Közlekedés: NSU Prinz TTS 1976 (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

NSU Prinz TTS 1976

Látta 4291 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 14 éve

Sikertörténet emlékezetes kezdetekkel
május 7. 2009. 12:45
40 esztendeje egyesült az NSU Motorenwerke AG és az Auto Union GmbH
Az AUDI NSU Auto Union – amelyből később a mai AUDI is megszületett – első napja igencsak emlékezetes maradt

Az NSU Motorenwerke AG 40 évvel ezelőtti közgyűlésének meglehetősen heves vitáit követően az NSU részvényesei végül megszavazták a fúziót a Volkswagen leányvállalataként működő Auto Union GmbH társasággal. A rendezvényt a korabeli sajtó egyenesen „Az év közgyűléseként” írta le – az új vállalat mindenesetre korántsem fájdalommentesen jött a világra.

Miután a Volkswagenwerk AG 1964 decemberében megvásárolta az Auto Union GmbH többségi tulajdoni hányadát, a Volkswagen a hatvanas évek végére újabb és újabb gyártókapacitások után kutatva, lépésről-lépésre az NSU Motorenwerke AG részvényeinek többségét is megszerezte. E tranzakcióit követően az anyavállalat egyesíteni kívánta ingolstadti illetve neckarsulmi leányvállalatát.

Az egyesülésről szóló szerződés 1969. március 10-én született meg az Auto Union GmbH és az NSU Motorenwerke AG között. Tizenkét órányi és 21 percnyi, részben igencsak vehemens vitát, illetve az NSU-részvényesek kezdeti határozott ellenállását követően az NSU 1969. április 26-i rendkívüli főközgyűlésén végül ők is jóváhagyták a megállapodást, amely 1969. augusztus 21-én visszamenőlegesen, 1969. január 1-ével lépett hatályba. A döntő érvnek az NSU-részvényesek hozzájárulásának megszerzésében végül az úgynevezett „Wankel-licencekből” származó bevételek „NSU-részjegyekké“ alakítása bizonyult, amelyek a fúziót követően is az NSU részvényeseinek birtokában maradtak. A Volkswagen ezután az Auto Union leányvállalatában birtokolt részvényeit az NSU-ba vitte át. Az új vállalat az Audi NSU Auto Union AG nevet kapta, székhelye Neckarsulm lett, igazgatótanácsa elnökéül pedig Dr. Gerd Stieler von Heydekampf akkori NSU-vezért választották.

Az NSU Motorenwerke AG formájában a wolfsburgiak gazdag hagyományokkal rendelkező társaságot vehettek át. Az egykori kötőgép- és kerékpárgyár története egészen 1873-ig nyúlik vissza. Németországban az elsők között kezdtek 1900-ban motorkerékpárokat gyártani, 1906-ban pedig első autójuk is elkészült, amely az „Első Neckarsulmi Gépkocsi” „Erster Neckarsulmer Motorwagen“ nevet kapta. 1955-re az NSU a világ legnagyobb kétkerekű-gyártójává nőtte ki magát. Két évvel később új autó gyártása vette kezdetét: az NSU Prinz formájában a német gazdasági csoda egyik főszereplője látott napvilágot.

Az NSU a forgódugattyús motor (feltalálója Felix Wankel nyomán Wankel-motor) révén is nevet szerzett magának. Noha e technika végül mégsem jelentett igazi áttörést, új hajtási koncepcióként a maga idejében világszerte nagy érdeklődés övezte. A Wankel-licencet az NSU az egész világ autógyártói között, egyebek mellett a Mercedes-Benz, a Rolls Royce, a Mazda, a Citroen és a General Motors számára is értékesítette. A neckarsulmiak 1967-ben NSU Ro 80 modelljükkel első német gyártóként nyerték el az „Év Autója“ elismerést. E felsőkategóriájú limuzin futurisztikus áramvonalas formavilágával még ma is igaz design-ikonnak számít. Az NSU röviddel ezután, 1969-ben még egy középkategóriájú modellt is bemutatott, a K 70 végül Volkswagen név alatt jelent meg a piacon.

Az egyesülés idején az NSU éves szinten mintegy 128 ezer autót gyártott, s több mint 566 millió német márka összárbevételt produkált. Új ingolstadti partnere még e számokat is túlszárnyalta: az Auto Union 1968-ban már 590 millió márkát meghaladó forgalmat generált. A Volkswagen Bogár termelése is jelentős részben itt zajlott, s ebben az évben több mint 92 ezer VW bogár és mintegy 70 ezer Audi gördült ki az Auto Union ingolstadti gyárából. A fúzió eredményeképpen az új társaság saját tőkéje 215 millió márkára, míg dolgozóinak létszáma 23 ezer fölé emelkedett. Az újonnan alapított bajor-sváb autógyártó vállalat már az egyesülés évében több mint 1,6 milliárd márka (+ 43 százalék) rekord árbevételt könyvelhetett el, s mintegy 265 ezer (+ 33 százalék) legyártott autójával minden korábbi várakozást felülmúlt. Az NSU és az Auto Union fúziója végül igen sikeresnek bizonyult. A már az akkori Audi-NSU termékpalettát is jellemző, műszakilag különösen igényes koncepciók sokasága nyomán 1971-ben megszületett az Audi máig élő szlogenje: Vorsprung durch Technik – A haladás technikája.

Az August Horch által 1909. július 16-án alapított Audi márka 2009-ben ünnepli 100 esztendős jubileumát. Az Audi-embléma négy karikája az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union neve alatt egyesültek. Az 1969-ben fuzionált Auto Union és NSU számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autóipar fejlődéséhez. Az AUDI AG 1985-ben az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult. Az Audi Tradition az Auto Union GmbH és az NSU GmbH hagyományőrző társaságokkal együtt immár sok éve ápolja és mutatja be az Audi mozgalmas és szerteágazó történelmét. Az Audi Forum Ingolstadt területén működő „Audi museum mobile” hétfőtől vasárnapig 9:00 és 18:00 óra, a zwickaui August Horch Museum pedig keddtől vasárnapig 9:30 és 17:00 óra között várja látogatóit.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...

M Imre írta 2 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Gyorshajtas_becsuletkassza_szentendre_mkkp_2196268_5993_s

M Imre írta 3 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...

M Imre írta 12 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...

M Imre írta 1 napja a(z) motor képhez:

Motor_640550_32211_s

Mi várható Dodor motorkiállításán?! Motoron ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.

M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...

M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...

M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu