Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | M Imre | 1 hozzászólás
Közlemény (ORFK)
2011.03.29. kedd 13:48
A kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében 2011. április 4-26. között fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség. A fokozott közúti ellenőrzés célja, a magyar közutak közlekedésbiztonságának javítása, valamint annak elérése, hogy a közúti közlekedési balesetek száma, súlyossági foka, valamint a meghalt és megsérült személyek száma tovább csökkenjen.
A fokozott közúti ellenőrzés alkalmával elsősorban a kerékpárosokkal kapcsolatos közúti közlekedési szabályoknak kell érvényt szerezni, azonban ennek során nem hagyhatók figyelmen kívül a gépjárművezetők által elkövetett jogsértések sem.
Az akció során a Rendőrség kiemelt figyelmet fordítunk:
a kerékpárosok közúti közlekedésére vonatkozó általános közlekedési szabályok betartására;
a kerékpárosok éjszakai és korlátozott látási viszonyok közötti láthatóságára;
valamint a kerékpár kötelező tartozékainak meglétére;
továbbá a kerékpárt ittas állapotban hajtó személyek forgalomból történő kiszűrésére és szankcionálása.
Az elmúlt évben végrehajtott ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy a kerékpárral közlekedők közül sokan nincsenek tisztában a rájuk vonatkozó alapvető közlekedési szabályokkal, és sajnos egyre gyakoribbak az olyan esetek is, amikor szándékosan hagyják figyelmen kívül a közúti jelzéseket (pl. tilos jelzésen haladnak át).
A kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek bekövetkezésének másodlagos oka, gyakran a kerékpárt ittas állapotban vezető (hajtó) személy felelőtlen magatartása.
Az ittas állapotban okozott személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek 26 %-át ittas kerékpárosok okozzák. Ezért szükséges, hogy a nem gépi meghajtású járművek vezetőit, így különösen a szabálytalanul közlekedő kerékpárosokat a rendőrség folyamatosan és célirányosan ellenőrizze, és az elkövetett jogsértő cselekményt - annak baleseti kockázatának megfelelően - differenciáltan és következetesen szankcionálja.
A közlekedési szabályokat megszegő személyekkel szemben a Rendőrség - különös figyelemmel a 2010. január 1-jén hatályba lépett KRESZ módosításra - minden esetben határozottan fel fog lépni.
A képre kattintva indul el a sajtótájékoztató felvétele.
Előadók: Óberling József - ORFK-OBB és László János elnök, operatív vezető - Magyar Kerékpárosklub
Vagy nézd meg a videót itt
Háttéranyag a videóhoz :)
A SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ HÁTTÉRANYAGA PPT-BEN LETÖLTHETŐ
http://baleset-megelozes.eu/pics/kerekparos_sajtaj.ppt
LÁSZLÓ JÁNOS ELŐADÁSA PPT-BEN LETÖLTHETŐ
http://baleset-megelozes.eu/pics/kerekparos_eloadas_laszlo_janos.ppt
Forrás:
ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság Honlapja
ORFK Szóvivői Iroda (hírforrás)
Mire figyeljenek a bringások a bringás közúti ellenőrzés során?
Vagy úgy is feltehettem volna a kérdést, hogy hogyan kerüljék el a bringások a bírságot, feljelentést (úgy, hogy betartják a szabályokat). Éppen olvasom a police.hu oldalon a közleményt, amelynek értelmében a rendőrség április 4. és 26. között kiemelt figyelmet szentel a kerékpárosok közlekedés-biztonságára, ezért ellenőrzéseket fog tartani. A fokozott közúti ellenőrzés alkalmával elsősorban a kerékpárosokkal kapcsolatos közúti közlekedési szabályoknak kell érvényt szerezni, azonban ennek során nem hagyhatók figyelmen kívül a gépjárművezetők által elkövetett jogsértések sem – olvasható a közleményben.
A rendőrség kiemelt figyelmet fog szentelni a következőkre:
A bringások között egyre többen következetesen betartják a szabályokat, de vannak olyanok is, akik egyáltalán nem, vagy csak hallomásból ismerik a kerékpáros közlekedési szabályokat.
Ez a bejegyzés arról fog szólni, hogy melyek azok a szabályok, amelyeket a bringásoknak be kell tartani. És nem csak az ellenőrzés alatt, hanem mindig.
Először is le kell szögezni, hogy a kerékpár járműnek számít, jogi besorolása miatt nagyon fontos megjegyezni.
A kerékpárosokra vonatkozó szabályok a KRESZ-ben (a közúti közlekedési szabályok) találhatóak meg. A KRESZ-ben az általános szabályokon túl, speciális szabályok is vonatkoznak a kerékpárosokra (és persze más járművekre is). Az általános és speciális szabályokat nem szeretném leírni, hiszen akkor elég hosszú lenne a bejegyzés, és a sorok között elveszne a lényeg. Akit érdekelnek az általános és speciális szabályok, azok keressék fel a magyarország.hu oldal jogszabálykeresőjét, és keressék meg a KRESZ-t. (vagy kattintsanak ide)
Mint ahogyan a rendőrségi közleményben olvasható, az ellenőrzés ki fog terjedni a kerékpárok kötelező tartozékaira is. Hogy melyek a kötelező tartozékok, a 6/1990. KöHÉM rendelet segít. A rendelet értelmében a kerékpár kötelező tartozékai, amelyekkel fel kell szerelni a kerékpárt:
Nem kötelező, de a kerékpárt fel lehet szerelni a következő tartozékokkal:
Amennyiben a kerékpárra gyermekülést akar felszerelni a bringás, akkor azt a következőképpen teheti meg:
- oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
Elég sokszor láttam már, hogy a kerékpárosok bringázás közben előszeretettel használják a mobiltelefonjukat. Nos, kerékpározás közben nem szabad mobiltelefont használni, sem nyomkodni, sem telefonálni, amelyet a KRESZ tilt.
Ugyancsak sokszor lehet látni, hogy a kerékpározók állatot (kutyát) vezetnek a bicikli mellett, amely szintén szabálytalan, a KRESZ tiltja.
A gépkocsivezetők között elég nagy népszerűségnek örvend az, hogy ha mulatni, szórakozni megy, akkor kerékpárral megy el, hiszen akkor nem vehetik el a jogosítványát, és nem probléma. A tévhitet most eloszlatom, hiszen kerékpárt sem szabad ittasan vezetni (hajtani), amelyet szintén a KRESZ tilt. Itt szeretném megemlíteni, hogy akit a rendőrség rajta kap, hogy kerékpározás közben ittas volt, attól a jogosítványát nem veszik el a rendőrök (egyik kategóriától sem lesz eltiltva). Hogy mi lehet ittas vezetés esetén? Egy korábbi bejegyzésemből megtudhatja.
Amennyiben valamelyik kerékpáros nem tartja be a rá vonatkozó szabályokat, akkor mi lehet a szankció?
- Két változat lehetséges: helyszíni bírság, vagy szabálysértési feljelentés. A helyszíni bírság 3.000 forinttól 20.000 forintig terjedhet, amelyet 30 napon belül kell befizetni, és az aláírását követően jogorvoslatra nincs lehetőség. Amennyiben a helyszíni bírságot nem fogadja el a szabálysértő, akkor az intézkedő szabályértési feljelentést fog tenni, amelynek összege a szabálysértésektől függ.
Kell-e a kerékpárosnak láthatósági mellény?
Igen. Korábban említettem, hogy a kerékpárosokra általános és speciális szabályok vonatkoznak. A láthatósági mellény viselésének szabálya a speciális szabályok között található meg:
- A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek – lakott területen kívül – fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
Lehet-e kerékpáron személyt szállítani?
Igen, de nem korlátlanul:
- A kétkerekű kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem idősebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kettőnél több kerekű kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast.
Tehát ezen szabályokat (és a tételesen nem említetteket is) nem csak most kell betartani, hanem mindig.
Mindenkinek balesetmentes és büntetésmentes bringázást.
Mindenki ellenőrizze le, hogy minden kötelező tartozék meg van-e a kerékpáron.
És mindenki tartsa be a KRESZ szabályait!
Jogszabályok
- 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
A rendeletekben a böngésző "szó keresőjével" lehet "vonatkozó" részt keresni: (hiszen nem az összes vonatkozó rész lett megemlítve a blogban)
Firefox böngészőnél például így - Szerkesztés menü/ Keresés menüpont/ az alul megnyiló ablakba beírod például ezt a szót: kerékpár/ majd a "következő" menügombra kattintgatsz. Így megtalálod az összes "rád" vonatkozó részt a rendelet(ek)ben.
Forrás: JogIQ.com
A szines kiemelések és megjegyzések, magyarázatok illetőleg egyes linkek tőlem származnak.
(mestervezeto)
ORFK-OBB - Magyar Kerékpárosklub:
Közös összefogás a biztonságos kerékpározásért
2011-03-29 09:21
2011. április 4-26. között a rendőrség fokozott közúti ellenőrzést tart a kerékpáros közlekedés biztonságának javítása érdekében ezt ma közös sajtótájékoztatón jelentették be, ahol az ORFK képviselőjén kívül a Magyar Kerékpárosklub is jelen volt. László János elnök a kerékpáros közlekedés terjedésének fontosságáról beszélt, és ismertette a biztonságos kerékpáros közlekedés érdekében meghatározott közös üzeneteket.
„Együtt közlekedünk”
Közös összefogás a biztonságos kerékpározásért
ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság, Magyar Kerékpárosklub
Közös üzenetek
1. Legyünk partnerek, működjünk együtt! A közlekedés nem harc. A közlekedők akár gyalogosan, kerékpárral, akár más járművet használva közlekednek, egymás partnerei. Közös érdekük és feladatuk, hogy egymást kölcsönösen segítsék, egymás közlekedését ne veszélyeztessék, indokolatlanul ne akadályozzák vagy nehezítsék.
2. Fontos és hasznos, hogy egyre többen kerékpárral közlekednek.
Azért, mert a közlekedők így jobban figyelnek a kerékpárral közlekedőkre, ezáltal csökken a súlyos kerékpáros balesetek száma. Az utóbbi 4 évben Budapesten megduplázódott a hétköznapi kerékpáros forgalom, azonban a súlyos kerékpáros balesetek száma nem nőtt.
3. Ne feledd, a kerékpár is jármű! A kerékpár vezetője a közlekedés egyenrangú résztvevője. Jogait és kötelezettségeit a KRESZ szabályozza.
4. Védd a sérülékeny közlekedőket! Minden közlekedőnek a sérülékenyebb partner védelmének elvét kell követnie. Az autóval közlekedőnek fokozottan óvnia kell a nála sérülékenyebb kerékpárost és gyalogost. A kerékpárral közlekedőnek, pedig a nála sérülékenyebb gyalogosokra kell fokozottan odafigyelnie.
5. A járda a gyalogosoké! A kerékpárral közlekedő csak vendég a járdán, ott a gyalogosan közlekedőket nem veszélyeztetve közlekedhet, de csak akkor, ha más biztonságosabb lehetőség nem biztosított az adott útszakaszon.
6. Egyirányú utcákban szabályosan közlekedj! A kerékpáros csak a behajtást engedélyező táblával jelölt egyirányú utcába hajthat be a menetiránnyal ellenkező irányba. Ezekben az utcákban azonban minden közlekedőnek fokozott óvatossággal és körültekintéssel kell közlekednie!
7. Látszódj, hogy lássanak! A lámpa nem divat és nem is ciki. A lámpák, fényvisszaverők, prizmák és a fényvisszaverő felületekkel ellátott ruházat a kerékpárral közlekedők biztonságát szolgálják. A többi közlekedő jobban látja és hamarabb észreveszi a kerékpárral közlekedőt, ami az együtt közlekedés biztonságát növeli.
8. Tájékozódj! Ha bizonytalan vagy a kerékpározással kapcsolatos kérdésekben a Magyar Kerékpárosklub weboldalán és letölthető tájékoztató kiadványaiból (http://kerekparosklub.hu/kisokos), valamint az ORFK-OBB honlapjain (http://baleset-megelozes.eu és a http://kreszvaltozas.hu tájékozódhatsz.
Budapest, 2011.03.29.
A teljes közlemény innen tölthető le.
Az ORFK közleménye innen tölthető le.
Nézz meg még több bemutatót a Magyar Kerékpárosklub anyagaiból!
A kerékpáros balesetek és a forgalom viszonyát bemutató prezentációnk az alábbi linken tekinthető meg.
Forrás: Magyar Kerékpárosklub
Kisokos kerékpárral közlekedőknek
Kedves Kerékpáros Barátunk!
Szeretettel köszöntünk azoknak az egyre gyarapodó táborában, akik már rájöttek: bringázni jó.
Ezzel a kisokossal segíteni szeretnénk abban, hogy Neked is sok örömet okozzon a kerékpározás. Összeállításában sok olyan barátunk segített, aki hosszú évek óta teker az úton, túrázik családjával biciklin, vagy a kerékpársport az élete. Az ő tapasztalataikat gyűjtöttük össze, hogy Neked már ne kelljen a saját károdon tanulni.
Kisokosunk három részből áll:
- Az első részben az alapokat mutatjuk be, amelyek ismerete fontos ahhoz, hogy mindig örömöd teljen a kerékpározásban — például, hogy milyen szempontokat vegyünk figyelembe, ha kerékpárt vásárolunk, vagy hogyan csökkenthetjük az esélyét, hogy éppen a mi bringánkat lopják el.
- A második részben a KRESZ-szel foglalkozunk, hogy mely szabályokra kell fokozottan figyelnünk kerékpáron közlekedve.
- A harmadik részben azt írjuk le, hogy mik azok a nagyon fontos íratlan szabályok, amelyeket érdemes és fontos tudni a biztonságos közlekedéshez.
László János elnök,
Magyar Kerékpárosklub
A kisokost letöltheted részenként is, és egyben is.
Fontos: Olvasás során találkozhatsz még apróbb hibákkal, ezeket a visszajelzések alapján folyamatosan javítjuk a következő hetekben.
Forrás: Magyar Kerékpárosklub
|
|
M Imre írta 13 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az őszi-téli időszakra vonatkozó balesetmentes és biztonságos közlekedésről és a gyalogosok védelméről
Hogyan büntet a rendőr?
Téli veszélyek - Biztonságos vezetés téli időjárási körülmények között
Ezer Gyerek program - oktatási, nevelési és szociális program a 8-14 éves iskolás gyermekek közösségi szerepvállalásának fejlesztésére