Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav
írja a timelord.blog.hu
A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt. Az ő munkájuk révén az 1920-as évek második felében, egy nagyívű koncepció alapján elkezdődött a MÁV modernizációja. A modernizációnak személyzeti, műszaki, kereskedelmi és pénzügyi elemei is voltak (a hegyeshalmi fővonal villamosítása, a 424-es univerzális gőzmozdonyok forgalomba állítása, a mellékvonali motorkocsiüzem, a gyors-sínautóbuszok, a háztól-házig tartó fuvarozás bevezetése, a filléres gyorsvonatok kitalálása stb).
Az alábbi, 1925-ben megjelent karikatúra sorozat a MÁV racionalizációját figurázza ki a maga túlzó eszközeivel. Olyan pillanatban született a rajz, amikor a modernizáció híre már köztudott volt, de eredményeit még nem igazán lehetett látni.
Itt a vége, fuss el véle.
|
|
M Imre írta 2 órája a(z) Új weboldalon böngészhető a BKK összes fejlesztése blogbejegyzéshez:
Itt az egyszerűbb BKK- termékportfólió és az új MOL ...
M Imre írta 3 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
LÁZÁRT szembesítették a közlekedéspolitika terén...
M Imre írta 3 órája a(z) Készítsünk saját levegőszennyezettség-mérőt! blogbejegyzéshez:
A Levegő Munkacsoport eredményei 2024-ben | 2025. ...
M Imre írta 16 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Ezt a Tisza Párt nyerte, sikerült kicsavarni a cégvezetők ...
M Imre írta 19 órája a(z) Hatvanéves a gyermekvasút (történet) blogbejegyzéshez:
Kemencei Erdei Múzeumvasút: Idén már 123 éves a Triglav ...
M Imre írta 1 napja a(z) Az új mohácsi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó beruházások tervei (Forrás - Speciálterv) képhez:
„Amikor a fuvarozóknak felvetettem, hangosan ...
M Imre 1 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is? blogbejegyzéshez:
Jöhetnek a fizikailag védett bringasávok a Nagykörútra | ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vasúton utazni merő gyönyörűség (8 szabály, melyet illik betartani utazás során)
Üdvözöllek a visszapillantómban!
német „aszfalt-Rambó”-k
Rövid zebratörténet