Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav
írja a timelord.blog.hu
A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt. Az ő munkájuk révén az 1920-as évek második felében, egy nagyívű koncepció alapján elkezdődött a MÁV modernizációja. A modernizációnak személyzeti, műszaki, kereskedelmi és pénzügyi elemei is voltak (a hegyeshalmi fővonal villamosítása, a 424-es univerzális gőzmozdonyok forgalomba állítása, a mellékvonali motorkocsiüzem, a gyors-sínautóbuszok, a háztól-házig tartó fuvarozás bevezetése, a filléres gyorsvonatok kitalálása stb).
Az alábbi, 1925-ben megjelent karikatúra sorozat a MÁV racionalizációját figurázza ki a maga túlzó eszközeivel. Olyan pillanatban született a rajz, amikor a modernizáció híre már köztudott volt, de eredményeit még nem igazán lehetett látni.
Itt a vége, fuss el véle.
|
|
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
MÁV Vonatinfó térkép: Hol van most a vonat? Valós időben ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Nincs még veszve minden azoknak, akik a vonatok ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Bár a MÁV mindent megtett, hogy ne lehessen követni a ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Három évtized a Magyar Bányászatért emlékérmet...
M Imre írta 1 napja a(z) Metróbusz Káposztásmegyer (BKK) képhez:
Nem kell tovább várni a metróbuszokra, mert nem ...
M Imre írta 1 napja a(z) Nem fűmaggal lesz beszórva...: a pesti alsó rakpart sétánnyá alakítása képhez:
Hétvégétől csaknem két hónapra teljes szélességében...
M Imre írta 1 napja a(z) JaMese - Tisztítótűz videóhoz:
Képzeld a legfrissebb animációs klipünk, a...
M Imre írta 1 napja a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:
2025. június 21-től július 27-ig Rákosrendező állomást teljes ...
M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Locsolólakoma – Nehru Parti Party | 2025.06.22., ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vasúton utazni merő gyönyörűség (8 szabály, melyet illik betartani utazás során)
Üdvözöllek a visszapillantómban!
német „aszfalt-Rambó”-k
Rövid zebratörténet