szeretnénk, ha nem férnének bele a "csak felvettem a forgalom ritmusát", a "sebességmérő nem mér pontosan", a "csak el akartam érni a zöldet" típusú önfelmentések. A sebességhatárok okkal születnek. A sebességkorlátozás meghatározásánál minden esetben az utak és utcák fizikai kialakítása és az ezeket használó emberek viselkedése játssza a főszerepet.
-- Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója

Bárki csatlakozhat a kampányhoz

Bárki követe lehet a Azélet1 kampánynak, aki megosztja a mottót a közösségi médiában, és ezzel nyilvánosan vállalja a sebességhatárok betartását.
___

BKK: új közlekedésbiztonsági stratégia
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/bkk_uj_kozlekedesbiztonsagi_strategia
https://bkk.hu/magunkrol/strategia/kozlekedesbiztonsagi-strategia
___

Elég volt a közlekedési emberáldozatokból | Biztonságos utakat akarunk, mert a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/eleg-volt-a-kozlekedesi-emberaldozatokbol-biztonsagos-utakat-akarunk-mert-a-varosban-kerekparozoknak-es-gyalogosoknak-is-joguk-van-a-biztonsagos-kornyezethez-ahol-nem-feltik-az-eletuket
___

Dániában elkobozzák az ittas sofőrök gépkocsiját
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/daniaban-elkobozzak-az-ittas-soforok-gepkocsijat

Látta 85 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 hónapja

Újabb eszközt vethetnek be a gyorshajtók ellen – ott lesz minden autóban

Azoknak az uniós országoknak kedvezőbb a statisztikája, amelyekben szigorúbbak a sebességkorlátozások – derült ki az ETSC (European Transport Safety Council - Európai Közlekedésbiztonsági Tanács) adataiból.

Az Európai Unióban a halálos balesetek 37 százaléka történik városi utakon, 55 százaléka vidéki mellékutakon és 8 százaléka autópályákon. A városokban közlekedők 35-37 százaléka, a vidéki mellékutakon hajtók 9-63 százaléka, az autópályákon közlekedők 23-59 százaléka lépi túl a megengedett sebességkorlátot.

Az EU Third Mobility Package intézkedéscsomagját, amelynek az a célja, hogy 2030-ra felére csökkenjen Európában a halálos és a súlyos balesetek száma, jelenleg köröztetik a tagállamok és az európai szervezetek között. A közlekedésbiztonsági standardokat utoljára 2009-ben szigorították.

Az új javaslat egyik kezdeményezése, hogy kötelezővé kellene tenni az elektronikus sebességfelügyelő rendszerek (Intelligent Speed Assistance, ISA) beépítését az újonnan eladott autókba, buszokba és teherautókba. Kutatások szerint ennek a technológiának az alkalmazása önmagában 20 százalékkal mérsékelhetné a halálos autóbalesetek számát.

Az uniós csomag további része lehetne, hogy az európai forrásokból épülő utak tervezését biztonsági szempontból felülvizsgálnák, de a gyorshajtók lefülelésére is használható térfigyelő kamerák igénybevétele is hatékony ötletnek tűnik.
https://infostart.hu/kulfold/2023/11/28/ujabb-eszkozt-vethetnek-be-a-gyorshajtok-ellen-ott-lesz-minden-autoban

*** Intelligent Speed Assistance, ISA
https://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_speed_assistance

*** 3rd Mobility package : Main road safety measures
https://ec.europa.eu/newsroom/move/items/631809/en

*** A transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) előmozdítása
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=LEGISSUM:4539738

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Magyar Kerékpárosklub: Az új KRESZ előkészítése jelenleg az érintettek teljes kizárásával zajlik. -\\- 100 napja -\\-

100 napja várjuk a szeptemberre ígért egyeztetést, és választ az Árpád hídi gázolást követő tüntetésen 18 civil szervezettel és a több száz résztvevővel beadott petíciónkra!

A védtelen közlekedőket védő KRESZ javaslatcsomag kidolgozói szeretnék, ha a folyamatba még szövegezés előtt bevonnák a módosításon 6 éve dolgozó szakmai munkacsoportot.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=712819460887721&set=a.475695607933442

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Magyarország a gyorshajtók országa, ahol túl kevés a bírságolás (Dr. Herpy)
Odatekerve, magánvélemény egy balesetről:
https://youtu.be/j1k37LeMFto?si=bC5hNWbekE43V0vg&t=652
Nézd meg a teljes videót!

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

A gyorshajtások büntetése nem több pénzért megvett állami jóváhagyásnál

Kígyónak lábsó, madaraknak fogsor, gyorshajtóknak bírságemelés. Ennyit tud felmutatni a jogalkotó a gyorshajtás elleni „küzdelem” (muhaha!) terén. Félnek a népharagtól, vagy a közlekedésbiztonság mellett kampányolni ez is elég?

Dr. Bubó már megmondta: „Aki nyavalyog, de nem változtat, annak még nem fáj eléggé!”

A gyorshajtás elleni küzdelem „fokozása” 15 éve tragikomédiaként indult, mára viszont csak a tragédia maradt belőle, nevetni már senkinek sincs kedve. Nem kell bemutatnom, mindenki tudja:

-- a gyorshajtók közigazgatási bírságolása semmire sem jó a pénzbeszedésen kívül

Annak viszont bomba üzlet.

Senki sem tartja nyilván a gyorshajtási előéletet vagy csak a büntetőpontokat nem osztják ki?

"A közigazgatási bírság alapesetben nem jár együtt közúti közlekedési előéleti pont (úgynevezett büntetőpont) kiszabásával, továbbá nem jelenti a vezetői engedély bevonását sem. Amennyiben azonban az eljárás során a gépjárművet használó személy ismertté válik, abban az esetben a hatóság a közúti közlekedési előéleti pontrendszerről szóló 2000. évi CXXVIII. törvény 4. § (1) bekezdés d) pontja alapján a szabályszegéstől függően a bírság mellé 1-8 közúti közlekedési előéleti pontot is megállapít. (Az egyes szabályszegésekhez rendelhető bűntetőpont mértékét a 236/2000. (XII. 23.) Korm. rendelet tartalmazza.)"
Forrás: https://ugyintezes.police.hu/gyik2

-- Ja, hogy évente pár vétlen közlekedő belehal egy-egy gyorshajtásba? Na és? Kit érdekel ez?

Hát mi az a pár emberélet a milliárdos bevételhez képest? Meg különben is, minek ment oda az a kerékpáros az Árpád hídra éjjel!? Hát nem tudta, hogy a közlekedés veszélyes üzem és bele is lehet halni az esti hazatekerésbe? Így járt, majd „legközelebb” okosabb lesz, vagy nem. Ne gondolja senki, hogy az állam lemond a milliárdos fix bevételi forrásáról csak azért, mert a rendszer néha nem adja ki egy-egy járókelőnek. Ugyan! Amióta a pénz az isten, azóta senki sem foglalkozik a járulékos veszteségekkel.

Érzi egyébként valaki a döntéshozók közül, hogy mennyire abszurd a rendszer? Ha kicsit (városban 50-65 km/h között) hajt gyorsan a delikvens, akkor a normál ügymenetben hozzá sem szólnak a zsandárok, mert az csak szabálysértés, ha meg nagyon (városban 65 km/h felett) akkor elegendő egy kis vámot perkálni az államnak és el van felejtve.

-- Mi lenne, ha a lopás tényállását is így szabályoznánk? 50 ezerig csak szabálysértés, úgyhogy hagyjuk a fenébe, felette meg az ellopott értékhez igazítottan be kell fizetni egy kis sápot állambácsinak és mehet tovább a lopesz. Ja, hogy az így abszurd? Tényleg?

A valódi probléma az, hogy itt a szándék hiányzik

Helyette hülyének nézés és látszatintézkedések vannak. Nem is kell más, hiszen a polgárok csak nyavalyognak, de változtatni valójában nem szeretnének.

Pedig a jog és a törvények lényege a rend fenntartása és a jogkövető állampolgárok védelme - lenne. Ehelyett jelenleg a jogszegők (gyorshajtók) marzsot fizetnek az állami félrenézésért és védelemért. Erős lenne ez a megfogalmazás? Akkor gondoljátok csak át, hogy ki védi a gyorshajtók jogosítványát a bevonástól és mit kér cserében?

Én kérek elnézést, nekem kellemetlen, hogy le merem írni.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/08/08/a-gyorshajtasok-buntetese-nem-tobb-penzert-megvett-allami-jovahagyasnal/

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

A magyarok többsége elvenné a gyorshajtók jogsiját

Mennyire lenne szigorú a lakosság?

Az új bírságok bevezetése és a gyorshajtásos balesetek miatt arra voltunk kíváncsiak, hogy a magyarok a jóval szigorúbb büntetések közül – az autó ideglenes elvétele, a jövedelemarányos büntetés, a jogosítvány hosszabb időre történő bevonása – melyiket tartanák a legjobb megoldásnak.

