Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
... valamint a 2009. év közlekedésbiztonsági eredményeiről
A közlekedésbiztonság terén tapasztalható kedvező tendencia fenntartása, illetve további javítása érdekében 2010. január 11-31. között fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség.
Az ellenőrzés során általános feladatként kerül végrehajtásra:
a sebességtúllépést elkövető járművezetők;
az ittas vagy bódult állapotban közlekedők;
valamint a passzív biztonsági eszközöket (biztonsági övet, gyermekbiztonsági rendszert) nem használó járművezetők, illetve utasok ellenőrzése.
A fentieken kívül kiemelt figyelmet fordítunk:
a túlsúlyos és rossz műszaki állapotban lévő tehergépjárművek, autóbuszok;
a nemzetközi közúti fuvarozásban résztvevő járművezetők vezetési és pihenőidejének;
a nehéz tehergépjárművek hétvégi közlekedésének korlátozására vonatkozó rendelkezések, a túlméret, túlsúly, valamint;
a veszélyes áruk közúti szállítására vonatkozó szabályok megtartásának ellenőrzésére.
A tehergépjárművek, autóbuszok ellenőrzésére elsősorban az M0 autóúton, valamint a magyar-szerb, magyar-román, magyar-ukrán határon, a teherforgalom számára megnyitott határátkelőhelyen kell számítani.
A közúti forgalomban résztvevő, rossz műszaki állapotú tehergépjárművek komoly baleseti veszélyforrást jelentenek. További veszélyforrást jelent az a körülmény, hogy hazánk közútjain jelentős tranzitforgalom bonyolódik le, és ennek egyre nagyobb részét jelenti a veszélyes áruk közúti fuvarozása, ami tovább növeli a súlyos következményekkel járó közlekedési balesetek bekövetkezésének kockázatát. Ezért a közlekedési balesetek kockázatának csökkentése érdekében egyre nagyobb jelentőséget kap a járművek műszaki állapotának és a járművezetők biztonságos vezetésre való alkalmasságának ellenőrzése.
Tekintettel a fentiekre az elkövetkezendő három hétben kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy azok a járművek, amelyek már az országba történő belépés során nem felelnek meg a biztonságos közlekedés feltételeinek, visszafordításra kerüljenek. Ezzel megakadályozható, hogy ezekkel a járművekkel szállítási tevékenységet folytassanak Magyarországon, illetve a schengeni övezetben.
A tehergépjárművek, autóbuszok ellenőrzésére elsősorban az M0-ás autóúton és a magyar-szerb, magyar-román, magyar-ukrán határon, a teherforgalom számára megnyitott határátkelőhelyen kell számítani.
Felhívjuk a Tisztelt Közlekedők figyelmét, hogy az ellenőrzéssel érintett útvonalakon, határátkelőhelyeken esetleges forgalmi torlódásra, ebből adódóan hosszabb menetidőre kell felkészülni.
Az ellenőrzés során a rendőrök fellépnek a sebességtúllépést elkövető
járművezetők, az ittas, vagy bódult állapotban közlekedők és a passzív
biztonsági eszközöket (biztonsági övet, gyermekbiztonsági rendszert)
nem használó járművezetők, illetve utasok ellen.
Ezenkívül
kiemelt figyelmet fordítanak a túlsúlyos és rossz műszaki állapotban
lévő tehergépjárművek, autóbuszok, a nemzetközi közúti fuvarozásban
résztvevő járművezetők vezetési és pihenőidejének, a nehéz
tehergépjárművek hétvégi közlekedésének korlátozására vonatkozó
rendelkezések, a túlméretre, túlsúlyra, valamint a veszélyes áruk
közúti szállítására vonatkozó szabályok megtartásának ellenőrzésére.
Az ellenőrzés eredményéről a későbbiek során részletes tájékoztatást adunk.
További hasznos információ érdekében látogasson el a www.baleset-megelozes.eu honlapra.
A közlekedésbiztonság javulása 2009-ben is folytatódott, és így elmondható, hogy Magyarország közlekedését jelenleg kedvező statisztikai adatok jellemzik. Gyakorlatilag valamennyi előzetes adat, amely a közúti balesetek alakulásának legmeghatározóbb területeit érinti, kedvező tendenciát mutat, a halálos balesetektől kezdve egészen az ittas vezetések alakulásáig.
Az előzetes statisztikai adatok alapján 2009-ben bekövetkezett személysérüléses balesetek száma 7,12%-kal (19.174 – 17.808) csökkent 2008-hoz képest. Ezen belül a halálos kimenetelű balesetek száma 16,07%-kal (890 – 747), a súlyos sérüléses balesetek száma 10,24%-kal (6.170 – 5.538), a könnyű sérüléses balesetek száma pedig 4,88%-kal (12.114 – 11.523) csökkent. A meghalt személyek száma a 2008. év adataihoz képest 996 főről 817 főre csökkent, amely 17,97%-os javulást eredményezett.
Pozitív kép rajzolódik ki az ittas járművezetés alakulásában is. A „Zéró tolerancia” elv alkalmazása, a jogszabályi változások és a közúti ellenőrzések együttese az ittasan okozott balesetek alakulására kedvező hatással voltak. Az előző év adataihoz képest az ittasan okozott közúti balesetek száma visszaesett (2342 - 2149). A számadatok így 8,24%-os javulást mutatnak, az összbaleseti számok változását is figyelembe véve az ittasan okozott balesetek aránya 12,21%-ról 12,07%-ra csökkent. A „Zéró tolerancia” bevezetése óta 2009. december 31. napjáig összesen 15.840 db vezetői engedély elvételére került sor a helyszínen.
A balesetek okait és az okozókat vizsgálva a kapcsolódó adatok alapján megállapítható, hogy az előző évekhez képest nem történt lényeges változás. A balesetek oksági szerkezetét tekintve 2009-ben a leggyakoribb baleseti ok a sebesség helytelen megválasztása (27%), ezt követi az elsőbbség meg nem adása (24%), majd a kanyarodás szabályainak meg nem tartása (14 %).
A baleseteket okozók csoportjainak vizsgálata során a 2009. év adatait tekintve a korábbi helyzethez képest nincs jelentős változás. A járművezetők 94%-ban okozói a baleseteknek, ezen belül 63%-ban a személygépkocsi vezetők, 19%-ban a kétkerekű járművek (a motorkerékpár- és segédmotoros kerékpárvezetők, valamint a kerékpárosok), 9%-ban a teherszállító járművek, 1%-ban autóbuszok, valamint 2%-ban egyéb járművek vezetői okozzák a baleseteket, míg a gyalogos okozók aránya 6%.
Tekintettel a Kormány 2001. évben megfogalmazott közlekedéspolitikai célkitűzéseire, indokolt a 2009. év adatainak összevetése a 2001. év adataival, amely a következő képet mutatja.
A bekövetkezett személysérüléses balesetek száma 3,77%-kal (18.505 – 17.808) csökkent. Ezen belül a halálos kimenetelű balesetek száma 34,01%-kal (1.132 – 747), a súlyos sérüléses balesetek száma 17,01%-kal (6.673 – 5.538) csökkent. A könnyű sérüléses balesetek száma ellenben 7,69%-kal (10.700 – 11.523) nőtt. A meghalt személyek száma a 2001-hez képest 1.239-ről 817 főre csökkent, amely 34,06%-os javulást eredményezett, ez 422 fő életét jelenti.
Összességében kijelenthető, hogy 2009. év egy rendkívül sikeres esztendő volt Magyarország közlekedésbiztonságában. A 2009. évi eredmények – különösen a sikeres 2008. esztendő után – jelentősek. Az adatok ugyanis azt mutatják, hogy a halálos áldozatok számában tervezett 30%-os csökkenést 2009-ben már elértük.
Az elmúlt évek tapasztalatai bizonyítják, hogy a közúti közlekedés terén minden kis eredményért meg kell küzdeni, éppen ezért egy pillanatra sem „szunnyadhat” a rendőrség közlekedésbiztonságot érintő tevékenysége.
Szem előtt kell tartani azt a törekvést, amely arra irányul, hogy tovább csökkenjen a halálos kimenetelű balesetek száma. Ezen belül az ittas járművezetés, valamint a gyorshajtás miatt bekövetkezett balesetek számát is csökkenteni kell, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a passzív biztonsági eszközök használatának elmulasztása miatt bekövetkezett közlekedési balesetekről sem.
(forrás: hvg.hu, police.hu: ORFK Szóvivői Iroda)
|
|
M Imre írta 3 perce a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Jogi rutinügylettel megtarthatta volna az arab üzletet a...
M Imre 45 perce új videót töltött fel:
M Imre írta 2 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
A kenyai KRESZ 1. szabálya https://www.facebook....
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
M Imre 3 órája új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Európai ellenőrzések 2014-ben - TISPOL
Európai ellenőrzések 2013-ban - TISPOL
Európai ellenőrzések 2012-ben - TISPOL
A kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében 2011. április 4-26. között fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség