Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Remélem nem mondok újdonságot azzal, hogy egy két,- vagy többsávos körforgalomban hogyan illik közlekedni ... a nyugaton már bevált közlekedésbiztonsági módszer, gyakorlati kivitelezése Magyarországon "mintha" akadozna ... miért is?
Naponta kétszer veszem igénybe a budakalászi kettős körforgalmat. Naponta kétszer akarnak megölni. Rázzák az öklüket, dudálnak és hörögve fékeznek, pedig esküszöm: ott szabályosan vezetek. Én tudom, hogy kell egy ilyen szituációban vezetni, ők nem – a hülyék mégis mindig átkozottul magabiztosak..
Pedig az építőket a jó szándék vezérelte, hisz kicseszhettek volna mindenkivel, és telepíthettek volna szemafordzsumbujt is. Ez esetben reggelenként nem Budakalászig érne a dugó, hanem Szentendréig, plusz a Megyeri-híd is járhatatlan lenne. Azzal, hogy nem szimpla, hanem dupla körforgalmat építettek a kereszteződésbe, tovább mérsékelték volna a fennakadásokat. Jól terveztek, csupán egy dologgal nem számoltak: a magyar autósok tetemes hányadának elképzelése sincs, minek festettek oda két sávot, és hogyan kell azt használni.
Mit tesznek hát? Szépen beállnak a külsőbe, abból baj nem lehet. A kormányra hajolva értetlenül néznek arra, aki a belsőben mellettük halad, aztán szellemi képességeik határát is elérik, amikor valaki balról irányjelzőt villantva betérne eléjük, hogy elhagyja a körforgalmat. Aztán fékcsikorgás és esetleg csattanás. Majd a dugó.
Az emberre jellemző, hogy a kisebb ellenállás irányába halad. Éppen ezért sokan, akik tisztában vannak a rendszer működésével, nem használják szabályosan logikusan a sávokat. Hisz valaki majd jól beléjük hajt, mikor kisorolnának. Inkább beállnak a külső sávba és óvatoskodva, szinte alapgázon végigstresszelik az ívet. Vagyis lassítják a haladást, ami mit okoz? Jól mondják: dugót.
Van a harmadik típusú találkozás, amikor a szerencsétlen szarik bele a felfestésbe, láthatóan élvezi, hogy milyen széles körforgalom jutott neki. Nem aggódik, hogy valaki a behajtóról elé kanyarodik, mert annyit még pont képes volt megjegyezni, hogy a már körgyűrűben haladónak előnye van. Megy a közepén, rajta kívül senki nem sejti, merre van az arra. Aki behajtana, nem mer, aki mellé menne, nem fér el. Naná, hogy hízik a dugó.
A kevés külföldi, vagy bátor és pallérozott magyar semmit nem sejt. Ha nem akar a következő kihajtón távozni, mondjuk a barkácsáruház irányába, beáll a helyére, a bal sávba, majd huszonöt méterrel odébb meglepődik. Egyrészt a hülyék dinamitos virtusán, másrészt hogy mennyire nem tanították meg az embereket körforgalomban logikusan közlekedni.
Pedig egyszerű, még a rendőrök is meg tudták fogalmazni: „A körforgalomban - a körfogalmú út szélességétől függően, például kétsávos - a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek. Ez azt jelenti, hogy a kör ívén párhuzamosan, egymás mellett két autó is mehet. A jobb oldali sávban a jobbra hamarabb kilépő, míg a belső sávban a később kilépő haladhat, majd a kilépőponthoz közeledve - jobb oldalra besorolva - irányjelzéssel kihajt.
Ez sem új, remélem:
Aki már a körforgalomban közlekedik, elsőbbséget élvez a körforgalomba belépő járművekkel szemben. Belépéskor nem kell irányjelzést adni, de kilépésnél kötelező! Sávváltásnál szintén jelezni kell a sávváltási szándékot.”
Valamint:
Körforgalomból kilépő jármű csak a (jobb) szélső sávból léphet ki (2010-es KRESZ változás)!
Ez a veszélye - az ábra nem a legjobb (a zöld autónak ki kellett volna mennie az első kijáraton), de lehet érteni, hogy miért hozták az új szabályt (besorolás kanyarodás előtt)
Ennyi, nem nagy truváj, ugye? Aki nem értené, még egyszerűbben is le tudom írni: csak akkor hajts be a körforgalom külső sávjába ha az első kijáraton mész ki, minden más esetben a belsőbe menj. Ha balról jobbra irányt váltanál, indexelj, majd a körforgalmat a külső sávból hadd el. És kifelé is indexelj!
Igen, az irányjelző elhagyása további hibaforrás, ennek ellenére az autósok nagyjából fele nem csak a szimpla, hanem az ilyen, saját hülyeségük miatt rizikóssá váló dupla körforgalmakban sem használja. Gyakran még az sem, aki a sávok használatával amúgy tisztában van.
Mit lépnénk honfitársaink az olyan szörnyekre, mint a The Magic Roundabout az angliai Swindonban? Átmennének keresztben? Megpróbálnák kisakkozni, hogy vajon létezik-e balkéz-szabály, vagy ott is a jobbkéz-szabály van életben? Besorolnának és forognának, amikor még az is gondot okoz emberek ezreinek, hogy a hídról lehajtva elinduljanak a város felé?
A győri irányított körforgalom is sokakat pánikhelyzetbe hoz, és hány millió jogosítvánnyal rendelkező nem hajtott még be a miskolci 3-as főút bevezető szakászánál, az új üzletközpontok mellett átadott speciális gyűrűbe. Ott a napi negyven-hatvanezer autó okozta potenciális káoszt úgy oldották meg, hogy lámpával szabályozott az áthaladó forgalom, és a shoppingolók számára szintén lámpás körforgalom is épült. Értik: mint egy áthúzott nulla. Öt sávon.
Pedig az igazán bonyolult körforgalmak, mint a sok kezdő által rettegett érdi sem kell, hogy nehézséget okozzanak. Ott táblák és felfestések segítenek. Azonban tisztelettel jeleznénk az információs táblákat figyelmen kívül hagyóknak, hogy a friss KRESZ-változtatás alapján hiába hisznek saját igazukban: „azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a besorolás rendjét jelző tábla és az útburkolati jelek jelzéseinek megfelelően kell végrehajtani, vagy a jobb oldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első kihajtási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.”
Naponta kétszer hajtok be az aránylag egyszerű budakalászi körforgalomba, naponta kétszer rettegek. És a félelem csak fokozódik, hisz itt a motoros szezon, lassan két keréken járok majd munkába. A motort pedig a szimpla gyűrűben sem veszik észre az autósok, hát hogy vennék észre a duplában, amikor a nagy hibázásban azzal vannak elfoglalva, hogy másokat, feltehetőleg a szabályoson haladókat hülyézzék le acsarkodva a volán mögül.
(forrás: totalcar.hu)
|
|
M Imre 58 perce új képet töltött fel:
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: A MÁV-csoport munkatársai mozdonyvezető szimulátorral, vasútbiztonsági szerencsekerékkel és további izgalmas interaktív programokkal várják a műszaki pályaválasztó fesztiválra kilátogató érdeklődőket. „Tiéd a Pálya!” | 2024. november 26. és 28. között 9-1 2024.11.26.
M Imre írta 1 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
Ha a kipufogó zaja a megengedett duplája, akkor...
M Imre 1 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 18 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 19 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 19 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 20 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
KRESZ újdonságok kerékpárosoknak - még egyszer
100 megmentett emberi élet - baleseti statisztikai adatok
Tavaly ennyien haltak meg közúti balesetben
Az orosz és az amerikai Télapó nyomában