Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az év első tíz hónapjában a személysérüléses közúti balesetek, a balesetekben meghalt személyek és az ittasan okozott balesetek száma egyaránt csökkent.
A rendőrség által gyűjtött, a személysérüléses közúti balesetek 2011. első tíz havi alakulását tartalmazó statisztikai adatok a korábbi kedvező trend folytatásáról adnak számot.
Az előzetesnek tekinthető – azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő – adatok alapján 2011. január 01. és október 31. között összesen 13 379 személysérüléses közúti baleset történt, 2,75 %-kal kevesebb, mint 2010. azonos időszakában (akkor 13 758 balesetet regisztráltak).
Csökkenő tendencia mutatható ki a halálos és a súlyos, minimális emelkedés a könnyű sérüléssel járó balesetek vonatkozásában. Legnagyobb mértékben a halálos balesetek száma csökkent, az 551-ről 463-ra csökkenés 15,97 %-nak felel meg. A súlyos sérüléses balesetek száma 7,65 %-kal kevesebb (4 211-ől 3 889-re). A könnyű sérüléssel járó, büntetőjogi értelemben nyolc napon belül gyógyuló közúti balesetek száma 0,34 %-kal emelkedett (8 996-ról 9 027-re).
A közúti közlekedésbiztonság terén mindenkor a balesetben meghalt személyek számának alakulása számít a legfontosabb tényezőnek, hiszen az áldozatok pótolhatatlan veszteséget jelentenek a családoknak, ismerősöknek és a társadalomnak egyaránt.. Kedvező hír, hogy az év első tíz havában a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 626 főről 526 főre csökkent.
Az így mérhető 15,97 %-os csökkenés azt jelenti, hogy az első tíz hónapban 100 emberi életet sikerült megmenteni 2010. azonos időszakához képest.
Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek számában is kedvező változások történtek, hiszen a tavalyi 1 620-al szemben idén október végéig 1 326 ittas baleset történt (18,15 %-os csökkenés). Ennek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya is kedvezően alakult, 9,91 %-ra csökkent. A szeszesitaltól befolyásolt állapotban okozott közúti balesetek száma Somogy megyében és Győr-Moson-Sopron megyében nőtt (22,58 %, ill. 1 ,28 %), míg a többi megyében csökkenés tapasztalható. A legnagyobb csökkenés Békés, Tolna és Heves megyében tapasztalható (47,56 %, 35,42 %, illetve 32,73 %).
A közúti balesetek legfőbb okai vonatkozásában változás nem tapasztalható.
A személyi sérüléssel járó balesetek hátterében következők állnak nagyságrendi sorrendben:
- a gyorshajtás: 3 459 baleset (részaránya 26%)
- az elsőbbségi jog megsértése: 3 165 baleset (részaránya 24 %)
- a kanyarodási szabályok megszegése: 2 155 baleset (részaránya 16 %) történt.
A közúti balesetek túlnyomó részét, 59 %-át a személygépkocsi vezetők okozták, bár megjegyzendő, hogy a közúti forgalmon belüli aránya ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb.
A tehergépkocsi vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz vezetők pedig továbbra is az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya továbbra is a kimagasló 12 %-os értéken van (1 625 balesetet okoztak kerékpárral).
Megjegyzendő, hogy a személygépkocsi vezetőkön kívül 10 % feletti baleseti részesedése kizárólag a kerékpárosoknak van. A kerékpárosok kirívó helyzetét az is jelzi, hogy ők több közlekedési balesetet okoztak, mint a tehergépkocsi és az autóbuszvezetők összesen.
2011-11-10 21:39 | ORFK
A 2011. I-X. havi adatok időarányos összehasonlítása a közlekedéspolitikai célkitűzésekkel
Az év első tíz hónapjában a személysérüléses közúti balesetek, a balesetekben meghalt személyek és az ittasan okozott balesetek száma egyaránt csökkent.
Magyarország hatályos közlekedéspolitikai programja (címe: „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015”) a közlekedésbiztonság területén mennyiségi célkitűzéseket tartalmaz.
A cél: a személysérüléses közúti balesetek, valamint a közúti balesetben meghalt személyek számának 2015-ig történő 50 %-os csökkentése.
Amennyiben a 2011. első tíz havi adatokat a 2001. év - azaz a közlekedéspolitikai koncepció báziséve - azonos időszakának adataival hasonlítjuk össze, akkor megállapítható, hogy: - a személysérüléses közúti balesetek száma 12,8 %-kal csökkent (15 343-ról 13 379-re), - a balesetekben meghalt személyek száma 47,87 %-kal csökkent (1009-ről 526-ra).
Mindezek alapján kijelenthető, hogy Magyarországon a közúti közlekedésbiztonság alakulása terén a 2008. óta tartó kedvező trend 2011. első tíz havában tovább folytatódott.
2011 októberi baleseti statisztika pdf-ben
Vagy itt képekben:
(forrás: Baleset-megelőzés, az ORFK honlapja)
|
|
M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Közlekedésbiztonság alakulása az év első hét hónapjában (ORFK)
Negyedével csökkent a halálos közlekedési balesetek száma 2010-ben
Hogyan büntet a rendőr?
A sértett, károsult közrehatása a balesetek során