A Pulzus Kutató Totalcar megrendelésére készült felmérése szerint a legtöbben azt szeretnék, ha a sofőr kirívó sebesség-túllépés esetén azonnal, több hónapra el kellene köszönnie a jogosítványától. A válaszadók 45 százaléka látná ezt jó alternatívának, 33 százalékuk pedig a fizetéssel arányos bírságot. Tízből egy ember pedig szerint belefér, hogy az autót átmenetileg elvegyék a sofőrtől.

A részeredmények szerint a nők 46 százaléka támogatná a jogsi azonnali bevonását, szemben a férfiak 43 százalékos eredményével. Ugyanakkor a jövedelemarányos bírság a férfiak körében népszerűbb.

A fiatalok több mint fele szintén rögtön elvenné a jogosítvány a kiugró gyorshajtásnál, a 60 felettieknek azonban csak a harmada. Utóbbiak táborában a jövedelemarányos bírság mellett vannak a legtöbben.

A végzettség szerinti bontás alapján látszik, hogy diplomások 51 százaléka is jogosítványtól szabadítaná meg a gyorshajtókat. 10-13 százalékuk elképzelhetőnek tartaná az autó elvételét is.

Valamennyi településtípust nézve a jogosítvány-elvétel a sláger, de ez a szankció leginkább a fővárosiaknak tetszik. A fizetéshez mért bírság esetében lényegében holtverseny alakult ki a községek, kisebb várások és Budapest között, itt felfelé kilógnak a vármegyeszékhelyen élők a maguk 36 százalékával.

A felmérésben szereplő kérdésnél és a válaszoknál direkt nem parametrizáltuk a sebességtúllépés mértékét, mert útszakasztól, körülményektől függően jelentős különbségek lehetnek. A fő cél az volt, ha a lakosság dönthetne, akkor a durva gyorshajtásoknál milyen szankciókat vezetnének be.

Megjegyzés: A Pulzus Kutató által a Totalcar megrendelésére készült felmérésre 2023. szeptember 5-én került sor 1000 fő megkérdezésével.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/09/18/gyorshajtas-pulzus-felmeres-jogositvany-auto-buntetes/
___

Bár a gyorshajtásra kiszabható bírságok emelkedtek egy új jogszabály szerint, a legkirívóbb esetekben is maximum 390 ezer forintos csekkel számolhat az érintett autós, ami szerény emelkedést jelent a korábbi 300 ezres maximumhoz képest. Nem tűnik túl erős visszatartó erőnek. Sőt – ahogy arról ebben a cikkben írtunk– a gyorshajtásos büntetés nem más, mint pénzért megvásárolt állami jóváhagyás.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/08/08/a-gyorshajtasok-buntetese-nem-tobb-penzert-megvett-allami-jovahagyasnal/
-- A gyorshajtások büntetése nem több pénzért megvett állami jóváhagyásnál

A kérdéssel Karotta is foglalkozott a Totalcar Híradóban, példaként felhozta az Árpád hídon történt tragikus balesetet, amelynek okozója 435 ezer forintért vett egyedi rendszámot az autójára, ami szignifikánsan meghaladja a 390 ezer forintos maximális bírságot.
https://www.youtube.com/watch?v=JheUddFrCNY
-- Lassan, gyorsan spiccesen hajts Magyar! - TC Híradó 2023/07/30 [98.]

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Kerékpárosklub a Tilos rádióban, téma: a KRESZ-módosítás | 2023. júl. 31.
https://www.youtube.com/watch?v=lEKCfT_c2gc
Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke a Tilos rádióban Ránki Júlia
https://tilos.hu/author/ranki
vendége volt, a KRESZ-módosítási tervezetről beszélgettünk.

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

(OS) - Molnár Zsolt: A közutak nem versenypályák!

Mivel a notórius gyorshajtók ártatlanok életét veszélyeztetik, az
extrém teljesítményű járművek vezetéséhez külön jogosítványra lenne
szükség – kezdeményezte Molnár Zsolt országgyűlési képviselő, az
MSZP pártigazgatója. Ennek érdekében törvénymódosító javaslatot
nyújtott be, mely szerint csak a jogosítványszerzés után 5 évvel,
külön vizsgát és pszichológiai alkalmassági vizsgálatot követően
lehessen ilyen sportautókat vezetni.

Tovább folytatja a küzdelmet az emberi élet védelméért Molnár
Zsolt országgyűlési képviselő, az MSZP pártigazgatója. Mint
csütörtöki sajtótájékoztatóján fogalmazott: addig kell harcolni a
jogszabály változtatásokért, amíg a nullához közelít, majd el nem éri
azt a közlekedési balesetben elhunytak száma. Az ittas járművezetők
és száguldozók sokak életét veszélyeztetik, ezért van szükség újabb
törvénymódosításra.

Az MSZP pártigazgatójának törvénymódosító javaslata szerint az
extrém teljesítményű – 300 kilowattot meghaladó – járművek
jogosítványszerzéséhez speciális kritériumoknak kellene megfelelni.
A kitételek a következők lennének: legalább 5 éves jogosítvány,
mindez idő alatt közlekedési bűncselekménytől mentes járművezetés,
pszichológiai alkalmassági vizsga, valamint a külön jogszabályban
meghatározott tanfolyam elvégzése. A törvényjavaslat célja nem a
nagy teljesítményű járműfajták kitiltása a forgalomból, hanem a
szabályok józan szigorítása, hiszen emberi életek forognak kockán.

Molnár Zsolt javasolja továbbá, hogy a végzős középiskolások
esetében legyen kötelező tantárgy legalább fél évig a KRESZ-oktatás.
A közösségi közlekedés szabályait ugyanis mindenkinek meg kell
ismernie, hiszen az mára olyan veszélyes üzemmé vált, hogy az
oktatás során is új eszközökkel kell garantálni a biztonságot
mindenki számára.
Molnár Zsolt országgyűlési képviselő, az MSZP pártigazgatója
Kiadó: MSZP Országos Központ

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Megjelent a rendelet: így változnak a gyorshajtás és az ittas vezetés bírságai szeptembertől

Jönnek az új büntetési tételek a közlekedésben, aki városon belül 125-tel hajt, azt 390 ezer forintra büntethetik, ha elkapják.

Hosszan sorolja a hétfő esti Magyar Közlönyben kiadott kormányrendelet a gyorshajtás és más közlekedési szabálysértések büntetési tételeinek változását. A kormány az Árpád hídi halálos baleset után ígért nagyobb szigort

– ugyan gyakori, jogos kritika az, hogy nem csak a bírságok összegét kellene megemelni, hanem növelni kellene az esélyt arra, hogy ha valaki szabálytalan, akkor elkapják,

de egy ilyen komplexebb feladat helyett egyelőre maradt a bírságemelés.

A dokumentum szerint, aki 50-es vagy annál lassabb sebességkorlátozásnál

-- 15-25 km/órával lépi túl a sebességkorlátot, az 39 ezer forint bírságot kaphat,
-- 25-35-ös túllépésnél 58 500,
-- 35-45-ösnél 78 000,
-- 45-55-ösnél 117 ezer,
-- 55-65-ösnél 169 ezer,
-- 65-75-ösnél 260 ezer
-- 75 km/órásnál nagyobb sebességtúllépésnél pedig 390 ezer forint bírságot kaphat.

Aki 50 és 100 km/h közötti korlátozású helyen lép túl a sebességhatárt, az hasonló büntetési tételekre számíthat, ott a legalsó, 39 500 forintos sáv a 15-30 km/h-s túllépésért járhat, a legfelső, 390 ezres pedig akkor, ha 105-tel többel megy, mint amennyivel szabad volna.

Aki pedig olyan helyen hajt túl gyorsan, ahol 100-as sebesség fölött lehetne menni, 20-35 km/h-s túllépésnél várhat 39 ezer forintos csekket, 110-zel a megengedett tartomány fölött 390 ezreset.

Aki vasúti átjáróba tiltás ellenére behajt, azt 65 ezer forintra büntethetik.

Szintén 65 ezer forint a büntetése a kötelező haladási irány megszegésének, a behajtás tilalmának megszegése viszont csak 39 ezer forintba kerül. A leállósávon haladás büntetési tétele 130 ezer forint.

Szóba került korábban, hogy kis mennyiségű alkohol fogyasztását megengedhetné a KRESZ. Nem fogja engedni, de a büntetési tétel egészen más lesz:

-- ha a sofőr szervezetének véralkoholszintje 0,30 gramm/liter alatt marad, vagy a levegőalkohol-koncentráció 0,15 milligramm/liter alatti, akkor 39 ezer forint a bírság, ha viszont annál nagyobb, akkor 130 ezer forint.

Az új szabályok szeptember 1-jétől lesznek érvényesek.
https://hvg.hu/cegauto/20230815_rendelet_gyorshajtas_ittas_vezetes_kresz
___

... az új büntetési sávokkal is még így csak közelítjük az uniós átlagot az RTL Híradó által kérdezett ügyvéd szerint.

Mohácsi Ferenc Zsolt közlekedési ügyekre szakosodott ügyvéd szerint Horvátországban, vagy Olaszországban, kirívó gyorshajtás esetén a bírság átszámítva akár milliós nagyságrendű is lehet. Emlékeztetőül: a magyar szabályozás szerint a jövő hónaptól 39 ezer forinttól, akár 390 ezer forintig terjedhet a közigazgatási bírságok mértéke gyorshajtás esetén.
https://rtl.hu/hirado/2023/08/16/megemelt-kozlekedesi-birsagok-gyorshajtas-ugyved

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

... korábban tévesen futott körbe a sajtón az a hír, miszerint 300 sebességmérő kamera kihelyezése van tervbe véve Budapesten

A BKK honlapjára feltöltött stratégiában hosszasan részletezik, hogy mire lenne szükség. Összehasonlításként említik Párizs belvárosát (105 négyzetkilométer, 2,1 millió lakos), ahol 50 sebességmérő radar működik. A rendőrség Budapesten (525,2 négyzetkilométer, 1,8 millió lakos) jelenleg összesen 4 helyszínen végez állandó sebességmérést irányonként 1-1, összesen 8 fix telepítésű kamerával (M1/M7 bevezető, M3-as bevezető, Nagykőrösi út, Váci út). Ezt a rendszer a rendőrség 4 új sebességmérővel bővíti, két fix sebességmérő készüléket terveznek a repülőtérre vezető gyorsforgalmi útra, egyet-egyet pedig a Weiss Manfréd útra, illetve a 6-os számú főútra. A 35 kilométer hosszú párizsi Boulevard périphérique-en 8 sebességmérő kamera üzemel. Budapesten (a nevezett párizsi sugárúthoz leginkább hasonlító) 20 kilométer hosszú Hungária körúton 4-5 kamerára lenne szükség.

A csaknem 200 kilométer hosszú budapesti térségi és gyorsforgalmi úthálózaton ez már 45 kamerát jelentene, az 500 kilométer hosszú főúthálózaton (feleakkora sűrűséggel számolva is) 55-57 kamera, azaz összesen körülbelül 100 kamerára lenne szükséges.

Gyorshajtás esetén a rendőrség bírságolhat, az ebből származó bevétel is

-- a központi költségvetést illeti meg.
https://24.hu/belfold/2023/08/14/budapest-sebessegmerok-traffipaxok-45-uj-eszkoz-berles-kihelyezes-rendorseg-ii-kerulet/

Vagyis, megveszik a kerületek, és a „bevétel” az államé...

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Parancsnoki vizsgálat indult, a keddi autósüldözés miatt. Azt kell kideríteni, hogy a rendőrök jogszerűen, szakszerűen és arányosan jártak-e el, amikor egy száguldozó autóst próbáltak megállítani. Az RTL Híradónknak nyilatkozó közlekedési szakjogász szerint azt mindenképpen vizsgálni kell, miért szorították a rendőrök a betonelválasztónak a menekülő sofőrt.
https://rtl.hu/hirado/2023/08/05/amokfuto-autos-uldozes-m2-parancsnoki-vizsgalat

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 17 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Az időseknek fájhat leginkább Lázárék balatoni ...

M Imre írta 19 órája a(z) Hatvanéves a gyermekvasút (történet) blogbejegyzéshez:

Kemencei Erdei Múzeumvasút: Május 1-jén menetrendi ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Kemencei Erdei Múzeumvasút: vasárnap, anyák napja alkalmából kedvezményes utazást kínálunk a 14 éves kor alatti gyermekeikkel érkező édesanyáknak. A szokásos teljes árú jegy helyett kedvezményes jegyet válthatnak | Csarnavölgyi út 45., Kemence 2024.05.05.

M Imre írta 1 napja a(z) Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban blogbejegyzéshez:

Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Megrepedt a Keleti Pályaudvar felújított üvegfödéme | április...

M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

A Duna Aszfalt építheti meg nettó 294 milliárd forintért a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja! 1743-an ...

M Imre írta 1 napja a(z) Bosnyák tér - Zugló Városközpont helyett kormányzati negyed képhez:

Bosnyak_ter__zuglo_varoskozpont_helyett_kormanyzati_negyed_2190951_2408_s

Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu